www.Dracidoupe.cz



Totální nenávist

Příprava pro tisk (tisknuto 627x)
Autor: Tuvy
Přidáno: 17:07:19 30.05.2008
Hlasovalo: 10
Průměrné hodnocení: 3.4


Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  [Předchozí]
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 12
Ikonka uživatele Tuvy    [pošta] NEW     1:11:28 07.06.2008
Gonzáles: Díky za hodnocení. Tvé poznámky mají dost do sebe:
1) Výborný dotaz. Ne, TN není schopná soupeřit se Hvozdem a jeho velmi rozptýlenou "probouzecí" magenergii neodsává.
2) Prázdná místa v knihách jsou jedním z nejviditelnějších vodítek (tedy přesněji téměř jediným, na které můžou postavy narazit). Navíc se mi prostě velmi líbila ta představa.
3) TN se sešle nejprve v podobě blesku z nebes - stejně jako jeho idea pomsty za jakoukoliv cenu - proto je třeba, aby měla jeden cíl. Nejde tedy o to nenávidět všeobecně všechny lidi, ale nenávidět jednoho určitého člověka tak hrozně moc, že i kdyby postava umřela, vrátí se samovolně jako nemrtvý.

S pozdravem
T.

Ikonka uživatele Gonzáles    [pošta] NEW     23:33:58 06.06.2008
Zdravím!
Mě osobně se tato entita celkem líbí, klidně si to dokážu představit, jak na vysokých úrovních se hráč čaroděje (dostatečně mocného aby o TN věděl) rozhodne ukončit život svůj a ostatních ve městě co se k němu chovali ošklivě ;-)
Mam ale pár otázek...
1) Co se stane ve Hvozdu? Hvozd má vlastní probouzecí magenergii - odčerpá se?
2) Proč zrovna musí mazat věci z knih? Sféry toho sice schopné jsou, ale neni to zbytečné, stejně na to co způsobilo katastrofu prakticky nikdo nepřijde a taky se s tim určitě nebude chlubit...
3) A proč nejde TN seslat, když je kouzelník naštvanej na vícero lida? Je zde sice napsáno, že se TN sešle na objekt emocí, ale vždyť by si TN mohla klidně vybrat, ne?
Gonzáles

Ikonka uživatele Tuvy    [pošta] NEW     0:38:19 04.06.2008
Fafrin: Kouzlo je dost chaotické a především je velmi nepravděpodobný výskyt osoby, která by jej zároveň přilákala a přitom by ji TN byla schopna ovládnout - tj. základ pro její projev.

Pokud ti pochopitelně pro tvůj svět přijde TN příliš chaotická, spočívají potřebné úpravy (individualizace) v přepsání několika málo čísel - příkladně nutná magenergie pro seslání 1. fáze či základní rozsah pro nasávání.

Díky za hodnocení
T.

Ikonka uživatele Fafrin    [pošta] NEW     14:56:19 03.06.2008
Vskutku zajímavé. Nejdříve si rozmyslím, kolik dám za samotnou hvězdičku. Je tu také možnost brát FN pří styku se sférou jako schopnost sféry, která se bude přenášet i do sfér vyšších :)
Takže k samotnému kouzlu, či co to vlastně je.
Je pár věcí, které mi vadí - Zařazení EO, pokud by to bylo EU, snad nic se nezmění a je to stejně úplně jedno, protože žádný čaroděj za to bonusy pro zaslechnutí kouzla a vymíšlení lepších nikdy nenasbírá. Zařazení VI, nemá žádné opodstatnění.
Na dokončení kouzla je potřeba pouhých žvt cíle magů. Uvítal bych násobitel, žádný brutální efekt na sílu kouzla by to nemělo, ale ochránilo by to opravdu mocné osoby před vymazáním omylem.
Lineární růst nasávací vzdálenosti je poněkud síla. Vzhledem k běžnosti magenergie ve většině Fantasy světů je to opravdu moc.
Také počáteční dosah 100 sáhů mi příjde neúměrný, člověk by svou Nemesis v životě a lástě měl asi mít blíž a vydět ji, aby své emoce mohl konkrétně zacílit. Takle vystavuješ osoby možnosti, že je vymaže někdo, o kom ani neví, kde je (Člen akademického zboru již na odchodu z budovy, žák-magický adept čtoucí vývěsku. - stát se může všelicos.)
Při daných vysokých číslech je přínos pro hru problematický, nicméně může se hodit.

Ikonka uživatele Tuvy    [pošta] NEW     10:54:38 02.06.2008
UnknowN: Ale ty informace tam jsou. Podmínky jsi v podstatě vystihl, jenže nejsou alternativní, ale sčítací - konkrétně podmínka vyhraněné emocionální situace (jednorázová) je nutnou podmínkou k tomu, aby se TN o postavu zajímala.
Byť by přilákání pozornosti bylo tak jak píšeš, je tu zase past na ovládnutí, kterou na 20 úrovni kouuzelník i s démonem dokáže přehodit bez problémů.
T.

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     22:13:35 01.06.2008
4) + 6) - zkusím teď trochu jiný přístup.
Pravděpodobnost přitáhnutí pozornosti entity se odvozuje:
- od úrovně sesilatele (stálý efekt)
- emocionální situace (jednorázový efekt)
- posednutí démonem (stálý efekt).
Jakmile tam máš nějaké stále pravděpodobnosti na přilákání pozornosti TN, tak nelze hovořit o jednorázovosti. Pokud bych byl čaroděj na 20. úrovni s třeba démonem "marnosti života", tak mám permanentně šanci na přilákání pozornosti 90% a to nezávisle na mojí aktuální emoční situaci... A kdy teda lákám pozornost TN? Pořád, nebo jen během nějakých "spouštěcích akcí"? Spouštěcími akcemi by mohly být první čtyři řádky v tebou uvedené tabulce, ale v tom případě v té tabulce nejsou jenom spouštěcí akce, neboť jak jsi sám řekl, o tom, že je postava posednutá, neví (ačkoliv si myslím, že se to dozvědět může). Navíc jsou tam nakombinovány bonusy stálé a jednorázové. Podle mě to prostě v jedné tabulce nemá co dělat.

BTW: Já to pochopitelně chápu, ale snažím se to brát objektivně - nejasná formulace = chyba. Chybějící důležitá informace = chyba.

Ikonka uživatele Tuvy    [pošta] NEW     16:04:23 01.06.2008
UnknowN:

4) Je jasně napsané, že přilákání i ovládnutí probíhá za předpokladu extrémní emocionální situace dotyčného – tedy jednorázově, znovu až při další podobné události. K tomu, aby tohle někdo nepochopil, musí dotyčný chtít nepochopit.

5) Past je s bonusy v pořádku. Sice je nedobře formulovaná, ale vzhledem k tomu, že TN nemá udanou int, tak si logicky na past nehází.
Mimochodem TN se pokouší o ovládnutí ze své sféry – v naší existovat nemůže, takže se nikam v případě neúspěchu nevrací.

6) Opět vidím pouze snahu nepochopit. Tabulku jsem rozšiřoval a opět tam zůstal artefakt ve výsledku matoucího textu.
Posednutý neví, že je posednutý, takže těžko z toho může někoho vinit. Tuto otázku sis dozajista dokázal odpovědět sám.

8) Nesouvisí s dílem. Žádné vodítko není, protože není třeba. Jde o hypotetickou možnost, kterou v podstatě využije pouze PJ, který bude chtít stvořit nového boha a bude vědět, jakého chce.

Kouzelník nemůže vědomě TN přilákat, i kdyby chtěl. Nejen, že o ní v podstatě nikdo neví, ale i ti, kdo by o ní věděli, budou toto držet v tajnosti.
Kdo hází na past – vidíš tam nějakou jinou past na ovládnutí?

10) Krom poslední otázky jsem nepochopil co vlastně myslíš. Jak se počítá žvt. v případě x+y – odkázat můžu jedině na obecná pravidla (tj. počítá se x).

11) Ne, ne, ano. Všechny tyto odpovědi jsou v popisu II. fáze kouzla.

12) Bariéra je přiléhavá (jako ostatní podobná kouzla zahrnuje i inventář dané postavy) – myšlena jako absolutně nepropustná. Pochopitelně všechno jde, tedy i zlomit tuto bariéru by nějakým způsobem asi šlo.
To s tím teleportem - zajímavý nápad, ale situace, kdy by byl poblíž kamarád, který by mu přetáhl přes hlavu teleport a poslal ho tak někam, kde by nebyla v dosahu žádná magenergie, aby tam kouzlo neškodně vypršelo, je velmi nepravděpodobná. Takových podobných dalších šíleností dokážu taky vymyslet dost.

Update 10) Ani za náhodného seslání nedokáže kouzelník na 6. úrovni zničit postavu na 36. úrovni – přečti si popis „Fáze I.“

Bohužel z tvých poznámek cítím stále více snahu nalézat neexistující chyby a naschvál tak nerozumět čemukoliv nestoprocentně blbuvzdornému. Dost mě to překvapuje, protože jistě také nemáš rád, když někdo tvým dílům toto provádí.

Kibe:
Zdůvodni své hodnocení.

T.

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     7:15:17 01.06.2008
Tuvy:

Dovolil bych si odporovat: Ačkoliv jsou to otázky "ujasňovací", některé na chyby upozorňují (včetně těch, které ty za chyby nepovažuješ):

4) - kromě délky pokusu o přivolávání se ptá i na to, jak často si lze na přilákání házet. Jistě uznáš, že čím více hodů na přilákání pozornosti proběhne, tím vyšší bude výsledná pravděpodobnost, že k přilákání pozornosti TN dojde. Z toho, co zatím víme, může během jednoho kola dojít třeba k miliónu takových pokusů.

5) Upozorňuje na to, že nemáš v souladu past a bonusy v tabulce. Pokud si proti pasti hází kouzelník, má být formulace pasti jiná = chyba. Dále upozorňuje na to, že z díla není jasné, co se stane s TN po prvním pokusu o ovládnutí = chyba (a stačila by větička že to vzdá a vrátí se do své sféry).

6) Pokud máš nad tabulkou napsáno:

"U následující tabulky je nutno upozornit, že všechny situace se vztahují pouze na případy, kdy kouzelník pro danou událost vidí jednoho viníka (byť by jím nebyl, jde o pocit kouzelníka)."

a mezi událostmi máš třeba

"posednutí démonem marnosti života"

potom z toho logicky vyplývá, že efekt této události se projeví pouze v okamžiku, kdy je postava posednuta daným démonem a někoho z toho bude vinit (Kvůli tobě mě posedl démon marnosti života! Totální Nenávist na tebe!). To znamená, že samotný fakt, že je postava posednutá by s tím neměl co dělat.

8) - kritizuje to, že chybí jakékoliv vodítko nebo upřesnění o jakou božskou bytost půjde - a to myslím charakterově, ne svou podstatou. Zmínka o tom, jaké to bude mít přesvědčení a rámcové načrtnutí cílů by nijak nezasahovalo do žádného světa.

--------------------------------

Přilákání si kouzelník raději nepřeje... Představ si kouzelníka zahnaného do kouta, nepřátelé ho obkličují, jeho smrt je jistá. A tu se rozhodne, že když už má zemřít, tak své nepřátele vezme s sebou. Přivolá TN a bác... (tenhle postup mnohdy používají jak kladní tak záporní hrdinové - kladní aby zemřeli ve jménu něčeho většího a aby i za cenu svého života něco zachránili apod., záporní se pak pouze chtějí pomstít těm vošklivákům, co je zabili).

Je hezké, že si proti pasti hází kouzelník, myslíš tím ale pořád past "Roz + Int ~ -5 ~ ovládne/neovládne", nebo nějakou jinou?

Teď mě napadá ještě 10), 11), 12) a 13)

10) Nejinteligentnější kouzelníci mají 36 magů od 6 úrovně, ti nejhloupější od 14. Buď jak buď, v každém případě mají dost magenergie na odrovnání bytosti s životaschopností 36... Když to doženu do krajností, tak by mohly odrovnat postavu na 36. úrovni nebo drakodlaka... Buď jak buď, jeden mag na 1 stupeň životaschopnosti je málo (jeden stupeň žvts znamená průměrně 4,5 ž). Co životaschopnosti typu X+Y? Jak se počítá magenergie v jejich případech?

11) Kouzlo sice odsává magenergii i z okolí, a to docela brutálním způsobem ze všeho. Ale uvnitř oboustraně neprostupné bariéry vysává magenergii jenom z cíle kouzla? To by potom znamenalo, že pokud u sebe cíl bude mít nějaké kouzelné předměty, tak zůstanou netknuty? Může být vůbec cílem tvor, který nedisponuje vlastní magenergií?

12) Oboustraně neprostupná bariéra: Je to kopule, koule která prochází i zemí nebo "přiléhavá" bariéra (vytovří se poblíž povrchu těla cíle)? Je-li to koule, o jakém poloměru (přibližně - jde totiž o to, jestli bude lapen pouze cíl, nebo i někdo další)? Pokud je to kopule, bylo by teoreticky možné se tam odtud "prohrabat"? Jak je bariéra silná (tlustá)? Je pouze neprostupná (tzn. nelze skrze ní prostoupit), nebo se z ní prostě absolutně žádným myslitelným způsobem nelze dostat (Jako třeba hyperprostorem, portálem, či teleportem)? Je neprostupná pro všechno - tzn. i pro kouzla apod.? Je třeba možné efekt TN zrušit "Rozptylem" i zevnitř neprostupné bariéry?

Ikonka uživatele Tuvy    [pošta] NEW     18:56:55 31.05.2008
Nevím, co tenhle server dělá, ale najednou mi spokočila stránka a zmizel mi tu podrobný text, který jsem psal dvě hodiny.

Ve stručnosti:
Firefanatic: Tvoje kritika (a hlavní vytknuté chyby) padá jediným sloupkem v pravidlech - PPZ str. 122 (Ulaxova kniha draků).
Vymazávání informací z knih - sféry můžou provést cokoliv (alternaticní reality, vytváření živých entit atd.), klidně můžou vymazat několik stránek z několika málo knih (uvědomte si, že knihy jsou vzácnost).

UnknowN: Díky za poznámky. Ani jedna z nich neukazuje ale na nějakou chybu, jak v závěru píšeš. Jde o ujasňovací otázky.
Celkově - entita se pohybuje sférami (kapitola výskyt), přilákání TN si kouzleník radši nepřeje - většinou je to jeho smrt, přilákání ani ovládnutí není v čase probíhající (proto není zmíněno). Bod 5 - uznávám, že zde jsem provedl špatnou formulaci, opravdu to takto mate. Na past si pochopitelně hází kouzelník, jehož se TN pokouší ovládnout. 8) je řešeno v textu (dle reálií světa) - opačný postup by byl notně nepřijatelnější.
9) Ano, tyto scénáře jsem měl na mysli. Dobrodruzi tedy mohou jak vyšetřovat zmizelé město, shánět někoho důležitého, aniž by si sami mohli vlastně vzpomenout koho shání, zaplést se do božského gambitu (jak asi přijmou ostatní bohové mezi sebe třebas dementní nenávistnou agresivní novinku) a v neposlední řadě je zde velmi efektní způsob odchodu VP.

Artima: Díky za hodnocení. Pokud jde o sledování pravděpodobnosti - entita si postavy všimne a pokusí se ji ovládnout pouze ve vypjatých emocionálních situacích (postavy).
Jak jsem již psal - pro sféry není problém do světa zasahovat.
S pozdravem
T.

Ikonka uživatele Aritma    [pošta] NEW     20:49:57 30.05.2008
Osobně mi to nepřipadá tak krkolomné jako předchozím hodnotícím. Musí se tedy uznat, že to nebude žádná kouzelná rachejtle ale v běžně magicky založeném světě obdoba atomové bomby. Zdá se mi, že zrovna tohle autor zamýšlel. Umím si představit, jak se na škole čarodějů učí "Zachovej vždy chladnou hlavu, protože vládneš velkou silou". Na druhou stranu, past na seslání mi připadá dost velká, vzhledem k síle. Sama o sobě velká není ale i mizivá šance se dá někdy podhodit a pak to má skutečně nedozírné následky. Nechtě bych jako PJ končit s tím, že by mi vše bouchlo pod rukama, protoe bych počítal s TN. (Na druhou stranu, bylo by to brilatní zakončení, nikdo by nevěřil, že sem to byl ochoten udělat =o) )

Práce sama o sobě je pravidlo ničivosti magie. Sféry jsou zrádné a tajemné ale mazat knihy skutečně nedokážou jak již bylo řečeno, ani jinak ovlivnit svět, takže budou působit jen samy na sebe. Na druhou stranu, moc zajímavé by bylo, kdyby totální nenávist mohla mít větší ničivý efekt na sféry, představme si událost, kdy TN smaže záznam o celém městě které pohltil výbuch ze všech nižších sfér. Jej to by bylo ve světě teurgů pozdvižení :D ale to by už asi zae chtělo jiné provedení práce (takže to berte jen jako nápad).

Celkově se mi to docela líbí, ale dříve zmíněné chyby tam skutečně trochu vadí. Přesto bych to neviděl tak kriticky a dávám 4*. Nápad je to dle mého názoru skutečně zajímavý.

  [Předchozí]


Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
0 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.10603499412537 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách