|
ACMF - Příběhy z dračí líhně
Příprava pro tisk (tisknuto 488x)
Autor: | Rhondir |
Přidáno: | 3:08:15 19.07.2022 |
Hlasovalo: | 3 |
Průměrné hodnocení: |
2 |
Hlasování
Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.
Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.
Diskuze
Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.
Počet zobrazených příspěvků: 1 / 1 |
 |
Sccion [pošta]
|
| NEW 3:08:15 19.07.2022 |
V první řadě patří autorovi má omluva za to, že musel čekat tři měsíce na schválení svého příspěvku. Doufal jsem, že podobné případy nebudou nastávat, ale nějak jsem se zapomněl.
Nyní ale k dílu samotnému.
Popisy dobrodružství jsou pro mě jednou z nejzajímavějších literárních forem. Vždy se těším na tu chvíli, kdy se ukáže, jak autor spojí své vyprávění s popisem herních mechanik.
Takže jak tomu je v tomto případě?
Otevřeně. Hlavní hrdinové jsou skutečně herní postavy s herními povoláními a herními schopnostmi – popisy kouzel, návštěvy sfér, zlodějské schopnosti. Máme všechno.
Bohužel v kritické části také máme pár neduhů. Prvním je vyprávění samotné. Jakkoliv se jedná o dílo nedokončené, i tak není špatný nápad svým čtenářům prezentovat příběh buď se závěrem, nebo návnadou na pokračování. Zde ve vyprávění není zcela zjevné, co je cílem. Respektive cílem je popis života dobrodruhů, společná historie a plánování další výpravy. Skoro se chce říct, že se v příběhu samotném vlastně nic moc neodehraje a trochu mu chybí část, která by zvýšila napětí.
Co je v pořádku je snaha o detailní popisy. Prostředí, postav, i zápletky. Nelze říct, že by v dílu nebylo něco smysluplně vysvětleno. Co se ale také z nějakého důvodu stalo je, že část těchto popisů je někdy nešťastně poskládána za sebe, což snižuje čtivost. Jako příklad použiji popisy postav. Pokud bych položil otázku, ve které části se jako čtenář seznámím s hlavními hrdiny, našel bych v první polovině hned několik míst, kde se tak stalo. Nejprve prosté seznámení se s charaktery prostřednictvím jmen, pak detailnější popis postav a jejich schopností, až nakonec máme i soupis oblečení, které dokreslují charaktery. Samy o sobě jsou popisy v pořádku. Problém je jen v tom, že se třikrát popisuje v podstatě totéž. Co by se mi zdálo lepší, nebát se omezit text a soustředit se víc třeba na dialogy, které buď pomáhají tvořit charaktery, nebo posouvají příběh.
Někdy je zkrátka lepší v textu spíš ubrat, než přidávat. Ale to je jen o nějakých zkušenostech a dalším psaní. |
|
|
Vygenerováno za
0.31894707679749 sekund.
© 2002 - 2005 Almad,
James Timqui a Alcator
design © 2002 - 2005 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků. Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu.
|