www.Dračí Doupě.cz


Soutěž O Hlavu
Zlatého Draka

--
Aktuality
Novinky
Uživatelé
Vyhledávání
Rekordy a statistiky
--
Chat
Fórum
Ankety
Moudrá Sova
--
Články
Rozvoj DrD
Dobrodružství
Hřbitov
--
Bestiář
Předměty
--
Válečník
Hraničář
Hraničářská kouzla
Kouzelník
Kouzla
Alchymista
Alchymistické předměty
Zloděj
--
Nová Povolání
Nové Rasy
Dovednosti
--
Galerie
Fotogalerie
Downloady
Linky
--
Seznamka
Inzerce
--
Co je to Dračí Doupě?
Dračí manuál
Otázky a Odpovědi
--
Tvůrci a Redakce
--
Čekající díla
Dračí líheň


Nekontrolovatelné talenty

Příprava pro tisk (tisknuto 713x)
Autor: Nikdo
Přidáno: 23:19:09 08.12.2018
Hlasovalo: 4
Průměrné hodnocení: 2.75


Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
Počet zobrazených příspěvků: 1-2 / 2
Ikonka uživatele Nathaka *   [pošta] nové     14:59:43 13.12.2018
Souhlasím s UnknowNem, nápad je super, více rozmanitosti v zatuchlém systému DrD vždycky uvítám a rozhodně jsem fanouškem čehokoliv, co odliší dva zástupce jednoho povolání.
Stejně tak ale souhlasím, že zvolená forma není úplně ideální ani vyvážená. Nevidím problém v tom, aby se talentovanost odvozovala od inteligence, ale zajímal by mě myšlenkový pochod za konkrétními čísly té tabulky. Zpracování přitom není špatné, je to přehledné, viditelně je na tom dost práce.

Co mě ale mrzí o to víc, je promarněná příležitost. Dílo mě dost zklamalo. Čekal jsem nějaké zajímavé nové schopnosti a talenty a dostal jsem jen (nevyváženou) procentuální šanci získat nějaký arbitrární číselný bonus nebo postih k už existujícím schopnostem povolání, čili to nejnudnější možné řešení. Z anotace jsem přitom nadšeně doufal v nějaké zajímavé mechaniky umožňující vznik postav typu "elfí kouzelník s fotografickou pamětí a schopností naučit se všechna kouzla, ale naprosto neschopný sociální interakce" nebo trochu jemnější "zloděj s hadím tělem a talentem na akrobacii, který se protáhne všude, ale absolutním antitalentem na střelbu nebo boj na dálku". Nu, škoda přeškoda, dílo mohlo být mnohem ambicioznější.
I tak ale díky za bezva inspiraci, třeba to někoho nakopne udělat si postavu trochu zajímavější a vybočit z mantinelů povolání zrovna tímto směrem.

Ikonka uživatele UnknowN *   [pošta] reputace: 1
Dakeyras: +1
nové     23:20:05 08.12.2018
V základu se mi pravidla umožňující větší variabilitu mezi jednotlivými zástupci hratelných povolání líbí. Mít něco, čím se jeden válečník odlišuje od druhého je fajn. Na tomhle konkrétním řešení se mi ale jedna věc nelíbí:

Vzhledem k návaznosti na inteligenci dochází k tomu, že třeba u válečníků podporuje krolly, kteří mají šanci být ještě větší bouchači, zatímco ostatní rasy jsou v lepším případě prostě jenom méně talentovaní, v horším případě jsou v leccčems antitalentovaní (tzn. ještě více pobízí hráče válečníků k výběru krolla, a ještě více je odrazuje od výběru elfa). Na druhou stranu, u magických povolání je situace opačná - Takový elf kouzelník s inteligencí 21 z tohohle opět přinejmenším nic nemá, při nejhorším z něj může být nepoužitelná postava, která musí o minimálně jednu úroveň postoupit bez jakýchkoliv kouzel (jak se asi sbírají zkušenosti někomu, koho porazí silnější vítr, a kdo neumí zacházet s většinou zbraní, asi netřeba se rozepisovat). Oproti tomu, krollí kouzelníci z toho získávají zajímavou šanci nějakým tím talentem vyrovnat svou rasovou nedostatečnost - ale cena za tento způsob, jak udělat méně inteligentní rasy atraktivnější pro hráče kouzelníků, je podle mého příliš vysoká a nevýhodná vůči inteligentním rasám.

Drobným detailem je pak to, že existuje určitá šance, že si postava na jednu věc hodí jak talent, tak antitalent... Není to sice problém, ty bonusy/postihy se prostě navzájem částečně/úplně vyruší... Jen si dovedu představit, jak by hráč asi prskal, kdyby si nejdřív na něco hodil talent a měl z toho radost, a pak si to pohřbil antitalentem :-D

Za zajímavou myšlenku ale pokulhávající zpracování dávám dílu 3*



Registrace
--
Příhlášení:
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo
--
Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold
--
0 přihlášených uživatelů.
0 uživatelů je na chatu.


Vygenerováno za 0.020488023757935 sekund.

© 2001 - 2004 Almad, James Timqui a Tomash, design © 2001 by James Timqui.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR