Předměty

Tuca-Sarco Hodnocení: Průměr

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 9

Skupina: Artefakty

Síla zbraně: 9/+3

Kvalita zbroje: 0

Délka: 1-2

Váha: 40 mn

Popis:

Tuca-Sarco

Jak vznikl:

Tento velmi mocný artefakt vyrobil mistr kovář a runový mistr Magnus Thor´valdsen z Kadashského thaigu. Je to jeho vrcholné dílo, lepší zbraň se mu již vyrobit nepovedlo. Vyrobil ho pro slavnou a mocnou Žiru, Černou válečnici. Ta s ním za svůj život zvládla zachránit nespočet nevinných životů, zabít mnoho temných stvoření a porazit nepřeberné množství svých nepřátel. Dále meč ještě několikrát vylepšil nejslavnější runový mistr všech dob Khal Dorne, který byl dobrým přítelem Žiry, Černé válečnice.

Něco o meči:

Jedná se o magický dlouhý meč z meteoritického kovu, na kterém je vyryto mnoho run. Má zdobenou záštitu s vyrytým jménem, jílec je obalen nejjemnější dračí kůží a v hlavici je zasazen kus zpevněného sopečného skla, takzvaného obsidiánu, což se dá nazvat srdcem artefaktu. Je to velmi lehký a vyvážený meč se sílou zbraně 9, obrana zbraně je 0 jako u normálního dlouhého meče, ale díky své ostrosti získal útočnost zbraně +3. Už jen díky těmto parametrům je to velice cenný kousek, a to rozhodně není vše. Tuca-Sarco se nikdy nedokáže mechanicky poškodit ani ztupit.

Tyto všechny vlastnosti jsou naprosto zanedbatelné oproti jeho poslední, nejvýznamnější a nejvýraznější vlastnosti. Jelikož je vyroben z materiálu, který umí velice dobře vodit magenergii, dá se využít k jejímu odsávání. Odsátá magenergie se ukládá do zvláštních, výměnných krystalů, které dokáže vyrobit zkušený runový mistr. Krystaly mají omezenou kapacitu. Určí ji runový mistr tím, jaký nerost vybere a jakými runami jej popíše. Mageenergie se do Krystalu ukládá následovně: jakmile na vás někdo sešle nepřátelské útočné kouzlo, hodíte si na k% a číslo které vám padne vám udává procentuální hodnotu magenergie, která se povedla vstřebat a tím se kouzlo oslabilo. Hod k% zaokrouhlujte vždy dolů na desítky a vstřebanou magenergii také.

Pomocí tohoto meče je také možné ničit různé magické předměty a dokonce i artefakty. Prostě meč do předmětu zapíchnete a necháte ho odsávat magenergii rychlostí 3 magy za kolo z magického předmětu a rychlostí 1 mag za kolo z artefaktu. Mějte však stále na paměti, že krystaly mají pouze omezenou kapacitu, běžně kolem 50-100 magů. A jelikož běžný artefakt může mít magenergii klidně kolem 1000 magů, není to nic jednoduchého. Runový mistr dokáže samozřejmě vyrobit krystal, který pojme tak enormní množství magenergie, ale je to velká práce a dokáže to jen skutečný profík. Musí najít dostatečně stabilní nerost a runy musí kreslit s nejvyšší opatrností.

Meč také zraňuje magické tvory mnohem lépe, než obyčejné, při každém úspěšném seku magickému tvorovi odebere navíc 2x1k10 životů a do krystalu se přičte množství many, které padlo na kostce.

Dodatky:

1) Jistě jste si všimli, že jsem zde nezmínil, z jaké sféry démon pochází, to je jednoduché, z žádné. Nejedná se o magický předmět, který vyrobí theurg, tím pádem neobsahuje žádného démona astrálních sfér. Tento meč vyrobil runový mistr, povolání o kterém se rozepíši v jiné rubrice. Prozatím stačí vědět, že je to třetí obor alchymisty, který se zabývá zejména prastarými znalostmi, díky nimž zvládl objevit takzvané runy, jsou to velmi mocné symboly, které runový mistr vyryje do předmětu, dodá magenergii a díky tomu může dodat zvláštní schopnosti.

2) doufám, že se vám tento meč bude alespoň trochu líbit, je to první předmět, který jsem se rozhodl zveřejnit a je mi jasné, že to není dokonalé, proto očekávám kritiku a návrhy na zlepšení.

3) ničení artefaktů se zdá jako velmi mocná věc, ale až se mi sem podaří vložit runového mistra, zjistíte, že vyrobit krystal, který pojme tak velké množství magenergie, zvládne vyrobit opravdu jen Alchymista na velmi vysoké úrovni. Tím pádem jsem přesvědčen, že postavy toto nedokáží využít příliš brzy a díky ceně krystalu ani ne příliš často.

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 9

Autor:

Diskuze

 Uživatel úrovně 0

jo takhle, to se omlouvám, asi jsem měl slabší chvilku, to mě fakt nenapadlo..... V tom případě už plně chápu.


 Uživatel úrovně 8

attylloe: Tipuji, že oním překlepem má být slovo "procentuální" :)


 Uživatel úrovně 0

Hamster:

1) omlouvám se, ale nějak nevím, co znamená slovo %ální. Přemýšlel jsem nad tím, co je to za překlep, ale nic mě nenapadá.... :-D

2)Děkuji za pochvalu.

3) Artefakt jsem si představoval jako legendární předmět, který je ve světě již mnoho let. V pravidlech je vyrábí theurg, protože není jiné povolání na tvoření kouzelných předmětů. Ale se zavedením runového mistra se toto mění, proto jsem to takto zařadil. Ale tak je to pouze v mém světě, pokud by se to více hodilo do magických zbraní, mě je to vcelku jedno, jen aby se to tam přesunulo, to musím někomu napsat, že?

4)Pyrofor by tam nemohl narvat talisman a nechat ho nabít. Leda by ho předtím runový mistr pokreslil runami, to by se pak asi dalo, to je na uvážení PJ.... myslím.... já bych to asi povolil.


 Uživatel úrovně 8

Spíš bych to dal do kategorie "kouzelné zbraně", když tam neni kus duše. artefakt je artefakt : )

Zvládl by tam pyrofor narvat místo krystalu talisman a nechat si ho nabít?


 Uživatel úrovně 8

attylloe na sebe prásknul plno věcí, který jsou, no, ne nezbytný, ale hodí se je vědět. Třeba že může být %ální účinnost odsávání... Plž bohatě poukázal a attylloe střelhbitě odpověděl : )

Líbí se mi vyprávěcí styl! Dílko se plynule čte a informace přechází v další : ) Jen zpětně se údaje hledají hůř. Kdyby bylo něco tučně... ; )


 Uživatel úrovně 0

Martel: Krystaly původně slouží vlastně k destilování magenergie. Runový mistr je vyrábí, aby měl možnost vlastnit více magenergie. Ohledně těch kouzel, je tam zmíněno, že se jedná o nepřátelská ÚTOČNÁ kouzla. Tzn ta, co zraňují. Omlouvám se, samozřejmě mělo být napsané energetická útočná, ale myslím, že to kvůli tomuto už nebudu přepisovat, alespoň ne zde. U sebe si to samozřejmě poupravím. A u útočných kouzel je možné snížit poškození procentuálně. Ještě ohledně těch krystalů, původně slouží k tomu, že se na ně nakreslí runa vstřebávání magenergie (nebo nějaký podobný název) a kouzelník na ně sesílá energetická útočná kouzla. A na stejném principu funguje tento meč, je na něm tato runa, ale magenergie je pomocí další runy posílaná do krystalu. Další možnost jak je využít je jako napájecí zdroj pro jiné runy, prostě je využije zas runový mistr, kterého se mi stále nedaří dopracovat.

Plž: Základní vlastnosti meče jsou 9/0. To znamená, že mu byla magicky vylepšena útočnost o +3.
Ohledně počtu run: Je tam runa na zvýšení útočnosti, runa časoprostorová na to, aby nepodléhal zubu času, runa na zvýšení pevnosti materiálu, a nakonec celkem 3 runy týkající se odsávání magenergie. Jedna na vstřebávání, druhá na převod a třetí na ochranu nositele, před magenergií, aby to nešlo nikam jinam než do crystalu(v podstatě to funguje, jako izolace na kabelu). Runy, které se nepovedly tam nejsou, jsou tam jen aktivní a je jich celkem 6 run.
Dále: Krystaly nelze vyměňovat během sání magenergie. Jinak by magenergie neměla tu chvíli kam proudit a šla by buď do toho, kdo meč drží, nebo by to vůbec nefungovalo, to si ještě musím promyslet, jak moc vás ochrání ta runa na zaizolování. Nejspíš bych to viděl na nějaký magický výboj, meč se sice nepoškodí, ale nositel ano.... :-)
Z mrtvoly magického tvora se dá vysát všechna magenergie, ale ne všechna se dostane do crystalu, většinou dáváme něco mezi 70 a 90%.

A teď si půjdu pročíst tvé runy, třeba chytnu inspiraci... :-p


 Uživatel úrovně 4

Meč sám o sobě je sice pěkný ale pro mě je to jen další zpracování zbraně pohlcující magii. Na rozdíl od Martela čtu moudrou sovu a tak je mi známo že ony krystaly mohou sloužit jako baterie pro jiné runy.

Co mě ale zajímá více je náhled do cizího světa. Jaké vlastnosti měl meč na začátku? O jaké byl vylepšen. Kolik run a jakých na meči skutečně je? Jsou mezi nimi i runy které se nepovedly (jsou nefunkční)? Je předpoklad že runy se aktivují právě magii a tedy při pouhém pohledu na meč by ten neměl být až zase tak moc magický? Meč vysává magické předměty dokáže vysávat i aktivní kouzla? Kolik míst je na meči na krystaly? Mohu je vyměňovat během sání magie? Kolik energie mohu vysát z mrtvoly magického tvora?

Ač mám spousty otázek tak jako PJ s tím vlastně problém nemám jen mě zkrátka zajímá jiný svět a tak pravidlového pohledu mi z meče nic nechybí. U kouzel které nezraňují bych snižoval třeba past nebo trvání.

Plž

PS: přece jen jsou to trošku konkurenční runy než ty moje (zde na servru) tak chci vědět do jaké míry jsou jiné


 Uživatel úrovně 0

Dobrý den,

jedná se o poměrně zajímavý kousek, takový meč na kouzla :-) Unknown měl správnou poznámku, protože třeba u kouzla Svaž postavu se bude hod vyhodnocovat poněkud obtížně, zda kouzlo uspělo nebo ne. Naproti tomu proti modrým bleskům půjde vypočítat tímto systém to, co potřebujeme, docela snadno.

Ty výměnné krystaly, naplněné magenergií, mají jaký další užitek? Pro vydestilování magenergie alchymistou, předpokládám? Nápad pro meč docela zajímavý, zpracování jednoduché. Docela se mi to líbí :-)

Kdyžtak mi sem napiš k čemu mají využití ty výměnné krystaly když se naplní magenergií, pokud to není jen pro následné vydestilování.

Martel z Kantonu


 Uživatel úrovně 0

To jsem asi měl zmínit. jedna z velmi užitečných vlastností vyrobených runovým mistrem je, že na ně nepůsobí kouzla uspávající démona. Omlouvám se, to byl jeden z důvodů, proč jsem se se svojí postavou rozhodl používat právě tento meč.


 Uživatel úrovně 8

To co tu před sebou máme, je adekvátně zpracovaný meč odsávající magenergii, a zároveň taková drobná namlsávačka na "Runového Mistra". Ne každému se může hodit do krámu, že de-facto magického efektu dosahuje bez použití démonů (což by naznačovalo resistenci vůči schopnostem určeným k potlačování kouzelných předmětů pracujících na bázi uspávání démona), ale já osobně bych to jako problém neviděl. Problém bych spatřoval ve střebávání magenergie kouzel, neboť není jasné, jak přesně toto ovlivní kouzla, jejichž efekt není jednoduše dělitelný. Vzato kolem a kolem, 3*.