www.Dracidoupe.cz



Válka Smrtí: část první, Začátek

Příprava pro tisk (tisknuto 2194x)
Autor: Adari
Přidáno: 16:16:41 28.11.2015
Hlasovalo: 4
Průměrné hodnocení: 4


Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
Počet zobrazených příspěvků: 1-4 / 4
Ikonka uživatele Adari    [pošta] NEW     9:14:32 03.12.2015
Plž:
Nemám co dodat...velmi mě to potěšilo.

Ikonka uživatele Plž    [pošta] NEW     13:31:26 02.12.2015
Možná bych mohl napsat že některé věci jsem ne úplně pochopil. Možná bych mohl napsat že takhle u mě rozhodně svět nevznikl. Možná bych mohl polemizovat podivnostmi jako 52 úlomků ale 53 světů. Ale....

...nic z toho nenapíšu neboť jen mniši celý život studující písmo svaté znají význam každého slovního spojení. Neboť kritizovat písmo svaté jest jako kritizovati samotného boha. Neboť bádat nad podivuhodnostmi a hledat podobenství a významy textu jest celoživotní náplní jeho následovníků.

Co tedy vlastně napsat můžu? Asi jen to že jsem to četl, jsem zvědavý na další díl a budu doufat, že celý život nepotkám vyznavače tohoto boha aby mě s armádou kreatur za zády začal rozpory v textu vysvětlovat.

Plž

Ikonka uživatele Adari    [pošta] NEW     12:27:43 29.11.2015
Ahoj Sccione,
Tak tak vysoké hodnocení jsem opravdu nečekal...
Opět děkuji za chválu, vždy když schválíš moje dílo a čtu si tvůj komentář, hřeje mne to u srdce. :-)
Jak už vypovídá název a anotace, je to v podstatě popis začátku éry války smrtí, které se budu věnovat v následujících částech, a to už trochu jinou formou než zde.
Nyní k vysvětlení:
Smrti jsou ještě něco mnohem mocnějšího než bohové, ti vzniknou až po nich (dozvíme se v dalších částech :-D)
Přechod mezi prázdnotou a věčnostmi zde není úplně zřejmý, ale když si povšimneš, když sem hvězdy přišly, spatřily své mrtvé příbuzné. Věčnosti jsou tedy něco jako podsvětí. Zároveň jsou i temnotou, kam postupně přišly všechny hvězdy (noční obloha-Yawatar je měsíc)
Z příběhu se vytratil, proč bude zřejmé dál (má to co dělat s Unou)
Una je vedlejší produkt, Yawatar ji nikdy stvořit nechtěl.

Ikonka uživatele Sccion    [pošta] NEW     16:16:41 28.11.2015

Příběhy zobrazující cizí světy a především jejich historie a mytologie tu jednoznačně mají své místo. Ať už jako inspirace pro ostatní, či jen prosté nahlédnutí pod pokličku dalších herních skupin.

Je pravda, že tato konkrétní historie by mohla být s jinými spíš méně kompatibilní, už jen proto, že v ní je jasně daný božský panteon, který takřka vylučuje všechny ostatní. Nejvyšší bytostí se zdá být Yawatar či Smrt, nebo Smrti. Fakt, že se slovo "bůh" v celém příběhu skoro nevyskytuje, přitom nic nemění na tom, že zmíněné entity jsou na božské úrovni.

Pokud jde o literární stránku věci, jedná se o prosté vyprávění a popis faktů, bez většího náboje, což splňuje požadavky historického nebeletristického díla. Chyb jsem viděl jen minimum a přinejmenším jistou práci s dynamikou psaní (ne příliš dlouhá souvětí, občas účelně zkrácená pro zdůraznění momentu) lze vysledovat a ocenit. Snad bych jen zcela vypustil archaické přechodníky přítomné (poletujíc, našeptávajíc) a když už, tak je nahradil modernější verzí (poletující, našeptávající).

U příběhu samotného velmi oceňuji použité prvky inspirované klasickými mytologiemi o vzniku světa: Nejvyšší božská tvůrčí bytost, která vznikla jako opak ničeho, mající své "potomky", kteří jsou ale schopni se proti ní obrátit nebo jít vlastní cestou, to vše jsou principy používané u starších vyprávění a působí podle mě velmi důvěryhodně. Stejně tak si dovolím vyzdvihnout dle mého názoru krásnou myšlenku, že oči darované hvězdám je ve skutečnosti spíše oslepily, než aby jim darovaly očekávaný všepronikající zrak (hodně mi to evokuje biblický strom poznání, kdy Adam s Evou ochutnali zakázané jablko a v momentě, kdy prohlédli, uvědomili si, že jsou nazí).

Jsou však i místa, která považuji za poněkud problematická. V první řadě je to ne úplně pochopitelný popis míst. Evidentně existují světy vytvořené na základě úlomků prázdnoty (53 světů z 52 úlomků... konspirující teoretik by naznačil, že onen padesátý třetí v sobě prázdnotu neměl a snad byl tím, kdo se později vzepřel), a tyto světy jsou na nejnižší úrovni. Světy se pohybují v temnotě, která vznikla odstraněním prázdnoty, ale která evidentně existovala ještě před prázdnotou samotnou. V temnotě se nachází hvězdy. A nakonec je tu jakási poslední úroveň, Věčnost (či dokonce Věčnosti, jak naznačuje text, kdy se bojovníci jednoho světa vydali do "věčností"). Vypadá to, že věčnosti jsou totéž, co temnota, ale později v textu první Smrt našeptává Yawatarovi, koho má do věčností poslat - poslání do věčností je synonymem k usmrcení?

Též podle mě není zcela jasně vysvětlena postava Yawatara. Je zřejmé, že jako později Smrti, i on sám toužil po větší a větší moci, ale kromě toho, že byl tím, kdo stvořil Smrt (či nestvořil, vznikla sama? A pokud vznikla sama, proč ho poslouchala?) je jeho celková motivace nejasná. Ale nakonec se zničehonic z příběhu vytrácí a už do něj nezasahuje, ačkoliv je či byl nejmocnější bytostí věčnosti.

Poslední, co bych rád zmínil bude vypadat možná poněkud zbytečně, ale přesto si dovolím podotknout, že je možná škoda, že příběh je napsán tak, jako by ho psal nějaký skutečně zcela nezaujatý pozorovatel, který s celou mytologií nemá nic společného. Mytologie jsou krásné v tom, že se vždy vážou k nějaké kultuře, ve které je často přesně postižen vznik určité civilizace. Takto je například zjevné, že autorem tohoto vyprávění nemohl být člověk ani jiný lidský národ, protože těm se příběh vlastně vůbec nevěnuje. Celé dílo je popisem "skutečnosti" a "faktů", ale nikoliv imitací toho, co by si herní postavy mohly poslechnout. (ano, to bych opravdu chtěl hodně, ale co chci naznačit je, že existuje i další úroveň autentičnosti herních textů)

Celkově vzato není dílo dokonalé (jak překvapivé), ale v rámci svého žánru určitě patří mezi přinejmenším nadprůměrné počiny.




Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
0 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.055665016174316 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách