www.Dracidoupe.cz



Vendeta - kapitola I.

Příprava pro tisk (tisknuto 878x)
Autor: Dart
Přidáno: 21:35:14 08.08.2017
Hlasovalo: 3
Průměrné hodnocení: 3


Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
Počet zobrazených příspěvků: 1 / 1
Ikonka uživatele Sccion    [pošta] NEW     21:35:14 08.08.2017

To víno. To víno.

A ženy.

Možná jen ten zpěv mi tam chyběl. Nicméně stále je to příběh, u kterého si není těžké představit, že se skutečně odehrává nejen na pozadí nějakého hrdinského fantasy tažení, ale i ve skutečnosti a pokud možno v Itálii v 15. století.

Předně bych měl říct, že z nějakého důvodu je pro mě text poměrně složité správně uchopit. Po technické stánce je zde vše v naprostém pořádku. Celý příběh je napsán popisnou formou, začíná se městem, z něj se přes hradby dostáváme do vnitřní části a poté do dalších ulic města a přes to přese všechno až k hlavnímu hrdinovi. Od něj se poté odvíjí jeho vlastní příběh. Má svůj rázný přístup, vztahy k postavám kolem něj a náhle je vržen ze své bezstarostnosti do situace, která ohrozí či přímo zničí vše, co zná. Klasické a poutavé. V tuto chvíli mám neustále na jazyku, že oproti druhé sekci příběhu, která tedy plynula rychle a zajímavě, byly první popisné odstavce města až příliš zdlouhavé.

Můj problém se začátkem je způsoben množstvím popisu. Je to trochu zvláštní a myslím si, že je to spíš chyba mě jako čtenáře, protože začínat obecným popisem města a poté jít do konkrétních míst v něm zní jako dobrý nápad. Zmínka o Akademii na začátku je důležitá, protože na ni přijde řada v závěru textu. Na druhou stranu, kdo do děje jinak vlastně nezasahuje je například paní Eldebarie. Není pro příběh zase tak podstatná - oproti tomu je příběhově důležitá budova chrámu, ale k němu se žádný větší popis nevztahuje.

Semtam ve mě text vyvolal mírné zmatení a asi nejlepší příklad je přechod z popisné části města k představení hrdiny a vypravěče v jedné osobě. Končí popis Frontovy Akademie, kde se studenti učí magii a akademie jako taková má nějaké spory s obyvateli města -> a další odstavec je okamžitě uvozen větou:

"A tady žiju já."

V tuto chvíli jsem očekával, že hrdina je studentem na akademii, nebo zkrátka že je součástí právě tohoto městského celku. Ale ukázalo se, že nikoliv. Že do prostoru akademie se dostal až v závěru příběhu. To byl asi nejvýraznější přechod mezi scénami, u kterého jsem to schopen popsat, později pak bylo několik dalších menších nesourodostí, u kterých jsem se musel zastavit a zamyslet, jak vlastně děj plyne.

Jsme-li u hrdiny, uvědomil jsem si, že vlastně neznám ani jeho jméno. Sám sebe označil jako "mladý hoch", ale nevybavuji si, že bych měl možnost se dozvědět, jak se jmenuje on. V textech, kde hlavní hrdina je i vypravěč, se to obvykle řeší tak, že jiná postava hrdinu osloví, doporučil bych něco podobného.

Dobrá zpráva je, že tolik k výtkám. Popisy jsou kvalitní, gramatických chyb minimum a vyprávění nikam neodbočuje, zůstává soustředěno na hlavního hrdinu a jeho pohled na věc. Všehovšudy dobrá práce.

Co považuji za nejsilnější stránku díla je provázanost některých momentů. Jeden už jsem zmínil, tedy úvodní popis Akademie, ke kterému je navráceno na konci příběhu. Sice jí bylo věnováno nakonec možná až příliš prostoru na začátku, pořád je to něco, co funguje dobře. Na začátku je naznačeno, aby čtenář věděl, o co jde, pak se od akademie odvracíme a v závěru vše do sebe zapadne.

Druhý takový moment je možná nejdůležitější pro příběh a i mně připravil nejlepší zážitek z celého čtení. Jedná se o ukradení náhrdelníku. První věc je, že celá akce důvěryhodně odpovídá charakteru hlavního hrdiny jako nezbedného zlodějíčka, který využívá svých dovedností ke svému prospěchu a neuvědomuje si, co všechno může jeho lehkomyslnost způsobit. To se ukazuje vzápětí, kdy se dozvídá, že tímto krokem prozradil utajovanou akci a dost možná to vedlo i k pozdějšímu vraždění. Ten moment, kdy se ukázalo, že útěk z chrámu byl způsoben křikem okradené je opravdu nadmíru povedený.

Nějakou dobu jsem uvažoval, jestli si mám rovnou přečíst druhý díl, či zpracovat komentář okamžitě bez znalosti pokračování. Nakonec jsem se rozhodl si přečíst i díl druhý a nepříliš překvapivě to ovlivnilo i můj názor na ten první. V rámci mého hodnocení je tu totiž ještě jedna věc, které jsem se chtěl věnovat, ale nakonec ji přesunu až do kritiky druhého dílu.




Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
0 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.018186807632446 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách