www.Dracidoupe.cz



Chodcův luk a kouzla luku

Příprava pro tisk (tisknuto 633x)
Autor: UnknowN
Přidáno: 21:47:04 22.10.2008
Hlasovalo: 11
Průměrné hodnocení: 3.36


Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  [Předchozí]
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 24
Ikonka uživatele Folcwine    [pošta] NEW     10:28:56 07.12.2008
Na díle je až příliš poznat, že je to meč předělaný na luk. Jen velmi málo inovace, takřka vše je "obšlehnuté" od altarů. Dílo je o poznání lepší než Ramova verze, ale také trpí stejnou "přemírou" originality. Dle mého by chodcův luk měl mít většinu kouzel úplně jinou než chodcův meč.

Většina výtek byla vyřčena přede mnou, hlavně Legarem, kterému za kritiku a návrhy pro další kouzla dostává +rep.

Ikonka uživatele Samurai    [pošta] NEW     10:37:00 02.11.2008
nepředpokládám, že chodecký luk má ono udělátko k tětive

Ikonka uživatele Legar    [pošta] NEW     6:09:09 02.11.2008
Samirai: Kde jsi vzal těch sedm šípů na tětivě? Povoleny jsou maximálně tři. Jestli to někdo dokáže zopakovat s dvěma šípy dvakrát za kolo, neznamená přeci, že má na tětivě najednou čtyři.
Jak to drží v rukou, bych neřešil. Když je v tom 8, respektive 12 magů, tětiva si je klidně může přidržovat sama a po uvolnění dokonce vyslat každý jiným směrem. U moderního sportovního luku se také při napínání nedotýkáš šípu. Kdyby někdo takový luk trochu předělal, mohl by klidně střílet tři šípy najednou (samozřejmě všechny pak poletí zhruba stejným směrem a budou mít podstatně nižší přesnost i razanci než šíp jeden).

Ikonka uživatele Samurai    [pošta] NEW     10:55:34 01.11.2008
A nikdo z vás se nezabívá tím, že v prstech se dá těžko udržet 7 šípů? trénovaný má problém i se 2 ... třecejen, šipy pak leži vedle sebe a nasledne na sobě...

Ikonka uživatele Falhir    [pošta] NEW     17:34:39 29.10.2008
Fafrin: Je hloupé obracet se na zhnusení z předchozího příspěvku u příspěvku dalšího a tím si kazit nynější pohled na dílo. Navíc - jsou kvalitní díla průměrná, natož pak podprůměrná? Nejsou. V obecném pojetí je cosi "kvalitního" snad ještě víc než něco "nadprůměrného". A ve zdejším hlasovacím systému se můžeme dokonce ujistit, že známka "kvalitní" je skutečně více.

Ikonka uživatele Fafrin    [pošta] NEW     15:10:41 29.10.2008
Pekne, ale nic zasadniho, obevneho ani noveho. Jsem dost zhnusen z predchoziho prispevku stejneho razeni. Mozna se vratim a pridam jednu, ale nadprumerne se mi to opravdu nezda. (Jako kvalitni by se to oznacit dalo.)

Ikonka uživatele Legar    [pošta] NEW     7:31:54 29.10.2008
Sargold: Některá kouzla jsou opravdu vyrabovaná z DrD+, ne však od hraničáře, ale od zloděje /*úsměv*/.

Souvislosti s vícenásobnými výstřely jsem si všiml a ta poznámka o rychlosti se toho vlastně týkala. U chodcova meče Rychlost zdvojnásobuje počet magických operací za kolo, nikoliv útoků nebo jiných akcí (u luku tedy totéž). Proto jsem předpokládal, že jednou seslaný dvojitý výstřel umožňuje založit dva šípy (trojitý tři) a aby mohl být seslán dvakrát za kolo, musí chodec nejdříve seslat rychlost a navíc mít možnost střílet dvakrát za kolo (s dvojitými výstřely tedy 2x2 šípy). S trojitými by to byly 2x3 šípy (autor zakázal) a v případě, že by chodec mohl střílet třikrát za kolo (teď si nepamatuji, od které úrovně), by to bylo "jen" 7(=2x3+1) šípů za kolo, protože do toho třetího výstřelu už by nemohl vložit kouzlo. Přesílenost jsem nezkoumal, ale na první pohled mi to připadá vzhledem k magové náročnosti a postihům k útoku docela v pořádku.

Možná to ale bude muset rozsoudit UnknowN, protože ten jediný ví, jak to doopravdy myslel. Doufám /*úsměv*/.

Ikonka uživatele Sargold    [pošta] NEW     21:32:26 28.10.2008
Rád bych poukázal na jednu zásadní věc, kterou tady nikdo zatím nezmínil (doufám). Nelíbí se mi kouzla Dvojitý a Trojitý výstřel s ohledem na současná pravidla pro chodce. Vedle dalších schopností má i schopnost zvanou Rychlá střelba (nebo Rychlost).
V každém případě v kombinaci s kouzly Dvojitý a Trojitý výstřel to z chodce dělá na relativně nízké úrovni "samopal" se slušnou kadencí (na 12. úrovni sám o sobě střílí 2 šípy za kolo, teoreticky se dvěma Dvojitými výstřely - 16 magů, které v plně nabitém "základním" luku na 12. úrovni má - už to budou čtyři střely). Na 22. úrovni už to je to možných 9 šípů/kolo.

Není to až takový problém, ale mám dojem, že by chodecký luk měl být lépe sladěn se zbytkem schopností chodce. Například tím, že místo rychlé střelby dostane chodec nějaké menší bonusy na boj zblízka. Nerad bych dělal z chodce s lukem většího drtiče než s mečem a naopak. Takže tohle dílo z mého pohledu sráží nedomyšlenost souvislostí a tím snižuje přímou použitelnost ve hře. Škoda. Není to špatné, ale mohlo být lépe (jako vždy:-)).

Legar: Líbí se mi tvé nápady na kouzla, stojí za zamyšlení. Trochu mi to připomíná některé schopnosti hraničáře z DrD+, ale tím tě neobviňuji z inspirace pocházející z tohoto zdroje.

Co se týče poznámky o Rychlosti - mám dojem, že v díle je míněno kouzlo Rychlost zdvojnásobující počet akcí, což v tomto případě by znamenalo do tětivy založit dvojnásobek šípů. Tím pádem zákaz jeho kombinace s Trojitým výstřelem logiku má (aspoň dle mne).

Ikonka uživatele Legar    [pošta] reputace: 1
nedohledatelné: +1
NEW     7:54:01 28.10.2008
Podobné předělávky se mi moc nelíbí. Jistě, nápad na kouzelný luk pro chodce není zlý, pokud by chtěl bojovat spíše zdálky než nablízko, ale prostě se mi to zdá málo "lukovité".

Zkusím vypsat pár nápadů, které by mohly udělat luk lukem (k tomu, co vypsal Shadowmage):
Zpevnění lučiště - pro boj zblízka
Klacík - střelba improvizovanou municí - kus klacku se na šíp přemění až po založení.
Přeměň šíp - přemění šíp na jiný druh (průrazný s bonusem proti zbroji, dalekonosný...)
Mystický šíp - střelba úplně bez munice - šíp je vytvořen magenergií
Tisíc šípů - šíp se rozletí na mnoho úlomků a každý z nich je vlastní střelou (dalo by se na to pohlížet jako na vějířovou rachejtli, kde místem výbuchu je chodec, které zraněn nebude)
Střelba za roh - šíp může jednou během letu změnit směr o určitý počet stupňů.
Kouřící šíp - vhodný pro signalizaci za denního světla místo svítícího hrotu.

Dílo má také několik chyb, které vznikly vlastně přímým přepisem z kouzel meče:
- Kouzla meče působí jen na meč, čímž je omezeno jejich zneužití na minimum. U kouzel luku, které působí na šípy je nutné omezení zavést.
- Transmutace hrotu musí někdy vyprchat, jinak je to zlatý důl (doslova), totéž u jiných přeměn šípů.
- Svítící hrot je silný hlavně v tom, že je možné si rozsvítit prakticky neomezený počet zlatých šípů, rozdat je družině a bojovat hroty ocelovými, což u meče nejde.
- Mířená střela mohla být i silnější, takto připomíná spíše schopnost než kouzlo. Možná se ale autor chtěl vyhnou podobnosti s Posílením útoku u meče, což zrovna zde nebylo až tak nutné.
- Nevidím důvod, proč by nebylo možné použít Rychlost s trojitým výstřelem. U meče je to logické, ale u luku jde jen o vícenásobně založený šíp, vlastní střelba dvakrát za kolo (která by k tomu byla nutná) je úplně jiná schopnost.

Ikonka uživatele Samurai    [pošta] NEW     18:10:17 26.10.2008
Zdravím ...

Zrovna před chvílí jsem se díval na podobný příspěvek, leč jiného autora. Jsem zvedav, jak se s tím popral UnknowN.

Hned ze začátku mě oslovila "optická roztříděnost", která rozhodně chybí předchozímu dílu.

tak a ted k dílu samotnému ...

Transmutace hrotu - Tady bych se zamyslel nad tím, jak démon v luku ovlivní šíp, který s lukem není njak spojen (to že se dotýká na dvou místech nepovazuji za přilis dobre spojení)
Svítící hrot - to samé jako předešlí případ, ale pěkně spracovaný na světlo.
Dvojitý výstřel - akce tohoto typu se mi prostě nelíbí. alespoň to autor ošetřil 30° a sníženou útočností
Nadnes šíp - pěkné :) - a nové, nemá nic společného s mečem
Mířená střela - pěkné kouzlo, dobře spracované a velice dobře využitelné
Trojitý výstřel - ou ... až 3? hruza ...jak to udrži na tetive?
Vychyl šíp - budiž, to je pškně uděláno

Celkově se mi to i líbí, nenadchlo mně to, jak jsme čekal, ale mohlo to být i horší. Ale stále to je spíše předělávka, idkyž s několika novými nápady.

  [Předchozí]


Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
1 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.092877864837646 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách