www.Dračí Doupě.cz


Registrace
--
Zapomněl jsem heslo --
Nick:  
Heslo:

1 přihlášených uživatelů.
0 uživatelů je na chatu.
 
Soutěž O Hlavu
Zlatého Draka

--
Aktuality
Novinky
Uživatelé
Vyhledávání
Rekordy a statistiky
--
Chat
Fórum
Ankety
Moudrá Sova
--
Články
Rozvoj DrD
Dobrodružství
Hřbitov
--
Galerie
Fotogalerie
Downloady
Linky
--
Bestiář
Předměty
--
Nová Povolání
Nové Rasy
Dovednosti
--
Válečník
Hraničář
Hraničářská kouzla
Kouzelník
Kouzla
Alchymista
Alchymistické předměty
Zloděj
--
Seznamka
Inzerce
--
Co je to Dračí Doupě?
Dračí manuál
Otázky a Odpovědi
--
Tvůrci a Redakce
--
Čekající díla
Dračí líheň
--
Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold

Předměty

Olmova hůl ***
Příprava pro tisk (tisknuto 2490x)
Autor: Robin Hood
Přidáno: 21:56:32 29.04.2013
Skupina: Kouzelné zbraně
Síla zbraně: 9/-2
KZ / OZ: +3
Délka: 2
Sféra: 13
Váha: 17 mn
Průměrné hodnocení: 3.23
Popis:

Historie

Olm byl barbar druid ze země Oksron a jestli neumřel je druidem dodnes. Než se stal druidem potkal jednou v lese medvěda a nezabil ho.Místo toho zlomil svůj oštěp o koleno a medvěd se k němu přidal.Dostal jméno Wasarg. Pak po čase uviděl Olm na nebi sokola,ale než aby ho zabil,zlomil svůj luk a sokol se k němu přidal.Tomu dal jméno Sotron. A do třetice,když téměř neozbrojen a hladov potkal na pláži želvu,neubil ji kyjem,ale zahodil zbraň daleko do moře.Želva se k němu také přidala a dostala jméno Aetis.

Celou tu dobu sledoval Olma bůh lesů a divoké přírody Hern a protože se mu líbilo jeho jednání,vyměnil s ním za zvířata hůl,která se po vyslovení jména toho kterého zvířete promění na tu zbraň,kterou Olm při setkání nepoužil.

Kouzelná hůl,kterou vlastnil už ale dávno není jeho majetkem.Přišel o ní v hostinci,když hloupě uvěřil nějakému potulnému pěvci a ten ho sprostě okradl o vše, co u sebe měl.

Vzhled

Olmova hůl je na první pohled obyčejná druidská sukovice tu a tam trochu ořezaná a na horním konci s ozdobou sestávající z vyřezaných hlav tří zvířat (Medvěda, sokola a želvy).

Působení

Zbraň se může změnit 3 krát za den a každá varianta se od svého pravidlového základu liší tím, že má +3 k útočnému číslu (Wasarg je "oštěp", Sotron "krátký luk" a Aetis "kyj").


Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
  »»»
Počet zobrazených příspěvků: 1-10 / 13
Ikonka uživatele Robin Hood *   [pošta] nové     18:53:40 27.04.2014
Nathaka: Děkuju za chválu i kritiku , ze které se budu snažit vzít si poučení i když nevím zda to vyjde , poněvadž přestřelené odhady atd. jsou mojí slabinou , ale u mě je spíš hlavní ta atmosféra , jak jsi správně napsal . no ale snad to příště bude zas o něco lepší.

Ikonka uživatele Nathaka *   [pošta] nové     6:50:16 20.02.2014
Musím říct, že příspěvek má své kouzlo a svůj nápad. Předmět je v jádru pěkný, popsané to není úplně zle, celé to má hlavu a patu. Potud samá pozitiva.

Ve zpracování nicméně nedostatky jsou.
- Jak bylo řečeno, atributy "defaultní" hole jsou přestřelené. "Každý si to upraví podle sebe" není argument - je to zkrátka nedomyšlený odhad, který zapříčinil, že dodatečná úprava není možností, ale povinností, a zbytečně přidělává práci při zapojení do hry. Třebaže jde o drobnost, je žádoucí udělat takovou drobnost dobře.
- V popisu schopností sklouzl autor k přílišné stručnosti - skutečně by se hodilo vědět, jak rychle se předmět přeměňuje, jak to celé probíhá (a zda to má nějaké doprovodné efekty) či jestli je přeměna trvalá, nebo časově omezená. Stačilo by pár vět navíc, žádné zbytečné detaily.
- Dále je drobnou chybkou, že pokyn k přeměně je popsán v rámci Historie, nikoliv v kapitole Působení, kam patří.
- Už zmíněná formální úroveň - překlepy trochu kazí dojem z díla. Přece není tak obtížné si dílo po sobě přečíst, nebo ho dát přečíst někomu jinému.

Výjimečně nepovažuji za chybu, že dílo začíná historií, místo aby nějak shrnulo myšlenku předmětu hned na úvod. Zaprvé je dílo dost krátké, aby nebylo třeba úvodního shrnutí, zadruhé má v případě tohoto díla atmosféra větší význam než myšlenka předmětu jako takového.

Na závěr musím vyzdvihnout historii. Třebaže nevyniká stylistikou nebo důslednou korekturou (zejména ty špatně použité mezery zamrzí), vyniká atmosférou - takhle se skutečně příběhy vyprávěly a ve hře by se tak i vyprávět měly. Úvod celého příběhu skutečně připomíná dobová vyprávění. Za to má u mě příspěvek velké plus.

Hodnotil bych za 3* jakožto příspěvek ne převratný, ne výborně zpracovaný, ale sympatický, s nápadem a atmosférou.

Ikonka uživatele Robin Hood *   [pošta] nové     16:58:14 24.05.2013
Vedro:Přesně tak je to taky myšleno,že si to každý upraví podle sebe.

Ikonka uživatele Fafrin *   [pošta] nové     11:56:53 08.05.2013
Pravidla ok, nápad to má vyvážené to je. Zpracování trošku kulhá (tím chci říct, že si někdo mohl pohlídat jazyk a možná některé pravidlové drobnosti). Wow efekt se úplně nedostavil, otázkou je, jestli se mi to ještě někdy stane.

Ikonka uživatele Vedro *   [pošta] nové     9:47:52 06.05.2013
PS: Je až s podivem jak krátký příspěvek může mít tak dobré hodnocení, pokud má nápad...

Ikonka uživatele Vedro *   [pošta] nové     9:45:45 06.05.2013
Dobrý den
Skoro filosofickou otázkou se pak zdá, zda ke kouzelnému luku patří i střelivo. Logicky k němu totiž patří i nepatří. Pak se může stát, že družina potká v lese lovce se sukovicí a toulcem šípů. Nemo právě jen se sukovicí a ten se s nimi vsadí že sesřelí šišku z nejvyšší ho smrku. Buch a jaké to přeqapení když to náhle válí o 106 z fešného luku do šišek. Buch a jaké to přeqapení (pro něj), když se náhle sám válí v prachu a kaluži krva, a hrdinové zmateně vyndají z jeho chladnoucích dlaní....oštěp.

Zajímalo by mě tedy:
- Střelivo (Naskakuje samo, nebo je třeba nosit zásobu v zásobníku do zásoby?)
- Je-li k luku automatické, je to kouzelný předmět?
- Rychlost přeměny
- Co se stane s předmětem po smrti nositele

Vlastně to ale není důležité, PJ si může zaimprovizovat jak chce a hráče poškádlit.
Napsal VEDRO

Ikonka uživatele Ascella *   [pošta] nové     21:07:52 02.05.2013
Jednoduchý pohádkový předmět, který rozhodně neurazí. Statistikově sice máte pravdu, že jeho proměny jsou nevýhodné, ale zde vypadá, že jde hlavně o jeho atmosféru, bajku na pozadí.
Sice hodnotím dvěmi hvězdami, ale jednoduchou herní využitelnost uznávám a ani pohádkovost není na škodu. Předmět se mi líbí.
A autorovi všechno nejlepší k narozeninám ;-)

Ikonka uživatele Robin Hood *   [pošta] nové     18:06:50 01.05.2013
Děkuji všem za hodnocení a chválu,která mne velmi potěšila i proto,že to beru jako trošku včasnější dárek k narozeninám,které mám příští pondělí.Děkuju,děkuju,děkuju.

Ikonka uživatele UnknowN *   [pošta] nové     23:57:57 30.04.2013
Tak on oštěp má i tu nevýhodu, že jakmile ho použijete, tak jste se připravili o svou kouzelnou zbraň - resp. musíte jít a zase se ji sebrat, než ji budete moci znovu použít (v podstatě stejná nevýhoda jako u očarovaných šípů) ;-)

Když na to přijde, tak by se ten oštěp dal bezproblémově zaměnit třeba za kopí (tak aby ta "bajka" pořád dávala smysl bez většího zásahu jako třeba změna zvířat). 8/0/+1 (+ zachovaná možnost vrhu) už zní trochu líp ;-)

Ikonka uživatele Martel z Kantonu *   [pošta] reputace: 1
Fafrin: +1
nové     15:58:37 30.04.2013
Dobrý den,

dílo se mi líbí. Příběh je krátký, jednoduchý a jak napsal Unknown i poučný. Naprosto v pořádku, není důvod dělat historii na dvě stránky, tedy za předpokladu, že sepsání historie o daném předmětu nechci dělat nikterak propracovaně a stavět na tom. V jednoduchosti je síla.

Nápad je to zajímavý, transformaci zbraně si popíše každý PJ sám jak uzná za vhodné vzhledem ke svému talentu popisnému.

Jediné, co se mi nelíbí je fakt, že přeměna zbraně na oštěp (pokud je obouruční) a kyj je dle čísel "nevýhodná"... oštěp bude mít přibližně 7/0/-1 a kyj 6/+1/-1. Omlouvám se za případnou malou odchylku, používám pro zbraně jiné tabulky. V porovnání s holí, která je 9/-2/+3 je to trochu krkolomné, ale upravit si čísla dokáže každé dle svého vkusu. S lukem problém není, to je jasné.

Jak jsem psal na začátku, líbí se mi to.

Martel z Kantonu

  »»»



Vygenerováno za 0.10959696769714 sekund.

© 2001 - 2004 Almad, James Timqui a Tomash, design © 2001 by James Timqui Skin by melkor unlimited.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR

Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách