www.Dracidoupe.cz


Předměty


Expulzní krystaly 
Příprava pro tisk (tisknuto 4259x)
Autor: Nathaka
Přidáno: 11:14:50 13.03.2012
Skupina: Kouzelné zbraně
Síla zbraně: 4 /+2 + zvl. (na dálku); při boji TVT jako boj beze zbraně
KZ / OZ: -3
Délka: 1
Cena: 30 zl.
Malý dostřel: 7
Střední dostřel: 12
Velký dostřel: 17
Váha: 3 mn
Průměrné hodnocení: 4.54
Popis: Předměty - Kouzelné zbraně - Expulzní krystaly

Expulzní krystal je šikovná věcička. Je velký asi jako kiwi a má různé tvary a barvy (podle typu útoku). Je zvláštní tím, že dokáže sbírat energii z okolí, formovat ji v sobě a kdykoliv ji na přání toho, kdo ho někam namíří (klidně i sevřený v pěsti), vypudit ven v podobě kouzelného projektilu (resp. pulzu) s takovou razancí, že se to považuje za střelecký útok. Jinými slovy, expulzní krystal je velmi malá, ale účinná střelná zbraň.

Parametry jeho střeleckého útoku odpovídají ostatním pravidlovým zbraním, ale projektily z krystalu se pochopitelně nechovají jako šípy nebo kameny z praku. Létají rychleji, ale zase nepřesněji (proto je SZ zhruba stejná). Mají malou fyzickou průraznost, ale jejich útočnost je založená na explozi magické energie při střetu s cílem. Ignorují KZ zbrojí i ostatních předmětů na postavě, zato štíty (a jim podobné předměty, třeba velký talíř) mají poloviční šanci je zcela zablokovat. A konečně, projektily z expulzních krystalů nepůsobí fyzické, ale různě magické zranění, jak zachycuje následující tabulka.


Typ krystaluTyp zranění
PrůhlednýC (neutrálně magické střely)
ŽlutýJ (jiskry a výboje)
ČervenýK (ohnivé projektily)
ModrýK (mrazivé projektily)
ČernýI (pulzy hraničářského úderu)
BílýN (malé bílé střely)

Do jednotlivých krystalů lze zaklínat útočné i jiné démony stejně jako do jiných zbraní. Jsou sice vedeny jako kouzelné předměty, ale nejsou očarovány ani vyrobeny alchymistou, takže jejich magie i původ je přírodní. Jinak řečeno, démoni si do nich cestu najdou.

Mezi další vlastnosti krystalu patří mimo jiné to, že je velmi skladný a snadno se schová. Málokterá jiná zbraň se dá nosit po kapsách. Krystal je též velmi lehký (na svou velikost). Je poměrně drahý, protože je nejen vzácný, ale taky se musí komplikovaně zpracovat, aby neměl ostré hrany. Navíc je to v podstatě drahý kámen. Dá se z něj střílet i v úzkých a těsných prostorách, a dokonce i pod vodou. Je dost křehký, takže při úderu tvrdým předmětem se snadno rozpadne.


Následuje rozšířená část příspěvku, která rozvíjí základní předmět.

Původ a pěstování horniny

Expulzní krystaly používané v praxi jsou jen odštěpky velkých minerálních bloků. První z expulzních hornin byla nalezena hluboko v trpasličích šachtách. Expulzní krystal se tam drží na kameni, z kterého vysává minerály a tím se sám de facto rozmnožuje. Díky tomu se dá i pěstovat a vlivem podkladové horniny dokonce šlechtit. Právě tak vznikly v průběhu dějin různé typy krystalu vypsané výše. Nezpracovaná expulzní hornina má cenu přibližně 40 zl. za 20 mincí.

Vybíjení a nabíjení

Není to úplně nutné pravidlo. Leckomu však přijde divné, odkud se energie v krystalech bere. Já osobně se držím toho, že dokud neřeším počet šípů v toulci, nemusím řešit ani množství energie v krystalu, ale pro ty ostatní platí, že krystal může vystřelit nejvýše pětkrát za sebou. Každá střela se pak nabíjí 1 směnu.

Dva expulzní krystaly

Dual-wield střelných zbraní? Proč ne. Při držení dvou expulzních krystalů získává postava jeden střelecký útok za kolo navíc, obvykle tedy dva útoky za kolo celkem. Nic víc, nic míň.

Kombinace zbraně a krystalu

Každého munchkina napadne, že by mohl používat zbraň v jedné ruce a krystal v druhé a jak výhodné by to mohlo být. No, není. Střelbu a útok zbraní lze střídat, ale ne provádět zároveň. Člověk se nemůže soustředit na střelbu i úder zároveň a provést obojí precizně. Navíc je to zakázáno i z důvodu vyvážení pravidel a pro jednoduchost. Ze stejného důvodu neřeší pravidla úplně všechny možné kombinace jednoručních zbraní, natož střelbu kuší a boj mečem zároveň.

Zasazení do prstenu

Aby mohla postava používat expulzní střelbu a přitom i libovolné vybavení, je možné vsadit krystal do prstenu. Není to ale tak jednoduché. Krystaly jsou příliš křehké a hlavně velké, takže do prstenu je nutné zpracovat vhodný a extrémně malý drahokam, důsledkem čehož vzroste cena i náročnost výroby. Expulzní prsteny dokáže vyrobit jen velmistr řemesla a budou stát od 100 zlatých výš. Co víc, takto malé krystaly mají menší sílu, takže SZ jejich útoku je 2 /+1.

Expulzní hůl

  • SZ: 2 /+2 + zvl. (na dálku); 5 /-1 (při boji TVT jako hůl kovaná)
  • OZ: 1
  • Délka: 2
  • Cena: 42 zl.
  • M/S/V dostřel: 8/13/18
  • Váha: 23 mn
  • Skupina: Lehká obouruční i střelná zbraň

Na první pohled jde o klasickou kovanou hůl a při boji tváří v tvář se tak i používá. V hlavici má však zasazený expulzní krystal, takže se dá použít i jako střelná zbraň (byť se s holí nemíří nejlépe a proto má tak nízkou SZ). Výroba je poměrně náročná, nicméně s trochou umu a hlavně s expulzním krystalem zvládne takovou hůl vyrobit i slušný městský kovář. Nejtěžší je chránit okováním křehký krystal a vsadit ho do hole co nejrovněji. Tyto hole si oblíbí zejména kouzelníci, protože jsou lehké, účinné a hodí se pro různá očarování.

Expulzní žezlo

  • SZ: 3 /+2 + zvl. (na dálku); 3 /+1 (při boji TVT jako palcát)
  • OZ: -1
  • Délka: 1
  • Cena: 64 zl.
  • M/S/V dostřel: 7/12/17
  • Váha: 23 mn
  • Skupina: Lehká jednoruční i střelná zbraň

Krystalové žezlo vznikne zasazením expulzního krystalu do hlavice palcátu. Míří se s ním o něco lépe než s holí, ale stále ne tak dobře jako pouhým mávnutím ruky. Vyrobit žezlo tak, aby se s ním běžně tlouklo hlava nehlava a přitom tento nápor nerozbil krystal, není žádná legrace, takže cena i náročnost výroby je vyšší než u hole. Krystalové žezlo není tak skladné jako krystal samotný, ale zase je skladnější než hůl. Jeho výhodou je, že se dobře páruje se štítem. I proto si ho oblíbili například klerikové, paladinové a v některých městech i palácové stráže.

Jiné zbraně s krystalem

Hůl a palcát jsou rozhodně nejideálnější zbraně pro vsazení krystalu, protože jsou lehké a vhodnější pro používání zhruba tou skupinou lidí, která ocení i expulzní krystaly. Nicméně i jiné zbraně, jako sekery, kladivka či dokonce meče, lze s krystalem spojit. Vždy to však bude za vysokou cenu a při enormní náročnosti výroby. Navíc čím těžší je zbraň, tím hůře se s ní míří. Trpí tím i samotná zbraň, která ztrácí na pádnosti a soudržnosti materiálu. Proto je to jen okrajová a nerozšířená možnost.

Dodatky

Pro expulzní krystaly se snadno hledají rozšiřující pravidla. Mohou fungovat jen ve dne/v noci, může se jim měnit dostřel, mohou sílit a slábnout podle prostředí. Možností je nespočet a nemá valný význam je podrobně vypisovat. Chci jen říct, že s trochou představivosti nemusíte vůbec zůstat jen u toho, co je zde psáno.


Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
[Další]
[Předchozí]
Počet zobrazených příspěvků: 11-20 / 39
Ikonka uživatele Nathaka    [pošta] NEW     14:00:51 21.03.2012
Tohle není žádná konstruktivní kritika, akorát mě vytáčíš. A nejde o to, abys chlácholil moje ego, ale abys neodrazoval autory tím, že budeš jejich dílo rozebírat z takových úhlů, že se příště vykašlou na to, aby sem něco zase posílali.

Přestaň neustále opakovat, že se to chová jako démon nebo kouzlo - chová se to jako obyčejná zbraň, akorát to má spoustu výhod a spoustu nevýhod plynoucích z netradiční podstaty, které se jen obtížně porovnávají a z kterých NEMŮŽEŠ MATEMATICKY VYPOČÍTAT CENU, natož takovou v řádu tisíců zlatých. Magická zranitelnost a ignorování zbroje NEJSOU důvodem pro 100x vyšší cenu! Ta obrovská cena u démonů neplyne jen z jejich relativně mizivých bonusů, ale hlavně z toho, jak obtížně se do zbraní dostávají, a z toho, že posunují sílu zbraně ZA HRANICE JEJÍ EFEKTIVITY. Hodnota bonusu +1 k SZ od démona je tedy mnohem vyšší než hodnota SZ 1 mezi zbraněmi, tak si to už konečně přeber, nenastavuj cenu zbraně podle modrých blesků ani podle útočného démona a prostě ji porovnej s jinými zbraněmi.
Přestaň ignorovat nevýhody toho předmětu a jmenovat furt dokola jeho výhody. Ignorování zbroje je vyváženo odrážením štítem, magická zranitelnost nemusí být jen výhoda, ale taky nevýhoda (při boji proti bytostem odolným na magii) a skladnost je vyvážena třeba křehkostí. Všechno se to navzájem víceméně ruší a přesto jsou krystaly ve srovnání s jinými zbraněmi dost drahé.
Přestaň pořád brblat o neomezené životnosti. Životnost se uvádí u alchymistických předmětů, ne u zbraní. Má luk životnost? Nemá. Prostě funguje, dokud se nezničí. Stejně tak krystal funguje, dokud se nezničí, což bude vzhledem k jeho křehkosti dost brzy. Takže žádná neomezená životnost.
A nech na pokoji i periodicitu nabíjení. Uvedené to je. Tvůj jediný problém je pouze ten, že bys ji chtěl nastavit přísněji. Ale to není můj problém a není to chyba díla.
Zkus to nejdřív použít ve hře - já to otestoval. Pak třeba dojdeš k závěru, že ty tvé slavné úvahy a porovnání s démony jsou úplně vedle, protože to prostě není zas tak silné a výhody téhle zbraně se projeví až mnohem později při extrémních podmínkách, rozhodně ne na začátku při boji s vlky a skřety, kde si postavy tak drahé zbraně stejně obvykle nemůžou dovolit a v nějakém zapadákově, kde začínají, je ani mít nebudou.

Co je absurdnější argumentace? Bagatelizování toho, že nemusíš tahat šípy, protože si nemyslím, že je to bůhvíjak úžasná výhoda? Anebo vypočítávání ceny zbraně z poměru efektivity vůči modrému blesku? To, že jsi šílenec, není moje argumentace, ale můj povzdech. Mám dost jiných argumentů, abych se nemusel spoléhat jen na svůj názor.

Ikonka uživatele Kibe    [pošta] NEW     9:14:49 21.03.2012
Jako Pj mě zajímá, jakého efektu dokáží postavy s danou zbraní docílit. A pokud to porovnám s jakoukoliv základní zbraní, tak se tato chová, jako luk 0+0 s démonem z 5. sféry...z toho mi plyne ona cena. Nic víc, nic míň. A to stále nepočítám ignoraci zbroje, magické zranění a neomezenou životnost.

A pokud považuješ za relevantní argumentaci, že na šípy a naložení nikdo nehraje. Nebo cosi jako Duuuuuh. Nebo že jsem šílenec. Nebo, že by diskuse měla být příjemná, aby chlácholila ego autora, namísto konstruktivní kritiky...
Tak já si myslím, že takový způsob komunikace trošku neodpovídá levelu, který by měl jít ostatním příkladem.

Ikonka uživatele Nathaka    [pošta] NEW     2:12:31 21.03.2012
Kibe: Taky tam chybí, že krystal lze v půlce případů odrazit štítem, že toulec se šípy stejně nikdy nikdo neřeší a že skladnost vlastně taky ne.

Zhruba odpovídající 3000 zlatých?! Ty ses musel úplně zbláznit. Z čeho jsi to jako vypočítal? Z toho modrého blesku? Tak si prosímtě takhle spočítej, kolik by měl vlastně stát podle přepočtu 1 život = 2 magy = 16 zlatých obyčejný dlouhý luk. Dle tvojí ujeté logiky by totiž i ten měl stát několik stovek zlatých, aby byl "vyvážený" vůči modrému blesku.

(Ale budu hodný a prozradím ti, kde je chyba. Ten pravidlový převod magů na zlato platí pro alchymistu, ne pro kouzelníka. Kouzelnická kouzla nemůžeš poměřovat na zlato, natož je porovnávat se zbraněmi. Duuuuuh.)

Díváš se na to z pohledu šílence, ne PJ-e.

Ikonka uživatele Kibe    [pošta] reputace: -1
Nathaka: -1
NEW     0:13:39 21.03.2012
Nebudu to dál řešit, ať si každý udělá vlastní úsudek.
Jenom v tom tvém porovnání chybí, že krystal ignoruje zbroj, je to magické zranění, nemusíš tahat toulec se šípy a je to skladné a nenápadné.
Jinak navýšení ceny na zhruba odpovídající 3000zl. tady stále neřeší onu trvanlivost a periodicitu s jakou se krystal dobíjí - není uvedeno.
No nic, nechtěl jsem být nepříjemný, ale pokud se na to jako Pj dívám z pohledu zasazení do světa a pravidel, tak to nemůžu jen tak přejít.

Ikonka uživatele Nathaka    [pošta] NEW     19:07:45 20.03.2012
Aha, tak když na to chceš jít matematicky...

Krátký luk - 4 /+0, dostřel 30 sáhů, OZ -2: 4 zl.
Dlouhý luk - 5 /+1, dostřel 50 sáhů, OZ -2: 16 zl.
Krystal - 4 /+2, dostřel 17 sáhů, OZ -2: 30 zl.
Dva krystaly - 2 x 4 /+2, dostřel 17 sáhů, OZ -3: 60 zl.

Podle mě docela regulérní nárust.

Přestaň srovnávat expulzní krystal s blesky. Je to blbost. Přepočítávat efektivitu třeba takové kuše vůči bledému blesku snad taky nikoho nenapadne, natož přes nějaké přepočty mag na život, které stejně u většiny kouzel neplatí, protože každé je jinak efektivní.

Zamyslel jsem se nad tím už dávno. A došel jsem k následujícímu závěru: Ty obecné argumentace, které odsuzuješ, jsou ve skutečnosti mnohem důležitější a praktičtější než tenhle idiotský matematický přístup. Nemůžu za to, že hodnotíš dílo z pohledu totálního munchkina, který automaticky předpokládá zneužití a bere v potaz jen nejlepší možné kombinace, a proto docházíš k závěru, že je to přesílené. Ve většině případů to bude spíš slabší.

Nehledě už na to, že matematicky můžeš sice počítat s převodem magy - životy, ale nemůžeš zohlednit příběhové vlivy, ošetření ze strany PJ-e a další lidské faktory. A nemůžeš jednoznačně určit, jestli je lepší větší dosah, nebo magické zranění, nebo jestli je lepší mít dva slabší útoky proti jednomu pořádnému útoku kuší. A tak dále.

Pokud je to podle tebe pořád tak strašně silné, tak to jednoduše UDĚLEJ DRAŽŠÍ. To je totiž strašně těžké, žejo? Nejmenší detail, nejsnadnější proměnná v té tvé rovnici přesílenosti, ale ty to stejně nemůžeš překousnout a budeš trvat na svém.

Tak zase jednou děkuji za zpříjemnění diskuze.

Ikonka uživatele Kibe    [pošta] NEW     14:42:05 20.03.2012
Doufal jsem, že se neutečeš k těmhle obecným argumentačním radám, jak řešit silné věci...nevadí. Namísto zamyšlení nahazuješ obecnou obranu. Tedy přehledněji:

1)modrý blesk: dosah 10 sáhů, 100%zásah, dmg 1-6 životů, magické zranění, 2-3 magy.

2)expulsivní krystal: dosah 17 sáhů, tím že se nebere zbroj, tak také takřka 100%zásah, dmg 5-7 (proti srovnatelnému průměrně nahozenému nepříteli při shodných hodech), magické zranění , cena 30zl za nekonečno střel v sadách po pěti ranách.

Pravidlová cena je průměrně stanovená 1 mag = 8 zlatých...Pokud by jsi to vyjádřil takhle, tak by krystal měl mít za 30 zlarých maximálně 2 výstřely, aby jsi nenarušil rovnováhu pravidel.

Ikonka uživatele Nathaka    [pošta] NEW     13:47:08 20.03.2012
Kibe: Proč je to proboha ultimátní zbraň, když má HORŠÍ střelecké parametry než OBYČEJNÝ DLOUHÝ LUK?! Navíc je dvakrát dražší a má mnohem menší dostřel. Je náročnější na výrobu a hůř se shání. Jistě, můžeš získat dva útoky za kolo a to je silné, ale máš dva útoky 4 /+2 a příšernou obranu -3. To není zas tak úžasné.

Modré blesky jsou silnější, protože proti těm se nedá BRÁNIT! Proto stojí magenergii. Ale tohle je prostě střelná zbraň a proto funguje jako střelná zbraň. Střelba z praku nebo luku tě přece taky nic nestojí - a hleďme, rovnováha je přesto zachována.

Je řečeno, že krystal sbírá energii z okolí. Není to ryzí magie jako taková, je to prostě přírodní energie. Že neexistuje? Ha, tady jsme ale přece ve fantasy. A já to tak zařídil záměrně - protože jsem zkrátka chtěl, aby to byla NEMAGICKÁ OBYČEJNÁ STŘELNÁ ZBRAŇ. A to jinak nešlo.

Tyhle kecy o přesílenosti jsou vždycky otravné. Některé věci jsou prostě silnější než jiné, s tím se musíš smířit. Tak to ve světě chodí. Ale PJ to přece automaticky musí řešit, to je jeho práce. Proto postavy na první úrovni obvykle nezačínají s nejlepšími zbraněmi. Proto přesílené může být povolání, přesílená může být rasa, ale nemůžeš to tvrdit o předmětu. Ten je prostě silný, tak se podle toho zařiď a dej ho hráčům později. (Jako by bylo tak strašně těžké jim na touhu koupit 8 krystalů odpovědět, že obchodník má maximálně jeden jen tak na ukázku. Nebo jako by byl problém družině, která utratila veškeré úspory za tu úžasnou palebnou sílu, krystaly ukrást, a tím je naučit, aby svoje peníze utráceli rozumněji.)

Ikonka uživatele Kibe    [pošta] reputace: 1
Sccion: +1
NEW     9:06:47 20.03.2012
Protože pravidla tu jsou od toho, aby byla zachována určitá rovnováha (něco jako zákon zachování energie). V pravidlech nenajdeš jedinou věc, která by tomuto systému neodpovídala. Prostě tě pokaždé jakákoliv akce musí něco stát a zvlášť pokud se jedná o magii. Úplně mě zaráží, že to tady nikoho nezaráží...je to hodně silná zbraň magického působení a není uveden systém, kde bere energii. To je jako by jsi měl kámen, který je schopný metat modré blesky, 5x za sebou, bez magenergie a sám by se průběžně dobíjel = velice mocný artefakt(modrý blesk celkem odpovídá síle a zranění tohoto útoku).

30 zlatých není moc...vidím příklad - 4 člená družina si bez problému na druhé úrovni za 240zlatých pořídí 8 krystalů. A jejich palebná síla je naprosto fantastická, zvlášť pokud budou mít trochu lepší obratnost. Navíc budou schopni eliminovat i magické bytosti značné síly, které by jinak přemohli až cca na 5.-6. úrovni.
Když jsem to četl poprvé, tak jsem čekal, že někde bude popis náročného, nebo alespoň nákladného způsobu nabíjení a omezená životnost, ale je to prostě ultimátní zbraň pro hobití zloděje, kteří se díky ní stávají v podstatě nepřemožitelí - zejména na prvních 6 úrovních, ale i později, protože lze přidat démona. Tedy je to ultimátní zbraň od 1. nejméně do 16. úrovně.

To mi nepřipadá jako mezera, ale jako Grand Canyon.

Ikonka uživatele Nathaka    [pošta] NEW     0:04:05 20.03.2012
Kibe: Proč je to mezera? Má to být střelná zbraň, ne kamínek na tři použití. Trvanlivost není nedořešená, ale záměrně vynechaná, rychlost znovunabíjení je pro všechny případy uvedena a potřebné podmínky pro nabití jsou jen nadstavba, pokud jó nechceš, aby se krystaly dobíjely samy.

To soustředění by tam šlo podrobněji rozepsat, ale na věci už by to nic nezměnilo.

Ikonka uživatele Kibe    [pošta] NEW     21:34:45 19.03.2012
Pěkný nápad, pěkné zpracování, ale také nějaká chybička:
1)největší mezeru vidím v úplném nedořešení trvanlivosti, rychlosti znovunabíjení, popřípadě potřebným podmínkám pro nabití...takhle je to neomezený blater jak ze star-wars.

2)pouze drobnosti, které zmínil Unknown - asi bych to řešil tím, že se postava musí soustředit na daný krystal a že zvládne maximálně 2 v jenom kole, přičemž oba musí mířit na stejný cíl(jinak by to nedávalo pravidlově smysl). Tím by byla řešená i otázka hole - maximálně 2 krystaly pro úchylné munchkiny. A za sebe bych nechal stejné parametry jako v ruce(mínusem je ona šance na rozbití).

[Další]
[Předchozí]


Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
16 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook


Vygenerováno za 0.75170707702637 sekund.
© 2002 - 2004 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách