www.Dračí Doupě.cz


Registrace
--
Zapomněl jsem heslo --
Nick:  
Heslo:

0 přihlášených uživatelů.
7 uživatelů je na chatu.
 
Soutěž O Hlavu
Zlatého Draka

--
Aktuality
Novinky
Uživatelé
Vyhledávání
Rekordy a statistiky
--
Chat
Fórum
Ankety
Moudrá Sova
--
Články
Rozvoj DrD
Dobrodružství
Hřbitov
--
Galerie
Fotogalerie
Downloady
Linky
--
Bestiář
Předměty
--
Nová Povolání
Nové Rasy
Dovednosti
--
Válečník
Hraničář
Hraničářská kouzla
Kouzelník
Kouzla
Alchymista
Alchymistické předměty
Zloděj
--
Seznamka
Inzerce
--
Co je to Dračí Doupě?
Dračí manuál
Otázky a Odpovědi
--
Tvůrci a Redakce
--
Čekající díla
Dračí líheň
--
Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Krvavá alchymie

Příprava pro tisk (tisknuto 2627x)
Autor: Nathaka
Přidáno: 16:46:37 23.02.2014
Hlasovalo: 7
Průměrné hodnocení: 3.57


Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  »»»
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 15
Ikonka uživatele Galkor *   [pošta] nové     2:27:04 04.05.2014
Takže, spousta slov zde již padla ale i tak:
Název všichni již probrali. PLŽ to vystihl, pokud ale touží po odřezaných krcích a tak, chápu, že byl zklamaný :-D.
Dílko je zajisté použitelné. Očekávám od toho asi mnoho, ale zkusím to protlačit ve skupině. Jen se bojím, jak si poradíme právě s dotykem. Možná sem PJ mléko, ale to mi tam asi vadí nejvíc.
Možná bych to krapet přepsal, myšlenka dobrá, ale zpracování mi příjde poněkud nekonkrétní.


Ikonka uživatele Dakeyras *   [pošta] nové     15:54:03 02.03.2014
Jako schopnost je to zajímavá, ale nějak mě nepřijde, že by "zaktivnila" alchymistu. Název jako v každém ve mě vyvolal dost podobnou představu. Když jsme se dal do díla, tak jsem čekal, že to bude něco o tom, že se alchymista může pomocí lektvarů nabušit lépe než by to zvládl s jinými - něco jako lektvar síly vydrží déle a s větším bonusem, případně je schopen jej kombinovat s lektvarem rychlosti atp...

tohle dílo mě proti očekáváním zklamalo, ale jeho myšlenka je dobrá a nesmím jej soudit skrze předsudky získané ne úplně vhodně zvoleným názvem a svou představou. Takže to nechám chvilku odeznít, přečtu asi znova a budu hodnotit až posléze.

Ikonka uživatele Nathaka *   [pošta] nové     17:06:53 26.02.2014
Hrdlodus: To je hustá myšlenka, že po nějakém "lepším" výcviku by se šíření dotykem změnilo na šíření "dechem". Máš u mě malé, ale bezvýznamné plus. :)
Zkus UnknowNova Alchyfága v Nových povoláních, jestli jsi ho ještě nečetl, ten tuším takové vylomeniny umí.

Ikonka uživatele Hrdlodus *   [pošta] nové     16:50:47 26.02.2014
Já bych to rozšířil. Třeba více výcviků na úkor "lidství". Alchymista by mohl mít v sobě 150 lektvarů, ty šířit něčím jako dračí dech, ale bez iluzivního kouzla by v civilizaci na sebe lákal davy s vidlemi a pochdněmi.

Ikonka uživatele Nathaka *   [pošta] nové     12:13:22 26.02.2014
Nebudu tě bít, chápu to. Vím, že ten název není úplně ideální. Na druhou stranu myslím, že podstupovat nějakou zakázanou transformaci a pak si přímo do krve píchat jedy a lektvary... Jak říkám, punc temna to má. :)
Ta volba tu samozřejmě je v tom, že pokud hráč nechce, tak určitě krvavým alchymistou nebude. Pokud chce, musí splnit nějaké podmínky. Náhoda do jisté míry ovlivňuje, do jaké míry ty podmínky splní, což je v DrD docela běžný postup.
Víc lektvarů v těle na úkor síly by asi šlo, ale podle mě by bylo docela složité to pravidlově ošetřit. Nejspíš bys pro každý lektvar zvlášť musela určit, jak přesně ho to oslabí... Nebo nějak globálně nastavit, že jedy mají takto menší Nebezpečnost, posilovací lektvary kratší trvání, léčení léčí méně životů? Nevím.
Každopádně díky za komentář.

Ikonka uživatele Ascella *   [pošta] nové     0:34:55 26.02.2014
Nathako, nebij mě, ale i já si coby Krvavá alchymie představila něco temného, ne zrovna dělání lektvarů za životy, ale nějaké zpracovávání těl, manipulace s krví cíle, kletby… nevím, ale podobně jako Plž jsem se cítila ošizená, když se z toho vyloupla tato schopnost, která se mi ovšem velmi líbí. Z toho je krásně vidět, jak název může čtenáře ovlivnit :-)
S Plžem se ztotožňuji i v dalších ohledech, třeba jeho vysvětlení ohledně násobení účinků lektvaru je velmi pěkné, samotnou by mě nenapadlo (přesto zrovna tohle bych dílu nevyčítala, přijde mi to dobré). I já bych dala hráči volbu, zda chce do toho jako do subpovolání jít – prostě schopnost daná nikoli náhodou, ale čistě rozhodnutím.
Vražedné obětí se mi líbí (jen nevím, kdo by se objímal s polozombíkem…), rozhodně to má příběhový potenciál. A rozhodně si myslím, že zrovna moje družina by pro takového alchymistu měla využití. Vyjma metání lahviček pobíhání po bojišti a snaha infikovat nebo podporovat, tím by se hráč rozhodně mohl vyblbnout, snaha o taktičnost pohybů, výběr vhodných lektvarů v záloze…Jo, asi by mě to bavilo ;-)
Osobně bych dovolila více lektvarů v těle na úkor třeba jejich síly. Možná bych zohlednila bonus alchymistovo odolnosti (1+bonus lektvarů v těle v jednu chvíli). Sám by mohl určovat, který z lektvarů vypustí kterým dotykem a na koho, pro válečníka rychlost, jedno záložní léčení, jeden hezký jedík.

Ikonka uživatele Nathaka *   [pošta] nové     22:21:51 25.02.2014
Plž: Děkuju za kritiku.

Nad názvem jsem hodně dlouho přemýšlel, ale nic lepšího mě nenapadlo. Nakonec mi přišlo, že "krvavá" sedí víc než dost - není to sice plné cákající krve, ale rozhodně to má svůj punc temna a zakázaného umění. A s krví to souvisí možná i těsněji než zmiňovaná krvavá magie. :)

Ty říkáš, že pravidla jsou roztahaná, ale pro mě bylo podstatné, aby šla za sebou tak, jak mají. Místo abych vypsal všechna pravidla a pak každé z nich jednotlivě rozváděl a skákal tak od jednoho tématu k druhému, věnoval jsem se jim postupně a rozváděl je hned, aby byla každá část mechaniky popsaná v jednom odstavci. Toho textu není zase tolik, aby to nešlo pobrat.
Nicméně pro všechny případy si stačí přečíst jen tučně zvýrazněný text a zjistíš, že všechna zásadní pravidla tak snadno dostaneš dohromady.

Souhlasím s tvou poznámkou, že místo úplné imunity tam mohla být nějaká past, a líbí se mi tvůj příklad s použitím jedu zpět proti agresorovi.

Co se týče učení, když o tom tak mluvíš, tak máš asi pravdu, ta past tam vůbec nemusela být. No na druhou stranu, hraničář by si taky mohl psa vybrat, místo aby na něj házel, a já věřím, že když se s PJ-em hráč dohodne, tak jsou tyhle situace řešitelné domluvou.
Asi jsem jen chtěl i nějak pravidlově podchytit, že krvavým alchymistou se nemůže stát jen tak někdo.

Ikonka uživatele Plž *   [pošta] reputace: 3
Ascella: +1
Dakeyras: +1
Nathaka: +1
nové     21:51:08 25.02.2014
Mám rád černou magii různé krvavé rituály a podobně, a když jsem uviděl název dílka tak jsem se hned dal do čtení. Ale po zjištění o co se jedná, jsem byl zklamaný. Cítil jsem se podvedený. Žádná cákající krev žádné podříznuté krky. Pod názvem krvavý si holt hned představím podobně jako pan NeznámÝ něco jiného.

Ale když už jsem byl v tom čtení, četl jsem dál. Jak kritiky NeznáméHo, tak samotné dílko. Až přemýšlením jak to tedy vlastně je a opětovným přečtením jsem zjistil jak je to s několikanásobným používáním, polovičním trváním a dvojnásobkem na tvorbu. Na to, kolik je v příspěvku vlastně číselných pravidel je to trošku škoda. Roztahat je do dvou odstavců a ještě zabudovat do textu. Osobně mám radši přímočařejší číselné mechaniky.

K působení lektvaru v krvi sice chápu proč to Nathaka takto zvolil, že jen jeden lektvar a jinak imunita ale osobně bych raději viděl míchání účinků částečné působení i na alchymisty atd. Přijde mi to z herního hlediska přece jen zajímavější než jen ultimátně jeden lektvar a jinak nic. Raději bych dal hod na past při použití, že nebude na alchymistu působit, ale bude jej moci předat dále. Stejně si dokáži představit, jak by již silně zmutovaný Alchymista schytal zásah jedem a on by místo toho aby byl otrávený zezelenal a dotykem ho vrátil zpět na útočníka. Tohle si myslím že by více obzvláštnilo hru než pouhá imunita.

S dotykem osobně problém nemám s tím bych si jako PJ nějak poradil.

Co mi dále nesedí, je učení se krvavé alchymii. V tomto ohledu nemám rád náhodu, která ničí možnost výběru charakteru postavy. Když už si někdo zvolí tohle umění s tím, že bude chodit jako zombie s krvavýma očima a naběhlými zelenými žílami tak na to musí mít charakter a 14 hodů na past může tenhle charakter hodně kazit a ničit. Když se to navíc nepodaří po několik přestupů za sebou je celá vysněná postava k ničemu.

Přepočet mi nevadí. NeznámeHo výpočty bych roztříštil tvrzením, že když už je lektvar v krvi tak se holt tvoří dál (z krve alchymisty) a proto tam také vydrží tak dlouho a jde použít vícekráte než obvykle. Tím nabourám celé výpočty, protože na 36 úrovni vlastně nezačínám na 100% vypitého lektvaru ale třeba až na 200 nebo 300% díky změněnému metabolizmu alchymisty. Nicméně souhlasím s NeznámýM, že zavedení krvavé alchymie je potřebí hodně promyslet jaký dopad na svět bude mít. Co se týče světa, osobně bych to viděl spíše na tajnou uzavřenou sektu či společenstvo než veřejně známý fakt. Tím by se vysvětlovala i ta fóbie před strašně vypadajícími Alchymisty posedlými jistě nějakým strašlivým démonem.

Plž

Ikonka uživatele Nathaka *   [pošta] nové     15:59:47 25.02.2014
UnknowN: Jenže on JE velký rozdíl, jestli od Alchymisty koupíš lektvar, který můžeš kdykoliv vypít, nebo mu zaplatíš, aby se s tebou táhl přes půl světa, riskoval život a aktivně používal svou schopnost, když to zrovna vyžaduješ.
Ano, pro cestující léčitele se efektivita léčení zvýší, pakliže mají pečovat o větší množství lidí. (Pakliže mají vyléčit jednoho, tak se jim naopak vyplatí dát mu normální lektvar.) Já v tom nicméně nespatřuju nic světoborného. Ekonomiku světa podle mě neřeší ve hře nikdo, a pokud, tak jsou podle mě už v základních pravidlech mechaniky a metody, které ekonomiku boří mnohem víc. (Kouzelníci by ekonomiku zruinovali nesčetněkrát rychleji než sebevětší kvantum krvavých alchymistů.)
To, že Alchymista najednou bude hrát v soubojích větší roli a viditelně posílí družinu, nevidím jako chybu, naopak - doteď byl totiž alchymistův význam pro souboj minimální a sílu protivníků určoval PJ hlavně na základě toho, kolik ran vydrží válečník, kolik skřetů poseká chodec a kolik bossů usmaží kouzelník. Přítomnost alchymisty jeho odhad v podstatě neovlivnila.Teď konečně ho do toho mixu musíš počítat taky.

Ikonka uživatele UnknowN *   [pošta] reputace: 1
Dakeyras: +1
nové     15:15:54 25.02.2014
Mějme dva alchymisty.

Jeden alchymista za 1000 zlatých nakoupí magy a suroviny, za které začne vyrábět elektrické články. Celkový objem vyrobených článků je schopen vyprodukovat 1000 kilowatthodin elektrické energie.

Druhý alchymista si nejprve na trakař postaví generátor, a pak za těch samých 1000 zlatých nakoupí magy a suroviny jako palivo. Se svým trakařovým generátorem a daným objemem paliva je schopen vyprodukovat 6000 kilowatthodin elektrické energie.

To, že je generátorem možné vyprodukovat více energie, než kolik lze odčerpat z článků, je v pořádku - články představují ztrátu.

Pro spotřebitele je ale celkem jedno, jestli jejich kilowatthodiny jdou z baterek, nebo z generátoru - ty zajímá jenom cena.

Ve světě, kde jsou jenom baterkáři, má kilowatthodina hodnotu 1 zl. Ve světě s generátořama se hodnota kilowatthodiny začne posouvat směrem k 1 st a 7 md.

Neříkám že to je špatně - jenom říkám, že ten efekt není tak triviální, jako že alchymista v nějaké družině bude aktivnější. Ten efekt je takový, že jakmile se ve světě objeví krvaví alchymisté, tak si ten svět dříve nebo později uvědomí, že může mít své kilowatthodiny až šestkrát levněji, a ten ekonomický tlak, který to vyvolá, *není* (slovy Julia Caesara) jen "Bezvýznamnou záležitostí!!!".

Je fakt, že leckterá herní skupina nemusí brát na ekonomiku okolního světa ohled... I v tom případě, jak mě teď dodatečně napadá, je ale otázka, co to vlastně se hrou udělá... PJ totiž stejně bude muset hru přizpůsobit tomu, že má družina najednou k dispozici větší kvantum lektvarových efektů - Dřív bitku se skřety plánoval s tím, že si třeba rychlosti lokne jenom jedna postava, teď jí bude plánovat s tím, že tu rychlost budou mít všichni. V jistém bodě hry najednou přibudou welfovy lektvary, a tam kde by předtím nawelfování celé družiny znamenalo celkem citelný zásah do družinových zdrojů, bude najednou totéž otázkou výroby jednoho dvojitého lektvaru... Buďto pak prostě postavám do cesty nacpe silnější protivníky, nebo ještě více omezí alchymistovy zdroje...

A i kdyby ne, tak to nakonec imho skončí jenom tím, že družina mnohem rychleji a levněji dosáhne limitů pro předávkování a návyk, v kteréžto chvíli zájem o alchymistické výrobky zase rapidně opadne.

  »»»



Vygenerováno za 0.10690498352051 sekund.

© 2001 - 2004 Almad, James Timqui a Tomash, design © 2001 by James Timqui Skin by melkor unlimited.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR

Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách