www.Dracidoupe.cz



Zaklínač

Příprava pro tisk (tisknuto 635x)
Autor: svilenec
Přidáno: 22:18:12 10.08.2011
Hlasovalo: 9
Průměrné hodnocení: 1.89


Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  [Předchozí]
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 16
Ikonka uživatele anarion    [pošta] NEW     19:20:52 17.08.2011
Sargold: No jo... asi máš pravdu. Ale neboj, já pentalogii i povídky četl. Ovšem tato informace vycházela z filmové předlohy. Pravda, uznávám že oproti knize dosti nepřesné :o)

Ovšem jak jsem říkal. Určitý kodex by mohl tuto postavu dosti oslabit, což zajisté potřebuje :o)

Ikonka uživatele Sargold    [pošta] NEW     13:21:38 17.08.2011
anarion: Tak to zase tady tlacháš nesmysly, které Sapkowski nevyprávěl. Geralt byl zaklínač a ne jen tak ledasjaký, protože na něm naopak vyzkoušeli věcí více (tuším, že to popisoval slovy "byl jsem zvláště odolný spratek..."). Vesemir byl navíc mistr meče a neovládal Zkoušky trav (viz Sága o zaklínači).
A tvrzení o jejich necitelnosti je jen povrchová rouška, stačí si přečíst v Sáze o zaklínači, jak se každý z nich chová (Vesemir dost rodičovsky, Coen se ochotně jde obětovat do války jako řadový voják, o Geraltovi ani nemluvě). "Ze svého pokolení" opravdu nepřežil jediný, to je zase nějaký blábol z počítačové hry. Bylo by fajn si nejdříve přečíst (nebo alespoň uvést zdroje), o čem vlastně píšete, než se k tomu začnete vyjadřovat.

To je, jako byste tvrdili, že Aragorn je jediným Dúnadanem ve Středozemi v době výpravy k Hoře Osudu...

Zdenál: Tak nějak se vším souhlas. Osobně si dovedu představit koncept zaklínače tak, že Zkouška trav je na 6. úrovni, což se více přiblíží knižní podobě, kdy ji podstupovali malí kluci, tady by to byli holt mladí dospělí, což je nutný ústupek pravidlům DrD. Zaklínačem by se mohl stát kdokoliv, kdo přežije Zkoušku trav, bez ohledu na původní povolání. Výsledkem by byla úplná amnézie či částečná amnézie, včetně ztráty schopností. Náhradou by dostal do vínku základ zaklínačských.

Teprve pak by byl vypuštěn do světa, kde by získával zkušenosti a tím i bojovou zručnost. Nelidské reflexy by mu třeba na 6. úrovni zaručili imunitu vůči překvapení (tzn. vždy by se házelo o iniciativu), nebyl-li by veden útok ze vzdálenosti větší než je X sáhů (X je úroveň zaklínače). Síla zaklínačských znamení by rostla úměrně zkušenosti (tedy úrovni) a množství vypitých lektvarů, přičemž lektvary by zesilovali účinek až o 50%.
Bojové schopnosti by mu rostly o něco pomaleji než válečníkovi, ale rychleji než ostatních povoláním.
Omezení: Nošení maximálně kožené zbroje; ovládání všech zbraní pro boj tváří v tvář a všech vrhacích. Na střelné nemá výcvik... Mohl bych pokračovat dál, ale už je to i tak dost dlouhé.

U fint je ten problém, že je převzal svilenec bez myšlenky na to, k čemu slouží (tedy k boji proti člověku). Zaklínačův výcvik směřoval proti netvorům, z nichž jen poměrně malá část měla humanoidní podobu, natožpak aby bojovala jako člověk zbraní. To, že jejich nelidské reflexy jsou účinné i proti lidem, je normální věc.

Mám pocit, že to je největší kámen úrazu svilencova díla. Zaklínač je zde jen soubor superschopností, které ho ochrání v každé situaci, ale nemá jednotnou myšlenku, k čemu je zaklínač zaklínačem. Pro mě, jako potenciálního hráče, by to byla postava tak na jednu hru, kde bych si královsky užil její nesmyslné schopnosti. Ale musel bych mít k tomu podobně silné protivníky. Kdykoliv jindy je to nuda, hráč nemá proč hrát postavu - taktická rozhodnutí prakticky nepotřebuje, roleplay je taky předem nalinkovaný a lá Geralt, tak co mu vlastně zbývá?

Ikonka uživatele anarion    [pošta] NEW     20:06:24 16.08.2011
Souhlasím se Zdenálem.

Snad jen podotknu, že tvůj zaklínač, by měl být typický zaklínač bez pořádného pudu, přizpusobení se apod. Měl by tedy být o poznání "hloupější" a méňe přizpusobivý boji. Pokud vím Geralt to není. On sám osobně měl od Vesemira nedokončenou zkoušku trav a tak mu zůstala jakási přirozená inteligence, intuice a neřídil se tak moc kodexem. A pokud vím, byl to jediný zaklínač s těmito ""výhodamy"" proto taky ze svého pokolení jediný přežil a tak by jsem ho zbytečně nepřesiloval jako obecné povolání zaklínače, když to Geralt vlastně není.

Mohlo by mu ubrat na munchkinovství třeba zmíněný kodex. Bylo by proti přesvědčení používat střelné zbraně, útočit ze zadu, proti lidem apod.

Ikonka uživatele Zdenál    [pošta] NEW     16:40:07 16.08.2011
Ještě doplním, zaklínač není předpokládám jenom o boji, ale taky o vyhledávání a stopování nestvůr, když je má likvidovat či vyhledávat. Tim pádem by se měl mít i takovéto schopnosti - a tím pádem zase něco málo ubrat v boji ve srovnání s válečníkem.

Navíc, když má teda ten obřad udělat ze zaklínače takového frajera nabízí se udělat to až na vyšší úrovni. V DrD se za zlomové berou 6. a 16.

Ten fetovací obřad by mohl prodělat řekněme až na 16. a pak se z něho klidně může stát pomalu nadčlověk.

Prakticky všechna povolání jsou na této úrovni sekáči a není to špatně - začínají se prostě blížit zmíněnejm archetypovejm předlohám.

Tím samozřejmě zůstává to že by neměl být silnější než ostatní povolání.

Ale už mu můžeš dát pomocí DrD mechanik schopnosti kdy nemá problém vykostit stejné nestvůry jako ve filmech a neni nutné ho trapně boostovat napálením Sil-Odl-Obr

Ikonka uživatele Zdenál    [pošta] reputace: 1
Kibe: +1
NEW     16:08:12 15.08.2011
v drd jsou zatím dvě bojová povolání:
Válečník má k10, tedy v průměru 5,5 životu za úroveň, hraničář 1k6+2 tedy taky v průměru 5,5 na úroveň.
Válečník má výhodu v odl takže v průměru má pak vyšší, ale kolísavější nárust počtu životů.

A teť: Proč má zaklínač víc? V síle se mu rovná jen barbar kroll či trpoš válečník, v odl jen kroll a trpoš.

A Obratnost? Na to se dá říct jen "to ses snad už posral, ne?".

Zbraně. Absolutní ignorace. Prostě mají specielní, samozřejmě silnější, jak jinak, že? A o tom že by musel v nouzi použít třeba klacek, a proto bylo řečeno které skupiny smí používat neřešíš. Domyslím si že všechny, v tom jak je postavenej jako superking by omezení ani nemělo logiku.

Mohl bych pokračovat přez finty: "soupeři proti sobě stojí v základním postoji a čepele se dotýkají" - to pravidlově znamená co?

Nevim do jaké hry je toto povolání přepracovaná ale DrD to určitě není. Ignoruje jeho mechaniky, tvoří si vlastní a v podstatě nahrazuje válečníka. Resp. nenechává válečníkovi nic v čem by dominoval.

Bral bych to jako nástřel co by měl zaklínač umět, ale držel bych se při parametrech mnohem víc při zdi a neustále srovnával aby byl na dané úrovni srovnatelně silnej s jinejma povoláníma. A tím myslím v tom co celkově dokáže, tedy ne že bude v boji stejně silný jako bojovník a bude dělat stejně dobrý lekvary a bude mít stejně dobrou spešl zbraň jako hraničář.

svilenec: argument archetipu samotáře co si poradí se vším není relevantní. Stejně tak bys mohl vycházet z archetypu barbara Conana nebo gala Obelixe jako bojovníka, takže bys napálil parametry bojovníka tak brutálně že s ním taky nic nehne. Nebo z archetipu Merlina jako čaroděje. A máš kouzelníka a s tím taky nikdo nehne. Nebo kdybys vycházel u hraničáře z Aragorna tak bude mít lepší SM než mág. Nebo Pipi Dlouhou Punčochu a vytvoříš povolání "malá holka" se základem síla 20-25. ... myslím že je to jasný že takhle to prostě nejde, ne?

Neřikám pro sólového hráče, tam to nemusí vadit, ale jak je v družině prostě to není fér.

Ikonka uživatele Dakeyras    [pošta] NEW     21:46:22 11.08.2011
No s tím výcvikem je to myšleno, tak že to mělo být zpracováno v povolání jako součást výcviku 1-5. úroveň a teprve na 6. úrovni by se stal zaklínačem, ne že si to budou muset hráči zjišťovat sami.

Ikonka uživatele svilenec    [pošta] NEW     21:11:54 11.08.2011
kamerask: souhlasím, že jsem se zeptat měl, ale nějak jsem to opomenul =)

Dakeyras: Nevím, jestli by hráči chtěli odehrávat samotný výcvik a zkoušky a pokud ano, ať si zahrají dle libosti, v literatuře i na internetu je docela dost pospáno, jak to probíhalo =) Jinak s tím hraním více postav: Vím, co myslíš, ale já osobně k tomu moc netíhnu a ani grupa se kterou hrávám. Osobně hrávám postavy na jejich charakter a osobnost, takže hrát dvě bych nejspíš nezvládl odehrát s plným nasazením.

Ikonka uživatele Dakeyras    [pošta] reputace: 1
anarion: +1
NEW     18:19:13 11.08.2011
Ahoj svilenče, vídím ,že nejsi úplný nováček, ale zas tak často sem nechodíš, aby přivítání nebylo od věci :D

To že je to přesílené povolání víme všichni, ale když jsme si četl anotaci, tak jsem ještě netušil jak moc. Já čtení vzdal už v sekci 1-5. úroveň a pak jen příležitostně četl úryvky.
Ano pravidlově to máš ošetřené dost dobře, ale chybí tomu jeden podle mě úplně základní pravidlový mechanismus - 1. úroveň je úroveň kdy postava své povolání teprve poznává a učí se. Podle tvého popisu je tvá 1. úroveň až po tak náročném výcviku, že by seděla až tak na 6. úroveń a možná dál. A když začneš řekněme tak na 10. úrovni, tak je jasný, že je prostě přesílený, nehledě na vlastnosti, které jej posouvají zase o kousek dál.
Podle mě by mnohem lepší bylo, i kdyby měl být přesílený, to povolání popsal tak, že začíná na 1. úrovni tam, kde jej začínají cvičit a ona travní zkouška byla až na 6. úrovni, čímž bys zachoval určitou důležitost této úrovně i pro toto povolání protože jinak je to "jen další úroveň"
Pokud jsou jen 2 lidi, kteří si chtějí zahrát brůžo, tak je to určitá troška možnosti, jak si ho zahrát právě s tímto jedním povoláním, ale šikovný PJ prostě nastaví brůžo tak, aby jej zvládalo i jedno povoláí, nejpravděpodobněji hraničář, nebo jak jsme to dělávali my - hráč měl 2 postavy a PJ měl ještě 3, která ale byla prostě doplňková a neurčovala děj.
přemýšlím jestli dát nízké hlasování, nebo se jej vzdát...

Ikonka uživatele Kamerask    [pošta] NEW     17:46:30 11.08.2011
svilenec...ale to si sa mal opýtať predtým ako si dielo robil...buď autorov, alebo ak sem už nechodia, tak redakcie...

Ikonka uživatele svilenec    [pošta] NEW     17:01:52 11.08.2011
Co se týče přesílenosti, s tím nemůžu, než souhlasit. Četl jsem knížky asi milionkrát a vycházel jsem právě z archteypu zaklínače, jako samotáře, co si poradí se vším. Že přesahuje vyváženost jsem uvedl už v anotaci =) A je pravdou, že spousta věcí, jako finty, postoje a další nejsou můj výtvor. Na konci díla je to psáno a pokud jejich autoři budou mít pocit, že jsem jejich dílo zprznil, rád jim vyhovím a požádám o vymazání tohoto povolání, pokud to půjde. Pokud máte dotazy, ptejte se =)

  [Předchozí]


Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
0 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.096688032150269 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách