www.Dracidoupe.cz



Divoch/Pán šelem/Velký lovec

Příprava pro tisk (tisknuto 2912x)
Autor: Akiros
Přidáno: 14:35:33 30.05.2015
Hlasovalo: 7
Průměrné hodnocení: 4.43


Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
Počet zobrazených příspěvků: 1-9 / 9
Ikonka uživatele Andokajn    [pošta] reputace: 1
Akiros: +1
NEW     0:51:24 01.06.2016
Akiros: pokud se cíl nebrání a je něj útočeno zezadu, tak má postih k obraně -6. Pokud se brání, tak má postih -4. Tak je to dle pravidel.

A musím souhlasit s tím, že se mi velmi líbí k divochovi plácnutí klackem po palici a omráčení nepřítele :-)

Ikonka uživatele Andokajn    [pošta] NEW     0:47:02 01.06.2016
Dílo vypadá zajímavě a určitě si jej přečtu. Zatím si dovolím jen reakci na Scciona

Scione, někde v putyce (tuším u stolu o pravidlech v DrD) jsme s Unknownem řešili, že rozdíl mezi +1 úč a +1 útoč je velmi zanedbatelný... tuším, že vycházelo něco jako +1 úč = +1.3 útoč a s přibývajícím úč se ten poměr snižoval. Tedy "oslabit" něco tím, že místo do úč dáš +1 do útočnosti není moc dobrý krok, protože to v podstatě ani neoslabíš.

Ikonka uživatele Akiros    [pošta] NEW     8:51:27 23.06.2015
Není na Sccionovu zevrubnou analýzu. Mockrát děkuji. K dovednostem - Divoch je první povolání, které jsem dělal, nedávno jsem ho ale celého překopal, dal větší důraz na totemové zvíře, dal mu více schopností, aby byl použitelný jak v dungeonu, v přírodě i ve městě (nikde však neohrozí dominantní povolání zloděje, hraničáře, válečníka...) tedy to co tu vidíte. Zpětná vazba od jednoho z hráů byla... hm, ten předtím se mi líbil víc:)
1/4 zní určitě lépe než 25% a vyjmenování konkrétních dovedností je nejspíše lepší volba. Stejné pojetí jsem použil u Panoše, Rytíře, Palaldina (poté co byl konfrontován zde jsem jej lehce upravil po zpětných vazbách)
Omezení na meče a kuše..... je pravda, že to může někomu vadit, kompenzovat absenci tohoto zvednutím útočnosti u tupých zbraní mi přijde jako dobrý nápad, obzvláště v kombinace upraveného (omráčení) bacení ze zálohy s bonusem do útočnosti.... je to slabší než probodnutí ze zálohy, ale přesto použitelné, líbí se mi ten nápad.
Další práce s tupými zbraněmi je na snadě, je pravda že je dále nerozvádím a ještě se na ně mrknu.
Větší bonus u totemového zvířete je holý fakt (jako PJ bych to nenechal zajít tak daleko, ale proč to neošetřit už v pravidlech, 20% je tedy v pořádku....)
Pavouk je nejslabší záměrně, jednak je slabý i v bestiáři, ale hlavně má jed a přijde mi jako "nejpraktičtější pomocník" vyleze všude, má jed, spřádá sítě, dokáže se schovat, skočit atd.... maximálně mu zvednout životaschopnost na 3 nebo dát "bonus" při útoku ze zálohy. Ale nemá být jako bojové zvíře do přední linie, naopak. Dominance se hlásí ihned po úspěšném hodu na iniciativu (resp. určitě před tím, než se hodí na útok) a oblíbená zbraň nejde změnit. Ale to už jsou asi detaily.... Opravdu moc děkuju za zpětnou vazbu.
A.

Ikonka uživatele Sccion    [pošta] reputace: 1
Akiros: +1
NEW     14:25:38 20.06.2015

Jak bývá u mě poslední dobou nepsaným a ne zcela přívětivým zvykem, dodávám své redaktorské slovo i zde se značným časovým odstupem. Abych zachoval i já jistý formální postup, tak začnu důvodem hodnocení: Zvolil jsem nejvyšší možné. Učinil jsem tak z důvodu, že povolání je kompletní, spolupracuje s původními pravidly, je možné ho vzít a okamžitě hrát a formální stránka je naprosto v pořádku. Pravidlově jsem nenarazil na žádný větší zádrhel a pokud by snad u některého popisu nebylo vše jasné, přišlo mi, že se jednalo jen v podstatě o kosmetické závady. Jednou z výtek po této formální stránce díla je jistá absence příkladů, která chybí v místech, kde pravidla nutí hráče s nimi pracovat volněji a kde by se tedy hodilo naznačení, jak se s nastalou situací lépe vypořádat.

Všeobecně je divoch povolání na pomezí válečníka a hraničáře s omezenými kouzelnými i bojovými dovednostmi, což je vynahrazeno možností ovládat zvířecího společníka, který naopak ve svých vlastnostech vesměs překonává (či by měl překonávat) psa hraničářského. V ohledu vyvážení válečnické cesty je kladen důraz na používání "necivilizovaných" tupých zbraní, což je jistě zajímavý koncept. Všeobecně nemohu říct, že bych považoval povolání za nepovedené, o tom ostatně svědčí mé hodnocení, ale je tu i několik drobností, které bych rád naznačil a které by bylo možno vzít do úvahy.

Divoch

Jak je u podobných crossoverů očekávatelné, divoch je trochu od všeho a u ničeho dokonale. Politika povolání je zřejmá, divoch se má umět postarat sám o sebe, protože funguje odděleně od civilizace a na situace, na které nestačí, má svého pomocníka, který mu může nejednou zachránit život. Jedná se tedy o vyvážené povolání, které ovšem zároveň v podstatě jen klouže po povrchu a nerozvíjí některé oblasti tak, jak by snad mohlo - ať už se jedná o větší práci s tupými zbraněmi, nebo se zvířecím společníkem.

Ovšem postupně:

Dovednosti

Irelevantní poznámkou je, že spíš než procenta bych osobně použil raději termín "čtvrtina". Toto je ovšem případ, kde podle mého názoru chybí příklad. Spousta a spousta dovedností je na pomezí oné pomyslné "civilizovanosti" a použít právě tento nejednoznačný termín jako hranici toho, kdy už hráč získává bonus a kdy postih není podle mě úplně nejlepší přístup. Zdálo by se mi nejvhodnější jednoduše vybrat několik konkrétních dovedností a k nim přiřadit příslušný bonus/postih a dále dopsat zmínku, že všechny ostatní dovednosti se učí podle běžných pravidel.

Tupé zbraně

Toto je velmi diskutabilní dovednost. Diskutabilní ne v tom, že by takto nastavená byla špatně, ale v tom, že existuje více variant, jak ji uchopit. Jakožto kritik proto zmíním alespoň jednu z nich, což ovšem neznamená, že bych ji nutně považoval za ten správný krok.

Podle mého názoru lze předpokládat, že tupé zbraně mají obecně tendenci mít nižší útočné číslo a vyšší útočnost, tedy že je s nimi těžší zasáhnout, ale způsobí při zásahu o něco větší zranění. Trochu jsem proto očekával, že toto povolání se bude věnovat právě rozvíjení spíše útočnosti, což se nakonec nestalo. Namísto toho bylo vyvážení dosáhnuto tím, že byl určen postih pro používání určitých jiných zbraní. Upřímně, stabilní postih pro použití určitého typu zbraní u bojově zaměřeného povolání mi moc nevyhovuje. Důvody toho chápu, ale osobně bych neviděl problém v tom dát divochovi skutečně jen bonus pro používání tupých zbraní a nijak neomezit ty meči podobné. A pokud by se zdálo, že zvýšení útočného čísla je příliš vysoké, stačilo by dát bonus +1 k útočnosti, která není až tak výhodná jako číslo útočné.

Jedy a nemoci

Zde jen musím ocenit snahu o jistou realističnost povolání navozenou náchylností na nemoci, která sice podle mě snad ani nebude mít vliv na hru, ale je to takový hezký detail.

Plížení

Zde musím vyzdvihnout malou tabulku dodatečných oprav, která je hezky zvládnutá a soudím, že by klidně mohla posloužit velmi dobře i pro zloděje.

Totemové zvíře

To by se snadno mohlo ukázat divochovou jak silnou stránkou, tak slabinou.

Předně však technickou poznámku k vyvolání. Základní šance je 25% a stoupá o deset procent na každé další ověření. To ale může i znamenat, že například takový Pán šelem, který je na totemová zvířata de facto specifikován, nemusí při velké smůle zvíře získat, což je podle mě už chyba. Herně si nemyslím, že by taková situace nastala, ale pravidlově může, takže místo nárůstu o 10% by se mi zdálo logické, aby to bylo o 20%, což znamená, počítám-li správně, 105% šanci při přestupu na 6. úroveň.

Souvisí s tím i fakt, že přestup na úroveň je vlastně jedinou možností, jak i zesnulé zvíře nahradit. Ale zatímco u hraničáře i kouzelníka nejsou pomocníci pro povolání až tak zásadní, zde si troufnu říct, že tomu tak není. Proto mi opravdu poněkud chybí trochu více práce se situací, kdy divoch o totemové zvíře přijde - přirovnal bych situaci trochu k čarodějovi a jeho holi.

Jinak o výběru zvířat a jejich hodnotách nehodlám tvrdit nic špatného. Potěšila mě existence opice a snaha každé zvíře něčím odlišit.

Omráčení ze zálohy

Malá výměna názorů na tuto schopnost již proběhla. Nebudu do ní proto moc zasahovat, jen dodám další možnou variantu, jak se vypořádat s tím, že ponechat divochovi neupravené "probodnutí ze zálohy" by bylo moc silné. Jak jsem zmínil, dalo by se více pracovat s útočností a v tomto případě se nabízí jednoduchý malý bonus, který by spočíval v tom, že v momentě, kdy by divoch útočil ze zálohy, počítal by si jednoduše nějaký násobitel útočnosti. Ne tedy celého útočného čísla, ale třeba jen dvojnásobek útočnosti, což by zvedlo výsledné zranění o 2-4 životy, nebo o 4-8, kdyby šlo o trojnásobek, což by mohl získat na vyšší úrovni. Zkrátka, jen malý věrnostní bonus, nic víc. Dalo by se tak poté vyhnout i nutnosti používat stínové zranění (a upřímně, ono působí trochu podivně věta "útočím kyjem *naplocho*")

Pán šelem

Pán šelem má podle mého názoru jen jeden problém a ten jsem popsal výše - jeho nedílnou součástí je vlastnictví totemového zvířete, ale zároveň se pravidlově může stát, že nebude mít ani jedno po několik úrovní. Jinak musím přiznat, že mít slona jako totemové zvíře je vskutku zajímavý počin. :)

Pak mi také číselně přijde pavouk poněkud slabý, minimálně životaschopnost bych u 6. úrovně zvedl tak na 4.

Velký lovec

U něho se má kritika také jen omezí na několik bodů.

Dominance v boji

Zde jen drobnou výtku: Chybí jasně definovaná pravidla toho, jak se má ta která útočná technika deklarovat. Tedy podle jakých pravidel se má zahlásit, zda to stačí po úspěšném hodu na iniciativu, nebo po hodu na útok, atd.

Též mě trochu mrzí, že se víc nepracuje s technikami, které by rozvíjely právě ony tupé zbraně, na které se vlastně svým způsobem specializuje.

Oblíbená zbraň

Zde jen technickou poznámku, opět totiž chybí jasná specifikace toho, za jakých podmínek si lovec může zbraň oblíbit a případně zda to může změnit.

Tolik ode mě. :)


Ikonka uživatele Askaar    [pošta] NEW     15:20:10 05.06.2015
Napadlo mě, že budete mít lehce upravený systém jako máme i my :) Pokud však neberete omráčení do dvojnásobku HP, tak pak už mi to přijde použitelné v pohodě. My zase bereme tyto postihy všechny pro obránce, s tím že se odečítá od OČ, takže se vždy brání alespoň hodem. A dvojnásobek stínových životů jsme si ponechali. Ono hodně družinek má více či méně modifikované pravidla, takže drobným úpravám u povolání odsud se někdy nevyhneme. Ale při čtení nových věcí se snažím porovnávat s tím jak to chápu z pravidel. Škoda, že je jen do pokročilých, ale snad se brzo rozjede nějaké nové dobrodružství které nebude expertní.

Ikonka uživatele Akiros    [pošta] NEW     13:57:53 05.06.2015
U toho omráčení je to pravda, ale vícenásobné zranění by bylo pravidlově až příliš silné. Podle pravidel je stínové zranění pouze 1/4 ale až po určité době. V praxi by tedy byla tato schopnost totožná s probodnutím ze zálohy, jen po nějaké době by se efekt téhle první rány silně zmírnil. Připomenu, že při útoku "ze zálohy" se nejedná o klasický útok zezadu +4 k ÚC (alespoň tak to hrajeme mi) ale nepřítel to zkrátka vůbec nečeká, neví o něm apod... kromě +4 má tedy i postih -3 za obranu zbraně, což je celkový bonus 7. Pokud by se jednalo o zásah, už tento samotný bonus (pokud pominu další sílu útoku) je tedy zranění (stínové) za 14 žvt. Obyčejného člověka ta rána dost možná uzemní, pokud ne, teprve se hází na iniciativu (šlo o překvapení). Jestliže je Váš soupeř obyčejný strážný v kožené zbroje, dost možná ho vyřídíte. Pokud by to ale byl ostřílený šermíř v plátech, nejen že to pravděpodobně ustojí, ale i by hráče tohoto šermíře asi štvalo, že ho může někdo jen tak vyřadit. Navíc je to schopnost na nižší úrovně. Později se může skombinovat z dominancí v boji (brutalitou) atd.... ale schopnost něměla být nějak extra silná a měla vystihnout povahu divocha.... tiše sešplhá ze stromu s palicí v ruce, připlíží se hlídce za záda majzne jí po hlavě palicí:)

Jinak podle mě je omráčení (útoky na tupo) stejné jako u skutečných životů, tedy není potřeba zranit ve stínových životech za dvojnásobek maxima, ale jen za normální počet životů.
Děkuju Askaarovi za komentář

Ikonka uživatele Askaar    [pošta] reputace: 1
Akiros: +1
NEW     21:07:37 03.06.2015
Pěkné, líbí se mi to skoro celé. Nejvíc se mi nelíbí to Omráčení ze zálohy. Vychází to ze zlodějova probodnutí ze zálohy, že ano? Zloděj když někoho takhle píchne tak se zranění násobí x2. Tady je to stejné, jen to jde ze stínových a to je kámen úrazu, ubere podobným (totožným snad dokonce) útokem zhruba stejné množství HP jednou ranou. Kámen úrazu je to omráčení ( aby se cíl vydal do říše snů je potřeba 2 násobek ), takže mu dám ránu pěkně zezadu do šišky a pak do něj musím tlouct kdovíjak dlouho 'na plocho', aby si konečně mohl vychutnat ten zasloužený spánek. Přičemž dvojnásobné zranění jen při prvním útoku. Tak jak je teď je zbytečná, jedině použitelná na průměrné NPC s žvt. menší 3 a malou odolností. Dovolím si tedy navrhnout zvednout násobek na 3-4x. Popřípadě by si cíl mohl házet proti nějaké pastičce na odolnost, jejíž neúspěch by mu snižoval ÚČ a OČ. (třebas Odl ~ rozdíl hodů ~ nic/-2UČ -3OČ). Ale zbytek je fajn, to se mi líbí. Dílko je pěkné a s radostí jej nabídnu svým hráčům.

Ikonka uživatele Akiros    [pošta] NEW     7:43:10 31.05.2015
Díky za schválení. Divocha jsem původně postavil na totemovém "stromu" a každou sudou úroveň si vybíral, co si osvojí. Ale pak jsem to uznal za až moc radikální. Navíc můj Divoch na 9té šel doslova cestou "vyber si to bojově nejúčinějsí" a i tak měl co dělat, aby lehce předčil hraničáře. Válečníkovi nesahal ani po pás... Dal jsem mu tedy více schopností a na základě zpětné vazby to pak budu dodělávat. Zvířata byla původně nenapsaná a ponechaná na PJ, ale např. můj PJ na ně absolutně nedbal (i hraničářův pes ho otravoval), takže jsem raději zvolil "tabulková zvířata" která mají být jakýmsi vodítkem, nehledě na to, že druh zvířete podle mě může dokreslit charakter postavy....
ještě mám v hlavě kožené postroje na zvířata, akorát jsem je do pravidel myslím ještě neimplementoval..... Takže děkuji za budoucí kritiky

Ikonka uživatele Sccion    [pošta] NEW     14:35:33 30.05.2015

Opět se setkáváme s prací z již známé dílny. Podobně jako u ostatních povolání bude můj postup podobný, takže tentokrát budiž ponecháno jen u prostého schválení a nějaký ten názor dodám později, až zjistím, zda všechny tabulky fungují jak mají (není to úplně správné, protože jsem ještě nedodal ani slovo ke schválenému nekromantovi, takže mi tu vzniká jisté kritické vakuum). Na druhou stranu už teď mohu říci, že dodat k tomuto dílu pravděpodobně nebudu mít příliš co. Povolání obsahuje všechny potřebné informace, je tu zjevná snaha profilovat Divocha na pomezí mezi válečníkem a hraničářem, což podle mého názoru je splněno. Plné hodnocení proto věřím, že bude zasloužené.




Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
0 přihlášených uživatelů
 
Chat (1 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.11822080612183 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách