Předměty

Nešťastné botky Hodnocení: Kvalita

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 10

Skupina: Artefakty

Síla zbraně: 0

Kvalita zbroje: 0

Délka: 0

Popis:

Anotace: I CP občas padne fatál.

Věhlas: -5

Popis

Vzhled samotných botek se popisuje velice špatně, neb žádný stálý vzhled nemají. Nicméně vždy mají podobu něčeho, co se dá nasadit na nohy. Předmět jako takový není příliš znám, protože jakmile se někomu podaří se botek zbavit, nikde se o tom moc nerozšiřuje a jen málokdo pocítil nutnost něco sepsat do svého deníčku a z toho mála se ještě méně zachovalo nebo dostalo na světlo veřejnosti.

Něco pro objasnění z historie

Botky vznikly před jistou (blíže neurčenou) dobou, když si jistý (blíže neurčený) theurg rozhodl trochu přilepšit jistým (zde blíže přiblíženým) způsobem. On to byl vůbec tak trochu smolař a smůla nikoho dlouho nebaví, zvlášť když nasbírá dostatek zkušeností, aby s tím něco udělal. Theurg tedy sebral Astron, pět černých svící z kočičího sádla, mandragoru a několik dalších ingrediencí, na které ani sféry radši moc často nemyslí, když nemusí. Na spojení vybrakoval svoji zásobu magů, a aby mu nezbyly v truhličce drobné, vzal rovnou tisícovku (950 za zamýšlenou sféru a 50 jako dýško). K tomu popadl botku s kouskem plechu v podpatku, který tam zašil švec z vedlejší ulice. Poté zahájil tajemný obřad ve sklepení svého domku a dovedl ho až do zdárného konce, kdy zaklel démona do plíšku v podpatku a učinil z toho tak Srdce Artefaktu. Svět nikdy nezjistil, jak by měl onen zdárný konec vlastně vypadat. Náš theurg chvíli botky nosil a měl štěstí v kostkách. Pak ale Noxík (viz níže) zatoužil vidět svět a vzal kramle.

Démon

Přivolaný démon pochází ze sféry Leuviah (Tvorba života). Theurg sice nepotřeboval vytvořit nic živého, ale musel obejít omezení nižších sfér. Kdyby se nestalo, že se kostka špatně otočila, byl by to velice zajímavý artefakt. Nemá však smysl se o něm bavit, protože to dopadlo, jak to dopadlo.

Jméno démona je Noxius (mezi přáteli zvaný Noxík), kterýžto v současnosti přebývá v kousku plechu v podpatku, i když jeho mysl se rozpíná někdy až příliš daleko. Jeden z nejškodolibějších démonů, které můžete vůbec najít ve všech sférách. S jeho inteligencí je možné, že se sám vecpal do předmětu, protože mu přišlo vtipné to všechno obrátit a užít si tak trochu té srandy ve světě smrtelníků. Noxius v podstatě není zlý, ale to co dělá, mu přijde zábavné, protože nechápe věci stejně jako my. Ale i kdyby chápal, možná by to tak dělal dál.

Co se tedy stalo?

Původním smyslem bylo vytvořit artefakt v podobě boty, která dokáže měnit podobu, vytvořit své dvojče na druhou nohu, ovlivnit náhodu, zvýšit charisma a pár dalších vychytávek. Noxius znal původní úmysl našeho theurga, a tak si vzal několik jeho nápadů a pár vlastních přidal.

Schopnosti

Artefakt má 150 magů. O půlnoci se mu dobyjí jen ty, které dal na kouzlo, které způsobilo nějakou neplechu (to je na posouzení PJ a neplatí to u kouzla „Vytvoř sestru“). Do plného počtu se magy vrátí každý poslední den v týdnu.

Kouzla
  • Vytvoř sestru
  • Změň se
  • Hej tady jsem
  • Módní ohoz
  • Miluji vás
  • Hoď tlamu
  • Voňavé ponožky
  • Špatná kostka
  • Hups
  • Tam kde slunko nesvítí
  • Babylonskej blábol

+ Démon může využívat kouzla ze Skřítčí Magie I a II (od zerafela) s výjimkou Emoční, Poznávací a Energetické útočné magie.

Vytvoř sestru

Magenergie: 120magů

Botka jako taková je jenom jedna a jako takovou by si jí nikdo nenechal. Démon je schopen za cenu veliké námahy vytvořit kopii svého současného příbytku. Bota bude identická vzhledem k současné podobě artefaktu vzhledem k současné podobě artefaktu, ale samozřejmě sedět bude na druhou nohu. Tato vytvořená „sestra“ je obyčejnou (trvalou) botou a nedá se zrušit kouzly rušícími magii. Je to jediné kouzlo, které nemusí způsobit škodu, aby se spotřebovaná magenergie obnovila.

Pokud někdo botu objeví dřív, než démon vytvoří druhou a na zkoušku si ji nasadí, načež se začne shánět po druhé, druhá bota se objeví někde, kde je to možné. Místo, kam se dobrodruh ještě nedíval, za jeho zády, ve stínu. Nox jen nerad odhalí svou magickou podstatu a důkladně si rozmyslí, zda to risknout s kouzlem “Miluji vás“ či vytvoří druhou botu. Záleží také na tom, jak dlouho někde ležel nebo jaká je možnost, že zase někdo přijde.

Změň se

Magenergie: 15magů

Ne každý má stejný vkus a Noxius se nechce specializovat jen na lidi s určitým vkusem. On sám má jistý smysl pro styl a módu a navíc dokáže celkem dobře odhadnout lidi. Jakmile se tedy někdo přiblíží na deset sáhů a Noxius ho zaznamená, “očíhne“ jeho oblečení a změní se dle své nejlepší úvahy. Měnit se může v různorodou obuv od okřídlených opánků po sedlácké holinky. V případě, že je měněna pouze jedna bota cena je 10 magů.

Hej tady jsem

Magenergie: 15magů

Co si budeme nalhávat. Dobrodruzi prostě nekoukají po botách. Chtějí meče, zbroje, hůlky, hole a nejlépe celé sety v různých barvách a s přízračnými jmény, která mají ten tvrďácký zvuk. Takže když vejde potenciální avšak nevšímavá oběť na místo našeho dočasného odpočinku co přirozeně uděláme? Přivoláme ségru, změníme podobu a jdeme na věc.

Toto kouzlo způsobí, že inteligentní bytosti v dosahu 20 sáhů si povšimnou bot(y), a když si dobrodruzi něčeho všimnou, považují to zákonitě za důležité, takže to vezmou s sebou.

Módní ohoz

Magenergie: 10magů

Zde se jedná o drobné úpravy jako změna barvy, změna materiálu, šněrování, vzoru atp. Cena za jednu botu je 5 magů.

Miluji vás

Magenergie: 50magů
Past: Roz~16~zbaví se/nechá si boty

Občas se může stát, že někomu dojde, co stojí za jeho smůlou (dedukce, zeptá se sfér či jiným způsobem) a bude se chtít bot zbavit. Většinou ho démon nechá, ale občas usoudí, že s takovým člověkem aby mohla být ještě sranda, a okouzlí ho. Taková osoba považuje své předchozí rozhodnutí za šílené, smůlu za několik nešťastných náhod a o theurgovi si pomyslí jen „Co ten šarlatán ví. Vydřiduch jedna předražená“.

Hoď tlamu

Magenergie: 5magů

Klasické kouzlo. Postavě se zapletou nohy, zaškobrtne a už padá.

Voňavé ponožky

Magenergie: 5magů

Tohle je omezeno na „uzavřené boty“. U sandálů, pantoflí a podobného tento efekt nefunguje. Démon vytvoří prostředí, jako kdybyste boty nesundali po dva dny nepřetržité chůze. A když jste k někomu pozvání na návštěvu o zábavu je postaráno.

Špatná kostka

Magenergie: 10magů

Noxius je zručný v ovlivňování hazardních her. U kostek padne přesně to potřebné číslo (pro Noxiuse), u karet vám přijde správná karta (pro Noxiuse) a v páce někdo dostane křeč do ruky (pro…tedy jak se Noxiovi hodí).

Většinou ze začátku dost vyhráváte, ale jakmile vám stoupne sebevědomí a vsadíte hodně, je jasné co bude následovat.

Hups

Magenergie: 10magů

Takové univerzálnější kouzlo. Jedna se v podstatě o nešikovnost. Postava upustí drahou vázu z ruky, vytratí klíče z kapsy (která však musí být otevřená, aby klíče mohly někde vypadnout), ramenem shodí obraz ze zdi a další veselé příhody dokáže takto démon způsobit.

Tam kde slunko nesvítí

Magenergie: 15magů

Druhá jasná klasika. Takové prdnutí v kostele má svou váhu.

Babylonskej blábol

Magenergie: 20magů
Past:Roz~15~kouzlo neúčinkuje/účinkuje

V případě seslání - Past:Roz+Int~17~neví/ví co říká

A jakmile se pokusíte z nějaké trapné situace vymluvit, zasáhne znovu démon. Pro nositele bot je jeho hlas normální, ale pro ostatní…škoda mluvit. Je to různé, může koktat, říkat sprosťárny, svalovat vinu na druhé atp.


Děkuji písni Boty proti lásce a všem, kteří se vyjádřili v MS. I těm, kteří měli trpělivost a dočetli to až sem.

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 10

Autor:

Diskuze

 Uživatel úrovně 0

Mne sa to tiez paci, je to aj celkom dobry namet na dobrodruzstvo nejake...


 Uživatel úrovně 0

Podle mě to je docela dobrý nápad...například parta znuděných hrdinů vysoké ourovně která má problémy s yvstupováním na veřejnisti....mě se to prostě líbí!


 Uživatel úrovně 0

KD: Áno, dosah, rozsah, vyvolanie, trvanie a prípadne pasca.

Pioma: Eh, na guľové som pozabudol... ale skoro. Keby sme uvažovali s kúzlami s neurčitou magenergiou, potom má najväčšiu cenu Dým (ráta sa po jednom magu, takže využiješ vždy všetko). Ale cena kúziel pri Botkách je prehnaná, to súhlasím...
Na druhej strane, prečo by sa nemohli podobné botky vyskytovať a dať využiť? V heroickom settingu na štýl Tolkiena a podobne asi nie, ale napríklad u takého Zaklínača si to viem dosť dobre predstaviť (len si spomeňme, aká bola haluz s dopplermi).
Kde smoliar zobral magy... no, ani smoliar nemá smolu stále, to by sa mu hovorilo inak, napríklad dobrý otec, drahý syn (=mŕtvola) ;-)

S pozdravom,
Alden Nahlilairon


 Uživatel úrovně 0

První věc, která by mne opravdu zajímala je, jak může člověk nehrající drd vytvořit předmět, ba dokonce artefakt, pro používání v drd. Divím se té odvaze, drzosti a částečně i kvalitě, kterou se dílko honosí.

Beru to, že se jedná o prokletý artefakt a jako takový je vhodný spíše pro ozvláštnění hry ze strany PJ, než právě na boostování hráčů, jak bylo řečeno dříve. Sám ale s tímto předmětem nevidím žádné, opravdu žádné využití ve hře. Rozhodně bych ho nepoužil.

Celková cena je, tedy věci nutné k vytvoření, hmmm-mmm-a, docela zajímavá a řekl bych i přijatelná, ačkoliv kdybych se zaměřil na historii, kde můžě smolař nabrat 1000 magů a navázat kontakt s tak vysokou sférou? Pokud se zaměřím na cenu jednotlivých kouzel vypsaných níže, jen nevěřícně kroutím hlavou. Myslím, že existuje kouzlo Zesměšni, jehož cena je u kouzelníka s rostoucí úrovní stále menší. 15 magů za prd? Tedy chápejte jak to myslím, za donucení organismu upuštění střevních plynů zadní cestou... To je něco jako rouhání.

Tak ti nevím, Karli, jestli si z toho něco vezmeš, tohle je můj názor.

Alden Nahlilairon: Co se týče energetické útočné magie, nejdražší je bledý kulový blesk za 130 magů, ačkoliv kdyby se člověk podíval do časoprostorové, může být mnohem dražší hyperprostor II na maximální možnou vzdálenost vzhledem k magům a úrovni(počítám magenergii vlastní a v plné holi), případně ve vytální magii oživení upíra s velmi vysokou životaschopností.


 Uživatel úrovně 5

Alden:

-- PS: mno, ono ve psané podobě to zní lépe jméno, než číslo. Dílo dostává nádech sounáležitostmi s pravidli. Samozřejmě, do závorky by se šiklo napsat: ( sféra XY, vláda nad ZI).

KD:
Každopádně si myslím, že toto dílo je povedené, zvláště když je tvé první.


 Uživatel úrovně 0

Folcwine:
1) Budu na to pro příšta pamatovat
2) No kdyby tam ta kapitola nebyla, tak by to podle mě vypadalo ještě hůř.

Alden:
3) Ta tabulka je dost dobrý nápad. Škoda, že mě to nenapadlo.
4) Máš na mysli dosah, rozsah a tyhle věci?

Děkuji za dobrá hodnocení.


 Uživatel úrovně 0

Kvalitné, na debut až neobyčajne kvalitné... ale predsa.
1) Trochu sa kroť s magmi. Nie je zločin, keď má predmet menej magov a kúzla lacnejšie (kľudne by som vydelil všetky magy v diele piatimi). Ono za 150 magov toho už urobíš dosť veľa (s trochou šťastia aj zabiješ draka), dokonca je to myslím viac, ako je treba na najdrahšie pravidlové kúzlo (Bledý blesk, ktorý je ak sa nemýlim za 145 magov).
Ako sa hovorí v istej reklame, menej je niekedy viac ;-)
Možno si vychádzal z Napískání si, ktoré je pekne drahé, ale toto je artefakt a používa Vytvor sestru dosť špecifickým spôsobom, takže v tom by problém nebol.

2) Pasce pri kúzlach: hm, zdajú sa mi priveľké. Keď tak, tak dať pascu okolo max. 10 (v pravidlách tradičná pasca pri kúzlach, ktoré majú ako magy násobok žvt) a potom dodatok do kúzla že za toľko a toľko magov sa pasca zdvihne. Čo sa týka toľko kritizovaného rozdielu, podľa mňa to je detail, ale je pravda, že by sa hodila pasca skôr Int alebo Char, prípadne Roz+Int a Roz+Char, ale ako hovorím, pre mňa je to detail.

3) K popisu: mne to nejako nevadí, ale mohol si tam dať tabuľku, ktorá by zhŕňala orientačné váhy rôznych podôb. Keď je v diele tabuľka, tak to má hneď lepší image a Folcov bod 2) by potom ani nevznikol...

4) Parametre pri kúzlach: Chýbajú. To je asi tak všetko, čo sa k tomu dá povedať. Aj keby mali byť rovnaké, tak sa ich tam oplatí napísať.

5) Botky majú takú šotoušiu filozofiu, ale chýba im... niečo extra. Ide o artefakt, ktorý toho veľa nevie, má pár kúziel a je škodoradostný, a tým to hasne. Na artefakt by to chcelo nejaký väčší nápad alebo celkovú filozofiu (alebo históriu, ktorá by to dôkladne vysvetľovala, tak to robím ja, heh). Neviem, čo presne by si tam mal pridať, to by som sa nad tým musel hlboko zamyslieť, ale pre budúcnosť sa snaž priviesť čosi nové (keby v Skaze Magrenionovej neboli tie glyfy, tak by dopadla o hodne horšie).

Takže s hodnotením sa oäť dostávam k 3,5 a ide len o to, či dielo má, alebo nemá na OHyZDu. Podľa mňa ešte nie, má v sebe pár štylistických chýb a prešľapy ako chýbajúce parametry pri kúzlach. Takže za veľmi silné 3*.

S pozdravom,
Alden Nahlilairon

P.S.: Keď píšeš sféru, daj tam len poradové číslo. Málo kto si pamätá mená sfér a dosť veľa ľudí ich má aj premenované, číslo je lepšie (viem z vlastnej skúsenosti, ešte nikto ma nesprdol za to, že nepíšem meno sféry).


 Uživatel úrovně 5

Karel Doleček:
1) Kromě sféry osobně je mi to putna, ale jsme v rubrice a dodržovat by se to mělo. Někdo hraje na naložení - takže uvést průměrnou váhu bot by neškodilo (odhad 30mn). V textu je past ROZ, ale není uvedeno pořadové číslo sféry - čili budu muset jít do pravidel a to číslo najít (dle magů je to 18. sféra - asi). Dle mého zbytečná komplikace. Pak se ještě tabulka má vyplňovat kvůli hledání pomocí parametrů (sám jsem to nikdy nepoužil, ale to neznamená, že by se tabulka vyplňovat neměla).

2) Ano, potom ale nechápu název kapitoly "popis", ve které žádný popis není.

6) Správce MS mám dojem by vlákno byl schopen obnovit a zjistit jména pomocníků.

Jsi v rubrice poprvé, takže dílo na debut beru jako velmi kvalitní. Dle mého další dílka mohou jít přes 4*, pokud udržíš kvalitu nápadů a zlepšíš kvalitu zpracování. Držím ti palce do další tvorby.


 Uživatel úrovně 5

Tak tedy, Kájo, vítej v rubrice...

Co bych tak řekl:
1) Ten vtip v první větě druhého odstavce, jsi vyvedl dobře :)
2) Co se Magenergie týče - 150 je možná vážně dost. Ovšem pokud se chce Nox dostat k dobrodruhům, musí vyhodit 120 magů - a zbývá 30 - tedy cca 2 kouzla (většinou sou za 15) a zase musíme počítat s tím, že nemusí obě dvě kouzla uspět s neplechou >> tedy že se magenergie o půlnoci obnoví. Pokud se podaří, na další den má Noxík celkem 30 magů (v tomto případě/příkladě). A navíc, Nox asi nebude blb, aby hned začal s neplechama.
Takže já si myslím, že to stačí a je to v pořádku. Možná bych uvažoval nad tím, aby se plný počet doplňoval vždy o úplňku, ne za týden, týden je umělá věc, kdežto úplněk dýchne magičností.
3) kouzlo miluji vás - mno, tak ta past je vážně chybně, spíše inteligence ne?



Tak, to j tak vše co bych k tomu měl já, ještě se juknu na to, co napsal Folcwine
1) Vskutku nevím, kde bereš to, že je toto potomek MS I a II.
2) Sféra je v textu, cena je nerealisticky vypsatelná. Buďto bota stojí půl měďáku, a nebo desítky zlatých – podle vzhledu, to samé váha. Faktem je, že KD mohl napsat „proměnlivé“ „proměnlivé“ „Leuviah“ „-5“ „artefakty“.
3) O tomhle jsme již mluvil ve svém postřehu
4) Cože? Aha, reaguješ na MS. Mno, tohle dílo je spíše otázkou RP a tak je na úvaze PJ která kouzla tam použije, stejně to musí být kouzla, která vytvoří nějakou neplechu. Navíc, je tam napsaný „MUZE“ používat kouzla… :)
--- ale na druhou stranu chápu, že jsi redaktor a tak vyžaduješ faktickou správnost, navíce když „přebírá“ „odkazuje se“ na dílo tak kvalitní (ikdyž ty slova v uvozovkach bych nepoužival tak hojně jako ty, byl to přeci jen návrh). Zkrátka ty posuzuješ dílo ze všech stran, ja jen z pohledu, z jakého bych je použil.
5) pravda
6) pravda, zapoměl na nás. ALE, kde bereš to přesvědčení, že jako inspirace sloužilo MS?

Ten doslov – a zase. Zase Magie skřítků …


Tak, dílo je přečteno a zhodnoceno. Je jasné, k čemu dílo slouží a kam je zaměřeno. Jde o zábavu, ne o věc, která nám ulehčí život a umožní pobíjet skřety v tisících. Proto mi nevadí, že kouzla byla „ošulena“, naopak, dílo přináší něco, co člověka pobaví. Tedy spíše mě v roli škodolibého PJ (a že já škodolibý jsem, ikdyž poslední dobou se mírním, hráči po mě totiž hází okurkami).
Já jsem spokojen, pobaven.
****


 Uživatel úrovně 0

Folcwine:

Chtěl bych upozornit, že zerafelovo dílko mi nebylo inspirací. Nechci samozřejmě Magii skřítků srážet, protože sám ji hodnotím vysoko, ale inspirace na dílko vane z úplně jiné směru. Odkaz na dílko by mě vlastně ani nenapadl, kdyby mi nebyl navrhnut v MS.

1) Cenu jsem nezahrnul, protože magie je v každém světě jinak ceněná. Váha se různí podle současné podoby bot. No a sféru jsem uvedl v textu a připadalo mi ostudné ji tam nenchat chudinku samotnou ve formuláři.

2) Popis samotných bot jsem shledal zbytečný, protože skutečně nemají stálou podobu. Můžu si tam nakrásně popsat úžasné šlechtické botky, a pak mi tam půjde postava mnicha, který takové věci prostě nenosí.

4) No ano. To je moje chyba. Alespoň jsem mohl vypsat ta kouzla, která boty nesvedou pro ulehčení orientace. To že nejsou zastoupeny všechny obory je částečně vysvětleno o něco výše.

5) Eh, uhm, ech. Co na to říct. Asi jsem na to měl někoho natlačit, ale v MS se mi k tomu nikdo nevyjádřil v minulé verzi nikdo nevyjádřil a tak jsem je považoval za dobré. Sám v DrD nehraju a nedokázal jsem zcela objektivně posoudit.

6) Také moje chyba. Přiznám se, že minulá verze byla z MS smazána dřív než mě napadlo si ta jména zapsat. A protože jsem nechtěl na nikoho zapomenout, uděal jsem to takhle. Měl jsem si dát trochhu práce s vykoumáním, kdo radil.

Může se ezdát, že zmíněné chyby podceňuji, ale beru je zcela vážně a přinejmenším body 4), 5) a 6) uznávám a byly dány mou leností a nepřipraveností.