www.Dracidoupe.cz



Biotik

Příprava pro tisk (tisknuto 2672x)
Autor: Pacho
Přidáno: 21:16:30 15.10.2011
Hlasovalo: 13
Průměrné hodnocení: 1.62


Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
Počet zobrazených příspěvků: 1-7 / 7
Ikonka uživatele Andokajn    [pošta] NEW     17:38:38 20.03.2012
jinak k tomu obnovování... no zavedl to i altar... u skřítčího umění nebo jak se to jmenovalo... ovšem nikdy jsme s tím nehráli v reálu, tka nemůžu říci, jestli je to schopné přežít nebo ne, ale počítat na směny je opravdu naprd...

kdyby to bylo třeba jeden mag za kolo, tak se to v boji dá počítat ale směny počítat při tažení... to je vážně přitažené za vlasy :-)

Ikonka uživatele Andokajn    [pošta] NEW     17:33:51 20.03.2012
vůbec se mi nelíbí kouzlo, které se sešle OKAMZITE ... jakože nestojí žádnou akci? takové povolání tedy dokud má manu se nedá zabít... prsotě jakmile je nějaký soupeř u něj, sešle odhození a hotovo

prostě soupeř na mě začne útočit a mě se to nelíbí, protože chci mít ještě jednu akci, tak zakouzlím odhození a je vystaráno na několik kol (podle toho, jak hrajete na pohyb v RSS)

Ikonka uživatele Ascella    [pošta] NEW     22:11:47 19.10.2011
Povolání si umím představit hratelné v jedné jediné podobě a to hra 1 na 1 ve velmi akčním duchu. Prostě boj od začátku do konce, kdy postava má přežít a má být superhrdina. Pak až na ty strašné počty by to mělo fungovat. Do skupinové hry opravdu nedoporučuji – převyšuje všechna ostatní povolání mnohonásobně.
Nicméně pokud si jeden chce užít opravdového hrdinství a žádné dračákovské nesmíš a nemůžeš…proč ne.
Největší problém mám s náročností na počty, neustálé hlídání co se obnovy týče. Moje družina má regenerační předmět, který jednou za hodinu vrátí život. V našem stylu hry, kdy boj je sice důležitý a hráče baví, ale střídá se s jednáním a vyšetřováním jde i dopočítat jednotlivé hodiny velmi obtížně. Je to otravné, většinou nějak plácnu. A hlídat dobu svitu lucerny po směnách? Neexistuje. Zde obnova…strašně strašně složité.
Legrační mi přijde magická náročnost – vše po pětkách a dělitelné pěti. Prostě pětky líp vypadají, než jedničky? Jiný smysl nevidím, než pro dobrý pocit mít více energie.

V zásadě to není zlé a zpracování je opravdu obstojné, je za dílem vidět spousta práce. Ale do RPG a už vůbec ne do DrD, které je nastaveno dost nehrdinsky se to moc nehodí. Ne z principu myšlenky, ale právě svou šílenou přesíleností, složitými mechanismy.
Pokud má zůstat odolnost takto, je třeba dodat, že se zde již nevztahují bonusy za rasu, nebo že biotikem může být jenom člověk nebo něco takového. Třeba psionik v Asterionu je řešen podobně – má stejně vysoký rozsah charismy, ale může jím být jen člověk, který nemá žádné opravy, ostatním rasám je zapovězen. Případně bych jej dovolila, ale nikoli stupeň přes 21, prostě všechno víc by se počítalo za 21. Ale je to nesystémové.

Hlavně to Pacho nevzdávej, máš potenciál dobrého tvůrce.

Ikonka uživatele Folcwine    [pošta] reputace: 1
nedohledatelné: +1
NEW     15:07:53 19.10.2011
Pro stolní hru na hrdiny považuji učení se kouzlům a dáváním profibodů na další zlepšování se ve vybraném kouzlu za strašný nemysl. Už i bez toho hra často sklouzává k tomu, že se používá úzký okruh přesílených schopností. Tím že některou z přesílených schopností umožníme ještě více posílit - zvýší se propast mezi silným a slabším kouzlem.

Co mě první praštilo do očí je nesmyslná magenergie. Všechny kouzla stojí násobky pěti a podobně tak magenergie se zvyšuje přesně o násobky pěti. Tedy není jediný důvod magenergii podělit pěti. Proč počítat v desítkách, když můžeme počítat v jednotkách?
Osobně jsem také zkoušel obnovování magenergie. Jedno povolání mělo 3 runy, přičemž každá se po použití dobíjí 6 kol. Každá runa měla přiřazena kouzla, které za ni šlo seslat. Druhé byl Sniperův Warlock, který si půlku magenergie mohl doplnit po souboji (půlku za směnu). Počet magenergie byl třeba 3/3, tedy měl celkem 6 magů, přičemž po boji si mohl během směny odpočinku doplnit 3. Pokud vyplácá v boji všechny, tak na plnou manu se může dostat až po vydatném spánku. Biotikovo řešení mi přijde hodně početně náročné a zbytečně složité.

Odolnost 16-21 být nemůže, nenašel jsem jediný důvd, proč by se zde mělo jít přes maximum 21/+5. Chybý mi jakákoli vazba, proč jako hlavní dovednost má odolnost. V DnD4 u warlocka odolnost zakomponovali tak, že mimojiné udává, kolik je schopen nasát moci, kterou mu poskytuje peklo, aniž by mu z toho ruplo v hlavě.

Mass Effect jsem nikdy nehrál a neviděl ani z rychlíku. Mechanismy napsané v tomto díle mohou velmi dobře fungovat v akční hře a dokážu si je dobře představit. Co mi nejvíce chybý je autorova invence příjít s nějakou mechanikou vhodnou pro hry na hrdiny. Není zde jediná nebojová dovednost, nic co by šlo ve větší míře používat v nebojových zápletkách. Autor se ani nezamýšlel nad vyvážeností. Kouzelník vychází na prvních úrovních jako úplný žebrák.

Hlavní principy s doplňováním magenergie nemám problém, sám něco podobného u svých povolání používám. Pokud by se Biotik dopracoval do konce tak by to mohlo být pěkné a hratelné povolání. Povolání v této podobě není pro hru přínosné a jen trochu rozumný PJ by to v tomto stavu nepovolil.

Ikonka uživatele Dakeyras    [pošta] NEW     20:28:52 16.10.2011
No důležité věci se už řekli já bych dodal jedno co mě bije nejvíc do očí a nikdo to nezmínil - Odolnost 21? Po úpravách u krolla to je 24+6...
Pokud to má být hodnota "na tvrdo" tak si vezmu Biotika Krolla, protože bude mít sílu,odolnost a inteligenci...

a abych řek pravdu, tak se velice, ale velice se přimlouvám za přepracování, kde se "energie" změní na fungování na základě mimosmyslových schopností. Dopracovat kouzla, chybějící pravidloví ošetření.

Můžu jen říct skoč do MS a tam na tom zapracujem ;-)

Ikonka uživatele Hamster    [pošta] NEW     13:51:05 16.10.2011
Corwin vypíchl stěžejní body kritiky a já jsem u všech pokyvoval hlavou. Musím ale jeden důležitý dodat: Jsem slepý nebo tu opravdu není psáno, kolik má Biotik životů???

Body rozvinutí schopnosti si můžu skladovat na vyšší úrovně a pak naprat do nového kouzla 4 body najednou?

Ještě poznámka k přesílenosti - pokud vezmu příkladového biotika s 21 Odl a tedy 31 energie na 1. úrovni, které se mu dle příkladu obnoví za 3 směny a něco (zjednodušeně 10 energie každou směnu boje) tak za tu jednu směnu (= 10 kol bojového systému jestli se nepletu) zvládne např. 2 štíty po 2 kola, nebo každé tři kola zranit warpem za 1k6+1... no prostě na to, že ne každý boj je družinéci vs bestie 1:1 tak musí Biotik kurnik přemýšlet, jak své drahé body vyplácat. Po boji mu je to už jedno, ale během boje se mu to může stát osudným, protože vycpávaná zbroj a dýka není zrovna ideální bojová kombinace, tak bych mu proti skřetovi moc nefandil : ) V družině bude nejsilnější postavou, ale sám nemá šanci. imho.

Ikonka uživatele Corwin45A    [pošta] reputace: 3
Ascella: +1
Dakeyras: +1
Kamerask: +1
NEW     21:16:30 15.10.2011

U tohohle povolání jsem se schválením váhal opravdu dlouho, protože je a zároveň není úplně špatně. Nakonec ho schvaluji s tím, že jde o výborný základ pro diskuzi nad tím jak tvořit povolání pro stolní RPG hru, ne jen pro dračí doupě. Povolání je totiž zjevně inspirováno PC hrou Mass Effect.


Ještě než se pustím do nějakého kritizování, jsou věci které se mi vyloženě líbí. Především je to zvyšování stupně rozvinutí schopnosti, což umožňuje tvorbu různých postav v rámci stejného povolání.


Vzhledem k tomu že DrD je hra postavená na archetypech povolání, je snadné biotika zaškatulkovat jako bojového čaroděje - v podstatě má jen několik kouzel a všechna jsou určena přímo pro boj. Namísto standardní magenergie využívá "energii"; je otázka nakolik je do hry třeba zavádět další druh magické energie. Z hlediska pravidel je povolání zpracováno dobře, až na to že je ukrutně přesílené ve srovnání s ostatními. To ale osobně nepovažuji za zásadní problém.


Množství energie, kterou má biotik k dispozici je mnohem větší než množství magenergie ke kterému se může dostat jakékoliv standardní magické povolání. Stačí si spočítat, kolik energie může vydat (a tedy kolik životů může zničit) biotik a čaroděj na první úrovni. Vzhledem k tomu že se biotikovi energie obnovuje průběžně, bez jakéhokoliv úsilí a velmi rychle, nastoupí prakticky do každého souboje s obnovenou dávkou energie. Naproti tomu čaroděj má svých pár magů na den a k dalším se nedostane. Mořná se najdou lidé, kteří nechají družinu po každém souboji dostatečně dlouho odpočívat a tak tohle omezení obejdou, těm by pojetí biotika vyhovovalo (byť to znamená, že se hra z hlediska herního času neúměrně natáhne). Pokud ale hrají "normálně" a nedopřejí postavám osmihodinový spánek po každé bitce, bude biotik s přehledem nejsilnější postava družiny.


Horší než přesílení ale je z mého hlediska pojetí doplňování energie, protože vyžaduje časté přepočítávání a neustálé měření času ve hře. Znám jen málo lidí, kteří si na něco takového potrpí. Podobný postup je samozřejmě dobrý do počítačové hry, kde se o plynulé doplňování energie stará počítač a hráči stačí koukat jak roste příslušný ukazatel. V papírové hře je ale nesmírně nepraktický a vynucuje si neustálé vedení administrativy o tom kolik času uběhlo a kolik energie teď biotik má.


Další věc je množství energie a cena kouzel. Proč je třeba navrhnout ceny kouzel a množství energie tak vysoké, že nejlevnější kouzlo stojí 5 bodů a všechny ceny jsou násobky pěti? Proč v takovém případě prostě nevydělit všechny hodnoty pěti a pracovat jen s jednotkami? Tohle samozřejmě není nějaká principiální chyba, ale rozhodně to stojí za zamyšlení, pokud navrhujete nějaké pravidlo. Proč zbytečně používat větší čísla, když k tomu není důvod?


Přidání "doby nabití" není úplně domyšlené, není jasné jak s ní pracovat. Pokud sešlu v jednom kole Warp a seslání mi zabere jedno kolo, znamená to ž v dalším kole ho seslat znovu nemůžu? Pokud sešlu warp a doba seslání je okamžitě, znamená to že můžu provádět ještě nějakou další akci? Podobně, co znamená okamžité trvání Pole - že zanikne hned po vzniku a nebude aktivní ani jendo kolo?


U šance na úspěch není úplně jasné jestli je to šance na úspěšné seslání, nebo na úspěšné použití schopnosti. Důležité je to třeba u bariéry - hází se při seslání a pří neúspěchu bariéra nevznikne? Nebo se hází až pro každý projektil který má bariérou projít a při úspěchu je projektil odkloněn?


Pokud si odmyslím velkou sílu, nepřináší tohle povolání v podstatě nic než variantu na téma bojový čaroděj a podle toho ho hodnotím. Ukazuje ale, jaká rizika vznikají při smaze převést povolání z počítačové hry do papírové podoby, respektive že to není něco, co by se dalo dělat zcela mechanicky.




Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
0 přihlášených uživatelů
 
Chat (1 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.073457002639771 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách