www.Dracidoupe.cz



Strážce/Samuraj/Záškodník

Příprava pro tisk (tisknuto 639x)
Autor: Akiros
Přidáno: 1:24:58 16.11.2014
Hlasovalo: 9
Průměrné hodnocení: 4.67


Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
Počet zobrazených příspěvků: 1-8 / 8
Ikonka uživatele Akiros    [pošta] NEW     8:06:50 08.01.2015
Ještě se vrátím k některým věcem u Dakeyrasovi krïtiky: Samotné vlastnosti jsme již rozebrali a protože jsem nevytvářel pouze 1 povolání ale 5 jako součást jistého systému, s omezením možností vlastností, věřím, že jsou pochopitelné. Pokud by se tím někdo nechtěl řídit, to nejmenší je zvolit jiné dvě vlastnosti.
Životů má záměrně méně, jeho základní vlastnost je odolnost, je zde tedy předpoklad, že životů nebude mít povolání málo. Zvýšení tohoto pravidla pro přidávání životů je to nejmenší, ale raději navrhnu povolání mírně slabší a po testech ho vylepšuji, než abych vytvořil neporazitelného bijce.
Strážce nemusí být nenápadný, může si vybrat zlodějský "set" v závislosti na RP a charakteru postavy.
Co se "paskvilu" týče, již jsem zmínil, že není v mém úmyslu vytvářet někoho nepřemožitelného, kdo obstojí v každé situaci. Naopak bylo záměrem, aby kvazi povolání mělo "něco" od tohoto a "jiné" od druhého. Válečník je povolání nejsilnější v boji, zloděj je zase nejlepší ve zlodějském řemesle, boji beze zbraně atd... Strážce má něco od obojího. Pokud klient "ví" co chce a proti čemu stojí, tak si může vybrat. Ale co když neví co ho čeká. Co když má např. náš bodyguard konexe na zlodějský cech? Charismu lze použít v mnoha dalších situacích - domluvení osobě, kterou chráním, aby něco (ne)dělala, přemluvení k bezpečnostním opatřením, vedení ostatních členů "ochranky" apod. Můžeme si postavu představit například také jako šlechtice. Od mala byl cvičený v šermu ale není to žádný řezník. Byl vedený k dobrému vystupování a jednání s lidmi....
Považuji tedy, převážně vzhledem k RP volbu těchto vlastností za ospravedlnitelnou, vzhledem k možnostem.

Kryt spolubojovníka považuji za dořešený docela slušně. Chápu, že z pohledu rozšířeného soubojového systému zde možná postrádáš další pravidla, ale snažil jsem se aby byla co nejjednodušší. Omezení je zde v délce zbraně (což obstojí i v RSS), pokud by PJ usoudil, že vzhledem k postavení zúčastněných to nelze provézt, tak prostě zamítne tuto volbu. Nepředstavuji si boj jako statický tahový systém ala staré dungeony ale jako dynamickou akci plnou pohybu akcí a protireakcí. Přesměrování útoku na strážce považuji za nesmysl. Jednak by zde muselo být další pravidlo zda "se to vůbec podařilo" a to by nebylo snadné vymyslet. Měla by se zohlednit délka a typ zbraně, síla protivníka atd.... celkově mi to přijde nelogické, jestliže na "přítele" někdo útočí nesnažím se útok obrátit na sebe, proč bych to dělal, snažím se prostě ránu odklonit, překážet, odstrčit. Bonus obrany zbraní tedy považuji za dostatečně použitelný i efektivní. Mám vyzkoušeno - hobit strážce 5. úroveň sekundoval válečníkovi se šavlí a pravidelný bonus k OČ byl příjemnou pomocí.

Smrtící techniky boje ještě chci rozpracovat, resp. jich několik přidat, aby si měl Samurai z čeho vybrat (tedy cca 8 technik s tím, že do 16 úrovně získá pouze 4)

Závěrem dodávám myšlenku, která mě jako první vedla k vytváření těchto povolání:
1) při hře narazíme na někoho kdo kouzlí a ejhle, je to kouzelník a víme zhruba co od něho očekávat. Kouzelník (zloděj, válečník, hraničář, alchymista...) nemají alternativu.
2) Proto chci vytvořit povolání (viz. strážce), které má něco od jiných povolání, ovšem s přísným respektováním základních povolání. Kouzelník je v magii nepřekonatelný, v boji se nikdo nemůže rovnat nebo převýšit válečníka, alchymista je v lučbě nej, zloděj zase..... Ale část povolání lze zkombinovat s jiným a tím vytvořit postavu sice slabší než originál, ovšem s širší škálou možností příp. s některými novými. Lze si pak i lépe vyprofilovat postavu a vymyslet charakter, RP a pod....
3) mix 3 povolání... proč ne? Většina alchymistových jedů a výbušnin jsou nemagické, proč by je nemohl vyrábět i někdo jiný než alchymista. V případě záškodníka jsem zvolil výbušniny, v následujícím už zveřejněném povolání (lovec odměn) jsou jedy. Nevidím v tom problém a naopak to považuji za "silnou" schopnost onoho povolání. Ta postava neumí to co alchymista, nemůže se s ním rovnat. Ale vyzná se v tom jednom konkrétním oboru (výbušniny). Navíc tím, že se jedná o nemagické předměty to není žádný zvl. zásah do pravidel.

závěrem dodám, že dílo rozhodně nemělo napodobit nebo alternovat zde uveřejněného obránce, ochránce či protektora (nejspíš jsem je četl, ale vytváření pravidel to neovlivňovalo, protektora sem si procházel až po příspěvku, některé věci měl zajímavé...) Je ale pochopitelné, že některé prvky už vzhledem k názvu povolání budou mít podobné.

Ikonka uživatele Dakeyras    [pošta] NEW     9:08:33 05.12.2014
Vím, že jsi přemýšlel takhle při volbě vlastností při tvorbě svých nových povolání - doplnit chybějící kombinace, ale nevhodně jsi přiřadil povolání ke zvoleným atributům. Takhle z hlavy taky neřeknu co by se hodilo za povolání, ale sám jsi naznal, že se ti ty atributy tolik nezdají a proto jsi tomuto povolání přidal možnost zvyšovat si atributy v průběhu postupu úrovněmi.

Ikonka uživatele Akiros    [pošta] NEW     7:17:01 05.12.2014
Díky i Dakeyrasovi za chválu i kritiku. Některé věci zde jsou (zkušenosti jako válečník je hned v úvodu, že jde o podrobitelné povolání je před dělením na Záškodníka a Samuraie, uznávám, že tyto věci by měli být po kupě, zkušenosti považuji za banalitu, proto je přiřazuji k jinému povolání) Sám už přemýšlím nad možnými úpravami. Nic méně souhlasím s kritikou ohledně vlastností a jen v krátkosti ji osvětlím. Existuje 5 základních povolání, každé z nich má 2 hlavní vlastnosti z 5ti atributů. Zůstává zde tedy "prostor" pro 5 dalších povolání s 2má hlavními vlastnostmi. Volné jsou SIL+OBR (divoch), OBR+ INT (tulák), ODL + INT (mnich), ODL + CHAR (strážce), SIL + CHAR (panoš) Následující povolání podle tohoto konceptu sem budu postupně přidávat, ale stále je testujeme a já je ladím. Děkuji za další úhel pohledu, cením si toho

Ikonka uživatele Dakeyras    [pošta] reputace: 1
Sccion: +1
NEW     20:23:02 03.12.2014
Tak já začnu tím co mě chybělo na začátku nejvíc - zkušenosti. Velmi důležitá to věc pro povolání. Pak už to jsou takové ty doplňkové věci jako ZSM a podrobitelnost.

Pak bych doplnil že, vyloženě bodyguard by potřeboval OBR + ODL. Použití CHA kupříkladu vůbec nechápu. Podle popisu bych více uvítal třeba INT a doplnil o schopnosti doplněné více na odhadu situace a řešení.
Podle mě u strážce není až tak důležité to, jestli je nepostřehnutý na blízku, ale to jak dokáže předcházet a vyřešit nebezpečí. Než skrytí v davu, by měl naopak umět odhalit někoho, kdo jej (a klienta) sleduje. Rozpoznat podivné situace, jako převrhnutý vůz, který zabraňuje v cestě zrovna na ideálním místě pro přepad ze zálohy. CHA na jednání nepotřebuje zas tolik - jedná jeho pán. Leda nějaké vyklízení davu, ale od toho už má štít.
Taky bych navýšil počet životů na 1k6+2

Takto mi vzniknul paskvil - jako klasický fyzický bodyguard nebude mít takové schopnosti jako klasický válečník, který získá nejen vyšší obranu, ale i odolnost a sílu, takže toho víc ustojí, ale i má šanci odstranit protivníka a nemusí jen čekat, až jej odstraní někdo jiný (nebo chráněnec bude mít čas utéct), při práci v utajení bude zase lepší zloděj. A argument, že si můžu vybrat je podle mě úplně špatně, protože jako klient budu vědět, jestli chci skrytého ochránce (zloděje) nebo fyzického bodyguarda (válečníka). Takto to spíš vypadá, že jsem si na ochranu najal alchymisty, který je možná díky kombinaci obratnosti a odolnosti a shodným přírůstkem životů lepší variantou.

A je zcela nedořešen kryt spolubojovníka - neřeší směry útoků vs postavení těch dvou a pohyb. Taky mě přijde jako špatná varianta to, že přidávám bonus obránci, místo toho, že přesměruji obranu na sebe. Pravidlo ochránce je přece, že Klient je nejdůležitější a já jsem postradatelný, takže když moje obrana selže, schytám to já (proto mám taky odolnost a vyšší počet životů)

Po přestupu je to ještě větší guláš. Samurai nemůže využít svých dovedností skrze špatně zvolené atributy. Kupříkladu použití obratnosti místo síly. Pokud se obratnost nevylepší skrze povolání, je obecně dost nízká a využije ji leda hobit.
Naopak se mi líbí ony smrtící techniky boje - jednoduší a použitelnější než šermířovi finty (a bolestně mi tu chybí vyšší obratnost)

A záškodník taky ne, protože pro záškodníka se CHA sice hodí, ale chybí mu buď INT nebo OBR. Navíc se tu získává hybrid mezi válečníkem, zlodějem a alchymistou. Kombinace dvou povolání mi tak nevadí, ale tří už mě bolí.

Co se mi na díle extra líbí je profilovatelnost postav, kdy potkat stejně navolené povolání na vyšších úrovních bude rarita, protože vývoj děje a nastavení světa bude svádět k různým řešením. Absolutní pevnost (Válečník a jasně dané bonusy a hodnoty zbraní vedou jen k pár setům - podle logiky. Samozřejmě nepočítám ty co chtějí prostě něco jiného a vezmou hobita válečníka, prostě proto, že už j vše ostatní nebaví)
(ale taky bych vytknul zvyšování atributů. Někde to bylo popsáno jako: Hraničářka Kate si říkala, že by potřebovala zlepšit obratnost, protože s lukem ji to moc nejde. Začla více trénovat, ale mistr ji zastavil a řekl jí, že ji začíná zase odpadávat síla Nechci říct, že je to přímo špatně, ale není to zvyk a pravidla s tím tak nějak nepočítají. Pokud podobné zlepšení může nastat u vás snadněji skrze celý svět, je to v pořádku a mě osobně se taky moc nezamlouvá, že kouzelník na 1. úrovni s dobrým hodem bude mít lepší pravděpodobnost seslat kouzlo, než čaroděj na 10. úrovni se špatným hodem na začátku.

Jako další plus vidím jednoduchost. Kdyby to bylo složitější a delší ani bych neměl chuť to číst.

Myslím, že Akiros se snažil sem nahodit alternativu Obránci/Ochránci/Protektorovi, ale podle mě zcela nevystihl myšlenku povolání strážící někoho jiného a nebo jsem já špatně pochopil záměr povolání a celý tento kritický náhled byl zbytečný.

Ikonka uživatele Akiros    [pošta] NEW     8:13:24 20.11.2014
Děkuji Sccionovi za velmi kvalitní kritiku, které si cením a pokusím se doplnit něco málo k diskutovaným tématům:

1) pouliční dovednosti jsem chtěl rozdělit do kategorií, aby částečně suploval zloděje, ale protože má docela mnoho schopností, nechtěl jsem jej příliš předimenzovat. Samotný zloděj má však tyto "obory" sám rozdělené, přidal jsem tedy jen nenápadnost od Lupiče a odhad lidí od Sicca. Předpokládám že nejvíc používané zlodějské mechaniky jsou Schování ve stínu, probodnutí ze zálohy a otevírání zámků. Zde bych tedy trval na 4řech oborech které vychází ze zloděje. (Samuraj i Záškodník má možnost získat probodnutí ze zálohy později)
2)Kryt spolubojovníka - zde jsem se skutečně snažil postihnout všechny možné případy, ale opravdu by to šlo zjednodušit, děkuji za rozbor. Při testování měl strážce šavli a i tento bonus +1 (resp. +2) využil. Omezení určení kolik obran chce "dát" spolubojovníkovi.... jsem původně chtěl (a i je napsané), je ale pravda, že toto určení komplikuje pravidla a omezuje schopnost. Navíc neodpovídá realitě, takže to nejspíše vypustím.
3) Vyzývavý postoj je jednoduchý (přirovnal bych to k předstíranému výpadu) simuluji hod na iniciativu a prostě prohraji (za PJ) hráč nahlásí, PJ je sám soudný. Při konfliktu postav nastane toto....(protože by soupeř znal strážce, nezaútočí první aby nebyl v nevýhodě, zde bych to viděl jako reálnou možnost, rozhodnout musí PJ)
4) Zvláštní výcvik - původně jsem Strážce vytvořil tak, že hlavní schopnosti ODL + CHAR ale +1 k obratnosti a +1 k inteligenci. Bonus k OBR a INT je zde proto, že OBR INT a SIL jsou přeci jen nejvíce ceněné hodnoty pro boj a jednání. ODL a CHAR nejsou nijak silné a používané atributy, proto jsem chtěl navýšit INT a OBR (samozřejmě co hráč to názor). Posílit jej hned od první úrovně mi ale přišlo moc silné a proto jsem to dal do vlastnosti "Zvláštní výcvik" a později "Zvláštní výcvik II" aby se k tomu hráč dopracoval. Trvalé zvýšení atributu nepovažuji za nijak markantní zásah (mám i u jiného povolání). Např. Válečník má sílu 13 - 18, hraničář jen 11 - 16. pokud by měl hraničář "posilování" a mohl by si např. na šesté zvýšit sílu o 1, to by byla věc. Pokud by měl ale v základu 12 - 17, nikdo si toho ani nevšimne.... Takže tuto schopnost beru naopak jako kompenzaci a lepší "dotvarování" charakteru...
děkuji za další postřehy
A.

Ikonka uživatele Vedro    [pošta] NEW     22:26:43 19.11.2014
Já ocenuji hlavne jednoduchost a strucnost ve ktere se autor blizi pravidlovym popisum. Na co deset odstavcu, poutavy pribeh a zamysleni zaverem, když schopnost da +1, ze.

Ikonka uživatele Sccion    [pošta] reputace: 1
Dakeyras: +1
NEW     13:45:50 19.11.2014

Dle příslibu tedy dodám ještě nějaké, dosud stále úvodní slovo. Povolání je to prakticky hybridní, přibližně na polovině cesty mezi zlodějem a válečníkem, specializovaným na boj s mečem. Ovládá směsici dovedností, které jsou použitelné v boji i mimo něj a obecně vcelku dobře vykreslují postavu, která stojí za svým chráněncem a je schopná vykonávat daleko náročnější úkony, než pouze stát se štítem a vykrývat jednu ránu za druhou.

Příspěvek je to komplexní, vcelku kvalitně zpracovaný a psán ve stylu původních pravidel. Obsahuje všechny potřebné informace, dovednosti jsou nastaveny střízlivě a není problém okamžitě celé povolání okamžitě převzít a hrát s ním. Schopnosti jsou vybírány tak, aby odpovídaly charakteru povolání, dokonce včetně drobné profilace Tím, že se pohybuje v kolejích vytyčených pravidly mu zůstávají všechny vlastnosti, které by mohly "být překonány", nebo které se naopak líbí. Z hlediska prezentace je to však určitě dobrý krok, možná nepřináší zásadní novoty, ale umožňuje komparaci s původními povoláními a v tomto případě je i vhodně doplňuje. Redaktorsky tedy nevidím moc důvodů, proč tomuto počinu upírat hodnocení nejvyšší. Pokud hledat nějaké potíže, tak už snad jen v řešení jednotlivých vlastností, to mi ale nepřišlo vhodné promítat do hlasování.

Po formální stránce je tu přinejmenším jedna věc, na které by se dalo zapracovat do příště, a to soupis požadavků na úroveň u jednotlivých schopností. Jsou tu rozlišeny tři oddíly, prostý soupis, samotný popis, a shrnutí. Přičemž je to pouze shrnutí, kde se dozvídám podstatné informace o tom, jakou úroveň potřebuji k tomu, abych byl schopen ovládat danou dovednost. V samotném popisu schopností je tato informace sice semtam zmíněna, je to ale spíš namátkové. V samotném popisu schopností by bylo velmi příjemné vytvořit například malé podnadpisy s označením úrovní a pod nimi schopnosti, které právě daným úrovním odpovídají. Další možnou variantou, jak přistoupit k soupisu schopností je (a tato varianta je využita pravidly) sepisovat devednosti postupně od těch nejjednodušších a nejkratších (prostý bonus k útoku, např.) až k těm nejsložitějším (lučba, kouzla).

Dále jen jednotlivé připomínky, návrhy, postřehy:

pouliční dovednosti, které jsou rozdělené na jednotlivé kategorie, jsou možná až příliš rozkouskované. Podle mě by nebylo od věci snížit počet třeba na tři, protože kupříkladu probodnutí ze zálohy je tak nějak spojené se schováním a tichým pohybem. Nenápadnost by naopak mohla být bez potíží připojena ke společenským dovednostem.

Kryt spolubojovníka je bohužel zároveň jednou z předpokládaných nejdůležitějších schopností strážce a zároveň není tak jednoznačně popsán. Ve výsledku je samozřejmě přinejmenším přibližně pochopitelné, jaké je sdělení, ale popis se poněkud odchyluje od pravidlových mechanismů a ne vždy dává smysl. Schopnost říká, že strážce umí poskytnout svůj bonus za obranu zbraní či štítu jinému hráči, přičemž sám tento bonus využít nesmí. Dále ale z textu vyplývá, že pokud mu zbývají obrany, může je využít sám pro sebe normálně a že pokud využije krytí spolubojovníka, jedna obrana mu propadá. V tom případě je ale evidentní, že nemůže využívat bonus obrany zbraně ani štítu (pravda, pravidla štítu jsou mírně odlišná) jednoduše proto, že nemá její obranu. Celý popis schopnosti je vůbec poněkud nejasný, třebaže se snaží postihnout co nejvíc možností. Ovšem popořadě, jak probíhá hod na obranu:

1. Určení OČ
2. Hod na obranu
3. Opravy hodu na obranu
4. Určení výsledku.

Bonus za obranu zbraní i bonus k OČ za štít je až v sekci "oprava hodu na obranu". Bonus za štít je přitom započítán vždy, nezávisle na tom, kolikrát byla v kole využita obrana zbraní. Proto je-li psáno, že strážce nemůže využít bonusu za štít, ale dále, že v případě více akcí "obrana" už opět může, není jasné, kdy ten bonus využít může a kdy ne. Pokud by to nemělo být po celé kolo (protože chrání někoho jiného), bylo by vhodnější to jednoznačně uvést. Jinak obecně by pro celkový popis schopnosti mělo v teorii stačit:

"Strážce může obětovat jednu svou obranu zbraní, aby poskytl svému spolubojovníkovi k opravě hodu na obranu svůj bonus za obranu zbraní, případě bonus za štít, má-li ho. Útočník musí být v dosahu strážcovy délky zbraně a musí se jednat o útok tváří v tvář. Strážce musí nahlásit před hodem na iniciativu, kolik obran zbraní chce toto kolo využít pro krytí spolubojovníků a ty poté nesmí využít pro sebe. Pokud mu podmínky v boji neumožní krytí využít, tyto obrany propadají."

Případně ještě dodat větu: "V RSS určí, kolik akcí obrana toto kolo využije."

V popisu tedy podle mého názoru stačí vypsat, jaký vliv má schopnost na obrany a kdy se využívají a pak nechat pracovat pravidla. Osobně si ale také nemyslím, že je nutné omezovat tuto dovednost hlášením využívání akcí před hodem na iniciativu. Nevím, jak to při vašem testování dopadá, ale podle mého názoru se nejedná o nějak závratný bonus, takže by podle mě bylo vhodnější podpořit časté používání schopnosti a ponechat ji na okamžitém uvážení.

Vyzývavý postoj - zde bych naopak vyzdvihl řešení schopnosti. Jednoduché, jasné a svým způsobem i elegantní. Možná trochu chybí informace, jak schopnost funguje herně (strážce si vybere protivníka, vstoupí do vyzývavého postoje, ale co když na něj protivník nezaútočí), to je ale věc, kterou není těžké si s PJ domluvit a uhlídat.

Zvláštní výcvik - toto je prakticky jediný kontroverzní bod. Obecně totiž pravidla nijak neumožňují trvale měnit hodnoty vlastností v průběhu hry. Změna to není zvlášť závratná, přesto otázkou zůstává, zda v porovnání s ostatními povoláními je tato "schopnost" úplně vhodná.


Zde v tuto chvíli svůj komentář ukončím, k samurajovi a záškodníkovi se případně vyjádřím někdy později, nebo mohou tento prostor zaplnit i jiní.


Ikonka uživatele Sccion    [pošta] NEW     1:24:58 16.11.2014

Dílo budiž schváleno i ohodnoceno, nicméně z důvodu dlouhé doby strávené nad otagováním textu dodám kritiku k dílu samotnému přibližně v rozmezí týdne. Tvůrci děkuji za pochopení a ostatním pochopitelně přeji příjemné počtení.




Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
1 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.038605928421021 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách