www.Dracidoupe.cz



Přírodní zbraň chodce

Příprava pro tisk (tisknuto 3283x)
Autor: Ascella
Přidáno: 8:48:07 17.03.2010
Hlasovalo: 12
Průměrné hodnocení: 4.75


Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  [Předchozí]
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 11
Ikonka uživatele darkkkn    [pošta] NEW     9:12:39 24.04.2010
Zdravím
1) Je to šíleně dlouhé :-(. (To není problém, jen mi to vadí).
2) Zpracování je kvalitní, a s trochou úpravy do mého světa použitelné.
3) Nápad je dobrý, a souhlasím s tím že chodec něco takového potřebuje.
4) Celkový dojem, je takový že i když mi to zabralo strašně moc času na čtení, tak to je velice dobré dílo.

Hodně štěstí s další tvorbou.

Ikonka uživatele Zdenál    [pošta] reputace: 2
anarion: +2
NEW     17:49:46 23.03.2010
1. Pravidla reseni problemu naznacenych v uvodu resi:

Nemam tet pravidla po ruce, ale jsem si temer jist ze se tam pise o tom ze je mozne pouzit jako zbran chodce jakoukoli zbran z pravidel a demona do ni zaklit s tim ze je tam vagni veta o tom ze nektera kouzla nelze pouzit pokud to je vzhledem k typu zbrane nesmysl (prasatko u kyje). Co se tyce toho ze mec chodce je mnohem silnejsi i v zakladu nez zbrane ktere jinak smeji hranicari pouzivat... PJ muze hranicari dat v podstate cokoli s obdobnymi statistikami jeli to pro dobro hry, pokud hraci k jeho postave mec nehodi.

Odbocka mimo k meci jak je v pravidlech:
Jinak mec chodce a jeho statistiky jak je to v pravidlech jsou takova ta zprasena vyjimka, to je bez debaty (je to pravidlove stredni zbran, ktera ma statistiky (priblizne) dlouheho mece (tezke) v rukou chodce a sirokeho mece v rukou ostatnich).

2. Chodec vs. Druid:
Jsou dva odlisne smery, rekrutuji se ze stejneho typu, maji hodne spolecneho, ale v pristupu k prirode se z podstaty lisi.
Druid prirodu chrani, aktivne se o ni zajima, veskery jeho zivot se kolem ni toci. Muze se tedy jeji ochrany a pomoci dozadovat a take za to neco nabizi ci dava.

Chodec se v ni proste pohybuje, pouziva znalosti o ni. I kdyz k ni samozrejme muze mit vstah, jeho zivot se kolem ni netoci. Prirodu muze mit rad klidne i valecnik, kouzelnik zlodej... je to podobne. Nema zadne zavazky a nic specialniho od ni nemuze ocekavat. Priroda nema absolutne duvod k tomu aby chodci neco davala.
Ve srovnani s archetypem druida - druid zbran dostne primo od prirody/hvozdu (sukovici/hul nebo co to je), chodec si ji musi opatrit prez treti osobu.

Demon vs. priroda:
Co se tyce demona - dle meho neni nutne v DrD svete rict ze je pro prirodu neprirozeny. Demon je v DrD univerzalni zpusob tvorby kouzelnych zbrani a predmetu, dovedu si predstavit v DrD aplikovatelny system ktery bude prez demona resit drtivou cest prirodni magie, nebo magie obecne (i kdyz uznavam ze to je jak jit s kanonem na vrabce). Pokud se v prirode vyskytuji magicka zridla etc. muze klidne dochazet k mimovolnemu zaklinani demonu do veci, ruzne lesni magicke bytosti mohou byt zalozene na demonech "posedlosti". Nevidim v tom problem.

Co se tyce prirodnich povolani, bestiar naznacuje ze s demony mohou pracovat CP povolani (babice, vedma, vymytac...), tedy kuprikladu "chodci" indianovi demona "mece" do jeho tomahawku zakleje CP saman ci staresina pri nejakem obradnim totemovem tanci.

Tedy kratce: Pro reseni problemu naznacenych v uvodu neni nutne nove dilo, pravidla rikaji vnimavemu PJ celkem jasne jakym smerem jit pokud chce problem nejak resit.

Jinak, apriori proti alternativnim zpusobum reseni kouzelnych zbrani nejsem, nicmene toto dilo mi do konceptu chodce nezapada (jak z vyse zmineneho vidno, moje predstava se neomezuje zdaleka jen na archetyp Aragorna, ale obecne na jakehokoli tvora zijiciho trvale v prirode, znajiciho ji, zijiciho s ni ve vetsim/mensim souladu, ale nikoli s ni existencne spjateho).

U me je to tak 1, 2 hvezdicky za nastrel systemu jakym smerem by se mohlo jit a s tim ze se uplne rozchazime v pohledu na chodce jako archetyp a jeho roli. Tenhle prispevek ho v podstate prisouva k druidovi a vzdaluje ho ostatnim povolanim. Neguje dle meho volbu kterou hranicar na 6. levelu dela - priklon k prirode a nebo k lidem. DrD zadnou stredni cestu nema.

pozn.: dodtecne pridavam hvezdicku, precijen dve jsou asi moc "hard-core". Prace za tim je, vysledek je zajimavej, o tom zadna.

Ikonka uživatele Ascella    [pošta] NEW     18:53:59 22.03.2010
Zdravím všechny zúčastněné,
popravdě jste mne svým hodnocením více než mile překvapili. Čekala jsem, že dílo bude běžnými hráči/PJi zcela odsouzeno a smeteno z vámi již vzpomínaných důvodů (přílišná spjatost s přírodou atd., a hlavně "mentorství" které vzpomenul anarion a které se mu příčí).
Ano, je to můj a Ro´tinův subjektivní názor a přístup ke hře, k nastavení našich světů. Čekala jsem, že pro většinu lidí nepřijatelný (a vyžaduji jej jen od svých hráčů a i tam v povahách chodců může být velmi značná variabilita, není dáno co je "správné" jaký vztah k přírodě má chodec zaujímat, je to jen na něm, jak se k ní postaví).
Dílo jsem napsala (a vlastně tak píšu vše) pro svůj svět, pro své hráče a aby to bylo pěkné pro sebe (jsem neuvěřitelný bordelář, v mých poznámkách, nápadech a štěcích se vyznat je síla...takže hezky sepsané, vytištěné, zasložkované = urychlení hry :-) Na vás jako čtenáře vlastně v prvopočátku vůbec nebylo myšleno, jen když už něco je hotové, má to jakous formu a jakýs přínos/inspiraci i pro veřejnost, je škoda aby to hnilo jen v mém počítači a v mých příbězích. To je důvod, proč publikuji (ať toto, nebo živana, nebo a to především dobrodružství). Nechci aby to vyznělo nějak špatně/sobecky/namyšleně, ale píšu pro sebe a publikování zde je pro mne vedlejší. Tvořím pro svou skupinu a když to použije někdo další, nebo poslouží za inspiraci někomu dalšímu, splnilo to více než bylo očekáváno. (Fafrin: cením si toho).

Tedy příspěvek tak vnímejte: subjektivní postoj k problému chodec a příroda. Inspirace. Ukazuji jednu cestu z mnoha alternativních, vezměte ji jako návod jak na to. Nebát se udělat si chodce po svém a je jedno, zda-li jde o Matku přírodu či jeho vlastní vůli, dát mu něco svého: mystiku. Nenechat ho být pouhým "bojovníkem co léčí".

Co člověk, to názor na přírodní magii, to jiné nastavení světa, jiná filosofie, mytologie, metafyzika. je zde velký prostor a postihnout veškeré přístupy k tomuto je nemožné, každý si to musí zpracovat sám podle sebe. To jsem udělala. Pravidla jsou kostra na které se dá stavět dále a dále. A neříkám, že i v jiných oblastech či jiných názorových skupinách mého světa to nebude jinak...

Co jsem sledovala napsáním příspěvku: dát chodci individualitu, dát mu vlastní škálu kouzel podle jeho osobnosti, jeho vztahu k přírodě (či světu obecně), jeho vzpomínky, minulost, jeho životní cestu. A umožnit rozmanitost pro růzbné rasy v rasově pestrých světech. Ano, druid je alternativa k chodci více přes přírodu, ale není příliš bojeschopný (nebo by neměl být). Proč nemít "strážce přírodních parků", strážce cest spjaté s přírodou, pokud její magii využívají? Námitka, že přírodní národy mají druidy se mi nezamlouvá. Ano, mají, ale druid není bojovník. Není to stopař, zvěd, který se může vystavit nebezpečí (i mimo své území ať je definováno hvozdem či třeba pouští); není to ani strážce kmenových stezek, strážce příchozích a bojovník za svou oblast a kmen spjatý s přírodou. Jistěže jsou výjimky, budou váleční druidi, stejně jako budou pokojně meditující chodci.
Chodec "ekolog" vezme toto v plné šíři, slouží přírodě, chrání ji, chrání lidi na cestách s ohledem na přírodu. A naopak jsou chodci pro lidi, vyloženě strážci cest, tuláci a pocestní...Každý však využívá přírodní magii, některý ji bude mít silnější, jiný slabší. Každý podle toho, odkud pochází.
Druid může být pro hru povolání nepoužitelné - nutnost být ve hvozdu (nebo jeho ekvivalentu pro jiné ekosystémy), výborné CP, ale pro některé typy her nepřijatelné. Chodec může být všude, je všestraným "na-půli-cesty-bojovníkem".

Dalším důvodem je dát PJi možnost nesystémové tvorby zbraně. Sice jsem se zabývala pouze klasicky pravidlovým sílením, ale je jen na přírodě (a chodci), jaká jeho zbraň bude. někdy může posílit útočnost, jindy magii, někdy vše, jindy dostane zase kouzlo navíc nějaké hodně zajímavé. Individualita. Pro jednoduchost u CP je záhodno se řídit pravidly, ale pro hráče cokoli... nebo pro CP o kterých má PJ jasné představy.

Víte jaké to je? Síla vzpomínky? Když vás PJ vyděsí k smrti, dovolí vám prožít neuvěřitelně silný zážitek plný děsu a pak na vyšší úrovni dostanete velice dobré kouzlo proti nemrtvým, jehož sesláním se vždy znovu a znovu ta vzpomínka vybaví? ten pocit okolo žaludku... Nesesílám to kouzlo ráda, leč je nemrtvých kolem mne až příliš... Přála bych běžným hráčům a PJ aby si dokázali hru takto prožít a tímto se jim dává i pravidlová možnost...Mít něco zcela jejich, zcela vlastního. Mám své kouzlo proti nemrtvým a mám svou vzpomínku, která pro mne činí kouzlo seslatelným jen ve chvíli největší nutnosti...

Anarion: Chodec by vždy měl být bojeschopnější než druid a text je psán s tímto cílem, defacto chodce v boji posiluji, umožňuji mu být osobitý, svůj, požívat zbraň jakou je mu libo bez zvýhodňování meče (trpaslík s mečem je pro mne špatně představitelný, ale trpasličí chodec s válečnou sekerou chodce, to je jiná, strážce podzemních stezek, stopař skal...) Vodím za nos...hm :-) Jo, tohle je ta reakce, co jsem očekávala :-) Neříkám co je dobré a špatné, každý PJ a hráč si to musí vyřešit sami, já ukazuji svůj svět, pro který je to psané. Bez světa bych nikdy nepublikovala, bez hraní a herní podloženosti...viz výš...kdyby mi tu nezbývaly nápady, které si myslím, že by mohly být užitečné či alespoň inspirativní, zůstávala bych na tomto serveru pouze u Galerie. Ber to jen jako inspiraci, nc víc, nic míň.

UnknowN: Nápad s životní energií a znalostí struktury zbraně je velmi zajímavý a pro mnohé chodce atraktivní a pochopitelně i v jednom světě může být mnoho přístupů ke tvorbě zbraně démony počínaje přes přírodní sílu až po sebekázeň a znalost sebe sama. Je jen na psychologii postavy, jejím původu a zaměření, co si zvolí. Ano, hodně se mi to líbí...

Noeh:
střelné zbraně: jistěže je člověk jen článkem, na lovu není nic špatného, zde je spíše jakés (pokulhávající) filosofické vysvětlení proč střelné zbraně nedělat silnými. Pro prostou vyváženost v pravidlech. Třeba moje větrná chodkyně s chodeckým oštěpem se může postavit směle vedle válečníků, stáhnout na sebe nějaký útok, ale nikdy se jim nevyroná a neměla by se jim vyrovnat - může toho tolik dalšího... Nikdy v boji nenapáchá takové škody, ale vystavuje se přímému riziku. Takový střelec si stoupne bokem mimo všechno ohrožení, čerpá všech svých výhod z bonusů k iniciativě, pokud je z obratných národů má takový útok, jakého běžný hraničář s jakoukoli chodeckou zbraní prostě nemůže dosáhnout. to se mi nelíbí. I když možná můj náhled na to je deformovaný přítomností chodce-lučištníka v družině a vidím, co jeho střelba dokáže a co by mohla dokázat, kdyby se ještě více posilňovala.

sílení chodeckých zbraní považuji ve svém světě za nutnost, válečníci nakupují lepší vybavení, tedy i chodec by měl dostat něco víc...

procenta a pasti: nesouhlasím s nimi a po pravdě jsem je dala jen pro tebe a pár jako ty :-) a kdybych je neměla zpracované pro komplikovaný systém arény, asi byses jich nedočkal :-) V aréně nemám čas zamýšlet se nad tím, jaký který chodec, kterého si hráči naházeli je, musím se spolehnout na několik hodů, které jej vygenerují. a pouze moje niterná potřeba tkát příběhy z některých figurek arény dělá něco víc...
Řekla bych ti: pojď si zahrát se mnou a uvidíš, jak lze spojit kostky a RP (kompromis mezi takticko-detektivní družinou a RP-příběhově laděnou PJkou, výsledek nás myslím staví docela vysoko :-))) no, vzhledem k místě bydliště to asi není možné).

a ona spjatost s přírodou: Inu chodec využívá přírodní magii, některý ji bere z přírody násilím, jiný pokorně, někomu je to jedno, hlavně, že funguje. jsou tací, kteří berou a nedávají, jsou tací, jejichž vůle je natolik silná, aby dostali čeho žádají. Veganských typů bude málo... Tedy vzpomenutá moje větrná chodkyně rozhodně není žádným fanatikem/ekologem. Pomáhá lidem - dle Fafrinova pojetí. Putuje s družinou a zaměřuje se na problémy slabších, snaží se řešit věci spravedlivě a být zároveň oporou družiny (kdyby to byli typičtí žoldnéři, asi by s nimi jít nemohla, ale má na družinu dost velký vliv, aby dokázala prosadit svá stanoviska-snažit se žehlit spory a chránit přírodní tvory, kteří sami tu moc nemají). Přesto cítí k přírodě respekt, vnímá ji v úplnosti a ač její podstatou je vítr, chápe, že skála je pro trpaslíky stejně důležitá jako její vítr. Velmi kladná postava, která dělá spoustu chyb, které ji posouvají spíše k neutrální :-) Ale pořád běžný chodec běžného pravidlového pojetí, který má jen něco svého navíc. Svou vzpomínku...
Naopak pro přírodu mohou být chodci tím nejškodlivějším - rozumnějí ji, ale mnozí se nebojí prostě využívat. A součástí přírody je zrod i zmar, tedy příroda často ani využívání nebere jako špatné ,ale prostě jako jsoucí. Jako přirozený vývoj, evoluci. Co více ji symbolizuje? Pak netřeba řešit co je dobré a co ne...
Je na hráči, jak svého chodce pojme.

Do Putyky, do síní hraničářů posílám text o hraničářských spolcích v mém světě, pro někoho inspirace, jiný ani nemusí číst, pro někoho objasnění asi špatně zvládnutého vysvětlení spjatosti s přírodou, které zřejmě vyznělo špatně...
Neberu vám variabilní chodce, chodce mnoha archetypů a povah, neberu je ani svému světu, pouze nabízím jednu z mnoha alternativ.



Ikonka uživatele Gorgos    [pošta] NEW     14:29:13 20.03.2010
Dílo se mi velice líbí v tom směru, že nabízí alternativu pro ty, kteří chtějí mít "přírodnějšího" chodce. Tato myšlenka je v díle velice silně zakotvena. Příroda je zde líčena jako entita, která se na základě vlatních zákonů rozhoduje o tom, jestli je pro ni daný chodec dobrý nebo ne. Je to velice zajímavá alternativa pro světy, kde je příroda opravdu myslící bytostí, entitou, bohem ... etc.

Jiné světy budou mít s tímto pojetím problém, protože od přírody vyžaduje vědomé rozhodnutí. Také vyžaduje, aby měla příroda určitou "morálku", odlišnou od lidské, ale i tak se jedná o určitý druh rozhodování o dobru a zlu.

A je tu ještě jedna drobnost. Chodec je zde představen jako někdo, kdo se snaží přírodu pochopit, proniknout k ní a získat o ní informace. To není velký problém, ale pro mne je rozdíl mezi chodcem a druidem velice podobný rozdílu mezi čarodějem a mágem, nebo mezi pyroforem a theurgem. Jeden z nich se zabývá pochopením a proniknutím k samotným základům svého "umění", zatímco druhý se snaží naučit, jak ovlivnit danou věc (přírodu, magii ...) takovým způsobem, aby udělala přesně to, co po ní chtějí. Čaroděj se pokouší vypilovat svá kouzla do nejmenších detailů, zatímco mág chce vědět odkud magie pochází, jak funguje, jak je ji možné ovlivnit ... etc. a nezabývá se příliš tím, jak přesně ji ovlivnit, jak přesně ji usměrnit.

Druid se pokouší pochopit samu přírodu, její zákony, její logiku (případně zjistit jestli nějakou vůbec má), poznat její projevy, spojit se s ní a nabídnout jí své služby. Chodec se místo toho snaží naučit, jak přírodu využít, jak použít její dary k prospěchu ostatních (komu a jak pomůže záleží čistě na něm a příroda na to nemá vliv). Samozřejmě se ji většinou nesnaží ublížit, ale sám (narozdíl od druida) nedokáže přesně poznat, co jí ještě neublíží a co už ano. Jeho cílem může být pomoc přírodě, ale také jím může být pomoc lidem a přírodu pouze využívat pro tento účel.

Žádný z předchozích bodů ovšem nepopisuje žádné vady díla. Jedná se jen o zcela subjektivní názor. Rovněž obdivuji autorku za její úsilí, které bezpochyby musela vynaložit při psaní tohoto příspěvku. Z toho důvodu dílo ohodnotím *****.

S úctou Gorgos.

Ikonka uživatele anarion    [pošta] NEW     11:24:52 19.03.2010
No já nevím. Souhlasím s tím, že komplexní myšlenka má trošku pochroumané základy už tím, co podemnou zmínil Fafrin a ještě pár lidí dole. Snažíš se Chodce moc svázat s přírodou... až trošku po druidovsku. Podle mě je na-půl cesty mezi válečníkem a přírodou samotnou, a tak si může dovolit věci, které by drud, nikdy neměl.

Dílko jako takové se my líbí, má plno skvělých nápadů a využitelnost. Bohužel není tak kompatibilní jak by jsem si přál. Tvoje dílko je striktně postaveno do tvého světa a je s ním tak propojené, že jen těžko se aplikuje do světa jiného (jsou vyjímky... viz. níže).

Mě osobně u tohoto dílka dost vadí, jak nás jakoby vodíš za nos a říkáš co dobrého je a co ne. Co příroda udělá, jak se máme chovat, co správné je a co ne. Jak se má chodec chovat, co smí a nesmí. Vadí mi to. Ačkoliv vím, že je to zde myšleno jenom pro ukázku a dost věcí se dá vypustit, že to máš jenom jako příklad, dílko by mohlo být o poznání kratší, kdyby jsi onu spojku mezi tvým světem a dílkem vypustila. Nebo dílko nějak rozkouskovat na kratší a delší verzi.

Osobně hlasovat nebudu, neb by jsem asi nebyl objektivní tak, jak by jsem asi chtěl být... ale jinak se my to líbí :D

Ikonka uživatele Fafrin    [pošta] NEW     23:48:20 18.03.2010
Dílo pro mne přisunuje chodce moc blízko k druidovy. Tedy oním zaměřením, sounáležitostí s přírodou a obdobně. Pro mě je chodec spíše oním poutníkem, cestářem, který se toulá mezi odlehlími vesnicemi a pomáhá lidem s problémy, na které nemohou stačit.

Vše ostatní v textu je pro mne ovšem celkem kompletně použité a použiji to.
Hodnocení ještě zvážím, ale myslím, že nemám moc co vytknout.

Ikonka uživatele Noeh    [pošta] NEW     16:37:08 17.03.2010
Ascella: teda musím povedať, že tvoje príspevky sa veľmi dobre čítajú. Tu sú moje postrehy:
a) v úvode narážaš na to ako rasy spojené s prírodou majú znevýhodnených chodcov. No práve preto existujú druidi. Povedzme také mestsko-založené rasy tiež nenariekajú že majú znevýhodnených druidov atď ... len si myslím, že také zdôvodnenie je trošku subjektívne :-) Ale inak ťa úplne chápem, a alternatívu k ch-m (chodeckému meču) vrelo vítam.
b) Odsek o prírode je veľmi dôležitý. Prakticky hneď na začiatku filtruje potenciálnych užívateľov. Len dúfam, že to ľudia pochopia a nebudú sklamaní. Ja osobne by som ako PJ/Hráč pre môj svet tu prestal čítať. Teraz sa však chcem pozrieť na dielo ako celok tak som zvedavý ako to dopadne :-)
c) odceňujem viac (2) prístupov k tvorbe zbrane. Určite dáva viam priestoru. Ako tak časom čítam tvoje diela, sú veľmi založené na RP. Musíš však brať do úvahy aj "kockových" hráčov. Úplné základy (pasce, úspešnosti atď ...) pre tvoj atlernatívny systém by si mohla vytvoriť - teda čo sa týka tvorby zbrane..... aha ... písem ako čítam ... a kukám že na konci je to spomenuté. Milé prekvapenie. Už sa teším na tie pravdepodobnosti :-)
d) Sílení chodecké zbraně - úplne geniálne napísaný odsek ... mal by byť boldom nech to všetci čítajú pozorne.
e) Zbraně pro boj tváří v tvář .... hahaha ... odsek jak vyšitý pre mňa. Ďakujem.
f) Čo sa týka stelných/vrhacích zbraní .... tam s tebou až tak moc nesúhlasím. Ak som v prírode a som hladný a mám chuť na králika tak prečo by som ho neulovil. To ako keby si zakazovala vlkovi loviť srny. Tu si to trošku prehnala. Hlavne s tým "a ze zadu" ... nie je to jedno? je to lovenie zvery. Kolobeh života. Človek je tiež súčasťou a ak nejde o masový lov pre kožušinu je tiež súčasťou "food-chain".
g) ďalej popisuješ rôzne veci ktoré môžu nastať a to sa mi páči, kúzla na záver sú príjemným spestrením a pozerám, že sa pekne odvolávaš na ja Živana :-)

Celkovo sa mi dielo páči, ale "znehodnocuje" (veľmi subjektívne pre mňa) ho to že z chodca robíš povolanie "až príliš" spätého s prírodou (až vegánskeho typu :-).

Som celkom rozhodnutý ako ohodnotím tvoj príspevok, ale počkám si na reakciu. Možno mi vysvetlíš niektoré hore uvedené body a ja sa zamyslím nad svojim hodnotením.

Ikonka uživatele found    [pošta] NEW     10:33:08 17.03.2010
Zdravím,

na úvod řeknu, že tohle je velmi povedené, zaujme to a myslím si, že najdu jen jediný bod k tomu, co bych rád vytkl. Nejdřív však ale chvála.

Líbí se mi, že díky systému Gaia se zde dá tolik věcí krásně propojit. To, že by měl být více přírodě nakloněný druid, to je sice pravda, ale já osobně si nemyslím, že by chodec měl zaostávat. Já bych to spíš viděl tak, že druid prostě kouzlí a neumí moc dobře bojovat, kdežto chodec může přírodě rozumět de facto stejně, jen ji tolik nevyužívá, protože k boji a kouzlům použitým v něm není třeba zase tolik přírodní magenergie. Rozhodně tím nechci říci, že by chodec jen bojoval, ale takhle jsem si já kdysi při svých začátcích představoval rozdíl mezi těmito dvěma pány - myslím, že kde je ten rozdíl docela použitelný. Neříkal bych tedy, že je druid nutně lepším "příroďákem" než chodec.

Líbí se mi důvod, proč tohle dílo vzniklo. Jak psal UnknowN, určitě je ještě mnoho dalších přístupů, tenhle je určitě jeden z těch lépe zpracovaných.

Teď na to "hanění" :)

Nelíbí se mi ta myšlenky Gaiy. Respektive líbí se mi to v použitelnost, ale například v mém světě je nereálné tenhle systém hraničáře využít, protože (když to hodně přeženu) mágové jsou zde těmi, kdo studují magenergii v surovém stavu a učí se ji využívat. Naprosti tomu příroda nevnímá, ale je vnímána. Je zkoumána fyziky, kteří si říkají hraničáři a učí se její zákonitosti (to měla být ta hyperbola).

Ale to určitě tomuhle dílu nic nestrhává. krásné, hodnotím tak, jak hodnotím a přeji mnoho dalších podobných děl.

found

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     9:56:57 17.03.2010
Po přečtení příspěvku samotného nemám co říci a považuji ho za naprosto skvělý. Budu ale sledovat diskusi, pro případ, že něčí názor roztočí kola mých myšlenek a když budu mít co říct, tak se zapojím, jako například teď v reakci na Maveva:

Nejedná se o zas až tak radikální alternativu, alespoň já to tak nevnímám - v podstatě jde jen o jedno: Nabídnout jinou než démonickou alternativu pro chodecký meč, plně založenou na vztahu s přírodou - a v tomto ohledu příspěvek uspěl na 100%. Teoreticky by všechny schopnosti mohly zůstat stejné jako v pravidlech a prakticky nic by se nezměnilo.

Stálo by myslím za to, zamyslet se i nad dalšími přístupy k chodci, jeho meči a původu jeho moci - pochopitelně teď nemyslím, že se nad tím měla zamyslet již autorka v tomto příspěvku, ale že je tu rozhodně ještě volná půda pro další příspěvky obdobného ražení.

Například, podobně jako u Maveva, se moje představa blíží spíše tomu, že Druid je ten, kdo přírodě dokonale rozumí - u základního hraničáře a chodce by chápání přírody mělo být hrubší, surovější, nebo nějakým způsobem více spjato s "lidmi". Zatímco třeba druid by dokázal přírodu vnímat jako živou bytost, čerpat z ní sílu, vnímat její bolest apod., tak třeba u chodce by to mohlo být zaměřeno na porozumění vlastní životní energii. A možná z části i životní energii ostatních lidí - tím by se vysvětlilo to léčení a psychická kouzla. Chodecký meč by pak třeba vůbec nemusel mít nějaké zvláštní vlastnosti, byl by třeba jenom předmětem, jehož prostřednictvím by chodec usměrňoval svou vůli a životní sílu. Eventuelně by to mohla být "kouzelná" zbraň, ovšem taková, která vznikla z obyčejné díky tomu, že ji chodec často používal, poznal ji do jejích nejniternějších hlubin - každý suk, každý letokruh, jemnou strukturu jejího kovu - a která do sebe nasákla něco z jeho životní síly...

Ikonka uživatele Mavev    [pošta] NEW     8:51:02 17.03.2010
dodatečně upraveno pár tagů

  [Předchozí]


Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
0 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.14904189109802 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách