|
Obsahové pravomoci
Příprava pro tisk (tisknuto 1241x)
Autor: | Vedro |
Přidáno: | 20:04:09 01.01.2015 |
Hlasovalo: | 12 |
Průměrné hodnocení: |
4.08 |
Hlasování
Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.
Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.
Diskuze
Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.
Počet zobrazených příspěvků: 1-5 / 5 |
 |
Sniper [pošta]
|
reputace: 2
nedohledatelné: +2 | NEW 12:22:16 10.01.2015 |
No, nechtěl jsem být negativista, ale je to podle mne potřeba. Dílo má v mých očích dvě potíže, které výrazně snižují jeho potenciál.
1) je ho jen polovina. Naprosto chybí ta těžší na napsání, totiž jak s těmito prvky pracovat k prospěchu hry. Osobně věřím, že aktivní obec zde na serveru co ji znám s tím spíše nebude mít problém, ale i tak to asi nebude fungovat jak by mohlo. Soudím posle svých zkušeností, načetl jsem si Fate/DrD2/Příběhy imperia/Wilderness of Mirrors a něco v nich i ryze zjednodušených systémech odvedl i zahrát a vím že to není úplně jednoduché a pro mnohé hráče klasického DrD to nefunguje.
Dobře si vzpomínám na vyprávění Kikiry jak vedla hru Příběhů impéria s hráči hrajícími čistě na výhru a nadávala že se vůbec nesnažili použít své schopnosti k doplnění příběhů - ano, to je pochopitelné, oni na to prostě nebyly nastaveni. Možná by pomohlo dobré vysvětlení a bylo možné je nadchnout pro jinou hru, možná ne. Někdo má rád jen pop, někdo jen klasickou hudbu a někdo si umí užít oboje, na to není nic špatného.
Dále pak v systémech co znám, mnohem volnějších než DrD, je stále nějak používání těchto dovednosti omezeno - není to jen pro vyvážení, ale jak jsem poznal, tak mnozí hráči potřebují externě stanovené mantinely aby se při hraní cítili bezpečně. Tady mi to úplně chybí.
2) Samotný seznam je pro mne prvotním seznamem nezpracovaných ideí, jsou velice nevyvážené a mnohé mají vyšší riziko že hře uškodí než pomohou. Když vezmu "Věže a Chrámy", to je velice otevřená a volná pravomoc, která umožňuje zpestřit svět hráči, ale dává zpětnou nekonfliktní kontrolu PJi nad hrou. Hráč popíše že slyšel že blízko je chrám prastarého boha slunce, někde v lesích na sever od vesnice. PJ má pak volnost jej použít jak uzná za vhodné pro hru - zda je to již jen ruina, aktivní svatině, nebo zástěrka pro cech vrahů- Proti tomu vezmu v seznamu hned následující "Tady se těžilo", jeho použití je podmíněné (za poslední rok mé kampaně kolem dolů ani nepáchly) a extrémně konkrétní, skoro vždy vede ke stejným výsledkům.
Takže i když si myslím že dílo je přínosné, je na něm ještě hodně k dodělání.
|
 |
Akiros [pošta]
|
| NEW 7:13:54 09.01.2015 |
Pro inspiraci dobré, trochu mi to připomíná veverku nebo nějaké perky. Ale než jako automatický mechanismus kompletně převzatý bych si dokázal představit opravdu jen lehkou implementaci v závislosti na charakteru či historii při tvorbě postavy či po nějakých dobrodružstvích. Pokud bych to přejal celé jak to je, spíše by mi to hru narušovalo. Jinak se musím ztotožnit s Plžem, mnohé věci již mají a pokud by hráč projevil zájem, pravděpodobně bych mu nebránil. |
 |
Dradol [pošta]
|
| NEW 11:11:22 03.01.2015 |
Přijde mi to jako fajn mechanismus, který rozhodně pobaví a ozvláštní hru.
Některé schopnosti/vlastnosti mi přijdou opravdu super a použitelné, jiné zase spíš na pobavení, ale dá se tam rozhodně vybrat :)
S Plžem musím souhlasit, že PJ může dát spoustu věcí do rukou hráčům, aniž by měl tento mechanismus...
Obecně se mi moc líbí, když postavy dostávají nějaký dobrý základ, se kterým mohou pracovat a nebo důležité informace z jejich minulosti, které se postupně derou na povrch.. Toto beru jako pěknou možnost inspirace :) |
 |
Plž [pošta]
|
| NEW 8:14:29 02.01.2015 |
Přečteno, ale jinak tak nějak nevím co říci. Dokáži si představit hry kde se budou podobná dílka hodit. Například pro začínající PJe kteří netuší, že spousty věcí mohou dát směle do ruky hráčům to může být vhodné.
Na druhou stranu když to srovnám s tím jak hraji já a co vše hráčům dovolím tak vlastně ani nepotřebují podobný seznam a stejně mnohé věci z toho mají. stejně tak mohou věci si klidně mohou říct hráči sami bez toho aniž by měli nějakou podobnou vlastnost.
Nehodnotím.
Plž |
 |
Sccion [pošta]
|
| NEW 20:04:09 01.01.2015 |
Tady se hodnotí těžko, ale není třeba váhat. Nemám pochyb, že materiál svůj účel umí splnit. Za sebe mohu říct, že jsem se pobavil jen u čtení samotného a nejen sebe, protože takové klenoty člověk prostě musí rozšířit někam dál. A stejně tak nemám pochyb, že herně to bude ještě lepší. |
|
|
Vygenerováno za
0.031625986099243 sekund.
© 2002 - 2004 Almad a
James Timqui,
design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků. Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1. Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách
|