www.Dracidoupe.cz



Nerozpoznatelné pečeti svitků

Příprava pro tisk (tisknuto 632x)
Autor: Nathaka
Přidáno: 9:32:29 15.03.2012
Hlasovalo: 14
Průměrné hodnocení: 3.86


Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
Počet zobrazených příspěvků: 1-9 / 9
Ikonka uživatele Zdenál    [pošta] NEW     15:15:19 20.03.2012
K morterově poznámce: tohle by nemuselo vadit. Prostě byto nutilo zájemce o svitky nakupovat od osvědčených výrobců a nebo riskovat. Vaše postavy by na tom byli stejně jako v našem světě, když si chtějí koupit párek.

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] reputace: 1
Morter: +1
NEW     13:02:16 17.03.2012
Rychlý nápad: Ono by taky hodně zajímavé věci udělalo maskování jednoho kouzla za to samé kouzlo, ale se slabším účinkem. Třeba použít svitek, který by se tváril jako "rychlost na 10 kol", který ale nakonec sešle "rychlost na 1 kolo". Kouzlo se hned v první chvíli projeví úplně stejně, viděním magenergie to nikdo neodhalí (množství magenergie ve svitku udává pyrofor, když svitek připravuje na přijetí kouzla a na vlastní magenergii kouzla nezávisí) ale následně vede k velmi nepěknému překvapení, když jeho efekt tak nějak předčasně zmizí. Jako podvodná svitková past dávající protivníkovi iluzi bojové výhody je to skvělá věc (finta "vílí zlato" v praxi).

--------------------

Pokud jde o porovnávání magenergie ve svitku - Je třeba si uvědomit, že tohle může fungovat pouze v situaci, kdy by maskovací kouzlo mělo být dražší, než kolik je ve svitku magů (Pečeť bledého blesku na svitku, který alchymista spolehlivě zařadí do nižš kategorie, než 61-70 magů).

Protože v okamžiku, kdy je kouzlo levnější, tak se celé schová do magenergie, kterou alchymista použil k přípravě pergamenu (to je ta, která má být nejméně taková, jako magenergie skutečně sesílaného kouzla), a ta je v tomto případě směrodatná - čili pokud alchymista na přípravu svitku použije 63 magů (na 31 modrých blesků), ale kouzelník potom do svitku dá jenom jeden modrý blesk (3 magy), potom tam těch 63 magů zůstane (jsou součástí pergamenu a slouží jako munice pro kouzlo), jenom z nich prostě budou využity jen ty tři, a těch zbylých šedesát přijde vniveč (ze svitku už se pak nic vydestilovat nedá...). Nicméně svitek se před sesláním bude tvářit jako z kategorie 61-70 magů.

To samozřejmě vychází z předpokladu, že kouzelníkovo kouzlo se nestává součástí svitku, ale je sesíláno jen aby se ho svitek "naučil", a z předpokladu, že magenergie použitá při pečetění se nestává součástí magenergie svitku, ale je na proces pečetění zcela spotřebována.

Ikonka uživatele anarion    [pošta] NEW     13:38:24 16.03.2012
KILLMAN: Asi tak. U dobrovolného seslání by jsem to viděl tak, že pokud se na postavu sesílá něco poprvé... buď souhlasí, nebo ne. Nepozná ale co (logicky). Pokud už je družina zkušenější a dejme tomu na nějakého válečníka Hruna se skoro v každém boji sesílá rychlost, už asi ví jaké to má účinky před sesláním (třeba jemné zašimrání v podbřišku) a tak je schopen poznat jestli na něj kouzelník opravdu sesílá rychlost, či ne.

Mohlo by se to ošetřit nějakou pastí, ale to je podle mě zbytečné. Nechal bych to na PJ. Podle toho jak často se jaké kouzlo sesílá na spoluhráče, upravil bych jako PJ nějaké číslo, které se postava snaží přehodit (dejme tomu rozpoznání inteligence). A pro línější hráče bych to buď nechal úplně na PJ, a nebo naopak pokud už na postavu jednou bylo nějaké kouzlo sesláno, zná jeho účinky a může se rozhodnout zda ano, nebo ne :o)

Ikonka uživatele KILLMAN    [pošta] NEW     1:30:26 16.03.2012
Corwin45A: Inu, já to chápu tak, že kouzlo může chtít požadované parametry v momentě seslání, anebo mohou být přednastaveny, např. u svitku typicky na toho, kdo svitek čte, u hyperprostoru třeba ve specifickém vektoru na určitou vzdálenost. Je to jako u kouzel s variabilní magenergií podle úrovně cíle. Ten kdo svitek vytvořil do něj dal nějakou magenergii, a ta buď na zvolený cíl stačí, či nikoli.
Tudíž někdo, kdo maskuje nějakou kulišárnu by si měl uvědomit jaké parametry by požadovalo kouzlo, za které svitek vydává a kouzlo, které ve svitku skutečně je, aby to nevzbudilo pozornost.

Např. když se kouzlo tváří jako rychlost, tak je pochopitelný parametr na koho, tak se ve svitku může bezpečně skrývat třeba útočné kouzlo.

Co se týče kouzel s podmínkou dobrovolného příjemce, zde je na pováženou jestli lze souhlas získat podvodem, anebo jestli kouzlo je zrušeno když příjemce nesouhlasí s efektem.
Podle mě zajímavější je možnost, kdy souhlas s kouzlem povolí cokoli je následně sesláno, ale oběť může mít nějakou šanci zjistit, že kouzlo není tím, čím by mělo být a případně efekt zvrátit.

Ikonka uživatele Corwin45A    [pošta] reputace: 2
Dakeyras: +1
Morter: +1
NEW     21:39:39 15.03.2012
Teď po Nathakově komentáři mi došla jedna dost zásadní věc - spousta kouzel potřebuje při seslání "parametry" na které se musí ptát sesílající postavy. Například blesková kouzla se ptají jen na cíl. Hyperprostor se ptá "koho" a "kam". Napískání si se ptá "co napískat" a tak dále. Jenže co s tím, když je sesíláno jiné kouzlo než je napsáno na pečeti, nemělo by už tohle sesílající postavu varovat? Přece jen, když si postava myslí že sesílá Rychlost a kouzlo z ní nějakým způsobem láká i informaci o tom kam cíl kouzla teleportovat protože to je hyperprostor, mělo by to postavě být divné. Stejně tak, některá kouzla potřebují souhlas toho na koho jsou sesílána, jinak nefungují - a neměla by fungovat ani když jsou maskovaná za jiná. Ani tohle není výtka k dílu, spíš pro zamyšlení ne nad herní mechanikou, ale nad realitou magie ve světě.

Ikonka uživatele Morter    [pošta] reputace: 1
anarion: +1
NEW     14:18:55 15.03.2012
Nemám již dávno pravidla a nikterak jsem to nepřepočítával, ale napadá mě, že by mohla vzniknout jistá nevyvýženost, pokud by např. nějaká podvodná partička vytvářela vzácené svitky velkých kouzel a přitom zaklela do svitka např. nejlevnější kouzlo světlo, poté např. kupčila se svitky v podstatě levnými za x peněz. Možná by se hodilo nějaké drobné omezení. Klamání vidění magenergie je sice trochu neodstupňované, např. zkušený alchymista na 26.úrovni by měl mít větší šanci, ale vpodstatě tohleto řeší past, v které bych však přeci jen třeba zohlednil minimálně povolání postavy užívající svitek, např. theurg +1 k hodu pasti, pyrofor +2 k hodu pasti, jinak celkově dobrý doplněk, nenásilně zakomponovatelný bez problému do pravidel, krátký, stručný, bez všeho co by tam být nemělo.

Ikonka uživatele Nathaka    [pošta] reputace: 1
anarion: +1
NEW     13:13:56 15.03.2012
Díky za schválení i za příjemné hodnocení. :-)

Corwin: Celkový dopad díla samozřejmě závisí vždycky na PJ-i, otázkou zůstává, jak moc. Pokud hraješ se zákeřným PJ-em, který ti dá do ruky svitek, řekne ti, že je to Rychlost, a pak na svého válečníka sešleš Ohnivou kouli a usmažíš půl družiny, tak je to blbec, a nepoužívá to dílo tak, jak bylo zamýšleno. A hlavně myslím, že to není argument proti dílu, ale proti hernímu stylu, protože takový PJ si na hráče vždycky něco najde - s maskováním nebo bez.

Tohle dílo má posloužit hlavně zábavě. Překvapit, třeba i příjemně. Jelikož použití ze strany světa visí na PJ-i, je na něm, aby rozhodl, jaká možnost posune hru na nějakou zajímavou pozici. Mě třeba napadají různé nepříjemné hyperprostory, metamorfózy a podobné záležitosti, které dají spíš hráčům výzvu a problém k překonání, než že by je naštvaly.

Případ, kdy PJ použije svitek PROTI postavám, má taky své opodstatnění. Například si dovedu představit, že pokud mají hráči extra štěstí v kostkách a díky tomu by souboj s bossem, který měl původně zabrat celou hodinu a být napínavý, byl jen fraška, tak jedno špatně seslané kouzlo může souboj navzdory kostkám ještě ozvláštnit, pokud někdo takovou manipulaci používá.

Nicméně i pokud PJ podstrkuje svitek družině, měl by nějak naznačit, že ten, kdo jim ho dal, se jim třeba zdál slizký a příliš lichotivý. Musí nějak naznačit, že si na něco mají dát pozor, a v takovém případě jim jistě dojde, že je to svitek. Otázka je, co s ním pak udělají - vědí, že jim má uškodit, tak ho použijí přesně obráceně.

Možnost prohlédnout iluzi přímo při sesílání nezarvrhuji, alespoň někdo bude proti pastem imunní. Kouzelníci si tedy můžou třeba znovu hodit proti té samé pasti, jakou má Pyroforovo maskování, ať je to jednoduché.

A samozřejmě je tu vždycky možnost zeptat se sfér. Pakliže držíš v ruce svitek, o kterém víš, že je maskovaný a že je v něm hodně silné kouzlo, vyplatí se dát těch pár set zlatých dvornímu theurgovi, aby to zjistil.

Ale jak jsi zmínil, maskování svitků je dost drahé, takže to bůhvíjak rozšířená mechanika nebude a to je dobře.

anarion: Super, díky. :-)

Ikonka uživatele anarion    [pošta] NEW     10:03:26 15.03.2012
No Corwin to shrnul pěkně. Mě se to taky líbí, myslím, že bych to mohl snad i využít. Dílko je výstižné, kvalitní a není moc dlouhé, což oceňuji hlavně z praktického i herního měřítka :o)

U nás kouzelnické svitky moc nejsou, tudíš se mi toto do mého světa docela i hodí, takže jakmile to ukážu hráčům, myslím že budou všichni pro. Ovšem jak se známe, využijeme to spíše zábavnější formou, i když na občasné poškádlení hráčů, nebo naopak PJovo eso/triumf pro družinu z bezvýhodné situace je toto dílko nanejvýš vhodné svou kompatibilností.

Oceňuji také jednoduchou palikaci pro tvorbu. Není to "přematematizované" což je skvělý. Aplikace bude o to příjemnější.

Jen tak dál, já ti tohle už bookuju :o)

Ikonka uživatele Corwin45A    [pošta] reputace: 1
anarion: +1
NEW     9:32:29 15.03.2012

Zajímavý nápad, i když osobně bych ho ve hře asi nepoužil. V DrD je už tak dost problematické nějak rozumně vyřešit rozpoznávání nalezených předmětů - lektvarů, artefaktů a podobně, takže že se kouzla dají poznat je docela příjemné. A pokud už se podobný mechanismus objeví, určitě by hráči měli dopředu vědět že s ním musí počítat.


Rozhodně je dobrý nápad, že maskování může provést kouzelník i pyrofor samostatně, dokonce bych řekl že nezávisle na sobě. Za úvahu tedy stojí jestli nemůže kouzelník pyrofora při seslání podvést a nacpat do svitku jiné kouzlo než jaké tam pyrofor očekává.


V podstatě vidím jen dvě možná využití. Za prvé je to v podstatě neprohlédnutelná past PJ na hráče a to mi přijde nefér, jestli ale někdo chce mít ve hře podobná překvapení, proč ne. Druhá možnost je použití falešného svitku proti nic netušícím CP, což může být celkem efektivní, ale jen za předpokladu že CP budou od družiny z nějakého důvodu magický svitek chtít. Vzhledem ke značné magové náročnosti neočekávám, že by postavy tvořily podobné svitky jako na běžícím pásu, PJ samozřejmě takové omezení řešit nemusí.


Z logiky a popisu sesílání v pravidlech bych čekal, že v okamžiku kdy sesílání svitku začne a pokud ho provádí kouzelník, měl by velmi rychle, ne-li okamžitě poznat, že sesílá něco jiného. Je otázka jestli mu pak nedat možnost sesílání přerušit - třeba zničením svitku před tím než je seslání dokončeno. I za cenu náhodného uvolnění magenergie to za to může stát.




Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
0 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.01741099357605 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách