www.Dračí Doupě.cz


Soutěž O Hlavu
Zlatého Draka

--
Aktuality
Novinky
Uživatelé
Vyhledávání
Rekordy a statistiky
--
Chat
Fórum
Ankety
Moudrá Sova
--
Články
Rozvoj DrD
Dobrodružství
Hřbitov
--
Bestiář
Předměty
--
Válečník
Hraničář
Hraničářská kouzla
Kouzelník
Kouzla
Alchymista
Alchymistické předměty
Zloděj
--
Nová Povolání
Nové Rasy
Dovednosti
--
Galerie
Fotogalerie
Downloady
Linky
--
Seznamka
Inzerce
--
Co je to Dračí Doupě?
Dračí manuál
Otázky a Odpovědi
--
Tvůrci a Redakce
--
Čekající díla
Dračí líheň


Skládání sil

Příprava pro tisk (tisknuto 2940x)
Autor: Ascella
Přidáno: 22:48:46 27.02.2014
Hlasovalo: 9
Průměrné hodnocení: 4.78


Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
Počet zobrazených příspěvků: 1-6 / 6
Ikonka uživatele Ascella *   [pošta] nové     5:12:47 06.03.2014
Děkuji za komentáře a nápady ;-)

Dradol: vidíš, rozšiřovat to na dosahy a rozsahy nás vůbec nenapadlo, je to určitě možný krok dál, kam může taková spolupráce zajít. Z herního hlediska bych se vyhnula posílení efektů (aspoň některých kouzel, především rychlosti a zpomalení, které mi v souboji přijdou jako jedna z rozhodujících kouzel). Naopak představa posíleného hyperprostoru se mi zamlouvá. Jsem ráda, že od výchozí mechaniky se lze odpíchnout a jít dál.

Cena: záleží na magičnosti světa a dostupnosti magie. Pokud je zřídkavější, určitě by nevadilo sesílání levnější. Cenu lze mít jako regulátor. Zvolili jsme vyšší vlastně z praktického hlediska: dopočítávat zlomky magů ještě ke zlomkům úrovní je dost. Druhý důvod je nějaká představa, že všichni sesílají stejné kouzlo za stejné magy, jen dohromady mají šanci uspět vyšší, než každý zvlášť. Nesesílají půlku kouzla, čtvrtku... sice výsledný efekt je drahý, ale je. Většinou se ke společnému sesílání uchýlíme, když nám o něco jde a tehdy nelitujeme ceny.

Ikonka uživatele Dradol *   [pošta] reputace: 1
Ascella: +1
nové     22:09:05 02.03.2014
Nápad skvělý a zpracování taky moc dobré :) Je vidět skvělá znalost pravidel a jejich rozšíření (aplikace) na novou situaci. Navíc vnáší krásný fantasy prvek, více kouzelníků spolupracujících na jednom kouzlu, kouzlo na které by sám nestačil zvládnou dva, nebo celá skupina.
Moc se mi líbí také ta možnost, že jeden z kouzelníků neuspěje v hodu na pravděpodobnost a velice ohrozí zbytek kouzelníků... Jak už řekli moji předchůdci je také podle mě škoda, že přínos ostatních kouzelníků přináší jen dosti malý užitek..

U společného sesílání mě napadá, že by ho bylo možné aplikovat i na jiné vlastnosti kouzla, než jen na past.. například zvětši sílu, dosah, rozsah adt. Možná by to činilo kouzlo moc silné, ale dokázal bych si představit, že kouzlo, seslané jedním kouzelníkem, které by zasáhlo jeden čtvereční sáh/jednoho tvora, by seslané třemi kouzelníky mohlo zasáhnout třeba 4 sáhy/ 4 nestvůry (nebo nějakou menší skupinku).. blesk seslaný dvěma kouzelníky by mohl mít mnohem větší dosah, nebo pravděpodobnost na kritický úspěch... ? Možná už moc složité a příliš univerzální, ale třeba by stálo za uvážení.
Jinak rozhodně hodnotím 5* pro mě hlavně za propracovanost a za vnesení té správné atmosféry kouzelníkům...

Ikonka uživatele Dakeyras *   [pošta] nové     14:33:18 02.03.2014
Já se taky přidám k Unknownovi s poznámkou o množství magenergie. Výsledné kouzlo by jistě mělo stát více, než pouhý základ seslaný jedním kouzelníkem, ale zase mi přijde zcela nevhodné, aby kouzlo stálo třeba 5x tolik, jen proto, že jej čaruje 5 kouzelníků a přitom kouzlo samotné bude jenom 2x silnější. V řeči stratéga - vyhráli by jednu bitvu, ale prohráli válku, protože vyčerpali příliš mnoho magenergie.
Je třeba přihlédnout také k tomu, že kouzelníci na menší úrovni mají nejen menší sílu pasti, ale i méně magenerige, takže jsou slabší hned 2x.

Jinak je mechanika na počítání velmi dobrá a bere mechaniku již používanou (ačkoli se přiznám, že je pro mě nová, neb jsem nikdy nepotřeboval zjišťovat jak je to s vyrážením dveří ve více lidech)

Napadá mě, že by zde mohla fungovat jistá sehranost - na začátku se musejí poznávat, čekat na sebe a mohlo by se kouzlo prodlužovat, časem by se naopak mohli lépe doplňovat a zatím co by jeden tvořil jednu část kouzla, další by tvořil další část a tím celý proces urychlili.

Ikonka uživatele UnknowN *   [pošta] nové     9:46:13 02.03.2014
Pravda, pod pojmem "rituál" si asi člověk představí spíš něco mnohem komplexnějšího... Narážel jsem spíš na tu technickou stránku věci - že skupina kouzelníků dokáže vytvořit něco mocnějšího, než kdyby každý pracoval odděleně (a pokud jde o rituály z fantastické fikce, tak je otázkou, do jaké míry jsou ty obrazce a obětiny potřeba, a do jaké míry je kouzelníci používají jen aby udělali dojem buď na přihlížející, nebo alespoň jeden na druhého :-D).

Ikonka uživatele Plž *   [pošta] nové     21:52:44 01.03.2014
Líbí se mi, že tohle skládání sil téměř nevnáší do pravidel nic nového ale vlastně jen aplikuje to co je už popsáno na jinou situaci. Ve skládání sil nevidím nic jiného než to co tam je tedy kouzelní možných kouzel jen větší skupinou kouzelníků. Příspěvek nemá chybu a jiné než plné hodnocení si nezaslouží, ale...

Nesouhlasím ale v jednom bodě s NeznámýM a to v tom že tohle dílku je krásný podklad pro kouzelnické rituály. Pokud si totiž vezmu rituály z knih a filmů tak to bylo mnohem složitější než se jen sejít. Byl tam nějaký obrazec, obětiny, relikvie atd. a tohle všechno v příspěvku vůbec není. Není to ale chybou dílka, protože tohle tam být ani nemělo.

Plž


Ikonka uživatele UnknowN *   [pošta] nové     23:00:40 27.02.2014
Tak tomuhle tleskám. Přesně takové věci mám rád - vzít pravidlovou mechaniku z jednoho konce pravidel a chytře jí aplikovat i na jiném místě. Příspěvek vytváří krásný pravidlový podklad pro hromadné kouzelnické rituály. Já osobně bych asi každou spoluúčast nedával za plnou magenergii, ale to už je jen otázka jemného vyvažování.

Z fleku mě napadá, že na nějakém podobném základě by se dalo postavit i třeba kolektivní používání některých dovedností a kdo ví, čeho všeho ještě. Megalomansky mě napadá, že by se to dalo natáhnout až do fakt velkého měřítka, kdy by třeba postavit pořádný hrad bylo otázkou přehodit past o nebezpečnosti 1000, a bylo by tak na to potřeba buď hodně mizerných dělníků, nebo úměrně menší množství dělníků zkušených... Vědecký pokrok by byl otázkou vysoké pasti na inteligenci, na které by se muselo kolektivně podílet spoustu lidí... Jako základ pro nějaký pravidlový konstrukt pro hry ve velkém měřítku, alternativní k Altařím "Pravidlům pro Experty - Svět" by to bylo ideální (Sklizeň úrody na bažinatém terénu - past 200, úspěšnost se odvozuje od počtu a kvality dostupných rolníků...)...

...hrome, to si zase jednou připadám celý rozjiskřený.

No prostě: Chválím, a ještě jednou tleskám - u mě má toto dílo 5*.



Registrace
--
Příhlášení:
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo
--
Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold
--
3 přihlášených uživatelů.
0 uživatelů je na chatu.


Vygenerováno za 0.43867206573486 sekund.

© 2001 - 2004 Almad, James Timqui a Tomash, design © 2001 by James Timqui.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR