www.Dračí Doupě.cz


Soutěž O Hlavu
Zlatého Draka

--
Aktuality
Novinky
Uživatelé
Vyhledávání
Rekordy a statistiky
--
Chat
Fórum
Ankety
Moudrá Sova
--
Články
Rozvoj DrD
Dobrodružství
Hřbitov
--
Bestiář
Předměty
--
Válečník
Hraničář
Hraničářská kouzla
Kouzelník
Kouzla
Alchymista
Alchymistické předměty
Zloděj
--
Nová Povolání
Nové Rasy
Dovednosti
--
Galerie
Fotogalerie
Downloady
Linky
--
Seznamka
Inzerce
--
Co je to Dračí Doupě?
Dračí manuál
Otázky a Odpovědi
--
Tvůrci a Redakce
--
Čekající díla
Dračí líheň


Moudrý strom

Příprava pro tisk (tisknuto 3034x)
Autor: PinHead
Přidáno: 15:08:18 09.06.2010
Hlasovalo: 20
Průměrné hodnocení: 3.8


Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  »»»
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 36
Ikonka uživatele Folcwine *   [pošta] nové     17:39:16 16.06.2010
Pro mě je to jednoduše a pro každého srozumitelně podána myšlenka na mordý strom jako poradce druidů.

Slouží jako inspirace - hnětací hmota, kterou si snadno každý PJ přetvoří dle svých potřeb. Kdo má potřebu dodat nějak astrál, tak tam může zakomponovat hierophanta, který se natolik ztotožnil s lesem, že se postupem času promění v moudrý strom (ať postupně, posmrtně nebo jednoduše jednoho dne dočista zapustí kořeny).

Pro mě dobře využitelné dílo, větší rozsah by někomu mohl pomoci dodat další inspiraci, někomu jinému zase ji zhatit nepotřebnými informacemi, tedy dílo má význam i v takové rozsahu, jaký jej má nyní.

3,5*

Ikonka uživatele Dakeyras *   [pošta] nové     20:43:44 15.06.2010
Fafrine tak to jsem nevěděl. Tuhle část pravidel jsem pořádně nečet.

Ikonka uživatele Fafrin *   [pošta] nové     18:51:38 15.06.2010
Tak, konečně jsem se dostal k pravidlům.
Nejdříve bych se chtěl omluvit za to, v čem jsem neměl pravdu.
Paměť listů a Paměť stromů nejsou standardní kouzla DrD, zřejmě jsem je zahlédl v nějakém asterionském modulu. Tímto se velmi omlouvám, výtka redundance díla je neoprávněná.
Na druhou stranu, s astrálními sférami, jako světem mrtvých jsem měl pravdu. Viz. PPE-PJ, Bestiář, str. 139., Ďáblové - Duše, cituji: "V dračím doupěti má každá inteligentní bytost (...) Duši. Po její smrtí se Duše odpoutává od těla a směřuje k vyšším astrálním sférám. Každá duše zamíří do sféry se stejným pořadovým číslem, jako byla inteligence zemřelé bytosti." [čtvereček]


Ikonka uživatele Fafrin *   [pošta] nové     14:48:53 12.06.2010
Hamster: V neděli si svá tvrzení ještě ověřím.

Ikonka uživatele Shadowmage *   [pošta] nové     11:10:44 12.06.2010
Asi většina hráčů má nějakou představu o "moudrém stromu", tedy stromu, spjatému s hvozdem a druidskými úkony. Komu ta představa chběla vyjádřená pravidlově, číselně, toho dílo určitě potěšilo, je to jednoduché a použitelné, navíc krátké, takže PJ může strom ihned použít pro hraní bez nějaké delší přípravy. Na druhou stranu příspěvek nemá nic navíc, co by člověka tak nějak výrazněji překvapilo či oslovilo. Prostě kvalitně odvedená práce, která si jistě najde své čtenáře a hráče, 5 bych tomu nikdy nedal, ohzd taky ne, ale v rámci tématu povedené.

Ikonka uživatele smycma *   [pošta] nové     18:12:22 11.06.2010
No má to něco do sebe ale dílo ničím nepřekvapuje ani neuchvacuje, nicméně není to špatný kousek, má svůj nápad, je to použitelné, čtivé, žádné velké chyby, líbí se mi to ale skutečně mě to nijak zvlášť nenadchlo.

Ikonka uživatele Hamster *   [pošta] nové     3:17:52 11.06.2010
Fafrin: astrální svět je svět zemřelých?
V jakých pravidlech je paměť listí a stromů?
Já osobně předpokládám, že těch 600 magů je na kontakt se sférou... Moudrý strom je pak jakýsi druidský astron.

Ikonka uživatele Fafrin *   [pošta] nové     23:43:22 10.06.2010
Tak, budu hodnotit, i když to bude obtížné.
Nebudu číst celou plamennou diskuzi, protože to nemám zapotřebí. proto se omlouvám, pokud řeknu, co již bylo řečeno.
Takže dílo má nápad a velký dějový potenciál, což je jednoznačně velké plus.
Na druhou stranu je třeba říci, že zkušenému PJ příliš (už) nepomůže (motiv moudrého stromu je známý a s jeho rozvinutím nemusí být velký problém) a začátečníkovy toho do rukou příliš nedá.

Nejdříve k tomu, co tu je: Vznik a zánik jsou popsány pěkně, smysluplně. Nápad s přeměnou stromu ve Velký zlý je dobrý. 5000 magů za smrt stromu mi přijde poněkud mnoho, musel bych se podívat do probouzejících tabulek pro vhodnější sumu, ale jak někteří říkají, je to jen číslo.

U schopností stromu - sběru informací mi trochu vadí linearita(10, 10, 10 let) a také představa, že strom komunikuje s astrálním světem zemřelých, místo toho, aby informace sbíral od větru, lesní zvěře, tažných ptáků a malých lesních bohů.
Ostatní schopnosti stromu jsou pěkným spisem nápadů, ale bohužel mi třeba chybí informace kde k těmto magickým úkonům bere strom sílu? Má magenergii vlastní, nebo používá energii hvozdu? Posiluje hvoz kouzla stromu jako to dělá u druidů? Může hvozd sesílat kouzla skrze strom jako to dělá s druidy? Snižuje nebo zvyšuje nějak strom sám probouzející magenergii hvozdu (chlácholení)?
Vekeré tyto případně klíčové otázky by šlo vyřešit prostě tím, že se řekne, že strom má schopnosti druida na x té úrovni, kde x je závislé na věku stromu.

Využijí stromu k otázkám je dost limitující. Ostatně, pokud si pamatuji, druidi mají přístup k některým informacím ze sfér pomocí kouzel paměť listí a paměť stromů, ne?
Ostatně samotný rituál mi oproti theurgovy příjde, no , drahý a náročný. Aź příliš. Když má infrmace strom, proč se o ně dobrovolně nepodělí sám, chce-li? slouží 600 magů k tomu, aby z něj byly "vypáčeny"?

Poznámky jsou pak nástřelem dalších věcí, které šlo rozvést, nápadů k použití a podobně.

Teď k tomu, co tu ještě není:
Nližší popis vzhledu, takový, který lze přečíst postavám, by určitě neuškodil, a ušetřil by práci každému.
Jak je to vlastně s inteligencí a komunikačními schopnostmi stromu? Je to jen mrtvé dřevo?
...

Takto by se dalo pokračovat dlouho. Dílo přináší spoustu otázek, které vlastně není problém nějak vyřešit. Některé se více týkají konkrétního světa a jeho ladění, některé spíše pravidlového charakteru. - a právě ty by IMHO měl příspěvek řešit.
Vím, že příspěvek je schopností hraničáře (druida), ale více by mu prospělo zpracování stylem bestiáře, ostatně, jak náročné je srom vskutku porazit? Kolik má život? Kolik magů (aby se mohl pránit)?...
Nápad, inspirace, zpracování, použitelnost. Ve všech případech dosti rozpačité.

Ikonka uživatele Dakeyras *   [pošta] nové     21:27:42 10.06.2010
PinHeade to jsem snad ani nemyslel až tak. jak to vyznělo. Ale pokud by tomu tak bylo měl by ten strom mnohem více smysl podle mě. Omílat důvod proč jej považuji za nástroj a ne za inteligentní entitu by bylo už zbytečné pro všechny, ale to že je projevem klidného hvozdu tomu dává tu auru moudrosti.

Ikonka uživatele darkkkn *   [pošta] nové     21:14:11 10.06.2010
Všem: Konec dobrý, všechno dobré. :-)

Tím nechci nikoho urazit, nebo nedej bože někoho v něčem podporovat.

  »»»


Registrace
--
Příhlášení:
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo
--
Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold
--
6 přihlášených uživatelů.
0 uživatelů je na chatu.


Vygenerováno za 0.7269721031189 sekund.

© 2001 - 2004 Almad, James Timqui a Tomash, design © 2001 by James Timqui.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR