www.Dracidoupe.cz



Trvanlivost

Příprava pro tisk (tisknuto 532x)
Autor: oukej
Přidáno: 16:10:33 07.12.2017
Hlasovalo: 9
Průměrné hodnocení: 1.56


Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
Počet zobrazených příspěvků: 1-8 / 8
Ikonka uživatele Dakeyras    [pošta] NEW     10:31:33 22.06.2018
Smysl by to dávalo spíše ve dnech, než směnách. To si člověk povede poměrně snadno, kolik dnů už někde cestuje...

Ale celkově bych toto dílko dál do P.J.P. v Putyce

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     1:12:39 01.01.2018
No, jako je to divný, no... Dávalo by to smysl tehdy, pokud by se předpokládalo, že většinu svých výrobků bude alchymista používat sám (třeba v souvislosti s používáním výbušnin, dávkování léčivých lektvarů a/nebo jedů pro kýžený účinek, apod.), ale pokud na to v podstatě nemá žádné bonusy (nebo ostatní povolání nemají postihy), tak je to spíš takové oživlé NPC :-D

Ikonka uživatele Zdenál    [pošta] NEW     18:52:18 28.12.2017
Chápu a souhlasím s Ascellinými argumenty... nicméně

Proč vlastně je alchymista dobrodružné povolání? Já nechápu, tak jak je v pravidlech, že vůbec chodí na dobrodružství. Vždyť může vše vyrobit do foroty a mít krámek někde ve městě.

To je jako kdyby bylo dobrodružný povolání kovář, protože dobrodruzi potřebují zbroje a zbraně a musí být povolání co jim to vyrobí.

Časový omezení lektvarů by mohla být (velmi nepraktická z důvodů které uvedla Ascella) odpověď.

Ikonka uživatele Ascella    [pošta] NEW     18:50:25 15.12.2017

Tohle je za mne herně naprosto kontraproduktivní. Naprosto a úplně. Pokud nějaké vylomeniny s lektvary, tak to chce ozvláštnit stávající mechaniku závislosti/předávkování, která je v pravidlech ošetřena dost nešťastně. Postihy, vyrážky, zranění, blikání, či třeba legendarní velké prodloužení (účinků lektvaru) může zařídit právě předávkování/přehnané kombinování lektvarů. Toto je tak nehorázná administrativní zátěž, takové nároky na kapacitu toho, nač má PJ při hře myslet, že prostě ne. Navíc to činí alchymii dost nepoužitelnou, připravit si lektvary do zásoby na třeba vojenske tažení, výpravu do neznáma, nebo třeba mít stále po ruce protijed coby osoba jíž hrozí otrava, prostě nejde. Vezmeme-li v úvahu, kolik stojí lektvary zdrojů/surovin/magů, tak tato velmi omezená trvanlivost je činí ještě dražší. Herně je lektvar dobrým pokladem, družinu nepřesílí, je užitečný, obvykle ho jen tak zabalí do batohu k dalším, a v nouzi pak pomůže. Tato mechanika by poklad činila bezceným. Jako neříkám, že trvanlivost by být neměla, casem se vazaná magenergie může uvolnit, vyzářit, nebo nějak zmutovat účinky, ale to časem bych viděla díky magické podstatě v řádu let až desetiletí , v případě dobrého skladování třeba i staletí (mimoprostorové kapsy, "runy trvanlivosti" a podobné vymyšlenosti). Příležitostný herní prvek u podezřelých produktů fajn, stálá mechanika v žádném případě.
Jediné, proč bych to brala, jako důvod, proč mít svého alchymistu stále s sebou. Aby se dala nutnost mít ho v družině právě nemožností předzásobení se. Podmiňuje to však dostupnost zdrojů, že alchymista bude moct vyrábět kdykoli he to třeba.
Naprosto nedomyšlenou a hru svazující myšlenku nemohu hodnotit dobře + zmatečný popis. 1* za snahu a aktivitu.

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     22:47:09 07.12.2017
oukej: Tak jasně, na všechny myslitelné lektvary to udělat nejde... Ale na druhou stranu, po obsahové stránce by se dílo dalo shrnout do dvou bodů:

1. Lektvar má trvanlivost 10x(výroba v kolech) směn
2. Po uplynutí trvanlivosti lektvar v jedné polovině případů "nějak zraňuje" a ve druhé polovině "má jiný efekt"

Na jednu stranu - Super, rychle, stručně, výstižně. Na druhou stranu - Jak moc ti to dalo práce?

Ale abych byl fér, je to do určité míry dáno i tím, že jednoduché myšlenky jsou v tomhle od přírody nevděčné: I když mohou mít dobrý přínos pro hru, tak "na papíře" nebývají moc oslnivé, člověk se na nich nemůže "předvést", na několika málo řádcích textu toho není toho moc k ocenění.

Takže co s tím?

Je dobré se zamyslet nad tím, co tomu jako autor můžeš dát navíc - pokusit se dohlédnout dál, než jen za ten prvotní nápad. Je to snazší se zkušenostmi, do té doby tu jako nováček od toho máš nás, zkušené uživatele, aby ti ukazovali cestu ;-)

Tady by se dalo udělat třeba to, že bys napsal nějakou převodní pomůcku na výpočet zranění, které lektvar způsobí (např. "Za každých celých X magů lektvaru zranění za 1k6ž, za každých celých Y zl. surovin zranění za +1ž", takže u prošlého lektvaru "Rychlost" by to bylo za Ak6+B životů).

Další možnost by bylo udělat tabulku náhodných účinků prošlého lektvaru, kde by se účinek určoval hodem na k% (1-5 = nevolnost, 6-10 = světelkující vyrážka, ...).

Nebo se zamyslet nad tím, jak se s omezenou trvanlivostí dá vypořádat - Uvedená trvanlivost by mohla platit, když to má dobrodruh jen tak v kapse, a k tomu by se přidaly nějaké bonusy/postihy za nevhodnou teplotu, sluneční světlo, otřesy, nekvalitní obaly, skladování v klimatizované alchymistické truhlici...

Možností se dá určitě najít víc, jen tomu věnovat ten čas ;-)

Ikonka uživatele Lady    [pošta] NEW     17:38:12 07.12.2017
Když si představím přesná čísla, tak je to zajímavé průměrné dílo.
Průměr je 2,5 unknown dal 2* tak já dám 3*

Ikonka uživatele oukej    [pošta] NEW     17:35:49 07.12.2017
UnknoWnovi: 2× jsem opakoval, že čísla jsou poze orientační a každý PJ si to může vylepšit veprospěch svěho světa. A to oslabení jsem psal jen, aby PJ jen vedel co bylo namysli a ke každému lektvaru si sám vymyslel postih. (Asi těžko tady vypíšu postihy na všechny lektvary co jsou a kdy budou)

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     16:12:30 07.12.2017
Nápad zavést trvanlivost lektvarů plošně pro všechny lektvary vnáší do hry trošku realismu (jinak je trvanlivost řešena individuálně předmět od předmětu, viz. například vlhnutí/exploze ohnivé hlíny), je však otázka, jaký bude konečný přínos pro hru. Trvanlivost s sebou za prvé přináší "administrativní" zátěž, kde si PJ a hráči musí vést záznam o tom, jak dlouho je který lektvar ještě čerstvý a za druhé se to pak odrazí na používání lektvarů ve světě - Lektvary náhle nemohou jen tak stát na poličkách alchymistických obchodů a lektvary, které hráči naleznou při dobrodruhování budou v mnohých případech již takto časem znehodnocené. Celkově to pak nejspíš zvýší poptávku po alchymistické produkci a tím pádem i po výrobních surovinách a druhotně pak možná bude i víc lektvarového odpadu (to v žádném případě není chyba, jen je to něco, u čeho je potřeba počítat s tím, že se PJ bude muset zamyslet nad dopadem pro svůj svět). Osobně bych pak třeba trvanlivost neřešil skokově, ale plynuleji (čerstvý lektvar má 100% šanci na správný účinek, po uplynutí trvanlivosti tato šance postupně klesá).

Dílo trochu sráží vágní a nespecifické formulace typu "lektvar mu ublíží" nebo "bude mít slabší sílu", nebo "oslabí a zpomalí tak, že nebude schopen boje" - v těchto věcech je lepší být specifický a neházet to všechno na čtenáře "ať si to nějak domyslí podle sebe". Existují takové věci jako "past na odolnost" nebo "zranění za 1k10+5 ž" nebo "postih -3 k ÚČ a OČ", chce to jenom se nad tím trochu zamyslet :-)

Míchání s rudým křížem na obnovu trvanlivosti - proč ne, jen je trochu podivná ta zmínka o "šanci 2k6", ale domnívám se, že to má o 2k6% posunout ten původní poměr 50/50.

Vzato kolem a kolem, hlavním přínosem díla je ten nápad - zpracování je ale poměrně tuctové a lehce odbyté, takže 2*.



Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
0 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.090090990066528 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách