www.Dracidoupe.cz


Předměty


Obušek sebevraha 
Příprava pro tisk (tisknuto 2301x)
Autor: Tuvy
Přidáno: 13:36:57 01.02.2009
Skupina: Zbraně
Síla zbraně: 4/0
KZ / OZ: -2
Délka: 1
Cena: 10 zl.
Váha: 100 mn
Průměrné hodnocení: 3.47
Popis:

Popis

Vzhled

Na rozdíl od obyčejného obušku není Obušek sebevraha vyztužen dřevěnou rukojetí. V podstatě se jedná o kuličku ze zvláštního kovu (o té dále) v plátěném pytlíku podobném dlouhé ponožce. Díky tomu je velmi obtížné s touto zbraní účinně bojovat bez zkušeností (viz dále).

Skupina: zbraně – těžká

Kulička

Narozdíl od pytlíku, který lze jakkoliv vyměnit, když se poruší (je třeba silné lněné látky), je kulička tvořící jádro naprosto nenahraditelná. Je tvořena ze zašedlého stříbřitě bílého kovu, a ačkoliv má jen asi 9 coulů v průměru, váží skoro 100mn (tvoří v podstatě celou váhu zbraně).

Pro účely vidění magenergie obsahuje 200 magů. Tvrdostí se blíží železu a lze ji stejně tak zničit násilím. Nelze ji však roztavit konvenčními prostředky. Informaci, že jde o magicky upravené Kalifornium, vědí pouze sféry (od 6. výše) – prvek se přírodně nevyskytuje.

Vznik a Historie

Kuličku v době svého pobytu u magických pramenů nechal vytvořit Meredith R. McKay sférou Caliel a dle instrukcí této sféry ji stabilizoval ihned po jejím stvoření. Jelikož pouze zkoušel možnosti této sféry (vytvoření věci reálné, ovšem ve světě se nevyskytující), odložil kuličku jako nepotřebnou kdesi ve své laboratoři.

Neví se, jak kulička z laboratoře zmizela (sféry: přesněji, ukradl ji pomocník Janek a prodal jako zvláštnost projíždějícímu obchodníkovi), ale jako zbraň ji v nouzi (doslova ponožce vloženou) poprvé použil jistý zloděj Fartik. Již toto první použití se však obrátilo proti jemu samému a ranou do hlavy ho obušek zabil.

Následovala nezajímavá historie, kdy obušek často měnil majitele, kteří padali pod jeho nevyzpytatelnými ranami, či chřadli a umírali nemocní do roka od jeho získání. V současné době se může nacházet kdekoliv od vetešnictví, po jakýkoliv poklad skřetů.

Funkce a vlastnosti

Vzhledem k váze drobné kuličky a jejímu špatnému ovládání ve volném pytlíku tvořícím obušek je velmi těžké naučit se tuto zbraň ovládat. Ve chvíli, kdy to však hrdina zvládne, stane se zbraň skutečně smrtonosnou. Toto se projeví v navýšeném bonusu za získání zkušeností se zbraní – funguje stejně jako válečníkova „přesnost“ pouze ji mohou využít všichni a hodnoty bonusu jsou +2 za 1000zk a +4 za 3000zk.

Navíc zbraň často zasáhne postavu, která se s ní pokouší útočit. Nezkušená postava má 50% šanci, že jí vedený útok zasáhne samu postavu (proti vlastnímu útoku se nelze bránit), získáním 1000zk již tento postih mizí.

Zbraň je radioaktivní, každý týden kdy ji postava sebou nosí, se trvale sníží její max. počet životů o 1.

Výbuch

V případě, že bude zbraní někdy proveden extrémně silný úder, může kulička explodovat. Síla tohoto úderu musí být ekvivalentní útoku o síle 36 a více (tj. hod na útok po opravách = alespoň 36).

Explozi, která takto nastane, lze ve světě DrD srovnávat pouze s účinky bhutů. Síla exploze je 3000/2000/1000/500/250/120/60/30/15/15/15/15/10/10/10/10/5/5/5/5/5 Rozsah exploze je 1 hex = 100 sáhů – v okruhu prvních 100 sáhů tak bude síla exploze 3000, v okruhu dalších 100 sáhů 2000 atd.

Při výpočtu efektu na budovy a další objekty zasahující více jednosáhových hexů působí tato exploze na každém hexu (ve stejné zóně) stejnou silou.

T.


Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
[Další]
[Předchozí]
Počet zobrazených příspěvků: 11-20 / 27
Ikonka uživatele anarion    [pošta] NEW     17:54:09 02.02.2009
Nikde jsem se nedočetl, kdy se už bere, že postava umí obušek ovládat a kdy ne. Jistě... může se to nechat na PJ. Dal by jsem třeba prvních 1000zt s postihem, pak 1000zt mezistupeň, než by mohl hráč uplatňovat přesnost. Protože takto to vypadá, že už zbraň umím ovládat od začátku a už od začátku si trénuje přesnost :)

Ikonka uživatele Tuvy    [pošta] NEW     13:28:50 02.02.2009
Tak jsem strávil hodinu počítáním. Dotyčný výbuch by měl sílu 108,8 kt TNT (asi 5x víc, než Fat Man, který zničil Nagasaki).

Ikonka uživatele Folcwine    [pošta] NEW     9:39:23 02.02.2009
Hamster: Fatální neúspěch a Totální úspěch se vyhodnocují pouze u k% hodů a hodů na dovednosti, k6+ se sáže, dokud padá 6.

Ikonka uživatele Tuvy    [pošta] NEW     2:00:50 02.02.2009
Hamster: Projel jsem bleskurychle pravidla ale nikde jsem nenašel zmínku o tom, že by 3x hozená 6 znamenala FN. Prosím upřesni mi to.
Díky
T.

Ikonka uživatele Hamster    [pošta] NEW     23:54:18 01.02.2009
Tuvy: pokud vím, tak 3 šestky znamená fatální neúspěch...

A vůbec běžte s tou apocalyptičností někam, ta šance, že to bouchne je tak malá, že to je spíše spestření než omezení : )))

Ikonka uživatele Tuvy    [pošta] NEW     21:36:26 01.02.2009
UnknowN: Vykrášlení je krásné, ale pak se to zase nelíbí těm, kteří radši stručnější a univerzálnější příspěvky - tentokrát jsem dal zapravdu jim.

Pokud jde o spuštění řetězové reakce praštěním - v tomto případě se jedná o nadkritické množství prvku - tedy reakce by měla spustit sama o sobě. To, že nespustí je výsledek magické stabilizace, která však pochopitelně není všemocná.

Záření a projevy nemoci - pochopitelně neřekne PJ hráči "škrtni si jeden život," ale něco na způsob "dnes ráno ti je zase velmi zle, bolí tě hlava a je ti na zvracení" s tím, že ostatní si mohou třeba všimnout, že je podivně nazelenalý či podobně.

Stejtě jako můžeš vzít obouruční kyj a přetesat ho na jednoruční kyj nebo třeba oštěp (byť jde o úpravu náročnější), můžeš rozříznout plátěný pytel a kuličku vyndat (a používat ji třeba v dlouhém rukávu jako zbraň používanou v číně k obraně).

Oproti řemdihu opět musíš počítat s tím, že zde nemáš dřevěnou rukojeť, která tě bezpečně oddaluje od smrtícího konce zbraně.

SZ (vč. poznámky Samuraie): SZ není tvořena pouze pravděpodobností, kterou zbraň zasáhne, ale také "silou" zbraně projevující se v pravděpodobnosti proražení štítu/brnění. O tom byly vedeny mnohé diskuse. Zde to berte, že zásah je dost nepravděpodobný (samotný třeba SZ 1), ale když zbraní zasáhnete, je její síla velká (rozhodně větší než třeba u meče - tedy SZ > 6) - výsledek jsem promyslel, nemyslete, že ne.

Samurai: Apokalyptičnost zbraně vždy musí uvážit a ukočírovat PJ - ten řídí hru, ačkoliv se to tak třeba nezdá. Kostky mu k tomu pouze napomáhají.

T.

Ikonka uživatele Samurai    [pošta] NEW     18:06:29 01.02.2009
1) Podle PPZ. Tesák má SZ 3, a timto "obuškem" se strefuje rozhodně hůře. To jsou léta praxe.

4) A v tom jem ožná ten problém. Takový stupidní krol mne tim sekne po hlavě a nazdar Praho...

5) Nojo, démona nemá, je to jen ze sfér, za to se omlouvám. blbá nepozornost.

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] reputace: 1
Tobša: +1
NEW     18:06:06 01.02.2009
Samurai: 5) Nemá démona, je toliko vytvořený sférou. To, že obsahuje magenergii neznamená, že musí obsahovat i démona.

Parametry: Dle mého se jedná spíše o zbraň, která by měla mít SZ nižší a alespoň nějaké út.

Tlučení sebe sama: IMHO není o nic větší šance se tím praštit než u řemdihu...

Následky ozáření: Zvracení (Myšleno nevolnost, nikoliv zvracení rozpadajících se orgánů vlivem silného ozáření) ani zdaleka nepatří mezi jediné následky radioaktivního záření... Selhávání orgánů, rakovinové bujení, poškození kostní dřeně... S ohledem na to, že DrD má celkem problém s nemocemi všeobecně si myslím, že řešení přes životy je naprosto dostačující...

Výbuch: Nejsem jaderný fyzik, takže pravděpodobně nemám přesné informace, ale myslím, že k výbuchu prvku se štěpným potenciálem by nemělo docházet když se tím jen tak o něco flákne...

K popisu předmětu bych měl snad jedinou výhradu a sice tu, že kulička přímo nevyžaduje použití v ponožce, tzn. já bych už od počátku mluvil o předmětu jen jako o kuličce, která se dá dát například do ponožky a použít jako obušek...

Příspěvek má všechno, co z příspěvku dělá použitelný příspěvek (tím myslím - ano, je možné ho vzít do hry a pro potřebné situace máme potřebná nekolidující pravidla), avšak dle mého by potřeboval ještě trochu péče ze strany autora - trochu uhladit, zkrášlit a vyhrát si s nápadem.

Ikonka uživatele Tuvy    [pošta] NEW     17:52:30 01.02.2009
Samurai:
1) Jaké 3 maximum? Podle jakých pravidel to soudíš?

2) K tomu jsem se již vyjádřil - "může použivat" je vůbec prapodivným pravidlem. Proč by kroll kouzelník s bonusem na sílu +3 nemohl bojovat zbraněmi, se kterými může bojovat hobit válečník s bonusem na sílu 0.

3) Popis radioaktivity je dostačující - pokud bych ho chtěl rozebírat, musím rozvést celá pravidla v tomto ohledu, což by nesouviselo s předmětem. Žádnou zvláštní léčbu jsem neuvedl - tedy podle mého není zvláštní léčba nutná. Pokud pochopitelně nechceš, aby to bylo vůči družině fatální (myslím, že na to beztak do 2-3 týdnu přijdou), klidně můžeš z fleku něco vymyslet.
Příkladně: Po skončení ozařování je třeba vyplácat x magů na léčení postavy ke zvýšení limitu zase zpět o 1 - až do původní hranice.

4) Vzhledem k tomu, že o možnosti výbuchu postavy (ani nikdo jiný) nemůže vědět (zbraň není dodávaná s návodem k použití), tak to riskne kdekdo..

5) Napsal jsem to, ale nejsem si vědom toho, že by ta zbraň měla nějakého démona.

S pozdravem
T.

Ikonka uživatele Spize    [pošta] NEW     17:48:45 01.02.2009
K čemu že to je? Jako raritka to je pěkný, vo tom žádná, ale do normální hry mi to přijde... nepraktický přinejmenšim.

Vynechat ten vejbuch a nejspíš nějak ošéfovat (možností léčby) tu radioaktivitu a už by se to dalo.

Varování prostřednictvím babiček a duchů je možnost, ale... to mělo stát už v díle.

[Další]
[Předchozí]


Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
16 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.80468797683716 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách