www.Dračí Doupě.cz


Soutěž O Hlavu
Zlatého Draka

--
Aktuality
Novinky
Uživatelé
Vyhledávání
Rekordy a statistiky
--
Chat
Fórum
Ankety
Moudrá Sova
--
Články
Rozvoj DrD
Dobrodružství
Hřbitov
--
Bestiář
Předměty
--
Válečník
Hraničář
Hraničářská kouzla
Kouzelník
Kouzla
Alchymista
Alchymistické předměty
Zloděj
--
Nová Povolání
Nové Rasy
Dovednosti
--
Galerie
Fotogalerie
Downloady
Linky
--
Seznamka
Inzerce
--
Co je to Dračí Doupě?
Dračí manuál
Otázky a Odpovědi
--
Tvůrci a Redakce
--
Čekající díla
Dračí líheň


Jak tak umírám

Příprava pro tisk (tisknuto 807x)
Autor: Adari
Přidáno: 11:14:18 11.12.2015
Hlasovalo: 5
Průměrné hodnocení: 3


Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
Počet zobrazených příspěvků: 1-4 / 4
Ikonka uživatele Adari *   [pošta] nové     21:24:55 19.12.2015
Děkuji.
Ascella: Bohužel mí hráči jsou polopatě pitomci. Nezajímá je nic než "Házím na útok!" a "No tak se bráním..." Hrají-li cokoli komplikovanějšího, začnou to okamžitě kazit i těm pár lidem, kterým se to líbí a ti to pak začnou kazit. Navíc oni lidi jsou velmi nespolehliví, co se týče "docházky". Když narazí třeba na věřící, zpravidla je zabijí, nebo alespoň okradou. Docela mi to vadí, ale co nadělám...

Ikonka uživatele Ascella *   [pošta] nové     0:43:19 19.12.2015
Poezii nerozumím, takže hodnotím hodně podle dojmu, než znalosti básnického umu.
Příběhově paráda! Krásným kontrastem lamentování starého boha doplňuje předchozí kapitoly. Závidím hráčům, mít tak bohaté mytologické zázemí je skvělé. Dost by mě zajímalo, jak se to ve hře projevuje (zda-li vůbec, či spíše zda je možno, aby to bylo více než kulisa a nosná velká hra na pozadí, do které hráči ani proniknout nemohou).
Co mi nesedí je zvukomalebnost, čtivost, plynulost. Tak nějak jsem zaznamenala, že jsou různé druhy poezie, to jo; ale za sebe honotím právě tu čtivost, plynulost verše, hru se slovy... a v tomto ohledu dílo pokulhává. Skorp bych řekla, že jde o skvělý příběh ukrytý do horší básně. Ale i tak mi to zprůměrováno vychází na krásné tři hvězdy.

Ikonka uživatele Plž *   [pošta] nové     10:01:02 13.12.2015
Četl jsem. Nejsem ovšem literární kritik takže nějak nemám co říci.

Z pohledu hraní je to krásný střípek světa, který je použitelný právě pro ten jeden svět.

Nicméně jen tak dále. Rád si pro inspiraci přečtu další střípky tvého, nebo jakéhokoliv jiného světa.

Plž

Ikonka uživatele Sccion *   [pošta] nové     11:14:18 11.12.2015

Dílo, které je svým zvukem podobné starověkým eposům, nicméně po básnické stránce strádá.

Opět musím ocenit pokračování v příběhu zase jiným stylem a novým pohledem na věc. V souvislosti s tím je nyní skutečně poněkud zarážející kontrast mezi vyjadřováním Yawatara (jak říkám, v podstatě archaický jazyk starověkých eposů) a Smrtí, které známe z předchozích dílů. Lamentování vypravěče je ovšem vcelku sugestivní. Vnitřní boj je popsán přesvědčivě, je zjevné, že se pokouší vzchopit a vzepřít svému osudu, ale je příliš slabý, než aby to dokázal. Je trochu překvapivé, že umírá jediná bytost, která je vlastně jako jediná nesmrtelná, a zároveň stvořila smrt tím, že ji vydělila ze svého vlastního já. Ačkoliv vlastně to smysl dává, protože je evidentní, že jistou smrtelnost v sobě Yawatar měl (těžko by se z něj jinak mohla zrodit) a tím, že ji vydělil může Smrt nabývat na síle a zahubit ho - otázkou zní, zda by sama potom nepřestala existovat a nakolik je reálně vázána ke svému stvořiteli.

Obsahově musím rád přiznat, že mi toto dílo ze všech částí velkého příběhu připadá nejpropracovanější, ale je také nejproblematičtější po formální stylistické stránce. Báseň nemá plynulý chod, často se mění rytmus i forma veršů (AA se často mění na ABAB a obráceně) a místy dokonce chybí kvůli zachování rýmu dokončení vět. Poslední řádek třetího odstavce jsem pak dokonce nebyl schopen identifikovat, k čemu se přesně ve větě váže, přílišné opakování slov, třebaže ne všude, také narušuje plynulost četby.

Všehovšudy, pokud hledat problém, je snad jen v nevypsané ruce. Je poněkud mrzuté, že po stránce čtivosti je v tomto případě prostor na zlepšení opravdu velký, ale pokud jde o doplněk obsahu velkého příběhu a jistou "autentičnost", pak nemám co vytýkat.




Registrace
--
Příhlášení:
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo
--
Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold
--
16 přihlášených uživatelů.
0 uživatelů je na chatu.


Vygenerováno za 0.032593011856079 sekund.

© 2001 - 2004 Almad, James Timqui a Tomash, design © 2001 by James Timqui.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR