www.Dracidoupe.cz



Alziah (chodcův luk)

Příprava pro tisk (tisknuto 3694x)
Autor: Folcwine
Přidáno: 18:44:29 30.11.2008
Hlasovalo: 7
Průměrné hodnocení: 4.43


Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
Počet zobrazených příspěvků: 1-9 / 9
Ikonka uživatele Ariniel    [pošta] NEW     11:18:55 15.12.2008
Vynikající dílo, zajímavá kouzla. Příběhové pozadí oceňuji o to víc, že vím, co jsou zmíněné postavy zač. ;o)

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     2:39:14 07.12.2008
Folcwine: Jasně jasně... Já vím. V podstatě jsi ani nemusel odpovídat, neboť vše v tvé odpovědi jsi už předtím řekl jiným, kteří si v podstatě stěžovali na totéž. Co se týče nějakých podnětů ke zlepšení... Folci, technicky vzato jsou tvá díla dokonalá. Jenom pro mě občas postrádají *lusk*. To si potom takové dílo přečtu, pokrčím rameny a hodnotím za 4*, protože je sice bez chyby, ale ničím mě nezaujalo.

Ikonka uživatele Folcwine    [pošta] NEW     23:22:06 06.12.2008
UnknowN:
Aneb, proč jsem to zvolil takto a ne jinak:

- Démon může být z 1. sféry stejně jako z 20. sféry - u tohoto artefaktu se sféra démona na jeho vlastnostech nijak neprojeví. Síla artefaktu je závislá na tom, kolik do něj alhymista na dané dvouleté období přečerpal magenergie. Navíc nízká sféra zakletého démona artefaktu může být jedním z vsvětlení, proč "magenergie" z předmětu vyprchává. Nikde v pravidlech se nepíše o tom, z jaké sféry by měl být povolaný démon do artefaktu. Ano, většinou se volí co nejvšší sféra, když se jedná o životní dílo, ale ni také theurgovi nebrání v tom, udělat artefakt s démonem z 1. sféra. Čili "nízkou" sféru původu artefaktového démona nepovažuji za chybu - zase tak silný artefakt to není.
- Toto dílo jsem napsal a poslal dříve, než byl schválen jakýkoli jiný chodeký luk. Takže jedním z cílů díla bylo udělat lukovou alternativu chodcova meče. Nemohu za to, že asi měsíc poté, co jsem začal psát toto dílo se v čekárně MS oběvili další dva pokusy o chodcův luk. A nemohu za to, že tato díla byla dokončena dříve (mimojiné také proto, že jsou mnohem kratší a méně podrobně zpracovaná). Tudíž ani zde žádnou chybu nevidím.
- Vyprchávání sil je stěžejní myšlenkou tohoto díla - jak jinak docílit, aby artefakt se mohl dostat do rukou i méně zkušeným dobrodruhům, aniž by je totálně přesílil? Toto je dle mého jedna z nejlepších variant, ještě jsem neviděl zajímavější postup (z mého pohledu). Pokud bych vypustil vyprchávání, dílo bych potopil na roveň ostatním přesíleným artefaktům.
- Toto kouzlo je diskutabilní, protože je efektivně použitelné jen na tvory s životashopností 3-6. Na slabší tvory je to plýtvání magenergií, na silnější nepůsobí. Pokud vezneme nejideálnější případ - tvora s životaschopností 6, tak ano, kouzlo je přesílené. Ale chodec nikdy neví, jakou životaschopnost má jeho protivník, takže neví, zda tvor má štěstí na hody, či už má žvt. 7 a více. Kouzlo jsem testoval a není to žádný ultimátní všeřešitel. Během 3 sezení plného soubojů se nenaskytla ani jedna situace pro efektivní využití - čili zvýšením magenergie by se kouzlo stalo ještě více nepoužitelným. Je to odzkoušeno - toto kouzlo je vyvážené. Snad jsem tě tímto přesvědčil.
- Ano, z luku může střílet prakticky kdokoli. Ale využít 95% zbývajících schopností meče dokáže pouze chodec. Je to věc určená pro chodce, proto jsem zvolil tuto rubriku. Nechápu, jak zařazení v rubrice může ovlivnit hodnocení - pokud by zařazení neodpovídalo koncepci, redaktor by jistě dílo přeřadil.

No, děkuji za hodnocení i za slovní kritiku (sice pro mě žádný podmět ke zlepšení nepřinesla), ale i tak jsem ti vděčný za tvou snahu.

S pozdravem
Folcwine

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     21:26:18 06.12.2008
Dílo je pěkné a přehledné, obsahuje však pár věcí, které bych udělal jinak (a které v mých očích snížily hodnotu díla):

- Použil bych démona z vyšší sféry - jsem toho názoru, že artefakty by měly pocházet z 10+ sféry, přeci jen, když už theurg tvoří artefakt, tak ať to za něco stojí.
- Snažil bych se, aby dílo nabídlo podstatně víc, než již zveřejněná díla "Chodcův luk a kouzla luku" a "Chodecký luk" (co je v tomto příspěvku navíc: úvodní povídka, vyprchávání sil, pár dalších schopností, mnohé z nich typu "kouzelná střela").
- Žádné vyprchávání sil.
- Vyšší cena "Vražedného šípu".
- Umístění příspěvku do rubriky "předměty".

Ikonka uživatele Folcwine    [pošta] NEW     22:56:57 30.11.2008
Mavev: Odpovězeno poštou.

Ikonka uživatele Mavev    [pošta] NEW     22:47:36 30.11.2008
"Chodec sešle libovolné dotykové hraničářské kouzlo na šíp..."

úder nenávisti není dotykové kouzlo.
Buď tedy nechápu co je dotykové kouzlo a nebo nechápu jak to myslíš ty...

Ikonka uživatele Folcwine    [pošta] NEW     22:04:27 30.11.2008
Děkuji za schválení díla.

S některými body schvalovací kritiky tak docela nesouhlasím a rád bych napsal, proč jsem dané věci udělat tak, jak jsem se udělal a ne jinak (u jiých se samozdřejmě stydím, že jsem se takových chyb mohl dopustit).

1) Proč je dílo artefakt a proč je zrovna u hraničáře?

Na tuto otázku mohu snad uspokojivě odpovědět. U nových kouzel a schopností pro povolání je problém s tím, že když něco někomu přidáte, tak pak musíte přidat všem ostatním povoláním i bestiím, abyste zachovali vyváženost pravidel. Bravurní řešení, jak se autorsky podobným problémům co nejsnáze vyhnout, je navázání těchto tvz. bonusových sil do artefaktu. Komu se zalíbí artefakt, ten má sepsaný použitelný artefakt pro okamžité použití. Komu se zalíbí nějaká schopnost artefaktu, tak si ji může na vlastní pěst z díla vyčlenit a přidat danému povolání jako další schopnost.

2) Pokud chce někdo použít verzi chodcova luku místo chodcova meče, tak v kapitole "Závět-použitelnost" je návod, jak artefakt oslabit tak, aby se dílo dalo použít jako běžný "démon luku". Jak jsemjiž psal z bodu jedna, jednoduší je něco zobecnit než něco zkonktetizovat (je to má osobní zkušenost - kritici častěji vytýkají nejednoznačnost a obecnost, než konkretismus - zde je to mám dojem má první výtka tímto směrem)

3) Jak jsi sám psal, cituji "Ikdyž musím uznat, že takhle je to zajímavější". Dalším důvodem bylo, aby artefakt mohl mít už chodec na 6.úrovni a aby nebyl výrazně zvýhodněn nad ostatními členy družina. Můj PJ mi povolil mít tento artefakt od první hry (začínalo se na 6. úrovni) - bez této vyváženosti by to nešlo. Artefakt tím že je o něco slabší, tak je použitelnější. A navíc nesmíme zapomenout, že artefakty v prvé řadě by měli být zajímavé (viz Bizara z Půrí z PPE). Artefakt není artefaktem proto, že je silnější než obyčejnější magické věci, ale protože je mnohem zajímavější a zvláštnější.

4) překlep místo "luku" "meč" je možný, nenašel jsem nikoho, kdo by dílo byl ochotný překontrolovat. Chyba to je, ale doufám, že na jednoznačnosti díla se to zase tak moc neprojeví...

5) Cituji z díla: "Po týdnu používání si chodec může na luk zvyknout".

6) Ano, z powergamerského hlediska by to bylo vhodné, aby pištivý šíp mohl mít za příplatek výběr zvuku. Ale mým cílem bylo mít i nějaké kouzlo s nejasným účinkem, které může vytvořit zajímavé situce. Absence možnosti výběru zvuku je cílená.

7) Dle DrD 1.6d (doufám že edice je "d") PPP str. 11 - úder nenávisti je ve společných pravidlech pro hraničáře (tedy je může sesílat jak chodec, tak druid).

Příklad je správně, chybka je v definici, kde mělo být "Chodec sešle dotykem libovolné hraničářské kouzlo na šíp". Sypu popel na hlavu, je to hrozný překlep.

Chodcův luk může používat "pouze" chodec, Lugbar je chodec, úder nenávisti je hraničářské kouzlo (čili je může používat jak druid tak chodec) - omlouvám se, ale nechýpu, v čem v tomto vidíš problém v příkladu.

Je možno střelit šíp s bambulkou místo hrotu (snížený dostřel) - zranění bude zanedbatelné/nulové a postavu to vyléčí.

ad: "a pokud mě paměť neklame" - ??

8) Zvýšení SZ - i klasický chodcův meč má kouzlo zvýšení SZ. Jaké přesílení? Buď chodec má dostatek prostředků, aby si dolil magů tak, aby luk měl namaxované staty. A nebo ty prostředky nemá a v případě potřeby luk bude maxovat tímto kouzlem. Obyčejný dlouhý luk se zakletým útočným démonem může mít staty nejvýše 10/+2, s maxovaným šípem 15/+3. Tento artefaktový luk pak 6/+1 základ, maxovaný luk 12/+2 a s maxovaným šípem 18/+3. Chodec může mít obratnost nejvýše +2, takže hobit lupič s maximální obratností +5 má stejné SZ jako chodec s tímto artefaktem (za předpokladu, že lupičovi nezapočítám boj pomocí 6. smyslu).

Chocec s artefaktovým lukem to vytáhne na 14/+2 (šípy se zakletými útočnými démony beru jako raritu).
Chodec s mečem a silou +4 to vytáhne nejvýše na 18/+0.

Dalším z důvodů, proč se jedná o artefakt a ne řadového démona je možnost opravdu vysokého útočného čísla, což s vícenásobnými útoky je mnohem silnější než klasický chodcův meč.

Bleskosvod: Je další ze zvláštních kouzel, které využije jen málo hráčů a které slouží pro zajímavost (proto jsem v závěru Bleskosvod vyřadil z kouzel obyčejného démona luku). Využití je dle mého celekm velké, ale chce to nápaditost, aby to chodec efektivně využil. Dle mého schopnosti a kouzla podporující nápaditost hráčů jsou "přínosnější" vlastností artefaktu, než pouhé maxování statistik.

Chápu, že se ti některé kouzla nelíbí. Je to tím, že některá kouzla jsou specializována tak, aby se hodila jen pro určitý styl hry. I Altaři mají u chodcova meče kouzla, které se využíjí jen při určitém stylu hry a ne všechny jsou tak úplně vyvážená (například větvička - málo použitelné, vhodné spíše pro RP; naopak ledová/ohnivá čepel jsou velmi účinné a takřka v každém souboji používaná kouzla).

Ikonka uživatele Mavev    [pošta] NEW     18:46:47 30.11.2008
ohledně mého hlasování, nastala nějáká chyba... hned jak to bude možná své hodnocení upravím...

Ikonka uživatele Mavev    [pošta] NEW     18:44:29 30.11.2008
Hlavní problém díla vidím ve faktu, že se jedná o artefakt a přesto je příspěvek v Hraničáři, a z toho plyne i autorova zmatenost ohledně schopností, které se snaží být zároveň artefaktové, ale pak i nepřesílené. Tohle bylo potřeba si ujasnit a pak psát příspěvek...

Vysvětlení v závěru vše nějákým způsobem urovná, nicméně si myslím, že mnohem šťasnější cesta by byla, vytvořit klasický chodecký luk jako normální magický předmět s démonem a dát podmínku, že může být používán buď luk nebo meč.

Další co je značně matoucí, pokud se jedná o artefakt, tak proč se musí dobíjet magenergií aby fungoval. Vždyť od toho je přece artefakt, jde o silný magický předmět, který se "nevybíjí"... Ikdyž musím uznat, že takhle je to zajímavější...

A nyní už přímo k jednotlivým nesrovnalostem...

- časté překlepy - namísto slova luk je použito meč>
-jaký je časový horizont pro zvyknutí si z luku na meč?
- pochopil jsem omračující šíp správně, že v okamžiku kdy prohlédnu iluzi, tak se mi všechna zranění tímto šípem způsobená vyléčí?
- u pištivého šípu, bych se vůbec nebránil výběru zvuku, za přídání jednoho magu, takhle je to dost náhodné a značně riskantní...
- vzdálené kouzlo je pěkné, ale příklad je úplně špatný. Vždyť úder není dotekové kouzlo a navíc je chodecké, takže Lugbar má smůlu... a pokud mě paměť neklame, tak dotykových hraničářských kouzel není tolik (snad kromě léčení), takže za účelem vyléčení vzdáleného kamaráda ho zraním šípem, abych ho vyléčil...
-zvýšení síly zbraně a bleskosvod považuji za naprosto nevhodná kouzla, sám o sobě už tak silný luk a ještě mu budu zvedat SZ a bleskosvod je extrémně složitý a nehodící se do tohoto příspěvku



Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
0 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.096138954162598 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách