www.Dracidoupe.cz



Alkoholová pravidla

Příprava pro tisk (tisknuto 2656x)
Autor: UnknowN
Přidáno: 22:37:38 10.08.2011
Hlasovalo: 7
Průměrné hodnocení: 3.14


Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
Počet zobrazených příspěvků: 1-7 / 7
Ikonka uživatele Fafrin    [pošta] NEW     1:53:15 13.08.2011
Schopnost levněji se opít je úžasná perlička na závěr :)
Nápad asi ano, zpracování je velmi dobré, použitelnost (take and go) celkem také. Samozřejmě mohlo by to být nějakým způsobem jednodušší (nebo taky složitější.)
Ano chybí pravidlová aplikace napříč pravidly - k zastrašování, k démonu alkoholu, k odolnosti proti zastrašení, čtení myšlenek, telepatiíí etc. Ale to by bylo moc dlouhé.

Ikonka uživatele Zdenál    [pošta] NEW     11:30:21 12.08.2011
Tak já ti nevim, realitě to neodpovídá, nápad je to už omletej, minimálně jsem , byť podstatně jednoduší pravidla viděl v nějakém modulu, omáčku kterou bys mohl naplnit fakty která jsi zjišťoval jako podklady taky nemáš, celkově máme tedy

- nápad použít na to mechanismus únavy
- ve tvém diskusním příspěvku seznam co potencionálně brát v úvahu

jde o rozvoj drd nebo námět k diskusi jak k řešení přistupovat? Se vší úctou, tvůj příspěvek má potenciál na kladnou reputaci jako diskusní příspěvek, ale jako ucelený dílo nevim nevim.

Na 0 to neni, * je asi pro pitominy za snahu.

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     10:47:33 11.08.2011
Tak předně, terminologie je spíš relativní, než absolutní. Tzn. 5% pivo je slabé oproti silnějšímu 15% pivu.

Jinak když jsem si pro tohle dílo hledal informace, dozvěděl jsem se spoustu zajímavých věcí... Že záleží na tom, jak moc je nápoj perlivý, s čím se alkohol kombinuje (jídlo / voda, etc.)...

Jinak je rozdíl mezi tím dát určité množství alkoholu najednou a v průběhu dne - to potom nastupuje rychlost odbourávání, která je také u každého jiná a také závisí na dispozicích a zkušenostech s pitím.

Taky když se pije najednou, tak zase nastupuje rychlost vstřebávání alkoholu - většina se ho vstřebá až ve střevě a chvilku trvá, než se tam dostane...

Takže aby to bylo realistické, bylo by potřeba sledovat:

- Vrozenou toleranci rasy (oprava za velikost a za "genetickou výbavu")
- Vrozenou toleranci jednotlivce (podle odolnosti)
- Naučenou toleranci (podle toho, jak moc postava pije)
- Vrozenou rychlost vstřebávání podle rasy
- Vrozenou rychlost vstřebávání podle jednotlivce
- Naučenou rychlost vstřebávání
- Vrozenou rychlost odbourávání podle rasy
- Vrozenou rychlost odbourávání jednotlivce
- Naučenou rychlost odbourávání
- Jestli postava pije na lačno nebo ne
- Jestli je teplo nebo chladno
- Kolik postava váží

...takže prostě radši než abych se snažil vytvořit věrný simulátor alkoholika, zkusil jsem udělat zjednodušený mechanismus, se kterým se pak dá dál pracovat a stačí na to, aby se dalo hrát na efekty alkoholu (Z hlediska hry není až tak důležité jak rychle se postavy opijí vůči svým hráčům, jako spíš jak rychle se opijí jedna vůči druhé vůči CPčkům)...

Jinak viz dodatky: Vliv velikosti, Tolerance alkoholu, Dovednost: Opíjení

-----------------------------------

Ahá, už vím proč jsem si včera říkal že jsem tam něco vynechal. Zamýšlel jsem ještě přidat poznámku o tom, že alkohol zvyšuje odolnost proti podrobování, a to jednak sekundárně přes snížení inteligence, a také primárně.

V dodatcích mi tak chybí:

Opilostí proti podrobování

- Opilé postavy se mnohem hůře podrobují, a to jednak proto, že alkohol snižuje inteligenci (což se projeví na pevnosti mysli), a zároveň proto, že v "hlavě" opilé postavy vzniká fenomén mezi mágy nechvalně známý jako "pivní mlha". Za každé stádium opilosti má postava bonus +2 k pevnosti mysli. Pokud vlivem alkoholu upadne do bezvědomí, nelze ji podrobovat vůbec.

(vychází to z jedné zmínky nevím už odkud načerpané, že před lovem na čarodějnici bylo vždycky dobré si trochu "loknout", že pak čarodějnice nemá nad člověkem takovou moc)

Ikonka uživatele Zdenál    [pošta] NEW     8:28:06 11.08.2011
První do očí bijící chyba: síla piva. Slabé pivo 5% alkoholu.
Ležák 12°, což rozhodně není slabé pivo má cca 5% alkoholu.

Odolnost: i v 15 letech jsem dal 8 piv za večer, byl to můj rekord z mladické hlouposti, podblil jsem se, ale o život mi nešlo. Podle těchto pravidel bych byl těžce nakaši, což jsem nebyl.

Jinak loni jsem za 24h vypil piv přez 20 a pohyboval jsem se na úrovni mírné opilosti.

Stejně tak znám nemálo lidí, kteří dají 20 piv za den běžně aniž by se u nich bezprostřední projevy opilosti daly pozorovat, nebo vinaře kteří vypijí denně dva litry vína a fungují včetně řízení automobilu normálně s tím že nadýchají pod rozpoznatelnou biologickou hladinou.

A nepřipadám si odolnější než kroll.

Nadruhou stranu, tohle platí pro evropany, kteří mají s pitím kvašených nápojů jako etnikum mnohagenerační zkušenosti. Pokud jste někdo viděli vietnamce po dvou pivech, na něj by to i sedělo. A rozdíl v Odl, aby to vysvětlil, nebude rozhodně tak enormní.

Takže?
- mělo by obsahovat zohlednění rasy a rozepsání jejich oprav
- navrhuji vynásobit dávku nejméně dvěma aby se to přiblížilo realitě - minimálně pro člověka ekvivalentnímu evropskému etniku
- součástí by měla být i dovednost na Odl - chlastání. Prostě postava která pije často alkohol snáší výrazně lépe než ta která jej pije poprvé.

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     0:32:22 11.08.2011
No, tak dodatky jsou opravdu jenom nástřely a to úmyslně, protože pokud bychom si chtěli hrát s alkoholem, tak se těch dodatků dá vymyslet mraky, a mě se nechtělo dílo na cca A4 nafouknout na dvojnásobnou délku popisem dalších věcí, které už z díla spíš jenom vycházejí - rozhodl jsem se tedy spíš jenom naznačit směry, kterými by se mohlo ubírat další zamyšlení těch, kdož něco takového použijí ;-)

Jenom malou prosbičku bych měl:

Jak tam mám ty příklady, člověka, elfa a krolla, tak bych prosil, aby to co je pod nimi na jednom řádku, bylo upraveno do následující podoby:

0-10 bodů ~ dvě slabá piva
10-20 bodů ~ pět slabých piv
20-30 bodů ~ sedm slabých piv
30-40 bodů ~ deset slabých piv
40+ bodů ~ více než deset slabých piv

Dále potom "Stádiím opilosti" bych prosil přiřadit o stupeň vyšší úroveň nadpisu, a "Dovednosti: Opíjení" naopak úroveň nižší (aby byla na stejné úrovni jako lektvary) (V zásadě platí, že jsou tam jenom nadpisy psané s CapsLockem a bez něj, takže jenom dva stupně důležitosti nadpisů) :-)

Ikonka uživatele Kamerask    [pošta] NEW     23:00:16 10.08.2011
Pekné, vtipné a zábavné. K tomuto fakt netreba nejakú pravidlovú kritiku :)

Ikonka uživatele Corwin45A    [pošta] NEW     22:37:38 10.08.2011
Co napsat k něčemu podobnému? Pokud chcete mít tabulky na opíjení se, lépe to asi nedopadne, dobrá práce. Jen mi chvíli trvalo než jsem zjistil že společenoská vytrvalost je stejné číslo jako odolnost, to by v textu určitě mělo být zmíněno. Tabulka i popisy stavů opilosti mi připadají rozumné (a občas povědomé), v diskuzi je samozřejmě prostor pro případné individuální odchylky.

Jediné co se mi moc nezdá jsou dodatky, buď by zasloužily trochu rozvést (třeba popsat lekvary pořádně), nebo smazat, v téhle podobě jsou to spíš nástřely. Ale opět, je tady diskuze, kde se můžete vyřádit a rozvinout nastíněné nápady.

Celkem vzato povedené doplněk k pravidlům, srozumitelný a snadno použitelný. Nejspíš si nějaké příznivce herního opíjení najde.



Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
0 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.076796054840088 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách