www.Dracidoupe.cz


Předměty


Kletbomet Petra Stančíka 
Příprava pro tisk (tisknuto 2666x)
Autor: Sccion
Přidáno: 13:47:37 16.10.2011
Skupina: Kouzelné předměty
Cena: 10 zl.
Sféra: 10
Váha: 70 mn
Průměrné hodnocení: 4.09
Popis:
Anotace: Napůl mechanický předmět poskládaný z různých částí, který umožňuje metat salvy kouzel.

Marmorg s čarodějem se zarazili. Dole pod nimi začali umrlci odhazovat peřiny náhrobků a sípavě se po nich sápat.

"Zbývá nám jediná cesta - nahoru, na věž! Schoval jsem si ji - jako nejchutnější sousto - nakonec."

Borregovi se zatím podařilo sestavit těžký kletbomet, zamířil na Marmorga a zatočil klikou. Klika posunovala pergamenovou pásku popsanou zaklínadly (podával ji Llygd, aby se nezasekla) před lahví, ve které se vznášela vytřeštěná bulva. Oko spojoval svazek drátů s ebenovou skříňkou, v jejímž čele trčela přinýtována živá ústa. Rty mumlaly kletby a skleněná kouzelnická hůl s vodním chladičem je dštila.

Rach-rach-rach-rach!

ilustrační obrázek - kliknutím zobrazíte plnou velikost

Artefakt

Pro nejjednodušší možné použití kletbometu se nabízí možnost prohlásit jej za artefakt o věhlasu 5, přičemž kouzla budou mít takovou sílu, jako by je sesílal kouzelník na 5. až 10. úrovni podle potřeby. Dále stačí jen vytvořit seznam zaklínadel, či vzít některý z nabídky, točit klikou a kochat se každé kolo novou kletbou.


Pronásledovaní prchali po točitém schodišti, které jim v patách kletbometná dávka měnila v bublající lávu.

Llygd popadl kletbomet a řítil se za nimi. Boty a kutna mu v rozžhavené tavenině vzplály přízračným plamenem, ale kostlivec nedbal a pálil od boku.

Kouzelný předmět

Je ovšem také možné určit kletbomet jako běžný kouzelný předmět a celý si ho poskládat. Nutno podotknout, že výroba je drahá a poměrně náročná, nad výsledným produktem ale jistě zaplesá nejeden potrhlý pyroman.

Výroba

Minimální lidské zdroje jsou následující:

  • Pyrofor - alespoň na 16. úrovni, kterého je zapotřebí k výrobě svitků zaklínadel a který se stará o technickou stránku věci.
  • Čaroděj - který má znalosti alespoň tří kouzel z oborů vitální a poznávací magie. Zajišťuje očarování očí a úst bez použití démonů.
  • Theurg - zapečetí celý předmět zakletím démona meče.

Materiální zdroje:

  • Kouzelnická hůlka - ebenová, dubová, skleněná. Řádně zpracovaná pod dohledem alchymisty, neočarovaná.
    • 130 zl.
  • Ebenová skříňka - dobře poslouží i obyčejná alchymistova truhla, nasycená magenergií (po dobu jednoho týdne v ní bylo uschováno 50 magů), v průběhu tvorby se magenergie z bezpečnostních důvodů vyjímá, není však nutně na závadu.
    • 50-150 zl, 50 magů.
  • Oko, ústa - oční bulva o velikosti zhruba lidského oka, oko samotné však nemusí být lidské. Ústa musí být tvora schopného řeči. Očarování provádí čaroděj či mág, jedná se o trvalé kouzlo, které je cenově poměrně náročné, což je z toho důvodu, aby bylo samoudržitelné a démon na něj nemusel vydávat žádnou vlastní energii. Po dvou letech je třeba provést očarování znovu.
    • 50 magů.
  • Svitky + úložní prostor - svitkem rozumíme jakýkoliv materiál (nejlépe páska), který může být popsán a na který se vejde seznam 50 kouzel. Za den klidné práce (věnuje se i jiným činnostem) je pyrofor schopen napsat 5 kouzel, celkem tedy za 10 dní jeden seznam. Spěchá-li, je schopen vytvořit jej za poloviční čas. Jako úložní prostor poslouží obyčejná dřevěná krabice.
    • 30-100 zl.
  • Doplňky - klika, hřídel, paleční kolo, převod, lahev, tři válečky, držadlo, šroubky, hřebíky, dodatečný materiál.
    • 20 zl.
  • Démon - démon je povolán z 10. sféry Aladiah a svými vlastnostmi je nejpodobnější pravidlovému démonu meče. Démon koordinuje celkové fungování kletbometu a vytváří magické zázemí pro přenos informací. V kletbometu vydrží 2 roky, poté jej opouští a předmět je nutné znovu očarovat.
    • 500 magů
Váha: 70 mn
Výrobní cena (v zl): 5300 zl
Prodejní cena: 10 000-15 000 zl

Vrchol věže. Nebylo kam utéci. Verncumkadghozk začal ječet děsem. Marmorg vzteky. Blížící se Llygd rozkoší.

Použití

Kletbomet se spouští točením kliky. Tehdy jsou sesílána kouzla dle vyvolávací doby, přičemž platí většina pravidel pro klasické kouzlení (přerušení kouzlení v boji atd.). Kletbomet je sesilatelem a pro účely pasti se považuje za osobu na 7. úrovni. Preferují se především útočná či jinak postihující kouzla, která nesmí přesáhnout sesílací cenu 15 magů. Hlavní cíl kouzla určuje držitel kletbometu. U kouzel, kde je cena pohyblivá, či je třeba zacílení více terčů, určuje důsledek PJ (zda byla úspěšná, jací tvorové byli zasaženi).

I přes svou váhu je kletbomet v rámci kategorií zbraní považován za obouruční lehkou zbraň. Jedná se o kouzelnou zbraň a je tedy možné se s ním bránit, vydrží i silné údery zbraní, v takovém případě však nelze točit klikou. OZ kletbometu je -2, SZ a útočnost jsou rovny nule.

Šance na úspěšné seslání kouzla je 80%, pro rychlost je však snazší určit, že zkrátka každé páté kouzlo selže. Z jakýchkoliv důvodů je také plně v moci PJ kdykoliv říci, že se kouzlo nepodařilo (mechanické poškození svitku, zauzlení jazyka, atd.).

Použitelná kouzla z pravidel:

PPZPPPPPE
Modré bleskyBílá střelaChlad hvězd
Montyho čardášBílý bleskLedový blesk
OheňFata morgánaOdzbrojení
ProtoplazmaFialové bleskyPekelný oheň
Zelené bleskyOhnivá kouleTemný úder
Zenerova kartaRudé bleskyUsni
Svaž postavuVidění dvojmo
ZesměšníZpomalení
Zmatek
Zmiz
Žluté blesky

Seznamy kouzel k vytištění (v .pdf formátu):

Llygd, až po holeně v chladnoucím magmatu, se konečně dobrodil vzhůru a opřel Marmorgovi hlaveň kletbometu mezi oči.

Kostlivec se rozchechtal a zavířil klikou.

Nic.

"Vzpříčila se ti kletba," utrousil Marmorg a udeřil zrůdu do brady. Rána ji vyrvala ze ztuhlého kamene i se zubatým kuželem žuly kolem nohou, Llygd se jako obří hračka - nepřekotitelný panáček - vymrštil a skutálel zpět dolů, kde zavalil Borrega.


Po kletbometu jsem pošilhával už dlouho. Nejedná se o mou invenci, ale na druhou stranu jsem si říkal, že něco takového stojí za to zapracovat a nabídnout. Texty jsou převzaty z povídky Tvar Lektvaru, jejímž autorem je Petr Stančík a která vyšla v časopisu Ikarie 7/98.

Ilustrace je taktéž překreslena částečně podle předlohy, kterou pro povídku ilustroval Roman Kudláček.

Slovo o autorovi (též v Ikarii):
Petr Stančík se narodil v roce 1968 v Rychnově nad Kněžnou. Absolvoval gymnasium a v současné době pracuje jako textař v reklamě v Praze. Dále je též astrolog, televizní a filmový režisér a roajalista. Píše od roku 1991, publikoval povídky, ale i poezii. S jeho pracemi, zejména pod pseudonymem Odillo Stradický - Stanczyk ze Strdic (tvrdí o sobě, že je příslušníkem starého panského rodu) jste se mohli setkat v Literárních novinách, Tvaru, antologii Mlok. V roce 1992 vydal první knihu Obojí pramen, v roce 1996 vyšel Admirál čaje, v roce 1997 Zlomená nadkova, publikoval též básnické sbírky.


Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
Počet zobrazených příspěvků: 1-6 / 6
Ikonka uživatele Sccion    [pošta] NEW     18:12:03 19.10.2011

Folcwine: Taky pěkné. Předpokládám, že k udržovací ceně railgunu patřil ještě pytel granulí pro impíka. ;)

Když jsem to přepisoval, říkal jsem si také, že na stejném principu by šel postavit určitě i flašinet stále dokola obehrávající Montyho čardáš, aby byla i nějaká méně ofenzivní verze kletbometu.

Poslední věc, možná bych to tu neměl vykřikovat tak nahlas, ale pokud by byl zájem, tak celou Stančíkovu povídku jsem si před nějakým tím rokem přepsal z Ikarie do wordu, aby byla uchována i pro další generace (ne že by papír nevydržel, ale časopisy se různě ztrácí), takže kdyby byl zájem, mohu nabídnout i kompletní předlohu. Osobně se u toho vždycky dobře pobavím. :)


Ikonka uživatele Folcwine    [pošta] NEW     12:23:28 19.10.2011
Hodně mě to připomíná moje dílo Railgun, které jsem kdysi napsal pro RPGportal, inspirované jsem to měl hlavně reáliemi Warhammeru, ale bylo to kompatibilní jak s DrD1.x tak s DnD3

Skavení tvůrce měl vytvořeného kostilama (rat ogra), sám se vezl na bidílku na jednom jeho rameni a na druhém rameni byla ta Roura. V té rouře byl impík (transformací zmenšený impík - kouzelníkův přítelíček). Spušť rozezvonila zvoneček, který byl pro impíka signál, aby začal "číst" svitky a kouzla vrhat směrem k ústí hlavně. Po pěti kouzlem musel kostilam vytáhnout vystřílený tubus se svitky a vložit nový, aby měl impík zase co číst.

Příběhově skaveni měli velkou zásobu kouzelných svitků z nedalekého Drowího města, které Drowové opustili a skaveni obsadili. Onen railgun byla naprostá zbytečnost, protože ty svitky mohl číst kdokoli bez jakýchkoli přípravků. Ve skavením podání největší výhoda onoho railgunu (tedy roury) spočívala v tom, že pokud impík něco pokazil, tak to neohrozilo jeho pána, který byl chráněn pláštěm roury (a také kostilamovou hlavou).

Tady ten kletbomet je podobná ptákovina jak ten railgun, je úplně na prd, protože je mnohem výhodnější ty kouzla sesílat přímo, ale pro tu prču se to do hry musí hodit .)

Ikonka uživatele Sccion    [pošta] reputace: 1
Samurai: +1
NEW     19:20:32 18.10.2011

Zdenál: Těžko říct, asi moc dlouho ne, jde jen o to zaháknout to do toho mandlu.
3-6 kol (čili mezi půl a celou minutou)

Jinak je to samozřejmě další předmět sesílající náhodná (či konkrétní) kouzla, kterých se už na světě válí spousta a spousta jich ještě určitě přibude. V podstatě je to ta samá Nikdova Kniha náhodných kouzel, jen jsem si prošel diskuzi a dodal to, co u předchozího příspěvku chybělo. Obrázek, konkrétnější tvary, přesný postup výroby a seznam kouzel pro líné PJ (Folcwinovy poznámky jsou v tomto ohledu k nezaplacení). ;)


Ikonka uživatele Zdenál    [pošta] NEW     17:53:56 18.10.2011
Dá se v tom přebíjet ten toaleťák popsaný kouzlama? Jak dlouho to trvá?

... ta ta ta ta ta "Ty blesky na něj nepůsobí šéfe"
"Tak tam nahoď BSka voe!"
cvak cvak chrrrrrrrrrr.... cvak
beeeng beeeng beeeng
"Supr šéfe, ty býlý střely fakt píšou"
beeeng beeeng beeeng ...

Ikonka uživatele Dakeyras    [pošta] NEW     17:28:30 17.10.2011
Já asi nemám co dodat. Tohle je příspěvek co moc pravidla nepotřebuje, neb svázání pravidly bu jej zničilo a přesto je ošetřeno dost, na to aby nenarušilo hru podle pravidel. Víme jak, kde, co. Opravdu super věc. Prvně jsem se dost bál, podle jména, ale jsem moc příjemně překvapen.

Ikonka uživatele Aramir    [pošta] NEW     14:24:26 17.10.2011
Tohle je výborný nápad. To, že to není autorův nápad vlastní mi vůbec nevadí a jsem rád za jeho zpracování. Už když jsem viděl název díla v čakárně, byl jsem pln očekávání a výsledek mě nakonec nezklamal, ba naopak. Ilustrace je perfektní.

Jinak malinko matoucí je uvedená cena na začátku díla (10 zl).



Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


Novinky
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
16 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
Limit (minut):
15 | 45
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.56075620651245 sekund.
© 2002 - 2005 Almad, James Timqui a Alcator design © 2002 - 2005 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována,
publikována ani jinak využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků. Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu.