www.Dracidoupe.cz



Pasti

Příprava pro tisk (tisknuto 2401x)
Autor: Sniper
Přidáno: 21:25:42 30.08.2011
Hlasovalo: 14
Průměrné hodnocení: 4.86


Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  [Předchozí]
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 16
Ikonka uživatele Hrdlodus    [pošta] NEW     18:34:29 06.01.2012
Napadlo mě: Past v prázdné truhle, nebo někde kam majitel nechodí, takže se sám do ní nechytne.

Ikonka uživatele Sniper    [pošta] reputace: 1
nedohledatelné: +1
NEW     10:29:53 03.09.2011
Folcwine: Není to nepochopení, spíš rejpnutí a nepřímá pochvala tvého hráčkého intrikánského umu, takže se nám pochlub a napiš o umění války, aby zde byl další přínosný příspěvek namísto stovky artefaktových mečů ;) Tvůj postřeh o 4kách je samozřejmě správný, jen je podle mne nad rámec pastí, je to o celkové filisofii obrany. Nepopírám že past nění vždy nejvhodnější řešení a často dosáhneš více práce s méně námahou - dílo se ale snaží brát situaci že past již chceme použít (třeba čistě z herního hlediska) a jak tedy může past fungovat.

Ikonka uživatele Folcwine    [pošta] NEW     15:53:50 02.09.2011
Sniper:
Nepochopil jsi mě nebo jsi pro mě z nepochopitelných důvodů odskočil od tématu někam pryč .).

Definoval jsi jako past mimojiné "4. Lákání / Zmatení / Ovlivnění chování". Já jen uvedl obšírnější a komplexnější past než "zadýmení" určité části bojiště, aby postavy něco neviděli. A taky jsem udal příklad, že i bez magie jde stvořit pasti určené ke zmatení.

Ikonka uživatele Sniper    [pošta] NEW     7:31:37 02.09.2011
Kibe: Má zkušenost je taková, že většina si poradí s čísly, ale málokdo si poradí s tou teorií za tím (proč, kde, jak). Stačí si prolézat vzorová dobroduržství v Dechu draka co je nyní v pevnosti, pasti jsou použity špatně nebo vůbec (asi ze strachu aby nebyly použity špatně nebo z neznalosti jejich potenciálu), ale věřím že je reálnější když si bandita co má čas a své doupě s nějakou alespoň improvizovanou pastí pohraje. A to se snažím předat.

Folcwine: Něco od tebe, něco od Sigmara, něco z conů, něco z netu... kde se dalo, tam jsem sbíral :)

Ohledně přesměrování boje a psychologie v pozadí (aneb jak vyhrát bez vlastního přišinění) si napiš vlastní Umění války :) :P Zas neberu že všichni konstruktéři a páni jsou tak chytří a intrikánští, mnozí se dostanou vzhůru jen hrubou silou a proto ne všude by tvé uvažování mělo platit. Je to jako základní poučka když si děláš analýzu východ a rizik - oponent ji totiž udělat nemusí a pak tě může ohrozit "hloupým" a hlavně nepředvídaným chováním.

Ikonka uživatele Aramir    [pošta] NEW     18:05:12 01.09.2011
Moc jsem nepochopil námitky zařazení tohoto dílka do Rozvoje. Vždyť zde je to naprosto v pořádku...

Ikonka uživatele Folcwine    [pošta] NEW     15:18:53 01.09.2011
S mnoha postřehy souhlasím, bodejť by ne, když pravděpodobně některé body Sniper má ode mě .).

Pasti mohou používat nejen PJ, ale i postavy a to i nehraničáři, nezloději a nealchymisté. Je potřeba získat mírnou výhodu nad mnohem početnějšími protivkíky? Řešením může být znepříjemnít postup pouhými železnými ježky. Pokud je mnohem více času a prostředků, lze vymyslet ptákoviny jako zápalná smůla na části bitevního pole, pokocený strom na cestu apod.

Osobně jako PJ se snažím užívat pastí, které jsou levné a účinné. A to jsou zejména pasti typu 5 a 6.

Past typu 4 bych označil za ne zrovna vhodně a dostatečně vysvětlenou. Spíše bych do příkladu dal falešné stopy. Jedním ze způsobů jak ochránit své sídlo/poklad je nasměrovat potenciální vetřelce jinam (nejlépe k nepřátelům). Co může být lepšího než navést družinu dotěrných dobrodruhů do hradu temného pána na protějším kopci, který mě, velkého zlocipána ohrožuje svou armádou nemrtvých? Stačí napsat jeden dobrý dopis a vhodným způsobem jej doručit k dobrodruhům. Co tak poslat úmyslně slabou útočnou skupinu, dát jí falešný dopis v kterém jakože bude stát, že temný pán z protějšího kopce poslal své nejlepší "lidi" zbavit se dotěrných dobrodruhů.

Ovlivňování pomocí kouzel a iluzí je nuda, proč plýtvat kouzla, když stačí husí brk, kalamář s inkoustem, pergamen a jeden až příliš ambiciózní služebník?

Nejlepší řešení problému je takové, kdy problém začne řešit místo nás, nejlépe jiný náš nepřítel.

Pasti typu 3 jsou také velmi jednoduše proveditelné. Stačí za sebou zavřít mříž a odseknout ji od protizávaží. Udělat v ústupové chodbě zával. Shodit za sebou padací most. Už i hloupí kovoví ježci mohou být pořádné zpomalení nebo falešná stopa.

Past typu 2, ano pasti snižující atributy jsou zajímavé, akorát bych pak musel vysvětlovat, proč to nejde v boji a tak dále. Já se spokojím s tím, že léčitel musí vymlátit magy.

Past typu 1 je velký problém (tedy past schopná zabít postavu). Past ničící to, co hlídá je dobrý nápad, akorát to pak většinou končí tak, že zloděj ji buď odtraní či nikoli. A jsme zase u nudných pastí, které může vyřešit pouze jedna postava. Destrukční pasti jsou jednoduše frustrující, zvlášť když nějakou takovou PJ používá častěji než jednou za 3 sezení. Destrukčním pastem se jako PJ vyhýbám jako čert kříži, protože to chce sakra cit, aby to bylo přínosné pro hru.

Sniperův článek je určitě přínosný, minimálně v tom, že se PJ zamyslí nad tím, jak past funguje a jestli je na logickém místě.

Btw: S tím návrhem na přesunem do ČaE je snad největší urážka, jakou jste mohli autorovi uštědřit... Stejně tak bych mohl chtít, aby se půlka děl z rubrik přesunula do ČaE, protože je to pěkné počtení v praktické hře nevyužitelné.

Podobné dodatky a přídavná vysvětlení a pohledy na věc jsou podle mého užitečnější než 100 děl v běžných rubrikách. Kdekdo dokáže vymyslet artefaktový meč. Avšak jen kdomále je schopen vysvětlit, proč jsou pravidla napsaná tak jak jsou a jak s nimi zacházet tak, aby byla zábavná hra.

Ikonka uživatele Kibe    [pošta] NEW     9:45:37 01.09.2011
Kvalitní dílo, do špičkového mi chybí uvedení konkrétních příkladů s různýmy nástražnýmy systémy, nějaké hodnoty. Nemám problém si je stvořit sám(leč pokud říkáš, že se témetem zabýváš dlouhodobě, tak bych se také rád podíval na nějaké libůstky), ale mnoho uživatelů by určitě stručný přehled uvítalo.

Ikonka uživatele Fafrin    [pošta] NEW     1:25:54 01.09.2011
Rozvoj se historicky oddělil od ČaE tak, aby ČaE zůstaly čistě "kulturní" a v rozvoji skončilo to, co se zabívá doupětem jako takový. Tu je to správně.

Ikonka uživatele Dakeyras    [pošta] NEW     15:58:58 31.08.2011
Taky se to neodrazilo na hodnocení, jen mě to přišlo spíš ČaEovské dílo.


Ikonka uživatele Corwin45A    [pošta] NEW     15:49:23 31.08.2011
Z mého pohledu je tohle článek zaměřený na teorii RPG, respektive její část - pasti v DrD a jako takový rozhodně patří do téhle rubriky. Uvítám i další podobné. Nemyslím že by ČaE nabízeli vhodnou kategorii pro podobný článek, krom těch úplně obecných a tam zapadne.

  [Předchozí]


Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
1 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.015084981918335 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách