www.Dracidoupe.cz



Tulák/Bard/Lovec odměn

Příprava pro tisk (tisknuto 2624x)
Autor: Akiros
Přidáno: 19:01:23 23.12.2014
Hlasovalo: 6
Průměrné hodnocení: 5


Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
Počet zobrazených příspěvků: 1-6 / 6
Ikonka uživatele Akiros    [pošta] NEW     9:53:26 16.02.2015
Zatím vše testuji. Nejdříve narazím na poslední komentář (který zmiňuji i u rytíře u dalšího povolání) a sice Štěstěnu. Vycházím z toho, že Tulák má být tak nějak univerzální. Představuji si ho v podstatě jako Dobrodruha. I jsem uvažoval o tomto názvu povolání (další možnost byla Světák) Lovec Odměn v podstatě zůstává univerzálním a štěstěna mi k tomu dobře sedí. Tato schopnost byla původně inspirována šavlozubou veverkou kde bylo tuším štístko a nikdy nebyl problém s tím to implementovat do hry (některé postavy to měli a rozhodně mi nepřišli přesílené). Hustá schopnost by to byla právě při kombinaci s touto veverkou a +2 ke všem pastem. I pak si ale myslím, že by to bylo hratelné. Postava by prostě byla synem štěstěny....naopak mi to přijde dobré k univerzalitě postavy. Jestliže schopnost omezit, tak např. pouze při hodech na obratnost a inteligenci nebo tak nějak. Ale spíše to nechám, povolání mi nepřijde extra silné.

k bardovi: lichocení i pozitivní efekty kouzel pěvce by pravděpodobně mohli být bez ověřování ale nechtěl jsem nechávat úspěch 100%. Ke kouzlům pěvce bych ale mohl nechat normální šanci na seslání kouzel a neřešit omezení pomocí inteligence a komplikovat to dalšími hody. U lichocení jsem to bral tak, že např. chytrý kouzelník pozná, že mu pochlebuju, ale je pravda, že to nemusí znamenat, že by pochlebování nepřijal, byť je chytřejší sebevíc. V praxi už jsem měl nesčetně možností to použít (ale na druhé úrovni to nemám:) a nejednou bych to bral jako kritiku (když se vysloveně kladná postava zachovala ke mě nehezky a já mu to vyčetl, když se nás náš dobrý alchymista snažil odbít tím, že je to moc drahé, ale záviseli na tom naše životy apod...takže jsem jim sice udělal scénu ale bez pravidlového efektu, snížil bych jim charisma...) Tady pak vidím, jak se ten hráč ozve jak je to možné, že to je šikana, že má automatický úspěch a že si můj názor prostě nepřipustí, takže implementovat nějaký hod (rozdíl úrovní by nebyl od věci, inteligence je podle mě také na místě.... takže těžko říct...)

Straka má údaj o vykrádání kapes a sice stejná % které by měl zloděj (bard) na odpovídající úrovni + jeho úroveň. (tedy dle tabulky, ale individuální přístup bude určitě na místě)

Krásná píseň - souhlasím s navrhovanou úpravou.

Píseň uzdravení - to je těžké, Jeden z důvodů nových povolání byl i v tom vytvořit ostatním povoláním alternativy. Hraničář má monopol na léčení (a na spoustu dalších věcí) a ve srovnáním s alchymistovo lektvary je používání lektvarů vysloveně plýtvání zdrojů. Jediná alternativa byl pak válečník, který si lízal rány. Přidal jsem toho víc (panoš "léčení cizích zranění" bard "ukolébavka + píseň uzdravení", mnich (léčení všeobecně), dovednost "první pomoc" dodám později, je součástí mnicha, paladinovo kouzla amuletu, divochova regenerace.....) i přes tyto předělávky je náš hraničář a před ním druid stále monopolem na léčení a družina bez hraničáře (nebo mnicha) je neschopná regenerace a rychlé následné akce. Bard sám o sobě je opravdu pomocné povolání a respektuji argument Kouzelnické magie a kouzel léčivých, ale kouzlo "píseň uzdravení" lze seslat pouze 2x za den, je k tomu potřeba 6 magů a kouzelný hudební nástroj. Nepochybuji o tom, že to bude nejčastěji užívané kouzlo při odpočinku (a udělá z tažení muzikál:) a zároveň by to mohlo být jedno z kouzel, které přiměje hráče vybrat si barda, či družinu aby si barda vzala do družiny. Uznávám, že to může být kontroverzní zvláště s plošným efektem, ale upřímně tankům to nijak zvlášť nepomůže a bude to jen jeden z mnoha léčivých aktivit, ostatní s méně životy to nejspíše ocení víc aniž by se plýtvali cenné zdroje.... ale je to na zvážení. Stačilo by možná omezit četnost na 1x denně. (vůbec uvažuji četnost dovolit častěji ve vztahu k úrovni barda, např. 1x za každých 6 úrovní... tedy na 6 1x, na 12 2x aby byla určitá progrese...)
Děkuji za komentáře

Ikonka uživatele Sccion    [pošta] NEW     21:41:16 13.02.2015

Tak se také konečně dostávám k velmi zpožděné úvodní kritice, čímžto se musím autorovi omluvit, ale protože to budu dělat pravděpodobně čím dál tím častěji, prosím jednoduše o pochopení, že hodnocení dlouhých děl vyžaduje využití spousty času vcelku, který si obvykle raději uvolním na jiné aktivity.

Důvodem nejvyššího hodnocení z mé strany je, podobně jako v případě Strážce, kvalitní kompletní zpracování povolání zcela v souladu s pravidly, které se záměrně snaží vytvořit spojovací článek mezi jednotlivými základními povoláními. Některé dovednosti a mechanismy jsou převzaty, jiné zcela nové a zároveň je evidentní snaha nastavit tuláka tak, aby byl vyvážený oproti základním pravidlům, což je jedině dobře. Příspěvek obsahuje, pokud ne všechny, tak alespoň naprostou většinu náležitostí a ve své podobě je možné ho okamžitě převzít a hrát s ním. Není, resp. nebylo tu nic, co by mi tedy výrazně bránilo upřít nejvyšší hodnocení.

Můj komentář se proto stočí opět jen k řešení jednotlivin.

Pozitivní ovlivňování spolubojovníků

Soubor těchto povolání je zaměřen jako podpora dalších spoludružiníků. Dokonce si osobně myslím, že to je základním účelem přinejmenším barda. V souvislosti s tím je představen i docela neokoukaný mechanismus, kdy je zájmu dotyčných neuspět v pasti, namísto úspěchu. Ať už se to týká bardových písní, nebo lichocení. To vše je v pořádku, ale osobně mi přijde, že je těch kontrol na úspěchy a neúspěchy přece jen už příliš. Například právě u lichocení bych se vůbec nebránil úplnému zrušení pasti. Bonus, který poskytuje, je sice kontroverzní (opět zmíněno u strážce, zvyšovat vlastnosti není běžnou součástí pravidel), ale vlastně ne až tak vysoký, aby významněji ovlivňoval vyváženost hry. Proto ověřování každý den se mi zdá skoro zbytečné. Vzhledem k většímu počtu členů družiny se musí bard rozhodovat, komu jaký bonus přidělí, a hráči by jistě nebyli proti, nebál bych se denní ověřování hodem na past úplně zrušit. Navíc lichocení, které útočí na ješitnost, se podle mého názoru nelze příliš bránit inteligencí - abych citoval z jedné divadelní hry, "jste velmi inteligentní muž, ale jako každý génius máte slabou stránku. Jste až pyramidálně ješitný." Zkrátka, ale to je moje všeobecná herní politika, pokud má nějaké povolání schopnost, kterou může využívat, jsem pro co nejmenší bránění v tom tak činit.

Tulák

K tulákovi nemám připomínek, je skutečně více univerzálním kouzelníkem se slabší dovedností využívat kouzelné schopnosti, ale zato s pěkným bonusem k přežití. Opět proto jen zmíním, stejně jako u strážce, že Pouliční dovednosti bych spíše rozdělil na tři okruhy místo čtyř, to už se mi zdá zbytečně mnoho.

Bard

< ;b>Lichocení

Zde jen ještě malou poznámku, že by bylo vhodné též uvést, zda může postava lichocením překročit udávané pravidlové maximum hodnoty vlastnosti nad 21. (a myslím, že by nemělo)

Pomocníci<p& gt;Zvířata v podstatě hodnotím velmi kladně, jejich použití je velmi konkrétní a snadno si lze vybrat podle toho, který lépe rozšiřuje možnosti barda. Snad jen u straky by mohl chybět údaj o šanci na vybrání kapes, ale za mě bych řekl, že takové případy budou velmi specifické a i tak k nim bude zapotřebí herně přistupovat.

Pěvecká kouzla

Všeobecně mě zarazila jedna věc a to přítomnost pasti Int ~ 10, u většiny kouzel. Je to poměrně vysoká hodnota a třebaže je to mechanismus zajímavý, nepřipadá mi úplně odůvodněná penalizace inteligentnějších členů družiny na efekt, kterému by vlastně sami rádi podlehli. Skoro to vlastně vypadá, že čím inteligentnější je posluchač, tím větší má šanci odolávat "umění". (byť se samozřejmě jedná o doprovodný kouzelný efekt, takže smysl v tom je, ale jak už jsem zmínil, pokud jde o spolubojovníky, připadá mi skoro zbytečný)

Konkrétně k písním:

• Krásná píseň

Pokud jsem pochopil správně účel kouzla, tak poskytuje bonus k hodu při použití dovednosti hra na hudební nástroj. Takovou informaci by se hodilo uvést, protože nevím přesně, k čemu se vztahuje poslední část popisu kouzla, "Záměrem je, aby uspěl dokonale, tedy o 6 a více přehodil past." Osobně bych si představil popis spíše takto:

"Bardovo kouzlo Krásná píseň se sesílá jako součást použití dovednosti Zpěv či Hra na hudební nástroj. Při ověřování této dovednosti si Bard může přičíst bonus +3 k hodu proti pasti."

• Píseň uzdravení

Toto je jediná píseň, ke které bych přistoupil velmi váhavě. Vedou mě k tomu dva důvody. Prvním je fakt, že bard využívá kouzelnickou magenergii, které je obecně uzdravování jako takové zapovězené. Druhým je podle mě značná síla této písně oproti ostatním. Vyléčení všech posluchačů za hodnotu 1k6+3 je v porovnání s hraničářovým léčením lehkých zranění (3 magy, 1k6+1) přece jen ne zcela vyvážené. Řešení léčení přes ukolébavku se mi naopak jeví daleko zdařilejším počinem a píseň uzdravení bych, pokud vůbec, směřoval také zásadně přes spánek.

Ke zbylým schopnostem barda, slávě a šarmu nemám, co bych dodal, jen ocenil.

Lovec odměn

K lovci odměn nemám vlastně konkrétní připomínky, jeho soubor schopností je jasný a stručný, snad pochopitelný. Je potěšitelné, že stejně jako tulák pokračuje v rozvíjení své univerzálnosti. Též se ale přiznám, že mi připadá ze všech zatím uveřejněných povolání jako nejméně povedené. Specializace je pěkný prvek, ale jen zlepšuje schopnosti, které jsou jinak omezené oproti ostatním povoláním a zrovna u Lovce odměn vlastně nenacházím žádnou nosnou schopnost, kvůli které bych si ho vybral. Svým způsobem je to správně, obecně jsou i zde právě lovci odměn zpracováváni stylem samostatných dobrodruhů, ale systém "od všeho něco" mi ke zbylým povoláním a jejich možnostem v dračím doupěti upřímně moc nesedí.

• Štěstěna

Tu zmiňuji jen jako potenciální příliš silnou schopnost. Je to, jako by se najednou lovci všechny vlastnosti zvedly o dva, protože vyjma boje se na pasti hází prakticky všude. Protože lovec, jak jsem zmínil, nemá příliš schopností, které by byla nosné, asi by nebylo vhodné ho v tomto směru omezovat, ale možná bych se pro podobné situace spíš zaobíral myšlenkou, jestli štěstěnu nejvyjádřit například tak, že pokud by v hodu na past daný charakter neměl uspět pouze o jedna, mohl by si k výsledku přičíst jedničku a z neúspěchu učinit úspěch.


Tolik ode mě. Když se zamyslím, není opravdu moc co kritizovat, takže jde jen o formulace a semtam češtinu.

Ikonka uživatele Akiros    [pošta] NEW     10:28:18 08.01.2015
Děkuji za příspěvek. Když jsem zpracovával pomocníky, vycházel jsem samozřejmě z parametrů u kouzelníka s tím, že by měli být maličko slabší - straka ÚČ:3 a OČ: 6 vychází PPZ 1.6 kde kouzelníkův Havran má hodnoty úplně stejné. A děkuji za zmínku o RP. Při vymýšlení povolání a schopností se snažím představit si různé archetypy podle ras a povolání, momentálně hraji jednu z podle mě typických možností a sice Kudůka Tuláka. Jsem v družině na nejnižší úrovni ale právě RP se to docela stírá. Je pravda, že v družině je velmi schopný zloděj a ještě schopnější čaroděj (resp. Mág) takže moje mizerné schopnosti nejsou nijak extra potřebné, ale snažím se jít spíše jinou cestou a sice družinu formovat, organizovat a řídit (a užívat si svůj RP)
Povolání je podle mě bojově slabé, spíše podpůrné, ale s možnostmi o to širšími mimo boj. Můj základ s vrhací sekerou ale také není špatný:)

Ikonka uživatele Martel z Kantonu    [pošta] NEW     19:50:42 29.12.2014
Dobrý den,

dílo je... epické. Nedokážu bez praktického použití rozpoznat, jestli je povolání "silné", "slabé" či "vyvážené", co se týká všech směrů, nikoli jen směru bojového, jak by to snad mohlo na první pohled vyznít. Každopádně se domnívám, že síla tohoto povolání může značně pramenit z Roleplayingu, možná víc, než u některých pravidlových povolání, což pro mne dělá povolání opravdu zajímavé.

Jsou zde nějaké pravidlové věci které mi na první pohled nesedí... třeba Pomocník Vrána ÚČ:3 OČ:6 je k diskuzi, ale čísla si stejně řešívám podle sebe, takže to neberu jako chybu. Dílo si poznamenám a pokud se k tomu dostaneme příležitostně v družině a bude chuť, rád bych to aspoň na jedno tažení vyzkoušel.

Přeji příjemný zbytek dne i Vánoc,

Martel z Kantonu

Ikonka uživatele Sccion    [pošta] NEW     19:35:19 23.12.2014

V mezičase prosím, aby jakýkoliv formátovací neduh byl oznámen. Též autora prosím o nasměrování v několika věcech:

V tabulce magenergie tuláka mi přebývá jeden sloupec a nemohu přijít na to, k čemu se váže.

Na několika místech, především v popisu kouzel barda byl použit zvláštní znak, který se kopírováním ztratil - pochopil jsem, že se jedná o čtvrtinu, takže jsem všechny příslušné pasáže tak popsal. Pokud se jedná o jiný znak, opravím.


Ikonka uživatele Sccion    [pošta] NEW     19:01:23 23.12.2014

V souvislosti s předvánočním úklidem není od věci vyčistit i čekárnu. Kritické slovo však bude opět dodáno až později - nechci z toho dělat tradici, ale jistě bude pochopeno, že se též chci věnovat i jiným věcem.




Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
0 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.079365015029907 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách