www.Dracidoupe.cz



Alchymistova Přesnost

Příprava pro tisk (tisknuto 2874x)
Autor: Nathaka
Přidáno: 15:22:39 10.03.2012
Hlasovalo: 14
Průměrné hodnocení: 3


Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  [Předchozí]
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 28
Ikonka uživatele Dakeyras    [pošta] NEW     11:05:48 18.03.2012
Tak já jen porovnal alchymistu s jinými povoláními.

Ale jinak k alchymistovi to chce prostě trošku jinačí přístup. Prostě to není povolání pro dungeony, ale pro brůža kde je to spíše detektivní a záleží spíše na přípravě, než na tom kolik postav dokážeme zabít. Samozřejmě alchymystovi by pomohlo, kdyby si mohl magenergii destilovat sám, "takřka za pochodu" a být schopen pomoct družině, třeba denně a k tomu samozřejmě potkával prvky, které jsou destilovatelné, dostatečně často..

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     8:53:41 18.03.2012
To může být pravda, ale problém alchymisty vzniká podstatně dřív, protože se jedná o začátečnické povolání. Hráči hraničářů a zlodějů už podobným způsobem jako jeden z jejich oborů od začátku omezeni nejsou a stanou-li se z nich chodci a lupiči, tak ani nebudou (nehledě na to, že stupidita druida a sicca tkví toliko v tom, že mají na prostředí omezenou toliko svou nejzajímavější část, ale pořád si ještě zachovávají nějakou základní škálu schopností). Kadžopádně bych ale diskusi o druidovi a siccovi řešil v místech těmto oborům příslušícím, nikoliv tam, kde se zrovna řeší alchymista ;-)

Ikonka uživatele Dakeyras    [pošta] NEW     17:33:00 17.03.2012
abych řek pravdu, tak mě alchymista (a obě jeho specializace) pořád vyjde využitelnější ve hře, kde postavy cestují po různu po světě, než druid a sicco kteří jsou hodně specifičtí na konkrétní místo - hvozd a město a ještě k tomu pokud opouští dané území a přijdou nan ové stejného typu začínají v podstatě od začátku...

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     11:50:12 17.03.2012
Nicméně z toho co Zdenál řekl nám vylézá jedna dost podstatná otázka:

Je lepší/jenodušší/výhodnější snažit se ze současného alchymisty udělat plnohodnotné hráčské povolání, nebo současného alchymistu jako hráčské povolání zrušit a jeho schopnosti přerozdělit mezi CPčka?

No představte si, že byste coby PJ našli tady na serveru nové povolání, které by ve svém popisu mělo uvedeno tuny věcí, které dokáže vyrobit... Ale které by v konečném důsledku vedlo k tomu, že družina bude mít spoustu důvodů táhnout s sebou ty výrobky, ale žádný důvod táhnout s sebou toho, kdo je vyrobil. Teda já jako PJ bych si asi řekl - výrobky jsou bezva, ale dělat kvůli nim nové povolání je zbytečné... Vezmu si z díla jenom popis těch výrobků a frknu je alchymistovi...

...a pak bych si uvědomil, že alchymista je na tom stejně.

Hele, já jsem taky pro větší variabilitu, ale nejsem natolik ignorantní, abych nepřipustil možnost exitence jiné cesty. V tomhle smyslu by se svým zvráceným způsobem možná hodilo označení "Konečné řešení alchymistické otázky". Ano, bylo by to drastické a radikální, nicméně se jedná o velice validní otázku:

"Co kdybychom alchymistu jako hráčské povolání prostě zrušili?"

-------------------

Když ale půjdeme směrem dalšího vývoje:

V případě alchymisty by se možná hodily bonusy jiného typu, a sice ne na bázi přesnosti apod., ale třeba na bázi jeho zvýšené odolnosti proti jedům, která vyplývá z toho, že se prostě s jedy učí pracovat a během výcviku se více či méně do kontaktu s jedy nějak dostane a jakoby se "naočkuje" - tělo si zvykne, apod.

U lektvarů by se pak hodil obrácený přístup - Alchymistovo tělo bylo během výcviku často vystaveno účinkům lektvarů, tím pádem je jejich účinkům přístupnější, a lektvary pak mají větší efekt.

Pokud jde o výbušniny... Tam už je to těžší - těžko si představit, že bude alchymista výbušninu nějak upravovat až na místě. Možná by mohlo fungovat dát alchymistovi obranný bonus proti výbuchům a umožnit mu tak používat výbušniny se sníženým rizikem i tehdy, kdy by se měl sám nacházet v jeho dosahu (třeba "Alchymista díky svým zkušenostem s výbuchy ví, jak včas zaujmout bezpečnou polohu, a díky tomu ho výbušniny zasahují tak, jakoby stál o pásmo dál").

Vysloveně divy by pak udělalo pojetí alchymisty coby magického povolání. Rázem by pak bylo velmi jednoduché odůvodnit i další typy bonusů a vychytávek, díky kterým by bylo výhodnější nechat alchymistu používat jeho výrobky.

A pokud jde o alchymistu a cestování... No, alchymista se může vydat na cesty tehdy, pokud by si potřeboval zajistit nějaké vzácné suroviny a ujistit se, že jsou opravdu pravé. Sice by k tomu potřeboval družinu, u které by byla velká šance, že na nějaké takové suroviny narazí, nebo si přímo nějakou takovou družinu najít a být v podstatě zadavatelem questu, ale je to začátek.

Kdyby se to pak trochu vymyslelo tak, aby byl alchymista o něco samostatnější a méně závislý na různých okolostojíčnostech, tak potom by už i osamělý alchymista měl důvod vypravit se na dobrodružství a uplatnění v družinách by sháněl snáze.

Ikonka uživatele Folcwine    [pošta] NEW     18:20:44 16.03.2012
Zdenál:
Mícháš jabka s hruškama, srovnáváš CP s HP.

Proč by měl mít alchymista bonus a ne třeba kovář?
Protože Alchymista je hráčské povolání a kovář je CP (pozn.: dovednost nerovná se povolání).

Pokud půjdem podle tvojí logiky, tak se dostanem leda tak do svrabu (=tam kde je DrD s alchymistou teď) xD.

UnknowN:
Obávám se že na netu k volně stažení není a já ti jej dát nemůžu, protože autor si výslovně přál, aby se dílo nešířilo. Mám dojem že to ani nebylo pro DrD ale pro DnD3.
Teoreticky Sniper by se mohl podělit o svou verzi alchymisty a teoreticky já bych mohl někde vyštrachat svou torzo-verzi alchymisty...

Nathaka:
Moc to prožíváš, SuperBarbar taky dal extrémní hodnocení a taky se to nijak neřeší...
Kdybych byl Zombie, tak ti tady postupně rozeberu každý předmět zvlášt včetně analýzy dopadu pro hru.

Ikonka uživatele Zdenál    [pošta] reputace: 1
Dakeyras: +1
NEW     14:48:52 15.03.2012
Ten rozpor je jen zdánlivej.

Podle tvojí logiky by měl být tedy v používání zbraní a zbrojí lepší válečník nebo kovář?

Mělo by smysl a měl bys zdůvodnění dávat teoretickému povolání kovář bonusy na používání zbraní a zbrojí oproti válečníkovi?

Abych se vrátil k současnýmu pojetí alchymisty, tak ve většině svých schopností je to "kovář" a jen v máločem je "válečník" (viz schopnosti které vypsala Ascella).

Koneckonců právě válečník si léčivé lektvary dost možná aplikuje častěji než kterékoli jiné povolání. Pokud má mít někdo bonus k jeho aplikaci založenej na častém používání, bude to právě on.

Co se týče různých ohnivých hlín a potenciálních granátů a bomb - zase, alchymista je vyrábí, ale od vrhacích zbraní je tu zloděj, od plížení a podminování je tu zase zloděj. Proč by vůbec teda měl mít alchymista bonus?

Ad absurdum. Měl by umět theurg chodcovský meč nebo lupičův klíč používat lépe než hraničář nebo zloděj?

Jde o to že si chce nejdřív odpovědět (a budu se nyní opakovat) na to co je vlastně alchymista zač, co dělá na dobrodružství a jaká má být jeho role a až potom řešit jeho schopnosti takovým způsobem aby této roli dostál. Podle mě si na tohle neodpověděli ani tvůrci DrD a neměl ji ujasněný žádný hráč alchymisty s nímž jsem hrál. Ani PJ. (je pravda že tady na mě můžeš použít argument že jsem toho zas tolik nenahrál).

Hotfixovat ho tak že si řeknu: Kovář je moc slabej oproti válečníkovi a nepoužitelnej na dobrodružství, tak mu dám s vlastnoručně vyrobenou zbraní +2 na SZ a akci na kolo navíc. Místo toho je lepší zamyslet se nad tím jestli je kovář vůbec hrdinské povolání.
A jestli jde vůbec kovář jako hrdinské povolání pojmout. Věřím že u alchymisty to lze mnohem snáz než u kováře. Ale ne tím že mu dám tupý neoddůvodněný bonusy, ale tím že mu dám promyšlený a odpovídající schopnosti které sednou k jeho roli a jejichž sílu doladím tak aby byli ty povolání jakž takž vyrovnaný.

Tím se dostáváme k tomu proč na některé tvoje návrhy říkám že jsou fajn a o jiných že je to blbost. I když podle tebe vedou ke stejnému cíli, podle mě to není ten cíl ke kterému mají nutně vézt, nemluvě o tom že některé do toho cíle jdou dost trnitou cestou.

Ikonka uživatele Nathaka    [pošta] NEW     0:45:47 15.03.2012
Folcwine: Poznat to na něm určitě je, ale to neznamená, že je to takový paskvil. Sorry, ale poslední dobou se mi zdá čím dál víc, že jsi takový nový Zombie. Prostě tě nepobírám.
Smrtlivec, psán do formuláře, průměr 4,27. Expulzní krystaly, psány do formuláře, průměr 4,56. U tohohle díla jsem se sekl, nezamyslel jsem se dostatečně nad konkrétními bonusy a mohl jsem vymyslet i lepší, ale výplod na jednu hvězdu to prostě není. Má to svůj přínos a je to dobře napsané. Administrativa se dá odbourat a zbyde ti několik jednoduchých úprav pro dobrý pocit, že alchymista umí používat své předměty lépe než ostatní. A o to jediné šlo. O drobnou úpravu, ne o všespásné řešení, ne o napravení Alchymisty, ne o nové povolání.

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     23:51:58 14.03.2012
Folcwine: Kdepak by se ten "Godwikův alchymista" dal sehnat k přečtení?

Ikonka uživatele Folcwine    [pošta] NEW     23:29:51 14.03.2012
Zdenál:
Nevíš co chceš - protiřečíš si.
Na jednu stranu se ti nelíbí, že alchymista je typan, který čeká před jeskyní než se všichni vrátí na druhou stranu se ti nelíbí žádné z řešení, jak jej bojově zpoužitelnit.

Nevím co se ti nelíbí na tom, že alchymista je v požívání alchymistických předmětů lepší. válečník je taky lepší lepší v používání těžkých zbraní a sicco s dýkou a hraničář s dlouhým lukem.
Příklad, když alchymista háže ohnivou hlínu, tak ji může hodit například tak, aby na nepřítele spadla část stropu, hodí to tak, aby se tomu šlo hůře vyhnout. Umí to prostě lépe než ostatní, protože s bouchajícími věcmi pracuje odmala a má to prostě v oku. Ve hře se to pak bude popisovat stejně jako například válečníkovy útoky kyjem (tedy většinou popisně nijak, pouze pravidla zohlední, že daná postava tp udělá lépe než jiná). Nathaka to tam má v závěru napsané - v tom odstavci který považuji za jediný obstojný z celého díla.

Godwikův alchymista kterého jsem četl byl již fakticky další plnohodnotně bojová postava, která bojuje alchymií (míto třeba meče nebo kouzel).

Nathaka:
Sám jsi níže přiznal, že dílo je "psáno přímo do formuláře" - je to na něm poznat, více k tomu snad není třeba dodat.

Ikonka uživatele Sccion    [pošta] NEW     17:21:03 14.03.2012

Díky plodné diskuzi by se dílo skoro hodilo do Rozvoje. :)

Já nic přínosného nepřidám, jen poděkuji všem, kteří se jí zde zúčastnili, za pěkné podněty. U příspěvku samotného mám stejný problém s aplikací přenosti, jako všichni ostatní, ale soupis bonusů se mi líbí. Vždycky jsem o rozvoji alchymisty uvažoval v rámci "hračičkovství", které popsala Ascella, abych spíš podpořil iniciativnost hráčských možností, ale přímé udělování číselných bonusů mě, ani nevím proč, zatím nikdy nenapadlo. :)


  [Předchozí]


Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
3 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook


Vygenerováno za 0.78352403640747 sekund.
© 2002 - 2004 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách