www.Dracidoupe.cz



Nekromant

Příprava pro tisk (tisknuto 2976x)
Autor: attylloe
Přidáno: 11:51:33 28.04.2015
Hlasovalo: 5
Průměrné hodnocení: 5


Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
Počet zobrazených příspěvků: 1-9 / 9
Ikonka uživatele attylloe    [pošta] NEW     23:24:40 14.06.2015
Scion: Děkuji za kritiku, odpovím ti asi jen na jednu část. Ohledně té hratelnosti ve skupině.... Jende hráč ho hraje, chodí s námi ve skupině a dá se to docela dobře. Akorát je potřeba mít nějakou základnu, kam se v případě nutnosti může uchýli, popřípadě, kde skladuje mrtvoly k mumifikaci atd.....

Ikonka uživatele Sccion    [pošta] NEW     21:21:37 11.06.2015

Tak tedy po velmi dlouhé promlce se konečně dostávám ke slovu, které již bohužel nemůže být považováno za úvodní. Hned na počátku bych mohl nad příspěvkem vyjádřit drobnou nespokojenost, která mi částečně bránila v tom se vyjádřit jasněji už dříve. Jedná se o částečně volné popisy. U poměrně velké části textu je ponechána velká volnost výkladu toho, jak s danou schopností či dovedností naložit, případně nejsou jasně dané parametry a klíč toho, jak se v daném případě řídit. Též je v tomto ohledu v díle jen poskrovnu příkladů, které by mohly lépe naznačit, jak postupovat.

To, co tu teď píšu má ovšem pochopitelný háček, který je svým způsobem až paradoxní - to, co bych si přál je, aby dílo bylo ještě podrobnější a ještě rozsáhlejší, což by samozřejmě bylo poněkud kontraproduktivní.

Po tomto úvodu považuji za vhodné zmínit, že tento obraz nekromanta jako povolání je prakticky nehratelný ve skupině (autor nechť mě opraví). Podobně jako je druid vázán na hvozd, theurg na laboratoř a sicco na město, tak nekromant je též vázán na určité místo, kde je pro něj nejvýhodnější provozovat své temné kejkle a kde si může vytvářet vlastní malé království, ale život potulného dobrodruha pro něho příliš není. Zkrátka, pro hraní tohoto charakteru bych osobně považoval za vhodné, aby se PJ přímo domluvil s hráčem/či, společně prošli možnosti tohoto nekromanta a dohodli se na herním postupu předem. Svým způsobem totiž, třebaže je dílo optimalizováno pro DrD, je hra za nekromanta poněkud atypická. Je to další z důvodů, proč se těžko píše kritika na toto veledílo - nepředpokládám totiž možnost, že by se tento nekromant hrál v součinnosti s ostatními povoláními. Většina možných výtek na vyvážení (nebezpečnost pastí považuji za nastavenou snad až příliš vysoko) jsou tak vlastně v podstatě bezpředmětné.

Proto spíš než nějaké zásadní výtky jen letmo zmíním, co na příspěvku obzvlášť oceňuji.

Předně je to samozřejmě pečlivost, jaká byla dílu věnována. Že není samozřejmost popsat pomalu desítky stran pravidlovým textem, u kterého je třeba držet se určité úrovně a být co možná nejvýstižnější a zároveň nejstručnější, to ví podle mě snad každý, kdo se někdy o něco podobného pokoušel.

Velmi, ale opravdu velmi se mi líbí tabulka chování nemrtvého. Je samozřejmě otázkou, nakolik tento micromanagement vedení si poznámek pomalu u každého kostlivce spíše hře neškodí, ale tabulka samotná je podle mého názoru velmi originální a zároveň povedený koncept, který osobně považuji za nejsilnější část díla.

Též oceňuji především komplexitu, s jakou je nekromant pojat. Nejde jen o prosté povolávání nemrtvých, ale systém aury a kleteb dává nekromantovi další možnosti, jak, třeba i nenápadně, si užít ten plíživý pocit moci a ohrožení, který vyvolávač nemrtvých přirozeně představuje.

Upřímně, nekromanta bych nehrál. Ani tohoto. Osobně jsem spokojen s tím, že tento nekromant v podstatě neumožňuje vytvářet reálné "armády" nemrtvých, ale že se zaměřuje spíše na kvalitativní stránku umrlců. Skoro si umím představit hru, kdy si hráč pečlivě vyvolá a posílí nemrtvé, zajistí jejich osobnost a potom nějaké herní sezení zkrátka vyšle svou malou jednotku oživlých mrtvol, která bude mít stejný cíl, jako skupina hrdinů a že se bude celé sezení odehrávat jen z pohledu právě této samostatné skupinky nemrtvých, kterým je zadán úkol a který mají splnit (například napadnout jiného nekromanta). Tohle totiž určitě takto zpracované povolání umožňuje a osobně myslím, že by to mohlo být i zajímavé herní zpestření.

Vzhledem k tomu, že nekromant je starým dobrým "evergreenem" v tvorbě povolání, můžeme ho porovnat i s ostatními pokusy - pro všechny, kterým se dílo líbilo se samozřejmě doporučuje Saladinův nekromant, který je snad ještě rozsáhlejší, ale společně s tímto příspěvkem můžou vytvořit velmi zajímavý a vzájemně se doplňující celek.


Ikonka uživatele Akiros    [pošta] NEW     13:57:47 15.05.2015
kurňa to je dlouhý, jsem teprve ve třetině:)

dosavadní postřehy: rozsáhlé zpracování plné zajímavých nápadů. Momentálně mám lehčí výtku k dýce. parametry 3/+1 OZ -1... to je sama o sobě kouzelná zbraň +1 SZ, +1 útočnost + 1 OZ... tyto parametry by měli být podružné. Pokud se nechá vyrobit u alchymisty, záleží na prostředcích, které za ni zaplatí (nejspíš velmi hodně). Který alechymista by ji ale dobrovolně vyrobil? Přijde mi navíc hodně silná, mnohem hustší než druidův srp, chodcův meč a lupičova dýka dohromady. Pak mi vadí některé zpracování.... např. symbol strachu? Pro nemrtvé? Já vnímám nemrtvé jako tvory beze strachu (ale to je subjektivní, chápu jak je to myšleno), dále Nekromant bez dýky.... vzbouří se, ale on nepozná, že už ho neposlouchá dokud "neuposlechne nebo na něho nezaútočí" ovšem výše je psáno, že Nekromant pozná když je nějaký nemrtvý "svobodný" nebo slouží jinému nekromantovi..... jsou to ale zatím spíše drobnosti. Nápady se mi moc líbí...

Ikonka uživatele attylloe    [pošta] NEW     19:18:22 03.05.2015
Ještě bych dodal. Mám hlavně hroznou radost, že funguje ten obsah.

Ikonka uživatele attylloe    [pošta] NEW     19:12:57 03.05.2015
Děkuji za hodnocení a komentáře. A hlavně děkuji za zpracování. Ani mě nenapadlo, že to bude vypadat tak dobře. Chyby zatím nevidím, ale musím si to pročíst ještě jednou. Jediné co, tak ty pasti, které už Scion zmínil. Každopádně bych chtěl moc poděkovat za tvou trpělivost se mnou a za to, žes to naformátoval. Muselo ti to dát moc práce.

Ikonka uživatele Dradol    [pošta] reputace: 1
attylloe: +1
NEW     11:29:33 02.05.2015
Wow opět další zpracování Nekromanta a opět obsáhlejší, než ta předchozí.

Dlouhodobě se snažím zpracovat si vlastního nekromanta a proto jsem teď dost váhal, zda-li dílo vůbec číst, aby mě příliš neovlivnilo. Nakonec jsem se rozhodl zvolit "prolítnutí" textu (ne příliš podrobné čtení) z těchto důvodu se také zdržím hvězdičkového hodnocení. Nepřišlo by mi fér hodnotit dílo pokud jsem ho podrobně nepročetl a pokud ho vztahuji ke svým představám.

Smutné je, že se mi asi nejvíc líbí to, nad čím také já sám přemýšlím a co bych rád zapracoval do svého provedení... Takže mě osobně se líbí myšlenky jako nekromant, který se postupně stává nemrtvým, speciální nekromantova zbraň, aura a podobně...
Co mě trošku mrzí jsou složité výpočty pravděpodobností. Ikdyž na druhou stranu dobře vím, že u takových věcí, jako je oživování nemrtvých se tomu prostě nelze vyhnou a že pravděpodobnost 99% by asi nebyla moc vyvážené...

Omlouvám se, že neposkytuji kvalitnější reakci. Chtěl bych to spíš shrnout jako pochvalu za dobrou práci autora, povedlo se "profláklé" povolání zpracovat zase trošku jinak, vidím za tímto dílem opravdu hodiny a hodiny práce a to se rozhodně cení. Přeji hodně úspěchu s dalším psaním :)

Ikonka uživatele Adari    [pošta] NEW     16:23:32 29.04.2015
Tohle je snad nejobsáhlejší a nejpropracovanější příspěvek, jaký jsem kdy viděl. Smekám před autorem. Nezaslouží si nic jiného než plný počet*. :)

Ikonka uživatele Sccion    [pošta] reputace: 0
attylloe: +1
Hamster: -1
NEW     12:08:14 28.04.2015

Prozatím prosím omluvte zápis pastí, wordovské vzorce nebyly řádně zkopírovány. Na nápravě se bude pracovat.


Ikonka uživatele Sccion    [pošta] NEW     11:51:33 28.04.2015

Po delší době, kdy dílo leželo v neviditelné čekárně si můžeme dovolit pročíst nový nekromantský kolos. Delší dobu jsem váhal, jak přistoupit k hodnocení a nějakou, pravděpodobně nepříliš rozsáhlou, kritiku dodám s dovolením později. Problém, který mi tu nastal je klasický, většinu mých výtek pohlcuje nezměrný rozsah díla. Protože myšlenka nekromanta je zpracovaná pečlivě z mnoha ohledů a řeší dle mého i nové otázky, které u starších zpracování nutně nepadly, půjdu s tím "prostým" hvězdičkovým hodnocením nejvýše, ačkoliv obzvláště v řazení textu a uvolňování pravidlových informací bych měl jisté připomínky.

V tuto chvíli je však pro mě podstatné, zda je v textu vše v pořádku, takže pokud by jste narazili na nějakou formátovací chybu, prosím o nahlášení.




Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
0 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.09148907661438 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách