www.Dračí Doupě.cz


Registrace
--
Zapomněl jsem heslo --
Nick:  
Heslo:

9 přihlášených uživatelů.
0 uživatelů je na chatu.
 
Soutěž O Hlavu
Zlatého Draka

--
Aktuality
Novinky
Uživatelé
Vyhledávání
Rekordy a statistiky
--
Chat
Fórum
Ankety
Moudrá Sova
--
Články
Rozvoj DrD
Dobrodružství
Hřbitov
--
Galerie
Fotogalerie
Downloady
Linky
--
Bestiář
Předměty
--
Nová Povolání
Nové Rasy
Dovednosti
--
Válečník
Hraničář
Hraničářská kouzla
Kouzelník
Kouzla
Alchymista
Alchymistické předměty
Zloděj
--
Seznamka
Inzerce
--
Co je to Dračí Doupě?
Dračí manuál
Otázky a Odpovědi
--
Tvůrci a Redakce
--
Čekající díla
Dračí líheň
--
Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Paměť materie

Příprava pro tisk (tisknuto 1485x)
Autor: Nathaka
Přidáno: 21:52:50 10.02.2014
Hlasovalo: 6
Průměrné hodnocení: 4.33


Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
Počet zobrazených příspěvků: 1-6 / 6
Ikonka uživatele Plž *   [pošta] nové     20:35:28 15.02.2014
Nathaka:
Mám dovednostní systém kde jednou z dovedností je i alchymie ale rozhodně nemám démony, sféry, bhuty a podobné věci. Co mi zbylo z alchymie je pouze míchání různých lektvarů a tvorba magických předmětů. Duši materie taktéž nemám a ani zavádět nemíním.

Plž

Ikonka uživatele Nathaka *   [pošta] nové     21:43:20 14.02.2014
Plž: A mají v tvém světě předměty duši, s kterou mohou alchymisté nějak pracovat (jestli tam teda vůbec máš alchymisty)?

Ikonka uživatele Plž *   [pošta] nové     20:55:17 14.02.2014
Paměť materie je velmi pěkná věc a pro hru jistě přínosná ale bohužel ne pro moji. Již před nějakým časem jsem do magie zařadil pod umění věštecké náhled jak do budoucnosti tak především do minulosti. Jen je to pomocí kouzel.

S čím bych ještě nesouhlasil je možnost sledování umístění předmětu. Osobně si myslím že paměť by se měla vztahovat jen na dění se samotnou matérií tedy co se předmětu dotýkalo ale nikoliv kde přesně (v rámci daného světa) se věc nacházela.

Vše co jsem napsal je jen moje představa materie a její paměti, která je zkrátka jiná, ale rozhodně to není chybou dílka.

Plž

Ikonka uživatele Nathaka *   [pošta] nové     0:05:03 11.02.2014
UnknowN: Jako už tradičně děkuji za rychlé schválení. Rovněž děkuji za příjemné hodnocení. :)
Je asi pravdou, že paměť materie mohla obsahovat i mnohem "metafyzičtější" informace a celý příspěvek mohl mít stejně dobře formu třicetistránkové eseje o duších objektů, ale tyhle "metafyzické" myšlenky jsou snad ze všech nejrozporuplnější a mně docela stačilo, jak jsem se zamotal do úvah o časoprostoru v diskuzi pod Myšlenkovými světy, když jsem musel reagovat na všemožné rýpání. Otázkou taky je, nakolik je taková metafyzika přínosná pro samotnou hru - může pochopitelně podpořit atmosféru a dát celé hře jistý náboj mystična, no na druhou stranu takový náboj musí stejně vytvořit PJ tím, jak to celé podá, a k metafyzickým úvahám podle mě pravidlový příspěvek jakožto návod nepotřebuje.
Tolik tedy k tomu, proč jsem se rozhodl držet se "při zemi".

Jinak s pobavením sleduju, že se nám oběma líbí nápady toho druhého, ale vždycky nám přijde, že to šlo zpracovat kreativněji. Někdy bychom měli dát dohromady nějaké dílo jako tvůrčí duo, a schválně, jestli se ta oboustranně excitovaná kreativita projeví v plné síle. :-))

Zdar a sílu do dalších kritik přeje Nathaka :B

Martel z Kantonu: Děkuju, jsem rád, že se líbí. :)

Ikonka uživatele Martel z Kantonu *   [pošta] nové     23:34:48 10.02.2014
Dobrý den,

příspěvek se mi velmi líbí, nabízí příležitosti pro dobrodružství, z tohoto pohledu to považuji za velmi přínosné. Vše je popsáno jednoduše a je to celkově krátké a výstižné. Možná si to lehce poupravím časem, ale zase je to něco, co půjde v podstatě hned napasovat do hry, když to přijde vhod. A asi k tomu není moc co okecávat, případné drobnosti si každý může doladit podle sebe a svého světa :-)

Martel z Kantonu

Ikonka uživatele UnknowN *   [pošta] nové     21:52:50 10.02.2014

Základní myšlenka díla je mi velmi blízká, byť mám trochu odlišný pohled na to, co si materie pamatuje - v mém náhledu je veškerá hmota schopná uchovávat (a reagovat na) "ozvěny" myšlenek a emocí živých tvorů, s čímž je spojené i vytváření symbolicko-mystického významu jak předmětů a objektů, tak i hmoty jako takové (tzn. nejen že si pamatuje meč, ale pamatuje si i kov, ze kterého je vyrobený a kůže, kterým je omotaná rukojeť) - autor to pojal po svém: Paměť materie je v jeho pojetí spíše fyzického, než metafizkého rázu. Na druhou stranu, jak autor sám naznačuje, tyto jiné druhy "spirituálnější a přírodnější" paměti přísluší spíše druidům - k alchymistům naopak ten ryze souřadnicový a veličinový přístup docela sedí.

Subjektivně vzato, sama názorová příbuznost příspěvku k mým vlastním názorům dodává dílu takový *lusk*, až se hory zelenají, a příspěvek bych bral všemi deseti. Objektivně si ale myslím, že vysoký potenciál díla zde není využit zrovna dvakrát efektivně - očekával bych, že si autor s tak jednoduchou a přitom krásně tvárnou myšlenkou podstatně více pohraje - toť důvod, proč dílu nakonec přeci jenom nedávám celých 5*.

Zdar a sílu do další tvorby přeje strejda UnknowN ;-)





Vygenerováno za 0.50373220443726 sekund.

© 2001 - 2004 Almad, James Timqui a Tomash, design © 2001 by James Timqui Skin by melkor unlimited.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR

Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách