Nuže, velké dílo takového formátu tu již nějakou dobu nepřistálo. Vzhůru na něj. Deklarovaným cílem se stalo rozšíření pravidel pro draky o nové možnosti a pravidla, ne nepodobná pravidlům pro tvorbu saní z PPE. Jak se tento cíl podařilo splnit? Vskutku tak dokonale, až z toho místy běhá mráz po zádech. ;) Dílo přesně odpovídá pravidlovému vzoru. Zůstávají hodnoty, zůstává sloh, mechaniky, jen je toho mnohem více, než jsme se zatím měli možnost v pravidlech dočíst. Vynikající pravidlová nadstavba, čili něco, co na tomto serveru je oceněníhodným postupem - každý, kdo vlastní pravidla, líbí se mu a hraje podle nich se může do díla začíst a s klidným svědomím je zařadit od svého zlatého fondu dračího bestiáře. Čili dílo oceňuji hodnocením nejvyšším. Obvykle si tuto větu nechávám nakonec, ale je čas na drobnou změnu. Ono totiž to, co je na jednu stranu ohodnotitelné jako výborný počin, tj. přesné držení se konceptu pravidel, by se pro jiného čtenáře mohlo stát jistou přítěží a možná i nedostatkem. Neměl bych mluvit za ostatní, ale za ta léta jsem už nabyl přesvědčení, že právě pravidla původního drd 1.6 v mnohém nevyhovují a proto stejným pohledem, kterým mohu kriticky shlížet pravidla, mohu pohlížet i na toto dílo. Na mysli mi mohou vyvstat otázky, proč bych například měl využívat nějaký procentuální hod pro vývoj draka, zda se narodí se dvěma hlavami či nikoliv, proč by mohl sesílat kouzla s trváním jednoho dne a přitom se nebát, že poté usne (Myšlenková clona III), co když na spícího draka zaútočím, tj. vyruším ho a on se neprobudí, atd.? Otázka ale též zní, měl bych se takto ptát? A za sebe si říkám, že nikoliv, dílo zkrátka míří na skalní drd hráče a věřím, že ti dané dílo ocení. Proč bych tedy neměl já? A tak i přes mé možné výhrady to učiním ještě jednou. |