www.Dracidoupe.cz



Koloseum

Příprava pro tisk (tisknuto 627x)
Autor: anarion
Přidáno: 9:58:36 08.04.2009
Hlasovalo: 13
Průměrné hodnocení: 3.38


Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 10
Ikonka uživatele Amfi    [pošta] NEW     20:08:35 12.05.2009
Myslím, že to není úplně děsný...
Já bych to teda lépe uuuurčitě nenapsala ;)

Ikonka uživatele sanife    [pošta] NEW     15:40:52 20.04.2009
Inu, můj komentář nebude nijak moc podrobný...

Musím být bohužel upřímná. Hodnotit dílo, s ohledem na anarionovy city, dala bych asi čtyři hvězdičky. Ale protože musím hodnotit dílo co nejvíce objektivně, dávám slabší tři. Příběh mě bohužel nezaujal, nazapůsobil na mě nijak silně, ani dějem ani emotivní stránkou. Hrdina dle mého názoru nebyl dostatečně silný na to, aby mě oslovil a donutil prožít s ním jeho osud. Na druhou stranu, bojové scény byli docela umně napsané, těm jsem uvěřila. Plus citace z Písma, dobrý prostředek obohacení příběhu.

Suma sumárum, napsané to není špatně, ani chyb nebylo mnoho. Ale při příští tvorbě příběhu bych se soustředila na dosti silný děj a ještě silnější a slibnější závěř.

Ikonka uživatele anarion    [pošta] NEW     13:33:46 15.04.2009
Tak... teď je asi načase, trošku osvětit zákulisí této povídky... jak vůbec vznikla.

Prvotní nápad a stavební kámen povídky, si takřka zcela protiřečil s Lišákovou kritikou. Má prvotní myšlenka byla taková, opět napsat povídku stryktně zasazenou do světa Dračího Doupěte. Proč? Protože jsem jí právě na těchto stránkách moc neobjevoval. Hlavním cílem bylo pro mne oslovit tu masu lidí, kteří Dračí Doupě hrají a tak si z bojů vycucají mnohem více, než právě většina co zde s pravidly stejnojmenné hry seznámená není.

Tedy prvotní myšlenka zasazení příběhu do světa DrD a oslovení nejspíše té menší sorty čtenářů jsme měli. Dějovou liniii jsem měl takřka taky vymyšlenou na koleni.
Nechtěl jsem zdlouhavé úvody, nebo klidnější nádech. Chtěl jsem se pouze specializovat na boj, předvést hráčům bojové schopnosti jednoho z povolání s právě využitými kouzly a schopnostmi z pravidel. Chtěl jsem znát reakce hráčů, pak dojmy jak se souboje četli.

Pokud dobře... vše jsem si splnil :D

Tak... s hrubě rozpracovanou kostrou jsem si vzpoměl na prolínání citací z biblí při prolínání dějem. Na serveru to není žádná novinka... víme: Lyrie - Mater Dei

Ovšem s tímto faktem musela nutně nastoupit jakási hlubší podstata povídky... aby citace nebyli pouze volně přiloženým textem.

Celkově ony citace mají docela hlubší význam. Jednak prokreslují charakter hlavního hrdiny... měli by dle mého posloužit jako přiblížení se čistotě a idejím Leodara... také mají zajímavě kontrastovat s brutalitou a hrubým prostředím kolosoa. V neposlední řadě též nejsou vybrány halabala.. ale každý cítát jaksi protíná, vysvěštluje, poučuje... podává myšlenku následujícímu odstavci.

Tak... jak je to s koncem?

Tedy pokud vás to zajímá... konec jsem chtěl nastolit takovýto (pokud jste to v tom neviděli... je to má chyba špatné popisnosti... zlepším se :)

Z povídky jsme zjistili hlavní cíl a ideje Leodara... je znamení od boha že může za ním. Je to asi fanatik... koneckonců kněz v kolosseu se nemusel nutně mílit *úsměv* Vraždit lidi do té doby než vaše kroky zastaví bůh? Nu což... né každý hrdina je bez poskrvrny :) Tedy čtenář je obeznámen že hlavní hrdina je jakýsi gadiátor, co umí vkusně ovládat bojová umění.. oplívá jakousi magickou mocí (je to Chodec) a čeká na jakési znamení od boha, že může na ním do Království nebeského.

V posledním souboji je nutno si uěvdomit, že Leodar bojuje proti iluzionistovy a tak výsledná citace... tedy přímá konfrontace s Bohem... alespoň podle zjevení, může být dvojího druhu.

Buď se Leodar opravdu setkal s Bohem, neb je to všechno pouze promyšlená iluze Clavise. Tak i tak si divák asi domyslí Leodarovu smrt... buď odmítne bojovat... rozběhne se za přeludem... nebo ho má Clavis obmotaného kolem krku. V případě odmítnutí boje je Gladiátorův konec zpečetěn (viz. povídka na začátku), v případě opačném si pro Leodara neděláme také moc velké iluze... kort se zbraněmi co má.

Jeho smrt lze předvídat a napovídá tomu i fakt že je povídka na hřbitově :)


Snad alespoň něco jste poznali :)

Ps. K těm soubojům... nevím jak to lze poznat... vezmeme si třeba kratší souboj s Hurgasem:

...Tento odsmyk by běžnému člověku vyhodil meč z rukou, avšak co Hurgasovi chybí na obratnosti, dostává se mu na síle. Docela snadno fintu ustojí a čepelí už opět začíná mířit ke mně. Netuší však, že tímto výpadem si pouze čistím prostor před jeho tělem. Než se stačí Hurgas čepelí vrátit, opisuji špičkou ladný půloblouk a zasazuji mu slušnou ránu do ramene....

Dvojitý sek (pravidla)

...Lehce se usmívám. „Jen útoč, rychle, silně… unav se,“ pomyslím si a po chvilce soustředění, kdy meč prosím o trošku pomoci, pro mě není problém vykrývat jeho zběsilé údery...

Zvýšené Obranného čísla (pravidla)

…je rád za každou chvilku klidu, než opět přijde do útoku, a tak si ani nevšimne, že jsem svou čepel nachýlil tak, že se mu sluníčko nepříjemně odrazilo do očí...

Prasátko (pravidla)


...Naposledy zaostřuji vůli a vystartuji čepelí s neuvěřitelnou razancí, proti Hurgasovu pravému zápěstí. Jeho chvilka dezorientace je pro něj už tak zatěžkávací zkouškou, ale ani on není začátečník. V půli seku zpozoruje nebezpečí a míří čepelí do defensivního krytu, ale pohromě zabránit nestačí. Asi netuší, že můj meč není jen tak obyčejný, a tak má rána dopadne včas...

Zvýšení Útočného čísla (pravidla)

Dále v soubojích je možno zpozorovat transmutaci čepele... myslím že i trojitý sek, ohnivou čepel... při smrti Gerose byla použita rychlost... tedy 2 magické akce v jednom kole (rozpornáí nepřítele, transmutace)

S úctou
anarion

Ikonka uživatele Lišák    [pošta] reputace: 1
Shadowmage: +1
NEW     18:58:37 11.04.2009
Tuhle povídku jsem si přečetl a nechal uležet. Vcelku se mi líbila. Potěšilo mě poměrně pěkné líčení soubojů, líbil se mi výběr citátů. Chybek jsem postřehl jen pár, nerušily. Přečetl jsem si jí s chutí. Ale cosi mi tam vadilo...
Kdysi v Dechu Draka vycházely články na pokračování o tom, jak psát (a nepsat) povídky. Zazněla tam i zásada "nepište podle Dračího doupěte". Ne snad proto, že napsat dobrou povídku podle této hry není možné, je možné napsat výbornou povídku i podle partie šachů. Ale zatímco u šachů je většině lidí na první pohled jasné, že to bude velmi obtížné, Dračí doupě k tomu přímo svádí a tváří se, že to bude naopak snazší.
Není.

Proč to nefunguje, když kouzla a schopnosti postav jsou už daná a vytvořená, stačí vlastně jen zasadit příběh do věrohodně popsaného světa?
Protože existují určité postupy a zásady, které je při tvorbě povídky dobré dodržet (a jejich porušování si s úspěchem většinou dovolují jen autoři, kteří jsou ve psaní trochu někde jinde než my).
Jednu takovou zásadu formuloval tuším Čechov, když pravil, že má-li v prvním dějství hry viset na zdi puška, musí z ní nejpozději ve třetím dějství někdo vystřelit. Ale funguje to i naopak.
Má-li mít postava nějakou schopnost, třeba ovládat kouzla, která se v našem světě nevyskytují a pokud je má v povídce použít, je třeba je na začátku povídky zmínit. Nejlepší bývá asi popsat nějakou vzpomínku postavy na jejich učení, naznačit proč a jak tohle kouzlo funguje. Sdělit to jen tak mimochodem čtenáři. Není třeba se nějak rozepisovat, obvykle stačí jen tak ťuknout, "mrknout" spiklenecky na budoucí publikum a říci mu, "takhle to tady chodí". A od té doby na to bude čtenář hrát s autorem, už se nebude divit. Až hraničář při boji s upírem rozsvítí meč, jen mu za to v duchu zatleská.
Když to autor neudělá, budou triky s mečem vypadat tak trochu jako králík najednou vytažený z klobouku.
Abych byl spravedlivý, autor na ně vírou hrdiny přece jen trochu poukázal a maličko si tu půdu připravil. Ale mně to tam prostě nesedělo. A to přes to, že tahle povídka je přímo určená pro publikum, které patrně schopnosti chodce z DrD většinou zná.

Druhou věcí, která mi nesedla, je závěr. Otevřený konec dobrá... Ale nějaký ten závěr, nějaká poitna, závěrečný zvrat kdy to cinkne a čtenář si řekne, "tak proto to tedy..." ten by dle mého názoru téhle povídce opravdu slušel. Mimochodem, mělo by tu jít o motiv naznačený v tom "prvním dějství".

Závěrem: Slušná poctivá povídka, pěkné popisy bojů, uvěřitelně popsané prostředí. Stačí se trochu vypsat, raději používat vlastní nápady, kouzla a schopnosti, než ty z DrD a bude to dokonalé.
Chválím.

Hodně zdaru, nápadů a psavé nálady! :-)

Lišák

Ikonka uživatele Alden Nahlilairon    [pošta] NEW     18:55:26 10.04.2009
Rhondir: Ty si sa asi o dejepis veľmi nezaujímal, čo? Kresťanstvo a grécki bohovia o seba "zakopli", a to poriadne. Po prvé, kresťania boli sektou v Ríme veľmi dlho pred tým, ako sa stali udalosti popísané v Biblii. A keď sa začneš zaujímať o náboženstvo Ríma, zistíš, že nebolo ani zďaleka jedno oficiálne (to sa zmenilo po Nicejskom koncile, ale ten sem nepatrí). "Pôvodní" rímski bohovia sú iba okopírovaním tých gréckych, navyše sa veľmi často používali aj mená gréckych bohov, hlavne v poézii a slovných obratoch (dalo by sa povedať, že šlo o módny trend, zvlášť v Nerónovej dobe to bolo pomerne rozšírené).

Ono definícia ríše (eng. empire) spočíva práve v jej mnohonárodnosti (teda Hitlerova Tretia ríša ríšou nebola, ale Alexandrova a Barbarosova (mal pod palcom talinasko) už áno, o Ríme a mongoloch ani nehovoriac).

Ako teda vidno, grécke a kresťanské náboženstvo koexistovali vedľa seba po niekoľko storočí (to, že sa v Biblii veľmi nespomínajú grécki bohovia je hádam logické). Toľko k histórii. To, že ti nesedia osobne je iná vec, a brať ti to nemienim.

Čo sa týka poviedky, je dobrá. Spracovanie mi vyhovuje (chyby som si nevšimol, ale čeština nie je môj rodný jazyk...), prelínanie s citátmi (relevantnými citátmi) som mal vždy rád. Súboje sú popísané realisticky, a aj keď ma spočiatku prekvapilo, a to poriadne, zasadenie do sveta DrD, výsledný dojem pôsobí pomerne realisticky. Poviedka má naviac otvorený koniec, čo ja sám považujem za plus.

Jediný dôvod, prečo nedávam za 5* je, že ten nápad nie je až taký dobrý, predsa len sme tu už videli niekoľko podobne ladených poviedok.

S pozdravom,
Alden Nahlilairon

Ikonka uživatele Rhondir    [pošta] NEW     23:54:00 08.04.2009
Mno ... na tohle dílko jsem se těšil, už od soboty .. nicméně mě bohužel neoslovilo natolik, kolik jsem čekal.
Co se týče soubojů, ty jsou popsány vcelku pěkně (což má asi za následek šermířský výcvik, nemýlím-li se) nejsou zde přehnaně dlouhé souboje plné heroických činů a všechno se sběhně v řádu několika sekund a výpadů, jak tomu taky většinou bývá.
Navíc mě docela pobavilo obsazení jmen :-).

Příběhově: I přesto že se nedá nápad považovat za zcela originální, jeho ztvárnění odpoutává od klasických antických příběhů už jen tím že je zasazen do světa DrD.
Leodar (bude to nejspíš hraničář, soudě podle jeho meče) dožívá svůj zbytek života zavřený v cele kolosea kdesi, (nevím jestli to autor zamýšlel, ale absence bližšího určení místa či jen popisu krajiny nebo kolosea se zdá být jakýmsi synonymem pro gladiátorův monotóní a bezbarvý život) čekajíc na cosi, snad na smrt(dumal jsem dlouho a nic jiného mě nenapadlo), která ho dopraví za jeho pánem, Bohem (předpokládám že je křesťan, proto velké "B"). Tady musím opravdu říct že zakomponování řeckých Bohů a křesťanství do jednoho příběhu mi vážně nesedlo. Už snad jen to že, tato dvě náboženství k sobě mají velmi daleko a na ose letopočtu o sebe ani nezakopla. Dejme tomu antický polyteismus bych přijal jako jakousi formu pro místní víru, ale křesťanství mi do tohohle světa jednoduše nejde. Navíc všemožné výjevy z Bible a svatých knih člověka nezaujmou a působí jako takový vosk, který je nutné seškrábat než se dostanete k překvapení ze zakoupeného losu.
Ke konci příběhu Leodar očividně dochází svého cíle. Je mi líto ale opravdu jdem nepochopil podstatu cíle či pointu příběhu ... budeš mi to muset asi bněkde v klidu vysvětlit.

Nechci jen kritizovat. Pochválit musím dějovou linii, která je plná drobných i větších zvratů a vztah Arona k Leodarovi, který se jaksi vyčleňuje ze společnosti ostatních gladiátorů, tomu dodává šmrnce příběhu v zákulisí, takže se zde nejedná o pouhé boje v Aréně.

Ještě jednu výtku přecijen mám a to ke gramatice: Základní skladební dvojice ti dělá problémy i v poště (promiň ale je to tak). A navíc se zde oběvuje chybný podmiňovací tvar typu "Aby jsem měl" který by měl správně vypadat "abych měl".

Celkový pocit z dílka je všeljaký a tenhle typ literatury asi není moje partie. Dávám tedy za tři hvězdy protože to přeci jen není špatná práce.

Ikonka uživatele anarion    [pošta] NEW     16:10:44 08.04.2009
Ups... no ano. Pokud by to šlo také opravit? A ještě jsem si všiml... předposlední věta před citací: Tři krkavci krouží v nad koloseem... to "v" mi tam asi nešťastou náhodou sklouzlo.
Pokud se ovšem gramatika po odeslání dílka opravovat nesmí, beru to také. moje chyba.

A Tobě Falhire ještě jednou děkuji

Ikonka uživatele Falhir    [pošta] NEW     12:43:10 08.04.2009
Já jsem s touto povídkou anarionovi dlouho pomáhal, a tudíž dám vyšší hodnocení. Potenicál má, a ačkoli neoplývá zrovna převratným nápadem, formu má pěknou a soubojové scény jsou velmi dobře vystihnuty.
Akorát bodá do očí poslední věta - falhirovy .

Ikonka uživatele anarion    [pošta] NEW     11:57:35 08.04.2009
mohl by jsem poprosit o opravení tagů u citací?

26. Jarnu, léta... chybí Enter

18. Sečnu, léta... chybí Enter jednak za letopočtem a jednak na konci citace a oddělení informace odkud je citace vzata

19. Sečnu... chybí enter na konci kurzívové citace a oddělení informace odkud je citace vzata

22. Sečnu, léta páně 1248, Callosia (chybý tučný font)


Jsem si jistý že jsem dílko poslal otagované dobře, až asi na 3 chybičky co jsem posílal poštou o opravu. Tedy pokud by jsem mohl poprosit sanife, nebo Shelagh... byl by jsem moc rád.
Moc děkuji
anarion

Ikonka uživatele sanife    [pošta] NEW     9:58:36 08.04.2009
Dost dlouho jsem otálela s hodnocením. Nakonec jsem se rozhodla pro tři hvězdy. Podrobný komentář dodám trošku později (bohužel na mě dolehly neodkladné povinnosti ve škole).



Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
0 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.10690093040466 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách