|
Nekontrolovatelné talenty
Příprava pro tisk (tisknuto 1202x)
Autor: | Nikdo |
Přidáno: | 23:19:09 08.12.2018 |
Hlasovalo: | 4 |
Průměrné hodnocení: |
2.75 |
Hlasování
Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.
Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.
Diskuze
Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.
Počet zobrazených příspěvků: 1-2 / 2 |
 |
Nathaka [pošta]
|
| NEW 14:59:43 13.12.2018 |
Souhlasím s UnknowNem, nápad je super, více rozmanitosti v zatuchlém systému DrD vždycky uvítám a rozhodně jsem fanouškem čehokoliv, co odliší dva zástupce jednoho povolání.
Stejně tak ale souhlasím, že zvolená forma není úplně ideální ani vyvážená. Nevidím problém v tom, aby se talentovanost odvozovala od inteligence, ale zajímal by mě myšlenkový pochod za konkrétními čísly té tabulky. Zpracování přitom není špatné, je to přehledné, viditelně je na tom dost práce.
Co mě ale mrzí o to víc, je promarněná příležitost. Dílo mě dost zklamalo. Čekal jsem nějaké zajímavé nové schopnosti a talenty a dostal jsem jen (nevyváženou) procentuální šanci získat nějaký arbitrární číselný bonus nebo postih k už existujícím schopnostem povolání, čili to nejnudnější možné řešení. Z anotace jsem přitom nadšeně doufal v nějaké zajímavé mechaniky umožňující vznik postav typu "elfí kouzelník s fotografickou pamětí a schopností naučit se všechna kouzla, ale naprosto neschopný sociální interakce" nebo trochu jemnější "zloděj s hadím tělem a talentem na akrobacii, který se protáhne všude, ale absolutním antitalentem na střelbu nebo boj na dálku". Nu, škoda přeškoda, dílo mohlo být mnohem ambicioznější.
I tak ale díky za bezva inspiraci, třeba to někoho nakopne udělat si postavu trochu zajímavější a vybočit z mantinelů povolání zrovna tímto směrem. |
 |
UnknowN [pošta]
|
reputace: 1
Dakeyras: +1 | NEW 23:20:05 08.12.2018 |
V základu se mi pravidla umožňující větší variabilitu mezi jednotlivými zástupci hratelných povolání líbí. Mít něco, čím se jeden válečník odlišuje od druhého je fajn. Na tomhle konkrétním řešení se mi ale jedna věc nelíbí:
Vzhledem k návaznosti na inteligenci dochází k tomu, že třeba u válečníků podporuje krolly, kteří mají šanci být ještě větší bouchači, zatímco ostatní rasy jsou v lepším případě prostě jenom méně talentovaní, v horším případě jsou v leccčems antitalentovaní (tzn. ještě více pobízí hráče válečníků k výběru krolla, a ještě více je odrazuje od výběru elfa). Na druhou stranu, u magických povolání je situace opačná - Takový elf kouzelník s inteligencí 21 z tohohle opět přinejmenším nic nemá, při nejhorším z něj může být nepoužitelná postava, která musí o minimálně jednu úroveň postoupit bez jakýchkoliv kouzel (jak se asi sbírají zkušenosti někomu, koho porazí silnější vítr, a kdo neumí zacházet s většinou zbraní, asi netřeba se rozepisovat). Oproti tomu, krollí kouzelníci z toho získávají zajímavou šanci nějakým tím talentem vyrovnat svou rasovou nedostatečnost - ale cena za tento způsob, jak udělat méně inteligentní rasy atraktivnější pro hráče kouzelníků, je podle mého příliš vysoká a nevýhodná vůči inteligentním rasám.
Drobným detailem je pak to, že existuje určitá šance, že si postava na jednu věc hodí jak talent, tak antitalent... Není to sice problém, ty bonusy/postihy se prostě navzájem částečně/úplně vyruší... Jen si dovedu představit, jak by hráč asi prskal, kdyby si nejdřív na něco hodil talent a měl z toho radost, a pak si to pohřbil antitalentem :-D
Za zajímavou myšlenku ale pokulhávající zpracování dávám dílu 3* |
|
|
Vygenerováno za
0.016020059585571 sekund.
© 2002 - 2004 Almad a
James Timqui,
design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků. Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1. Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách
|