www.Dracidoupe.cz



Démon rychlosti

Příprava pro tisk (tisknuto 2545x)
Autor: MartinB
Přidáno: 12:47:22 14.03.2013
Hlasovalo: 10
Průměrné hodnocení: 3.2


Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
[Další]
 
Počet zobrazených příspěvků: 11-19 / 19
Ikonka uživatele Fafrin    [pošta] NEW     20:25:12 15.03.2013
Zvyšování pohyblivosti bych možná dělal levnější než u iniciativy, ale jinak velmi pěkný generický deamon.
+1. v 2. sféře a další +1 za každou třetí mi přijde optimální, vzhledem k tomu, že zde není horní hranice. (Jek to pracuje se zbraněmi, u nichž se ztrácí iniciativy - nabízí se dva výklady a každý dává smysl. U jednoho by past nastupovala až u +6, u jiného už u +4.)
Děkuji za ně, nemám v zásadě co vytknout.

Ikonka uživatele MartinB    [pošta] NEW     17:53:55 15.03.2013
Ano, šermíř s bonusem k iniciative +12, který již má teď velmi vysoké fyzické nároky na boj, ale je to pro něj normální si přidá dalších +6, atlet sebezvyklejší běhat rekordy bude mít problém zvýšit i na krátkou dobu svůj sprint o 50 % a chtěl bych vidět, co by s ním provedlo umělé popohnání třeba zrovna tím držením se jedoucího vozu. A o to my šlo, kouzelník nemá ani zdaleka fyzické předpoklady pro rychlý fyzický boj a proto má postihy již při +6, zatímco šermíř v boji na výše uvedené úrovni až s +17 (včetně démona i šermu). člověk, který nění zvyklý na jistou činnost se rychleji zlepší, než člověk, který je na vrcholu svých sil a chce ještě přidat, proto ten kouzelník to má v poměru u zdvojnásobení akcí, zatímco šermíř v daném případě jen o 1/3 myslím.
Meč může vážit i 1 minci, ale mluvíme o rychlosti pohybu, né nesení váhy (i kamínek s dostatečnou rychlosti prorazí ocelové pláty) . Zkoušel jsi někdy hru kanada? Dva lidé drží provaz na opačném konci a snaží se švihnutím ,,vyrazit"
druhý konec soupeři. Nebo ještě lepší případ, udržet požárnickou hadici a vést výtok směrem, kam chci.
Trvám na tom, že rychlost zvyšuje nepřesnost, i samotná pravidla to potvrzují - vrh a střelba bez míření - postíh -2 na útok. Problém je, že se neuvažuje rychlost letu samotného, ale rychlost vrhnutí a tudíž pohybu ruky. Urychlení předmětu je jen ve fázi, kdy jej postava drží, ve chvíli, kdy se přestane předmětu dotýkat již působí setrvačná síla. Tenhle mechanismus není použitelný u střelných zbraní, takže démona nelze použít na střelné zbraně.

Ikonka uživatele Dakeyras    [pošta] NEW     12:11:25 15.03.2013
Kombinace - jak jsem psal - dle pravidel se kombinace považuje vlastně za jednu zbraň, takže pravidlově to možné je, reálně ne.

držení auta - tady samozřejmě, ale já se nesnažím držet auto, ale meč, který má kolik? odhadem 2 kila? šermíři, opravte mě, ale tady mě nepřipadá tak otřesné provést pohyb rychleji. Trochu větší problém bude u dvoubřitvé sekery a dvouruční palice, to ano, ale pořád se nesnažím udržet auto. A u trénované postavy a berem tu přece hrdiny, kteří prostě jsou trénovaní se jen tak nepřepnou a nenatrhnou si sval, jako dnešní zpohodlnělí lidé. A používáním takovýho předmětu si prostě po čase jistě zvyknu jak mentálně, tak fyzicky.

A střelba a vrh - to cos napsal je nesmysl v kontextu s problematikou. Předmět přece nezrychluje moje míření a moje reakce, ale rychlost předmětu, takže při střelbě mířím úplně normálně a až při vypuštění šípu se projeví jeho vlastnost tedy rychlost a v ten okamžik je to právě výhodou. A vrh dýkou je v podstatě to samé, sice může ovlivnit tedy ruku už při vrhu, ale vrh je hlavně o naučeném pohybu, který by rychlost tolik ovlivnit neměla. Protože stejně se nesnažím zasáhnout malý bod, ale tělo, takže když se netrefim na centimetr přesně tak nevadí.

To co popisuješ, je sice pravda, ale je to extrémní případ, zato u tebe to odpovídá tomu, že mám šanci si něco udělat při obyčejném klusu, který při zrychlení bude spíš stále jen rychlejším klusem. Přece jen Pokud beru pohyblivost třeba 10 takže navýšení o +1 je jen 10% a +5 je tedy 50%, což mi nepřijde jako tak strašný zrychlení, které se může projevit až při sprintu, tedy alternativa sprintu z kopce, který popisuješ. U zbraní - protože u šermíře je v lidských možnostech mít až 3 útoky za kolo, nevím, proč bych měl mít problémy s přídáním 1 útoku navíc, když mám třeba už 2 útoky za kolo. Jistě chvíli si na to budu muset zvykat, ale nemyslím si ,že bych s tím měl mít takový problémy, když je to v mých fyzických možnostech (dle pravidel)

Ikonka uživatele MartinB    [pošta] reputace: 1
Ascella: +1
NEW     10:43:06 15.03.2013
Ano, démon zrychluje samotnou zbraň, konkrétně urychlí pohyb, který vede její držitel.
Ztráta životů je pro mě jasná, při roztáčení předmětů v reálném světě záleží na síle člověka, zda předmět udrží a zda ho některé napětí zraní. Obratnost by byla možná platná v případě, že se člověk zranit nechce a předmět pustí, pokud ale budu držet provaz přivázaný k autu, které se mnou trhne doopravdy záleží jen na síle, zda se pustím, nebo ne, když pustit nechci.
Kombinaci zbraní bych nedoporučoval z výše uvedeného, představ si, že by levá ruka měla 2x větší rychlost než pravá, myšlení máš jen jedno. Obvykle se kryješ oběma zbraněmi současně atp.
Při zraňování během pohybu, určitě jste již někdy běžěli z kopce, nebo jeli na furtošlapu z kopce. Co se stane, když přestaneš zvládat koordinaci? Obvykle bolestivý pád, ne jen větší únava.
Co se vzdálenosti při vrhu týče, beru to dle možnosti obvykle efektivně zamířit a trefit se, když pouze zesílím, popřípadě zvětším rychlost, naopak se přesnost ještě zhorší... zkuste pomalu sáhnout na bod někde na stěně a pak totéž udělat s maximální rychlostí. Nebo ještě lépe, pomalu a lehce odhodit předmět, zatímco do nějaké minimální vzdálennosti se přesnost nezmění, na nějakých 10 metrů už je dost znát rozdíl.
Uznávám, že démon ve vrhací zbrani není tolik výhodný, jako pro boj tváří v tvář, ale přijde mi správně udělaný s ohledem na vlastnosti démona. I tak může být životně důležité zvýšit dosah zbraně, npř. dostřel do hradeb, aby na mě útočníci sami střílet nemohli.
Každá výhoda jde samozřejmě kombinovat s kouzly, schopnostmi. Ale najít někde magický předmět, který umí kouzlo rychlost, nebo vzít do ruky zrychlený meč, kdo to pozná, kolik magů a jaká koouzla předmět má a jak dlouho to trvá? (to vím, ale ve skupině žádná taková postava být nemusí) Kouzlo může selhat, proti kouzlům obzvláště na vyšší úrovni existují ochrany.
O tom, že rychlost by měla zvyšovat i sílu jsem uvažoval, ale řekněmě, že je právě ta sílá (přesnost) ovlivněna danou rychlostí, jak jsem psal výše.
Díky moc za reakce - více hlav, více ví ;-)

Ikonka uživatele Dakeyras    [pošta] NEW     8:47:53 15.03.2013
Unknowne: je pravda, že si myslím, že v boji kde se válečník skutečně uplatní (tedy není to boj proti potvoře se speciální zranitelností), je prostě nejsilnější kouzlo rychlost, ale spousta kouzelníků na to zapomíná. Respektive chtějí vlastí viditelný způsob jak se zviditelnit jako důležití v družině a ne být jen "podporou", když chtějí být mocní hrůzostrašní kouzelníci. Navíc je třeba dbát na délku kouzla, a případně jej obnovovat.
Varianta s lektvarem je nevýhodná protože musíš na kolo přestat s bojem.

jinak mutchkin, nebo jak to říkáte, ve mě mi říká, že v kombinaci by to mohlo být slušný peklo. V jedné zbrani démon rychlosti v druhé útočný démon. Protože pravidla berou kombinaci jako jednu zbraň co do počítání účinku, ale možnost zaklít do něj 2 démony.
Př:
teoretický šermíř 2Úz1k - 2 šavle (základ 8-2 +3), 2x démon z 18. sfr - útočný a rychlosti. => poté 16+0 +3 a 16 mg (a spoustu kouzel, mezi nimi i rychlost) a démon rychlosti +6 ini.
Po aktivování rychlosti i z meče - 6 útoků za kolo s 16+0 (a spoustou šermířských bonusů)


PS: jak vlastně přesně působí? z popisu jsem pochopil, že prostě ovlivňuje jen rychlost předmětu. K tomu ty pasti a tak, ale je tu možnost, že démon prostě lehce ovlivňuje časoprostor-tok času pro majitele.

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     0:56:52 15.03.2013
Pokud jde o past - Síla je tam jednoznačně představitelem schopnosti zbraň prostě udržet v železném stisku pěsti. O obratnosti by se dalo uvažovat taktéž - Jak o schopnosti pružně reagovat na zrychlený pohyb zbraně.

Dakeyras má pravdu, že pokud se to vezme z "izolovaného hlediska", kdy uvažujeme pouze o jedné postavě která má k dispozici pouze jednu zbraň s démonem, tak se může ve většině situací vyplatit spíše kouzlící útočný démon s rychlostí.

Nicméně v okamžiku, kdy do rovnice vpustíme externí vlivy, jako třeba možnost nechat na sebe rychlost seslat kouzelníkem nebo si ji loknout v podobě lektvarové, tak se výhoda opět posouvá na stranu démona se stálým, byť draze vykoupeným bonusem...

Ikonka uživatele Martel z Kantonu    [pošta] reputace: 1
Vedro: +1
NEW     20:29:40 14.03.2013
Dobrý den,

po přečtení díla a diskuze už toho mnoho dodat nemohu - Dakeyras to pěkně sesumíroval. Především souhlasím s tím, že by neměl uživatel zbraně s takovým démonem ztrácet při neúspěchu proti pasti životy, ale získávat body únavy (a to násobněkrát více než běžně). A co se týká vyletění zbraně z ruky, osobně se domnívám, že jste oba blízko kompromisu. Sám bych tam zakomponoval past Sil+Obr, to by mohlo být možná nejrozumnější řešení.

Martel z Kantonu


Ikonka uživatele Dakeyras    [pošta] reputace: 1
Sccion: +1
NEW     17:04:11 14.03.2013
Ták dílo, kterému můžu dát docela zainteresovaný názor, neb jsem se jej docela dotkl při tvorbě jiného díla :)

Takže, prvně bych chtěl pochválit Martina, že je hned po schválení aktivní. Moji nováčci se po schválení registrace ještě neobjevili, krom jedné vyjímky.

Při testování hodnot zbrojí jsme testovali i vliv iniciativy a její přibližnou hodnotu v porovnání se SZ/KZ. Tento poměr je nejblíž 1:2 takže navrhovaný výskyt jednou za 3 úrovně je i víc než je nutné, ale není to úplně na škodu. Nevím jestli si to autor nějak ověřoval, nebo spoléhal na svůj odhad.
Na jeden útok na kolo je tak potřeba démon z 17. sféry a to už je docela silný oříšek, na druhou stranu šermíř myslím stejně nedá víc jak 3 útoky za kolo, takže i tohle je vylepšení o celou 1/3 a to je slušný příval moci.
Na druhou stranu - útočný démon +17, kde spotřebuju tak 7 bodů do zbraně a zbude mě 10 na magenergii -> 20 mágů, které když použiju na rychlost, tak ji mám na zatraceně dlouho (a bohužel s tím jak je nastavená je to brutálně lepší varianta), byť ne na celý den.

Omezení - není to úplně nová myšlenka aspoň ne pro mě. Novinkou je pro mě spíš to, že se autor rozhodl pro životy. Já vždy spíš uvažoval o zvýšené únavě. Použití životů je podle mě až příliš drsné opatření a navíc vůbec nechápu použití síly, zde mě napadá spíše obratnost. Asi záleží na úhlu pohledu.

Ostatní možnosti - jak jsem psal, mě napadla spíš možnost přidat inciativu jako další schopnost útočnému a obrannému démonovi. Autor jej vzal prostě jako "zhmotnění" rychlostí, které tak vložením do různých prvků mění svoje účinky.

Nastavení jak je, je absolutně nepoužitelné pro vrhací/střelné zbraně. 2 sáhy za sféru je málo a mám pocit jestli nezvyšuje i útočný démon o 5. Zvolil bych spíše nějakou procentní hodnotu, aby byl rozdíl mezi dostřelem dlouhého luku a hvězdice úměrně základnímu dostřelu.

Nechci se pouštět do debaty o tom, že větší rychlost má reálné účinky na SZ a to jak v přesnosti, protože projektil nestihne poklesnout o tolik, vliv okolí nestihne působit tak dlouho a nakonec rychlejší projektil má prostě větší průraznou sílu. Takhle DrD nefunguje. Skoda, ale nemůžu to ani trochu vytknout autorovi.

Jediný místo kde se necítím tak jistý v kramflecích je právě pohyblivost, protože tu jsem pořádně nikdy nepoužil. Ale i zde bych zmínil, že by se to mělo odrazit spíše na únavě. Mozek dokáže pracovat mnohem rychleji než tělo a pokud tělo srovná trochu tempo, neměl by to být takový problém, jen bude potřeba si na to zvyknout.

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     12:47:22 14.03.2013

Jednoduchý démonek dopující iniciativu nebo pohyblivost, podle toho, v čem je zakletý. Podle mechanismu odhaduji inspiraci v chodeckých násobných secích. Ačkoliv myšlenka zrychlujících démonů není nijak převratně nová (stejně tak myšlenka měnícího se působení démona dle předmětu, v němž je zakletý), nabízený mechanismus poskytuje poměrně dobře vyvážený způsob, jak tuto myšlenku zpracovat.


[Další]
 


Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
0 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.10354900360107 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách