www.Dracidoupe.cz



Svět Zbrojí

Příprava pro tisk (tisknuto 1567x)
Autor: Akiros
Přidáno: 14:01:59 09.05.2016
Hlasovalo: 4
Průměrné hodnocení: 3


Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
Počet zobrazených příspěvků: 1-7 / 7
Ikonka uživatele Akiros    [pošta] NEW     6:11:02 14.05.2016
Duvery a vlci zbroj nedava zlodeji schopnost stopovat. To by bylo presilene. Tu halenu chapu ale myslena nyla zkratka jako trpasluci spodni pradlo:) a mimochodem ty stity mam stejme jen pestni se nepouziva protistrelnym zbranim. A veverku mame novou kterou jsem vytvarel a je tam napr. Vlastnost tichoslapek kdy ziskava zlodejovu schopnost ticheho pohybu nebo kapsar kdy ziskava vybirani kapes nebo treba stopar. Pak by se to na nej vztahovalo v opacnem pripade by zbroj nedavala zvlastni bonusy.

Ikonka uživatele Akiros    [pošta] NEW     6:05:00 14.05.2016
Rozumim. Jen jsme se nepochopili.. ceremonialni brneni nedava valecnikovi ziskani duver

Ikonka uživatele Askaar    [pošta] NEW     21:18:56 13.05.2016
Jak sem psal, pokud to zvyšuje dovednost pouze tomu kdo ji ovládá, OK. Pokud to dává získání důvěry včem kdo si to navlečou, pak je to nesmysl. Argument s mytím chápu jako boost k char, ne že dám hráči specifickou naučenou dovednost od jiného povolání. To je scestné znásilňování pravidel :D Pokud to používá postava bez schopnosti +1 k Char mi přijde adekvátní (a pro postavu i hráče výhodnější), pokud má schopnost pak 5% ke schopnosti se vždy hodí. Ale aby válečník (byť urozeného původu a po řádné koupeli) dostal schopnost kterou se někdo jiný musí učit (byť jen malé procento), to není zrovna dobré řešení. Píšeš že malé bonusy podporují RP. Ano i ne. Pokud malý bonus dává novou schopnost, hráči často sklouzávájí k jejímu zneužívání. Když zde řešíme zrovna získání důvěry, to je schopnost, kterou hodně hráčů (i já v minulosti) používá jako takovou jistotu. Prostě si hodí a když jim to padne tak jim oběť žere z ruky. A tímto jak to máš v tomhle díle to rozšiřuješ k použití dalším, kteří toho budou zneužívat taky (pravděpodobně).

Veverky neznám nazpaměť, ale tuším že jsou tam úchylky typu kleptomanie apd. Druhá věc, kolik lidí dokáže hrát s veverkama (opravdu neznám tvou družinu). Pokud někdo má tuto schopnost z veverek, tak s tím též nemám problém.
Podle mě by ty předměty měli být vychytány a popsány tak, aby je mohl použít kdokoliv za rozumných podmínek a s adekvátní cennou.

U haleny tak jak si ji popsal, to právě spíš dává smysl nad danou zbrojí ( a to i v reálu ) pokud rána není dostatečně silná, nebo je vedena pod špatným úhlem (úhel seku a čepele nejsou v rovině) apod. pak ti po odolnější látce sklouznou jedna dvě (Skallagrim na tohle dělal tuším i video). Kdežto tenká vrstva látky napraná pod batvatem a koženkou ti už zrovna moc nepomůže. V tomhle jen rýpu, ne že by to ovlinilo jak to funguje z hlediska systému. I KDYŽ v pravidlech je psáno že 2 zbroje na sobě se nesčítají, popřípadě zbroj + šaty se nepočítají. Ale u tohoto bych to bral jako vyjímku, podobně jako jsou zesílené nátepníky, náholeníky apd (u nás toto nespadá pod omezení zbrojí u povolání). Štíty jsou u každého PJ jiné. U nás je +1 pěsťák, který můžou všichni. pak malý +1 velký +2, a pak pavézy a hradní štíty +3 - +4 (+ bonusy za kryt při falanze apd útvarech)

S tím TU jsem to asi špatně podal. To je dobrý nápad, ale dá se vylepšit a rozvést (mistři řemesla apd).

Ikonka uživatele Akiros    [pošta] NEW     19:53:07 13.05.2016
Ach jo psal jsem odpoved z mobilu a uklikl se:) me to neprijde nelogicke. Pokud se rytir vykoupe necha si vyprat saty a obnovit malovany stit tak bych mu dal podobny bonus jako ma ta ceremonialni zbroj ci plna kozena vycpavka. Lehce sporne by mi prisla vlci kuze. Tak bych se mozna tou magii ohanel ale vetsina ostatnich veci by mela byt vesmes nemagicka. Past s totalnim uspechem je jen systematicke omezeni aby nemohl vyrobit zbroj kazdy svec. Jak si to nastavi pj je celkem jedno. V podstate to znamena zvyseni pasti o 6...vytvsrel jsem to pro zpestreni pravidel ktera nejsou az tak rozmanita a nekteri z pjju jsou lini neco vymyslet. Myslim u nas. Jinak predmety nefavaji neco co postava neumi to jsem zminoval savlozubou veverku. Nevim zda jsme se spatne nepochpili. Samozrejme by slo obdobnym zpusobem vymyslet i dalsi druhy silnejsi i slabsi. Male vyhody hru moc neovlivni ale nekteri hraci jsou hracicky treba ja a tato kvantifikace podporuje prave pocit z rp. Jinak jsem zejmena pribehovy hrac/pj ale kdy delam postavu tak me bavi i takoveto veci. Ohledne te kosile mi prijde jedno jestli je navrchu nebo nahore. Teoreticky by mela fungovat i pod tou kovovou zbroji ale tak nejak pocitam ze pod rytirskou zbroji mohou byt vycpavka prosivanice a stejne se dalsi bonus nepocita. Je to pro postavy ktere nosi slabsi zbroje nebo se pohybuji nekdy bez nich. Pokud by s tim mel nekdo problem tak bych to povolil pro vsechny zbroje. Ale u nas v tom problem nebyl. Maji to 2 postavy...

Ikonka uživatele Askaar    [pošta] NEW     14:52:37 13.05.2016
Kdyby ta halena byla nad daným brněním, tak bych bral, že funguje tak jak píšeš, ale pod ním nemá absolutně žádný smysl.
Beru ty bonusy jednotlivých výrobků, to je fajn nápad, ale chybí mi v tom trocha zdravého rozumu, jsou přidělené dost chaoticky a nevysvětleno proč (snad jen u té zdobené plátovky), navíc dost těchto schopností se dá univerzálně řešit boostem bonusu k atributu. Pokud ovšem hrajete jen powerplay místo RP s podporou kostek, tak možná hráči vyžadují bonusy tímto způsobem. Může být. Jak říkám tohle dílo je skvělé svým zpracováním a nápadem, jen mu chybí trocha logiky (a argument, že je to magií, neuznávám). Nejsem moc příznivec aby relativně normální předměty dávali schopnosti jednoho povolání ostatním. Porovnej si to například s Elfíma botama v PPZ, ty dávají komukoliv Tichý pohyb jako zloděj na 2. úrovni (18+1Obr). Ale taky musíš sehnat rysí kůži 80zl a 20mg, není to moc, ale je to rozumná cena. Navíc je to bráno jako předmět s démonem s 1. sféry. I když tvé bonusy jsou menší, pořád nejsou podložené žádným základem.

Navíc popisuješ že je potřeba pouze totální úspěch. Proč nevyužít tohoto? Dovednost je pravidlově na dokonale s pastí -4. Kdybys každému výrobku zvýšil past o 2-8 podle jeho náročnosti a tak ten TU dobrý kovář pořád hodí, někdy i 2x (i víckrát).

Ikonka uživatele Akiros    [pošta] NEW     7:44:01 13.05.2016
Děkuji za hodnotný komentář. Svět zbrojí jsem vytvářel v reakci na fallouta 3, či baldury, kdy některé věci přidávají postavě menší bonus (např. čepice +1 vnímání, oblek vaultu +5% k vědě, stealth boty +15% ke schování) šlo mi ale o spíše menší pozlátka, která sice nejsou nijak významná, ale přeci jen občas pomohou. Dále jsem tím trochu reagoval na alternativní povolání - divoch, který nemůže používat kovovou zbroj, či druid a samozřejmě trochu okořenit hru...

postupně:
Trpasličí halena byla myšlena pod oblečení, tedy jako základní šaty. Dodatek pružné nebo měkké zní logicky.

Krunýř z dřeva železostromu a dřevěnný válečník - jedná se o dva typy zbroje vyrobené ze dřeva coby alternativního materiálu. Předpokládá se, že taková zbroj bude lehčí než kov. Tedy by neměl být problém aby zbroj nasadil i někdo, kdo nemá omezení na vycpávané zbroje, např. zloděj. V případě dřevěnného válečníka je ale pravda, že toho bude mít na sobě celkem dost, tam by se to dalo možná přirovnat k šupinové zbroji....

Želví krunýř předpokládá obě varianty. Buď velkou želvu (velký krunýř) nebo směs několika krunýřů snejtovaných k sobě, nebo mnoho malých želviček, byť to zní morbidně, lovci želv s tím jistě problém nemají:) Opět zařazení odpovídá jednak povaze zbroje, z čeho je vyrobena, ale také váze, omezení apod... Pokud bychom dali plátovou, tak si ji mořský druid těžko oblékne.... nebo vynalézavý alchymista na pustém ostrově.... takže tato omezení (neomezení) mají zbroje zpřístupnit širšímu okruhu povolání...

Plátovaná kroužková a lehká a těžká destičková - omezení dle síly je bráno spíše jako argument, proč by už teď všichni nenosili takové zbroje. Proč by hraničář neměl ihned požadovat plátovanou kroužkovku.... (většina hraničářů - hrdinů - to splní, u alchymistů a destičkových už to tak být nemusí). Je to jako s velkým štítem. Ten je podle mě v pravidlech správně (nebo mi na něj alespoň hrajeme) Velký štít +2. Tak proč bych si kupoval malý +1.... logicky chtějí všichni velký. Pokud se omezení PJjovi nelíbí, samozřejmě od něj lze snadno upustit.

Ceremoniální brnění je taková chuťovka - myslím si, že v nových povoláních není takové která má získání důvěry a muže používat plátovku ale máme to v nové veverce (100 dobrých a 100 špatných vlastností, také to sem potom dám, a tam jě něco jako řečník.... zkrátka že ovládá získání důvěry příp pokud ho už má, tak má k němu bonus). To je jedna možnost. Druhá je, že brnění může nosit teoreticky kdokoliv, efektivně v něm bojovat to už je horší. Pokud se zdatný barbarský zloděj převlékne do brnění, mohl y bonus také využít, byť by měl při boji spíše postih. Myšleno to bylo ale zkrátka tak že charisma postavy a s tím spjaté schopnosti se tím navyšují....

JInak s tebou sdílím myšlenku, že každý se může navléknout do čeho chce, ale zkrátka bude mít nějaký postih- k sesílání kouzel, ke zlodějským schopnostem, k útoku apod....

díky moc za komentář. Do hry už jsem to vypustil, hráči se to moc líbilo a už vymýšlel (alchymista - pyrofor) kterému členovi družiny by něco vyrobil:)

A.

Ikonka uživatele Askaar    [pošta] reputace: 1
Akiros: +1
NEW     12:09:20 12.05.2016
Trpasličí halena z pavoučího vlákna:
podle popisu není jasné zda se nosí nad nebo pod zbrojí. Počítám že nad. Jen vzhledem k tomuto dílu trocha slovíčkaření, ale zbroj Dřevěného válečníka je taky nekovová a s ní bych to nekombinoval. Dopsal bych pružné nebo měkké nekovové zbroje (batvat, kožená apd..)

Krunýř z dřeva železostromu a Dřevěný válečník?
Proč jsou tyto zbroje, obsahující pevné části a plochy, zařazeny jako vycpávaná? nedává mi to smysl. Líbí se mi nápad, ale vycpávaná? Nope.

Želví krunýř
Opět se mi nelíbí zařazení. Proč šupinová? Pokud jsem si vědom tak krunýř je jednolitý kus (pokud máš dost velkou želvu - např. nezmar z pravidel). Nebo má jít o několik desítek kousků z malých želviček? :D


Plátovaná kroužková zbroj + lehká a těžká destičková zbroj
nerozumím tomu omezení síly, kombinace kroužkovka + pláty se vyskytovala i v historii, a jsem si vcelku jist, že nebyli těžší než plná plátovka nebo rytířská zbroj. Tyto měli být pohyblivější a lehčí a stále poskytovat větší ochranu než obyč kroužkovka. V drd se řeší u každého povolání co může nosit, nechat je v sekci šupinových a kroužkových by mělo stačit, netřeba doplňovat omezení podle síly (pokud to teda nemáte u úplně všech zbrojí - pak chápu)

Ceremoniální brnění
Nerozumím proč má plátovka bonus k získání důvěry, když zlodějské obory plátovku nenosí (možná máte povolání, které tuto dovednost ovladá a umí je nosit - nevím). Jistě to může mít výhodu k převleku (ale u mě například postih k OČ vynekuje kompletně KZ). Někdy sice umožňuju i jiným postavám použít zlodějské schopnosti, které neumí, s postihem, ale zrovna u získání důvěry bych to spíše nechal čistě na charismě ( a RP )

Celkově se mi to líbí, až na to co sem napsal výše. Pěkných pár nápadů, jen některé trochu skřípou ;) .
Co se týče zbrojí obecně, v mém případě dovolím všem povoláním narvat se do jakékoliv zbroje, ale líznou si postih. Některé tvé zbroje mají trochu nelogické efekty nebo zařazení do tříd.
Nejvíc se mi líbí struktura díla, je přehledné a snadno pochopitelné. Budu z něj nejspíš v budoucnu čerpat (s drobnými úpravami).



Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
0 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.066479921340942 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách