www.Dracidoupe.cz



Mnich/Kněz/Mystik

Příprava pro tisk (tisknuto 635x)
Autor: Akiros
Přidáno: 0:57:54 30.08.2015
Hlasovalo: 8
Průměrné hodnocení: 4.88


Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  [Předchozí]
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 19
Ikonka uživatele Akiros    [pošta] NEW     14:33:53 06.02.2017
Mimochodem, jeden z hráčů si rozehrál trpasličího mnicha... a vymyslel si několik kouzel. Vzhledem k tomu že hráči mohou být také kreativní a že to i doporučuji v pravidlech. Myslím si, že když si hráč vymyslí nějaké hezké kouzlo na každé úrovni nemuselo by to vadit. (nebo občas)
tento měl vyloženě hezké věci
1) Dárionův pohled (Darion - bůh trpaslíků) - infravidění má 2x větší dosah (nepamatuji si přesně na kolik směn za kolik magů)
2) Pochodeň - nebo tak nějak.... zbraň, hůl apod.... vzplane magickým ohněm, který nepálí. Tento oheň osvítí až 4 sáhy poloměru, nemůže nikoho zranit, nehřeje ani nic nezapálí.... v podstatě alternativa kouzla světlo...
3) Čistý vzduch - adaptace na vodní dech s tím, že poloměr od mnicha je vzduch dýchatelný a to i v nedostatku kyslíku či v jedovatých výparech a plynech. (akorát se to chystám dát do jedné štoly, tak schválně zda si na to vzpomene....)

Ikonka uživatele Akiros    [pošta] NEW     14:39:14 25.09.2015
Tak to byla mezera v pravidlech. Poučku že ŽVT znamená životaschopnost / 5 neznám a beru to jako zkratku životaschopnosti. V tom případě jsme se shodli.... ale ty záporné životy mi také nepřišli od věci:)

Ikonka uživatele Kibe    [pošta] NEW     10:12:00 25.09.2015
K bodu 17. Asi to bude lehká mezera ve znalosti pravidel... :-) :
ŽVT = životaschopnost/5 (zaokrouhleno matematicky) - požívá se tu u některých pastí, ale je to oficiální pravidlová zkratka.
Životy mají zkratku Žt.

Tedy jsem to chápal tak, že chceš oživovat postavu na 36.Lvl za 14magů, na 15.Lvl za 6 magů a na 1. a 2.Lvl zadarmo. Mnou navrhované Živ mělo znamenat životaschopnost...

Ikonka uživatele Akiros    [pošta] NEW     7:42:00 25.09.2015
Pokusím se o stručnou reakci:
Asterionské pojetí magie zní zajímavě, pomalu ale jistě se Asterionem pročítám, líbí se mi koncepce, jak je svět zpracován a vím, že v "datadisku" Nemrtví a Světlonoši je i Kněz zpracován a kdysi jsem ho četl (i když ne až tak podrobně) Z části jsem z něho chtěl i vycházet, ale nakonec se mi nehodil do univerzality, takže jsem to celé překopal trochu jinak... ale to už se tu probíralo. Rovnou k výtkám (za které velmi děkuji)
1) Ano, vůbec mě nenapadlo ji nějak započítávat. Prostuduji si kouzelníka a jeho slyšení a pokusím se vymyslet ekvivalent....
2) To mě ani nenapadlo. Ale jinak nepovažuji léčení 1:1 za až tak silné. Zvažuji spíše variantu omezení maximálního počtu životů, které je možné mezi odpočinky přelít (tuším Sniperovo doporučení), např. tolik, kolik je úroveň Mnicha.
3) ano na tom jsme se shodli/neshodli
4) zvážím návrh při opravách
5) zvážím návrh při opravách
6) zvážím návrh při opravách (a ano, ZkZ postava by měla mít imunitu, ale nemělo by to být poznat, resp. mohlo by to mít opačný efekt, že provedla něco relativně dobrého a teď má z toho výčitky)
7) 8) 9) zvážím návrh při opravách
10) v magické tmě by mělo být omezeno nebo nefungovat....myslel jsem si že by to mohlo být zhruba takto..... na světle vidí, jako by viděl normálně..... ve tmě vidí infraviděním, tedy barevné šmouhy, obrysy a v magické tmé by to bylo spíše jako hobití čich.... něco tam je, někdo tam je.... ale víc už nebue specifikováno
11) - 13) je pravda že pak by měla být i ochrana před válečníkem:) apod.... takže omezení na magii bude asi vhodnější. U ALchymisty bych ale nechal i zranění, která jsou způsobena "fyzicky" tedy alch. jedem, kyselinou, bombou, rachejtlí a pod....
14) to by mi přišlo moc drahé ale zvážím zdražení kouzla na základě úrovně
15)Ano, chybějící rozsah je trestuhodný, opravím, vidím to na rozsah - mnich - 20 sáhů o poloměru kolem něho, pohybující se s ním....
16) Díky
17) To je otázka. Na 15. lvlu má mnich asi 50 magů.... Válečníka s 30 životy by pak už nemohl oživit. Smysli by mělo, kdyby to byli žvoty v mínusu. Nebo kombinace....ZVT cíle (úroveň) + 2 x životy, které měla postava v mínusu. Rozsekaného berserkra s -50ti životy patrně neoživý, ale mága na 20té úrovni s -10 životy ještě tak tak zvládne....zároveň se tím zohlední, jak moc rozbyté to tělo bylo.... tak nějak to nejspíše udělám, je pravda že paušál bez těchto zohlednění by byl asi přesílený....

Děkuji za komentář

Ikonka uživatele Kibe    [pošta] reputace: 1
Akiros: +1
NEW     14:50:43 22.09.2015
Jsa nachlazen, tak vyšlo i trocha času na zkouknutí, co je nového a toto dílko mě dokonce přimělo se začíst a zkusit k němu něco napsat.
Bohužel jsem nestihl hodnocení tvých předchozích nových povolání. Zatímco Strážce a Divoch se mi vyloženě nelíbí a 3* ode mě dostal/by dostal pouze za rozsah a zpracování, tak Tulák by ode mě dostal 5* a tomuto dílu bych nebýt několika nesrovnalostí, na které poukáži, dal také skoro 5*.

Byl to právě koncept, této větve povolání, který se mi velmi líbí a ano, není pro každého "samuraje", ale spíše pro hráče, který si umí úžívat hraní své role se vším všudy i bez haldy mrtvol, kterou vytvoří.

Téma pojetí magie je často živnou půdou pro střety různých názorů a tady to není jinak. Dle mého názoru by bylo lepší ponechat veškerá kouzla tohoto díla ve sféře magie "mnišské" a tím pádem úplně vynechat řádek "podobnost". To že mají kouzla podobné názvy a parametry není důvodem, aby se jednalo o různé formy magie. Jedná se o určité božské zázraky, které mohou mít oproti kouzlům kouzelníka/hraničáře i odlišné některé vizuální efekty. A tento pravidlový popis je pouze hodnotové vyjádření.
Převody z jednoho typu magenergie na jiný také nevnímám, jako problém. Děje se to u chodcova meče, některých bestií, nebo alchymisty(Pěkné řešení nabízí např: Asterionské pojetí).

Teď k nedostatkům, na které jsem narazil (většina se týká kouzel):

1. U magického čichu chybí snižování dosahu překážkou

2. Léčení 1 za 1 je síla, ale pokud by bylo doplněno o pravidlové pojetí vysilujících kouzel, co se únavy týká, tak už to není úplně 1=1. Za 5 přečerpaných životů na to připadá 5 stínových bodů únavy...

3. Již bylo zmíněno - oživlá hůl je moc silná, měla by stát cca 2xY.

4. Štěstí - dal bych za 2+1k6 magů.

5. Černé svědomí - příliš silná past za dané magy - dal bych cca 5-7.

6. Lumpův Žalm - to samé. Plus si myslím, že imunitu by měla mít dle logiky věci naopak ZkZ postava.

7. Dotyk smrti - zde zcela neomluvitelně chybí past!!! (minimálně na rozdíl).

8. Purpurový polibek - stejně jako 7.

9. Stín - opět jako 7.

10. Vidina - chybí uvést, zda v běžné tmě, nebo i v naprosté/magické.

11. Ochrana před hraničářem - moc levné(dal bych dvojnásobek, za tento efekt) a navíc by se to mělo týkat pouze magie, určitě ne fyzických zranění - stejně by to mělo být i u ostatních ochran!

12. Ochrana kouzelníkem - totéž co 11.

13. Mnichy - totéž co 11.

14. Podrobováním - přesílené (dal bych tolik magů, kolik je úroveň mnicha/kněze).

15. Odhal měsíc/ Zatmění - chybí rozsah! Za tuto manu bych dal kruh o průměru 30 sáhů.

16. Přivolej démona - to je tak pěkné kouzlo, že jsem to chtěl extra zmínit ;-)

17. Oživ mrtvého - namísto ŽVT. by mělo být Živ., aby nebylo přesílené.


Jsou to detaily a většina kouzel je správně, ale i tak hodnotím někde mezi 4 - 4,5. Což je ode mě zatím po tvém bardovi(což jsem nestihl) a Dakeyrasovu Knihovníkovi nejvíc, co jsem komu v této části dal.

Pěkné

Ikonka uživatele Akiros    [pošta] NEW     14:46:41 21.09.2015
Díky Zmazale. Úpravy ztracené v čase jsi vystihl. Mnicha jsem hodněkrát předělával, kouzla ladil, některá rozladil:) ale zrovna Aura rozkladu se stala přesně jak říkáš. Myslím, že verze 2k6 kol je ta poslední úprava. Paradox, že píši, že se mnich naučil kouzlo už dříve a přitom ho jako zlý mít nemohl, to jsem možná přehlédl. U Mystika jsem ale rozhodně neměl v úmyslu dělat jej jako "hodného léčitele". Naopak jsem měl častokrát před očima temného mnicha, který vysává zajatce, aby mohl spolubojovníkovi doplnit životy. Který oživý na hřbitově nemrtvého aby se pomstil, odpoutal pozornost a pod. Díky inteligenci se snadno hodí do čela družiny, může s lidmi manipulovat apod.... takže si nepředstavuji jen toho "dobrého" poustevníka. Hraničář jako lékárnička je nevděčná role, s tím souhlasím. Každopádně děkuji moc za komentář

Ikonka uživatele Zmazal    [pošta] NEW     16:25:23 19.09.2015
Jako obvykle z technických důvodů na serveru mi nejde hlasovat, ale vězte, že za mě by to bylo 5*. Celkově se mi to dílo velmi líbí. A zároveň je šikovně zpracované. Původně jsem chtěl jen nahlédnout, ale najednou jsem se začetl a ejhle, byl jsem u konce. Mnich v tomto podání se mi líbí. S čím souhlasím, to je, že magenergie v DrD je prostě pomotaná a každý svět to má po svém. Z mého pohledu to řešení není nejhorší. Naopak si myslím, že v rámci špatných řešení magie je to docela dobře zvoleno, byť nepochybuji, že plošné označení za hraničářskou nebo kouzelnickou by bylo snazší. Jenže síla bohů je prostě jiná, co si budeme povídat. A pokud jeden nechce předělávat celý systém magie, musí to do podání Altaru prostě nějak napasovat, byť to může vypadat všelijak.

I mně se líbí, že dílo je oproštěno od konkrétního náboženství, to dělá mnicha snadno využitelného v jakémkoliv systému, světě a víře. O vyváženosti dobréhoPneutrálního/zlého mnicha by asi šlo polemizovat, ale ať si každý s PJ dohodne detaily podle své církve. Pravidla jsou pro mě spíš východisko, ne dogma. Z toho důvodu mám z povolání dobrý pocit a skoro bych si ho s chutí někde zahrál, kdyby bylo kde.

Jeden postřeh k mystikovi: Jako CP zajímavé, potenciál zábavnosti bych možná trochu postrádal. Jako notorický hráč hraničářů vím, že být chodící lékárničkou může být skvělé poslání pro postavu, ale pro hráče to není zrovna vzrůšo. Nicméně ano, i mystik má ještě další schopnosti, tak možná ano. Vidělo by se při hře.

A jen dvě technické poznámky na závěr: V popisu kouzel je pár nesouhlasů v kolonkách kouzel a jejich popisech. Počítám, že vznikly postupným vývojem článku a úpravami, které se ztratily v čase. Příkladem budiž Aura rozkladu, která má v kolonce "doba trvání" 2k6 kol, ale v popisu: "Efekt: Aura trvá 1k6 + 2 kol."
Druhou věcí je poznámka, že mystik se naučil už dříve léčivou motlitbu - to nemusí být pravda, pokud jde o mnicha zlého přesvědčení. Počítám, že je to také pouze technický problém, proč by ostatně nemohl být zlý mystik, že? Zní to podivně, ale kdo ví? Nebo záměr byl, že mystik nemá být zlý?

Toť ode mě asi vše. Postřehů a polemiky jsem měl víc, ale vesměs tu vše už zaznělo. Rozhodně skládám poklonu, protože za dílem vidím spoustu práce, která podle mě padla z většiny na úrodnou půdu.

Ikonka uživatele Akiros    [pošta] NEW     7:35:57 14.09.2015
Děkuji Sccionovi za poznatky. Vezmu to popořadě:
Zmiňování o náboženství, které vlastně vůbec není třeba, to byl první pilíř, který jsem chtěl dodržet. Každý může hrát jiný svět, jiná božstva atd. a omezovat se názvy a směry mi nepřišlo dobré...takže jsem rád, že se mi to do jisté míry podařilo.
Dovednost První pomoc - když jsem tvořil povolání, mělo se jednat o jakési rozšíření věcí, které mi chybí. První pomoc byla jednou z nich. Proč by se měl umět léčit jen Válečník. Proč když hráč řekne "ovážu si rány" by to nemělo mít nějaký reálný efekt, než když nad tou hlubokou ránou od skřetí šavle mávne rukou. První pomoc tedy měla být drobná dovednost, na vyšších úrovních pravděpodobně minimálně použitelná, ale na těch nižších jistě k užitku. Mnich ji dostal "automaticky" podobně jako hraničář "umí" stahovat z kůže. Poznámka, že ji může naučit i někoho jiného je pak záměrná, aby se tato pomocná dovednost dostala do hry přirozeněji. Za nějaký silný pravidlový zásah ji nepovažuji, napak mi taková dovednost silně chyběla. Zjednodušení by samozřejmě bylo také efektivní, ale nejspíš ji takto ponechám.

Kouzla jsem dělal postupně a záměrně jsem chtěl mnichovi dát od každého trochu. Povolání je slabé, ale chtěl jsem aby dokázal být v družině užitečný a poradil si v různých situacích. Faktický efekt např. přesílené rychlosti, s tím už jsem souhlasil se Sniperem, že to chce srovnat a "obšlehnout" pár kouzel chodce by možná také nebylo od věci.
Práce s davem a řečnictví je pro kněze zajímavý nápad. Ještě to zvážím....

Mystik měl původní pracovní název léčitel:) Léčitele si ale představuji jako právě zmíněného doktora, felčara, chirurga. Ale Mystik také kouzlí, vyrábý masti.... je v tom ta magie, takže mi Mystik přišel přesnější než obyčejný Felčar. Je to ale nejspíš věc vkusu a symbolika slova. Mě to evokuje poustevníka, podivína, vzdělaného muže, žijícího na okraji společnosti apod...

Léčivá aura a aura rozkladu, to je jasné, musím do doplnit

Ještě jednou díky......

až provedu úpravy na základě testování, ale i Vašich připomínek, dám sem odkaz na opravená pravidla (pracovní název verze 1.2)


Ikonka uživatele Sccion    [pošta] reputace: 1
Akiros: +1
NEW     20:59:48 11.09.2015

Folcwine: Díky, opraveno

Tedy opět s odstupem je načase dodat i tomuto dílu oficiální uvítání.

Jako obvykle začnu důvodem hodnocení: Zvolil jsem nejvyšší, protože se jedná o počin po formální stránce zcela uspokojivý, svůj účel dotvořit "mezipovolání" fakticky plní, jedná se o doplněk kompatibilní s předchozími pravidly a vůči nim je i vyvážené. V tomto případě nelze pominout i nesmírný rozsah díla a práci věnovanou zaklínadlům, kterou je třeba řádně ocenit.

Jak jsem zmínil, povolání je hratelné v podobě, ve které je nám předestřeno. Takže si jen opět dovolím přidat do diskuzního kotlíku svých několik postřehů a představ.

Mnich</p& gt;

Koncepce mnicha je svým způsobem prostá a efektivní. Z důvodu velké rozmanitosti božského panteonu jakékoliv herní skupiny není možné ho přesně zaměřit na určité náboženství a proto mu zůstává několik schopností, které naznačují, že mnich bude mít roli, která se od něj v družině očekává – léčivou a podpůrnou.

Z hlediska schopností je hlavní důraz kladen na kouzla. Ty si narozdíl od kouzelníka nevybírá, ale získává je postupně. Tento postup má své výhody i nevýhody. Nespornou výhodou je fakt, že mnichovo "levelování" má větší účinek než jiná povolání, protože hráč může s napětím očekávat další úroveň a s ní "konečně to potřebné kouzlo". V této větě je skryto i úskalí zvoleného přístupu, hráč si nemůže zvolit kouzlo dříve, než by ho chtěl, třebaže je schopen ho kouzlit. Obecně ale myslím, že právě tento postup je drobným příjemným oživením stálého úzu pravidel.

V jiných oblastech pak mnich ale příliš nevyniká. Je nesporný důraz na učenost mnicha, kdy je podpořen coby postava "vzdělaná", ale už ze zmíněného důvodu není skoro ani možné být v tomto ohledu konkrétnější. Zkrátka, mnich by mohl fungovat i v případě, kdy by za celou svou herní kariéru nevyslovil jméno svého božstva. Může to ode mě znít jako výtka, ale vlastně to považuji za silnou stránku díla.

Schopnosti mnicha pracují vesměs právě s jeho znalostmi. Záleží tedy na té které skupině, jak je využije. Bonus do obrany v boji s holí je příjemný a kouzlům se budu věnovat později. Mám tedy jen jediný dodatek:

První pomoc
• tato schopnost mnicha je v naprostém pořádku, umět vyléčit počet životů úměrně závislém na počtu životů ztracených není nijak přesílená (maximum vyléčených životů je 3) a podporuje obecný typ kněze-léčitele, resp. nejvýkonnějšího léčitele z možných povolání.
Otázka, která se k první pomoci váže je, zda by měla být regulérní dovedností. Dovednosti jsou určeny pro všechny postavy, takže i zde je nasnadě, že by se tuto pomoc mohli naučit i ostatní družiníci dle obvyklých pravidel. Nejsem si jistý, jestli to je správný postup. Ne proto, že by bylo nežádoucí, aby každá z postav měla nějakou možnost, jak léčit životy, ale proto, že obecně je trendem dovedností neovlivňovat hru přímo, ať už zvyšováním či snižováním bojových hodnot, tak prací s životy či magenergií.

V tomto případě bych byl spíše pro exkluzivitu mnicha, ponechal mu schopnost čistě jako schopnost bez ověření, s tím, že "jednou denně může mnich vyléčit jedné postavě (i sobě) 1 život za každou zraněnou... atd." Zkrátka ponechat text úspěchu bez nějakého dalšího doplňování. Opět je to dovednost, která může dojít i dalšího vývoje na vyšších úrovních, vícenásobným použitím, větším rozsahem vyléčených životů, apod.

To ale vše vychází z toho, že osobně mívám raději prostší pravidla, která podporují jednoduché a pokud možno časté použití schopností jednotlivých povolání. Tak jak je nastavena první pomoc teď je samozřejmě zcela použitelná.

Kněz</p&g t;

Kněz a mnich mají stejná kouzla. Rozdíl mezi nimi spočívá v různých schopnostech. Hlavní devizou kněze je velké množství magenergie. Ať už Velkou modlitbou, nebo vlastnictvím Ankhu. Zároveň pracuje s nalézáním magie. Jeho schopnosti jsou v podstatě nastaveny velmi střízlivě, nemám proti nim žádné výtky, kromě toho, že jsem nějak přehlédl, zda je popsáno, na jaké úrovni tu kterou schopnost získá. Síla kněze proto spočívá především v tom, jak dokáže pracovat se svými kouzly, vícenásobné kouzlení i potenciální větší množství magenergie je příjemné, ale možná mu chybí dovednost práce s davem, řečnictví či trochu větší využití hraničářských psychických kouzel převedených třeba do slabší podoby.


Mystik

Myst ik je léčitel. Úplný. Léčí kouzlem, léčí dovedností, léčí "alchymií", a další dovedností. Svým způsobem oproti knězi obětuje jeho větší variabilitu danou větším množstvím magenergie a pracuje spíše s nemagickými dovednostmi. Jeho dalším rozdílem je vlastnictví krkavce.

Přiznám se, že mi připadá trochu zvláštní, že toto povolání nese název "mystik". Mystik (alespoň mně) evokuje zaměření čistě duchovním směrem, člověka, který je oddán meditacím a hlubokému vnitřnímu rozjímání. Tento mystik se však spíše podobá chirurgovi, či mastičkáři. Opravdu bych očekával, že se povolání bude jmenovat spíš jednoduše "léčitel" či "felčar".

Mystik používá "dovednosti". O tom jsem již mluvil, osobně mi nepřipadá vhodné, že by učil další členy družiny tomu, co sám umí, ale jinak proti tomu nic nemám.

Pouštění žilou
• Toto považuji za opravdu pěkný nápad. Možná by se dalo polemizovat o čtyřech potřebných životech, ale ani k tomu bych neměl co dodat.


Dále tedy jen pár poznámek k formulacím u kouzel:

Léčivá aura a aura rozkladu

Zde chybí dodat, že po dobu kouzla bude každý tvor v dosahu vyléčen (zraněn) za 1 život "za každé kolo trvání aury."

Zrychlení< ;/p>

Chybí informace, jak moc je cíl kouzla zrychlen, případně jaký získá bonus k iniciativě v RSS (mělo by stačit opsat text z kouzelníkova zrychlení).

To je v podstatě všechno. Pokud jde o kouzla, tedy hlavní mnichův záběr, nutno podotknout, že má od každého něco. Kombinuje prakticky všechny efekty všech povolání, včetně alchymistických výrobků (ochrany). Fakt, že některá důležitá kouzla (zmíněné zrychlení, ale i zpomalení) jsou silnější než jejich pravidlové předlohy je určitě namístě zvážit. Všeobecně ale musím výběr kouzel pochválit. Část z nich je standardem, na který jsme už zvyklí od zmíněných předloh, ale další velké množství je vybráno tak, aby mnich mohl sloužit jako univerzální sesilatel, kterému nebude nic chybět. V porovnání s ostatními povoláními je to po pravidlové stránce spíše chyba, ale v ohledu tvorby oceněníhodná pečlivost.

Závěrem se musím omluvit, že má kritika je poněkud rozsypána, ale psal jsem ji rouzkouskovaně po několik dní, jak jsem si našel čas a přiznávám, že jsem nebyl schopen se dostat do té správné pozice, kdy to jde samo.


Ikonka uživatele Folcwine    [pošta] NEW     8:54:45 10.09.2015
Sccion:
Za řádkem
< li><a href="#oziv_mrtveho">Oživ mrtvého< /a>< /li>

by mělo následovat
< /ul>

  [Předchozí]


Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
1 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.13792705535889 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách