www.Dracidoupe.cz


Předměty


Ulrikovo kladivo + Urkul 
Příprava pro tisk (tisknuto 2565x)
Autor: Dakeyras
Přidáno: 15:36:00 28.06.2010
Skupina: Artefakty
Délka: viz
Průměrné hodnocení: 3.3
Popis:

Ulrikovo kladivo

Ulrik byl mocný hrdina, který vynikl v boji proti zlu a byl také mimochodem Midheinský kníže, ale ve spravování své země nijak nevynikal a tento titul je často zapomínán, ale ve stínu jeho hrdinských činů proti nemrtvým, neviděným, lykantropům i čarodějům se není čemu divit. Ulrik Peldragon a jeho osobní družina, přezdívaná Ulrikovi vlci, jezdili po tehdy ještě divočejším severu a bojovali proti hojně se vyskytujícím lykanům všeho druhu. Před jeho kladivem se třásla všechna stvoření zla a chaosu.

Sláva Ulrika se rozšířila a byl často zván, aby zničil upíry, mágy a jinou chamraď jihu. Odměny za tyto služby sloužily k zalátání špatné ekonomiky Midheinu, které Ulrik naprosto nerozuměl a peníze protékaly téměř jako voda pískem, ale lidé knížete milovali jako své slunce.

Někdy také nebyli daleko od pravdy, protože se říká, že když po modlitbě vycházel Ulrik na lov, jeho kladivo zářilo jasným modrým svitem.

Tvar Ulrikova kladiva:

Hlavice je osově symetrická. Dostatečně dimenzované tělo hlavice obepíná toporo, poté následuje zúžený krček, který odlehčuje váhu kladiva a nakonec je opět rozšíření na čtverec 10x10 coulů, který má asi 1 coul tloušťku a z něj vystupují ještě 4 rovnostranné jehlany, které bývají různě vysoké dle výrobců, ale většinou se jedná o jehlany s vrcholovým úhlem 90°. Ulrikovo kladivo mělo hlavici z čistého stříbra(nebo pokud se u vás vyskytuje mitril tak z mitrilu, či jiný stříbřitě zbarvený nejdražší kov zraňující upíry a lykany).

Hlavice je popsána symboly bohů dobra a toporo je z vyleštěného jádrového dřeva akacie, takže má hutnou hnědou barvu. Na první pohled není ničím víc zvláštní - Ulrik byl také veskrze praktický bojovník, ale přesto každý pozná, že se jedná o mocný artefakt, i kdyby nebyl oznámen s touto legendou - sálá z něj jistá aura moci.

názevSZútočOZdélkaváha
Ulrikovo kladivo6+60130

Srdce artefaktu tvoří celá hlavice zbraně

Přirození nepřátelé kladiva

Nejvyšší prioritu dává kladivo příšerám dotýkajícím se lidskosti - vyšším nemrtvým, neviděným a lykanům, poté se obrací i proti všem ostatním zlým bytostem (ostatní nestvůry s přesvědčením ZkZ a ZmZ)

ZkZ vs. ZmZ - pokud máte zmateně zlé upíry a výše popsanou chamraď, nebo dokonce i neutrální a lepší, kladivo je prostě proti těmto nestvůrám, chce je zničit a chová se, jako kdyby to byly ZkZ. Je to jistá ochrana proti používání bonusu na vše, od skřetů počínaje, až po cokoliv co se může stát terčem hrdinů.

Hodnoty zbraně proti přirozeným nepřátelům se mění následovně:

Druh nepřátelSZútočOZ
Lykani, upíři, nevidění15+15+2
Ostatní ZkZ10+10+1
ZmZ8+8+1
Ostatní6+60

Modré světlo:

Kladivo začne zářit při výskytu ZkZ postav, do vzdálenosti 20 sáhů a zviditelňuje neviděné. Toto zviditelnění není úplně jasné, ale v modré záři vypadají jako tetelící se horký vzduch, který má jinou hustotu a dochází v něm tak k jinému lomu světla, než v okolí. Postih za boj s neviděnými se snižuje na -2 k ÚČ i OČ.

Toto světlo září do vzdálenosti 20 sáhů a to tak jasně modrým světlem, že vše nabírá namodralou záři.

Hrdinskost:

Takto silný artefakt není ale zadarmo. Zbraň má jisté vědomí a při sekání s novou postavu se s ní kontaktuje pomocí vizuálního podnětu, ve kterém mu promítá scénky ze své minulosti, přičemž do vizí dosazuje nového nositele, takže ten se vidí jak zabíjí lykany, upíry atp.

Vzniká past: Int ~ 5 ~ Nic/Hrdinnost

Oprava síly pasti, podle přesvědčení:
ZkD +2
ZmD +1
N +0

To trošku odráží fakt, že dobré postavy zkrátka chtějí pomáhat, takže je pro ně těžší odmítnout. Také tu je možnost, že to postava přijmout opravdu chce a neháže si proti ničemu, ale pokud nechce a nepřehodí past, tak se stejně hrdinou stává. Na tuto past si automaticky neháží povolání kouzelníka, alchymisty a zloděje. Druid, hraničář a chodec si proti pasti háže (ale je inteligentnější než válečníci a má větší šanci uspět proti hodu)

Jak se Hrdinskost projevuje?

Postava, okamžitě jak se doslechne o nějakém zlu, i kdyby jen vzdálenému a vcelku nikomu neubližujícímu (třebas nějaké vzdálené království upírů) okamžitě se vydává tím směrem. Od tohoto dobrodružství ji může odvést jen jiné dobrodružství, které je blíže a dočasně některé události, jako smrt či narození v rodině atp u postavy, nebo jejich společníků.

Bohužel, dalo by se říct, že čím větší nebezpečí, tím víc to láká postavu jít ho zničit, protože pak bude více hrdinou. Jde i přes odrazování přátel, nebo dokonce sám.

Co se stane, když chce uchopit tuto zbraň zlá postava?

"koeficient zlosti"
ZkZ : 2
ZmZ : 1

Oběť si háže proti pasti:
Odl ~ 7+X ~ ochromení na Xk6 kol / ochromení na Xk6 směn; kde X představuje koeficient zlosti.

Toto ochromení je magického původu, takže ochromí i kostlivce, který nemá žádnou svalovou hmotu. Ochromení vypadá jako elektrošok, nebo epileptický záchvat.

Ulrik se vrhl vpřed mezi čekající upíry. Jeho kladivo si klestilo cestu skrze řady upírů, až k upířímu lordu vonTielche. Ulrik tvořil špici hrotu, tvořeného Ulrikovými vlky, kteří doráželi poraněné upíry a odráželi rány vedené z boku na jejich vůdce. Nešlo to ale hladce, a přestože upíři umírali, umírali těžce a Ulrik i jeho Vlci si odnášeli svoje zranění i své mrtvé, které ale nechávali za sebou.

Tu se najednou zapojil do bitvy i vonTielche a jeho nemrtvý bratr a milenka. Řady vlků zakolísaly a najednou se po jeden okamžik stalo, že byl Ulrik na špici sám. Mezera se okamžitě zaplnila upíry a Vlci mohli jen sledovat, jak se jejich pán ohání kladivem, ozařujícím celou místnost, proti třem upírům. Zuřivě zavili, jako by byli skutečnými vlky a vrhli se s vervou pomoci Ulrikovi. Upíři tento nový nápor, nedokázali zadržet, ale snažili se jej zpomalovat.

A dařilo se.

Ulrik mezitím odrážel i rozdával rány, jak to jen šlo, ale proti třem silným a rychlým upírům měl jen málo nadějí. Jedním švihem do boku se zbavil vonTielchovi milenky, ale utržil ránu na hrudi od knížete a do zad od jeho bratra. Než se mu podařil další úder, krvácel z dalších několika ran a sil mu ubývalo a jeho tělo zpomalovalo. Přesto se mu podařilo nakonec zarazit kladivo do hrudi bratru vonTielche a tak se zbavil dalšího soka, ale nestihl vykrýt útok samotného lorda. Meč mu svým hrotem otevřel menší ránu na krku. Krev okamžitě začala vyvěrat ven, protože tepnu rána neotevřela úplně.

Ulrik věděl, že umře, ale naposled zaútočil.

A minul!

Únava a úbytek krve do hlavy jej vyvedly z rovnováhy a vonTielche se zasmál. Další slabý útok srazil snadno stranou a zabodl svůj meč až po jílec do břicha i skrze zbroj a škubnul jím tak, že se Ulrik otočil a hleděl na své vlky.

Vlci se úplně zarazili a přestali na chvíli bojovat. Krutě si to odnesli a dalších několik padlo.

"Hleďte, mocná zbraň vašeho pána," ohnul se upíří kníže pro kladivo, chtěje jej zvednout. Sotva se jej dotkl, začal řvát obrovskou bolestí, kterou myslel, že nikdy cítit nemůže, a nebyl schopen nic dělat. Teď se zarazili upíří vojáci a podívali se na svého pána. Toho využili zbylí Ulrikovi vlci a zaútočili na ně z posledních sil. Upíři padli, nebo utekli.

Kapitán Vlků Goran poklekl k Ulrikovi, který na něj ještě dvakrát mrknul a naposled zavřel oči, aniž stihnul cokoliv kdo říct.

Goran, kapitán Ulrikových vlků, pozvedl v klidu své vlastní stříbrné kladivo a pak jedním plynulým švihem, jako když se seká dřevo, zarazil zbraň do hlavy vonTielchemu, která se rozletěla s ohavným mlasknutím a kladivo pokračovalo kostmi v hrudním koši. Zbraň se zastavila až v půlce trupu.

Goran pustil rukojeť své zbraně a vytrhnul kladivo svého pána ze stále křečovitě sevřených rukou upíra a vtisknul jej do ruk Ulrikovi.

"Úkol splněn až do konce, příteli, jako vždy."

Věhlas zbraně:

Věhlas bych ponechal na PJ a jeho světě. Pokud se postavy při své pouti světem dostanou do zcela jiných krajů - krajů kde je toto kladivo a legendy o něm, budou s tím mít problémy. Popřípadě taky legendy mohly vymizet, protože lykani a upíři byli nakonec vymýceni a od té doby uplynulo pár staletí a v klidu a blahobytu na něj lidé zapomněli. Na druhou stranu, kladivo může být aktivně používáno přeživším řádem Ulrikových vlků. Mnou doporučovaný střed je +5, ale úprava záleží na PJ.


Poznámka pro PJ:

Kladivo nerozlišuje úroveň nositele, takže pokud jej chcete naservírovat družině dřív, tak jim ve svém světě nadělte do okolí slabší příšery, na kterých mohou postupovat, protože nositel se vydá za čímkoliv. Popřípadě toto kladivo dát NPC postavě, kterou mohou doprovázet.

Poznámka pro hratelnost:

Postava s tímto kladivem se neřítí bezhlavě do nebezpečí. Stále dokáže jasně uvažovat, ale přesto je nucena toto nebezpečí vyhledávat. Takže se dokáže zdržet přípravami na nepřítele, jemuž má čelit, nebo se zdržet kvůli nějaké drobnosti, ale stále popohání sebe i své okolí. Takže když se postava dostane do okamžiku, kdy má vyrazit na nějakou nestvůru, se kterou se setkala, je ochotna vyrazit opačným směrem do kláštera, kde si nastuduje, jak se dá porazit, ale rozhodně se tam nebude zdržovat čtením, či rozhovory o něčem jiném. Poté spěchá zpět na příšeru.

Dokonce dokáže opustit střet s nestvůrou, když zjistí, že je proti ní neškodný a potřebuje jinou pomoc, nejlépe ale vědět jakou. Pokud by to měl být jen dojem, že potřebuje být na vyšší úrovni aby měl víc útoků za kolo, tak to kladivo nebere a nedovolí tyhle myšlenky.


Urkul

Zkomolenina z názvu mocného artefaktu Ulrikova Kladiva, jenž byl předobrazem této zbraně, která se stala oblíbenou u paladinů, zabíječů nestvůr i obyčejných bojovníků.

Popis:

Urkul a stejně tak Ulrikovo kladivo, má asi metr dlouhé toporo z jasanového, nebo akaciového dřeva.

Hlavice je osově symetrická. Dostatečně dimenzované tělo hlavice obepíná toporo, poté následuje zúžený krček, který odlehčuje váhu kladiva a nakonec je opět rozšíření na čtverec 10x10 coulů, který má asi 1 coul tloušťku a z něj vystupují ještě 4 rovnostranné jehlany, které bývají různě vysoké dle výrobců, ale většinou se jedná o jehlany s vrcholovým úhlem 90°, dle původního Ulrikova kladiva. Tyto jehlany dávají výhružce, "rozbít na kaši", zcela děsivější význam.

Použití:

Tato zbraň je tvořena tak, že se dá držet jedno i obouručně. Jako jednoruční ji bez postihu smí používat jen postavy s bonusem k síle +4 a větší, Postavy s bonusem +2 a +3, jej smí použít jako jednoruční jen s postihem -1 ÚČ a postavy s nižším bonusem jej smí používat jen jako dvouruční (ne že by jej jednou rukou nezvedly, ale nebudou s ním schopny bojovat). Pokud bude kladivo drženo jednoručně, snižuje se v boji jeho útočnost o jedna.

názevSZútočOZdélkaváha
Urkul4+50135

Jedná se o zbraň kategorie těžké

cena: 65 zl (pro základní)/ 110 zl pokud má stříbrné hroty/ 250 zl za celostříbrnou hlavici


Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
[Další]
[Předchozí]
Počet zobrazených příspěvků: 11-20 / 24
Ikonka uživatele Fafrin    [pošta] NEW     13:41:42 02.07.2010
Nijak neříkám, že je to chyba a že to tak nemůže být.
Samozřejmě, je to artefakt a může to být tak silné, jak se ti jakožto autorovy bude chtít. Já mám ovšem radši artefakty zajímavé, než silné. Tento artefakt by jako velmi se hodící zajímavou vlastnost mohl mít, že při prvním zásahu "nelidské" bestie v souboji ji přemění do její základní podoby a v ní ji zablokuje - hejno upírů či mlhu v lidského upíra, zooantropa ze zvířecí podoby do lidské.

Zlepšuješ zbraň +4/+4/+1 (z nemagického základu 4/+4/0) proti jakékoliv Zmateně zlé nestvůře. Polovině lidí, většině krolů, všem skřetoidním rasám. Takhle je to prostě ultimátní zbraň - zabiják.
Proti ostatním už zlepšuješ statistiky o +2/+2. Nebo ne a nemagické statistiky kladiva jsou 6/+6?

Ikonka uživatele darkkkn    [pošta] NEW     13:31:53 02.07.2010
Teď jsem zmaten, jestliže to funguje na "dobrého" upíra. Jak to že to nefunguje na "špatného" zombíka? Přeci jen zombie je zlá bytost sama o sobě. A hrdinskost jsem zatím neřešil, protože jsem jí vynechal. (Ať je to důležitá část jak chce, na první pohled to vypadalo že to "funguje".)

Hrdinskost:
1) Kladivo ukazuje vize jak předchozí majitel zabijel malé a bezbranné děti upírů, vlkodlaků, a popřípadě sem tam nějakého ZkZ člověka. To není moc pěkné, a ZkD by to měli podlě mě odmítnout, i bez hozené pasti. (osobní názor).
2) Moc se mi nelibí že by se postava chtěla honit za něčím po každé když někdo řekne že někde viděl upíra. Měla by tam být dle mě nějaká past na inteligenci, zda se za ním chce honit. (pokud postava není plně odhodlaná se tam vydat.)

Urkul
1) Postavy s bonusem +2 a +3, ho smí použít jako jednoruční. ( Takže ho mohou použít i jako obouruční bez postihu?)
2) Píšeš že Urkul, se stal oblíbenou zbraní u paladinu, zabiječů nestvů atd. Neznamená to že je jich víc? A v tom případě se podle mě nejedená o artefakt, a to útočné číslo je tedy pro mě moc velké. (útoč)
3) Navíc si myslím že by obrana měla jít do mínusu. Za předpokladu že tu zbraň dokáží plně využít jen postavy se sílou +4. Tak jeho ovládání musí být velmi náročné na sílu, a tím pádem se s ním nedá pořádně bránit.

No prozatím vše. A co se zlepšení zbraně týče tak musím říct že Fafrin co ho znám si dosti zakládá na démonech, a změnách v číslech. Tak zkus být trpělivý s kritiky, a odpovídej na jejich otázky. Jinak hodně štěstí, s úctou darkkkn.

Ikonka uživatele Dakeyras    [pošta] NEW     21:08:52 01.07.2010
pořád je to magická zbraň - artefakt, všichni démoni proti něčemu zlepšují základní staty i proti ostatním....

nevím, kdo to tu pronesl, ale zdá se mě, že se tu začínaj vyčítat věci, které by si jinde neřešili, jen proto, že tu není nic moc co vyčíst... váha byla správný argument, paladin a kladivo, už okrajová záležitost, ale tohle je už dloubání se v díle. Kdyby ses třeba ptal na hrdinskost tak to pochopím, ale zlepšení zbraně o +2 SZ a +1 útočnost i proti sedlákovi co je zlý...


Ikonka uživatele Fafrin    [pošta] reputace: 1
nedohledatelné: +1
NEW     14:03:21 01.07.2010
Když je to proti nepřátelům humanity, proč to má bonusy proti obyčejnému chamtivému sedlákovi?

Ikonka uživatele Dakeyras    [pošta] NEW     22:03:07 30.06.2010
Fafrine: sféra bude někde kolem 12. To je sféra moc nad životem, jestli se nepletu (píšu z hlavy) což by vysvětlovalo schopnost ovládat svého nositele, tak nenávist k oné humanitě, jak jsi správně podotkl.
Kdyby někdo vymyslel něco jak bývaj postapo filmy plné nemocí co dělají z lidí zombíky co touží zase nakazit další lidi, tak i proti nim by to bylo, ale ne proti klasickému zombíkovy, který vznikl až po smrti torza..

Ikonka uživatele Fafrin    [pošta] NEW     16:19:14 30.06.2010
dík za odpovědi.
A ta sféra??
Dále z diskuze usuzuji, že síly pro a proti kladiva nejsou ani tak založeny na přesvědčení, jako spíše na postavení daných tvorů v řádu světa. Prostě na tom, že se jedná o nepřátele humanity. Je tomu tak?

Ikonka uživatele darkkkn    [pošta] NEW     14:33:18 30.06.2010
Dakeyras: No, uznávám že paladin+kladivo je taková ta klasika. (ve filmu Dračí doupě2 se objevil paladin a kupodivu měl kladivo..). Ale stejně bych řekl že to je otázka vkusu, a tak jsem to do hodnocení nezapočetl.

A co se upírů týče, tak nemůžu nic namítat. Protože jsem se setkal s případem hodného "démona" avšak svěcená voda ho zranila stejně jako zlého. Podle odpovědi bych řekl že tohle bude stejný případ.

Toť vše, hodně štěstí do budoucna. S úctou Darkkkn.

Ikonka uživatele Dakeyras    [pošta] NEW     8:54:14 30.06.2010
darkkkne váhu jsem už poznamenal jak to s ní je, měla být vyšší to uznávám.

co se týče spojení paladin kladivo/jiná drtivá zbraň, setkal jsem se s tímto spojením už v knížce kterou jsem já četl někdy před 13 lety a kdo ví jak dlouho předtím byla na trhu, a hlavně byl to překlad z anglického originálu, který může mít taky ještě pár let na víc... V té době byl nějaký Warcraft v mysli šílených vědců :D takže Warcraft není průkopníkem v myšlence paladin a kladivo.

na otázku co se stane, když jej vezme dobrý upír, odpovím: "tak se mu stane to samé co špatnému. Pro kladivo je upír jako upír."

Ikonka uživatele darkkkn    [pošta] NEW     0:58:02 30.06.2010
Zdravím
Dakeyras: Co se váhy týče, tak ono kladivo opravdu vážilo dost. Proto ho nepoužíval každý, ale jenom kováři, či nějaká "hromada svalů".

No abych řekl pravdu, tak paladin+kladivo, se objevilo poprvé snad ve Warcraft3... Předtím jsem si byl jist že paladin užívá dlouhý meč, a jsem o tom přesvědčen do dnes. Protože si myslím že meč se k němu hodí víc. (Tento odstavec je založen na osobních domněnkách.)

No a co se samotného díla týče, tak bych řekl že máš místy moc "omáčky". (Kterou musím číst jestli chci odpovědi na otázky...). No je velice těžké přijít s originálním nápadem. Avšak nápadů "zbraň na zlo" tu bylo již mnoho. Zpracování se mi zdá býti moc zmatené. A tak se mi v tom špatně orientuje. (Což vynechám z hodnocení.)

Takže hodnocení jsem založil na celkovém dojmu po zvážení všech "bodů". A musím se naklonit k 3 hvězdám. Čísla respektuji vzhledem k tomu že se jedná o artefakt...

No mám otázku, možná to je napsané v textu, a teď si to akorát nevybavuji, ale co když zbraň uchopí upír, který je ve své podstatě dobrý "člověk"?

To je vše, přeji autorovi příjemnou budoucí tvorbu, a odpusť mi moje "divné" názory. Ještě se mám co učit. :-)

Ikonka uživatele Dakeyras    [pošta] NEW     12:04:00 29.06.2010
Hamstre no bylo to trochu schované v obratu Kladiva mají mít váhu 35 mn, je to nedopatření které se stalo asi někdy při psaní a uniklo mi.

Fafrine - má odpověď zní - je to artefakt. Kdyby to byla "obyčejná" kouzelná zbraň tak by OZ samozřejmě nerostlo. Podle mé představy artefaktu který má trochu své vědomí zapadá i možnost ovlivnit nejen své útočné schopnosti ale i obranné. Kdyby požíval stejných omezení jako obyčejné kouzelné zbraně, přeci by to nebyl artefakt. Otázkou ještě může být, má li to být bonus k OZ, nebo k OČ jakože zbraň neovlivní své obranné schopnosti, ale svým spojením s majitelem zlepšuje jeho obranné schopnosti.

jo a k váze mě napadá jedna věc: Ta váha se zdá být malá i kdyby baly navýšení na 50 mn, přeci jen i takové drtivé zbraně nebývali tak těžké, protože mlátit hodinu s 2 a půl kilovým kladivem vyžaduje opravdu maximální sílu a výdrž.

[Další]
[Předchozí]


Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


Novinky
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
8 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
Limit (minut):
15 | 45
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.70804905891418 sekund.
© 2002 - 2005 Almad, James Timqui a Alcator design © 2002 - 2005 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována,
publikována ani jinak využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků. Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu.