Předměty

Euphoria Hodnocení: Průměr

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 21

Skupina: Artefakty

Síla zbraně: 14/+7 (7/+4) (0/+1)

Kvalita zbroje: -2

Délka: 1-2

Cena: 60

Sféra: 25

Váha: 100 mn

Popis:

Historie:

Žil byl synek vidláků pojmenovaný něžně Zradílek. Zradílek nenáviděl svůj původ, nenáviděl své rodiče, nenáviděl všechny, kdo mu jeho původ připomínali a když trochu povyrostl, nenáviděl všechny. Aby se co nejvíce oprostil od svého původu, dal se Zradílek na alchymii, kterou vždy považoval za nejvznešenější z povolání.

Co Zradílkovi nikdo nemůže upřít je snaha - vždy se snažil být nejlepší. Aby měl pocit velikosti, nechal si Zradílek říkat Zrafdhul Maximus Posesus a po letech snažení byl opravdu dobrý. K jeho velké smůle ale žil v době, kdy nekorunovaným králem alchymie byl Meredith R. McKay. Zradílek se marně léta pokoušel vyrovnat jeho vynálezům a objevům, ale místo slávy se mu v řadách alchymistů dostávalo pouze stále většího posměchu.

Po jednom z velkých alchymistických sněmů, kde se Meredith opět předvedl a Zradílek (jako Zrafdhul) se snažil ho překonat tak, až jeho vynález explodoval, Zradílek už své břímě neunesl. Zaprodal svou duši peklu.

Vznik:

Dobrodruhům, kteří pro něj pracovali zadal, aby mu donesli co nejbrutálnějí a nejslavnější zbraň. Když se po letech vykrádání hrobů zase všichni vrátili, vybral si Zradílek strašlivou "vousatou" sekeru zvanou Krvepij. Její minulost sahala stovky let zpátky. Za tuto dobu hostila Krvepij desítky různých krvelačných démonů a ukončila tisíce životů.

Zradílek Krvepij svěřil "svému" pekelníku Bhalgadarovi, který ji nechal překovat v ohních pekelných těmi nejlepšími z prokletých kovářských duší. Ta poté zakalena krví panen a vybroušena běsy a neviděnými hrůzami, byla natažena na topůrko vytvořené z jádra Velkého zlého stromu. A jelikož se Zradílkem už sféry nechtěly komunikovat a jeho duše patřila peklu (a nemohl ji tedy ani částečně věnovat artefaktu), zbývala i poslední část tvorby na Bhalgadarovi.

Protože Zradílek byl velmi inteligentní, hodně zkušený i relativně mocný, nebyl ani Bhalgador, který ho měl na starosti, kdejaké ořezávátko a tak u Levé ruky Prvního vyžebral pro artefakt duši Melichara Powella, jednoho z nejzvrhlejších maniaků, které peklo hostilo. A Melichar se úkolu zhostil s radostí (dejte psychopatickému vrahovi na výběr mezi věčnými muky a věčným vražděním).

Bhalgadar předal s chechotem Zradílkovi hotovou sekeru a prohlásil ji za neporazitelnou. Zradílek ji pojmenoval Euphoria a hned po ránu se vydal zabít Mereditha na druhý konec města. Už takto krátce po svém stvoření však Euphoria předvedla své zrádcovství a upoutala pozornost strážných. Při dlouhém boji se strážnými, který následoval, měl Zdradílek dostatek času, aby pochopil past, kterou na něj Bhalgadar přichystal. Když potom umíral zraněn mnoha ranami, obklopen řadami mrtvých těl, byl už smířen se svým osudem.

Popis:

Euphoria je jednobřitá tzv. "vousatá" sekyra skandinávského typu (bradatice). Její břit je tak dlouhý, že jeho dolní část sahá až skoro k půlce topůrka, přesto je relativně velmi málo zahnutý, skoro rovný. Sekera má úzký krk (tvář?) a působí tak velmi lehkým dojmem.

Celá hlavice je z tmavého matného kovu a jsou na ní patrné tmavé skvrny, které vypadají jako od krve, které nejdou nijak odstranit. Na hlavici je podél břitu vyrytý nápis v pekelném písmu. Ten, kdo by dokázal toto písmo přečíst (např. postava, která se ho naučila při kontaktu s peklem či astrální sféry), by se dozvěděl následující: "Toto je Euphoria, sekera Melicharova, neporazitelné dílo Bhalgadarovo."

Topůrko je tmavé, skoro černé, s rudými žilkami. Je přes sáh dlouhé a velmi mírně esovitě zahnuté.

Srdcem artefaktu je jádro hlavice sekery (špalíček 2x1x3 couly uprostřed krku sekery). Pro účely vidění magenergie se chová, jakoby obsahovala 200magů.

Funkce a vlastnosti:

Krvepij, která byla Euphorii základem, byla špičkovou zbraní a pobyt v pekle jí jen prospěl. Ve chvíli, kdy Euphorii zahlédne jakkoliv zkušený válečník, tedy na první pohled pozná, že jde o neobyčejnou a kvalitní zbraň. Po řádném odhadu zbraně zjistí, že parametry nekouzelné zbraně jsou SZ = 7, útočnost = +4, OZ = -2 a dosah 1 - 2 sáhy. Toto jsou také parametry sekery pro použití proti neživým cílům (dveře, kameny, stoly atp., ale v tomto případě i neoživlé stromy).

Obchodník, který zbraním rozumí a bude si ji moci vyzkoušet (přijde na tyto parametry), za zbraň zaplatí kolem 250 zlatých. Obchodník, který pouze uvidí, že to je dobře vypadající netradiční sekera, za sekeru zaplatí maximálně do 60 zlatých.

Ale i Melichar byl, přes všechny své úchylky, výtečný bojovník a v Euforii tak prvotně působí podobně jako útočný démon. S jeho silou má zbraň parametry následující: SZ = 14, útočnost = +7, OZ a ostatní zůstávají stejné.

V čem je tedy problém? Válečník jde, najde super sekeru, chvíli si s ní naprázdno máchá a zjistí, že je naprosto super. Vše se zdá až moc krásné...

Potom ale přijde první boj a válečník najednou nestíhá koukat.

Jakmile totiž začne boj, Euphoria ovládne postavu, která s ní bojuje a dále bojuje sama. Postava pocítí, jak jí zdřevění celé tělo od krku dolů a dále ho již nedokáže ovládat (jde o obdobný efekt, jako u klasického útočného démona, který pomáhá vést ruku postavy, tak aby co nejlépe zasáhla. Zde se pouze postava nemůže vzpírat). Pro tuto situaci platí následující: - za boj Euphoria považuje jakoukoliv situaci, kdy ji postava drží alespoň jednou rukou a v jejím dosahu (2 sáhy) se nachází jakákoliv jiná postava s tasenou zbraní.
- past na ovládnutí Melicharem: Roz+Int ~ 10 ~ neovládne/ovládne - Melichar má úroveň 25, pokus o ovládnutí si v obou případech postava uvědomí.
- pro boj se počítají původní statistiky postavy.
- Euphoria pouze útočí (všechny akce jsou útok), automaticky získává iniciativu a jeden útok za kolo navíc (+6 iniciativa v RSS).
- Útok na postavu ovládnutou Euphorií probíhá jako útok na nehybného protivníka.
- Postava se bojem unavuje 2x rychleji. Pokud není postava válečníkem, unavuje se 4x rychleji.
- Euphoria bojuje stále, dokud v dosahu 10ti sáhů od ní (dál Melichar ze sekery "nedohlédne") jediný živý tvor držící zbraň, nebo dokud postava, která s ní bojuje, nepadne.
- Euphoria udrží postavu, která s ní bojuje, naživu podstatně déle, než by se tato udržela sama. Proto může být taková postava zraněna až za dvojnásobek svého maxima životů - teprve potom je okamžitě mrtvá (takto zraněnou postavu nelze již oživit). Pokud na konci boje má postava 0 a méně životů, postupuje se jako u berserkra.
- postavu ovládnutou Euphorií nelze ochromit jedem a nefungují na ni psychická kouzla.
- ovládnutí nepomine, dokud boj neskončí (nikde v dosahu 10ti sáhů nejsou ozbrojenci), ani když je postava na chvíli ochromená.
- V případě, že se Melicharovi nepovede postavu ovládnout, snaží se jí v boji co nejvíce škodit. Parametry zbraně tak jsou 0/+1/-2.

Po prvním kontaktu s krví (prvním zásahu) sešle Euphoria na postavu, která s ní bojuje, kouzlo "Krvavé ruce" (IL). Toto kouzlo vytvoří na rukou postavy až po lokty výbornou iluzi krve (past int ~ 8 ~ ví, že jde o iluzi/ nepozná to). Iluze se chová velmi autenticky (při mytí se smývá, vizuálně zašpiní rukávy atp.), ale nedá se klasicky odstranit (nelze utřít, umýt - vždy se znovu objeví) - lze rozptýlit či zrušit kouzly. Nehledě na ostatní okolnosti (postava se sekery zbaví, zemře, stále se pokouší krev omýt atp.) vydrží iluze 2 dny.

Pokud postava přežije boj, Euphoria na ni sešle kouzlo Sugesce a pokusí se jí vnutit pocit odpovědnosti za proběhnuvší masakr. Melichar se tak sadisticky baví utrpením svých obětí.

Úpravy

Z historických zápisků lze vyčíst, že Euphoria měla původně na topůrku těsně u hlavice přivázány dvě lebky. Pokud postava sežene dvě lebky humanoidů (doporučuje se co nejmenší, překážejí v boji a sekera je poté těžší) a připevní je k sekeře, udělá to démona Melichara šťastnějším a nebude postavě škodit v boji (nebude poskytovat ani kladné, ani případné záporné bonusy ke statům sekery), ani na ni nebude sesílat Sugesci.

Informace

Informace o sekeře nejsou ve sférách nijak blokovány, naopak sféry na dotaz na sekeru rády nadstandardně odpoví.

Věhlas: +2
Interakce s Hvozdem:

Pokud překročí Euphoria hranici hvozdu (tedy nějaká postava ji tam dopraví), jeho probouzecí magenergie začne stoupat o 20magů za každou hodinu a Hvozd dá ihned vědět všem druidům v něm, takže o Euphorii vědí, jakoby pro ni seslali kouzlo "najdi bytost" (stejný efekt).

S pozdravem
T.

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 21

Autor:

Diskuze

 Uživatel úrovně 0

Kibe: Ani jedna z těch věcí o kterých píšeš nemá souvislost s DrD pravidly. Pochopitelně to je válečná sekera, délka ostří není vůbec neadekvátní ani u nemagické zbraně a v DrD systému je každému ukradená a peklo v pojetí PPE pochopitelně do světa "živých" neustále zasahuje.
S pozdravem
T.


 Uživatel úrovně 0

Kromě již zmíněného se mi nelíbí, že je bradatice popisována jako obyčejná seketa, přičemž to je a zvlášť podle popisu sekera válečná. Dále je to délka ostří sekery(téměř půl metru) což by z ní činilo velmi špatnou zbraň.

Navíc peklo(co si pamatuji) nemá právo zasahovat fyzicky do světa živých.


 Uživatel úrovně 0

Sniper: Hned v zápětí jsem připomenul onu výjimku. (zabití)

Válečník na 36. úrovni pozná Euphorii v podstatě jistě jako artefakt. Poznávání zbraní je standardní - tedy pozorováním v klidu po 1 směně.

Ad bersekering - ve skutečnosti je to takto popsané jednodušší a umožnilo to hodit do té samé skupiny i další pravidla.

Některé věci peklu v dlouhodobém rozhledu přinesou více, než je jedna ukořistěná duše - je to logické - je to investice.

iluze a bonus - protože to je kouzlo. Ostatně - je jedno, jestli uspěje či neuspěje - jde hlavně o ty ostatní, kteří uvidí jeho ruce krvavé.

V rukou golema - zajímavá otázka. (pominu-li, že kostřivec by se s tou sekerou rozpadl) - mechanický či neživý intelekt by měl Melichar v podstatě automaticky ovládnout a to natolik, že by měl být schopen kompletně ovládat danou postavu dle své libosti (dokud se tato bude držet sekery). Možnost docela pěkné zápletky.

Díky - s pozdravem
T.


 Uživatel úrovně 8

"Euphoria udrží postavu, která s ní bojuje, naživu podstatně déle, než by se tato udržela sama. Proto může být taková postava zraněna až za dvojnásobek svého maxima životů - teprve potom je okamžitě mrtvá (takto zraněnou postavu nelze již oživit). Pokud na konci boje má postava 0 a méně životů, postupuje se jako u berserkra."

- proč v díle říkáš, že nejde postava oživit a v obhajobě prohlašuješ, že ano?

- platí pro 36. úroveň válečníka, že rozpozná po dostatečném pozorování kouzelné vlastnosti zbraně bez aktivace?

- proč je v díle tak složitý nový mechanismuz změn toho, co zbraň s bojujícím dělá, když by prostá "změna na bereserka s těmito výjimkami (a pár věcí co je jinak)" zabrala méně prostoru a byla i výstižnější?

- proč byla prvně vymýšlena zbraň a pak až jak byla vytvořena peklem, ne naopak? Protože kdyby se začalo uvažovat, jak splní peklo alchymistovy požadavky, tohle nikdy nevznikne, je to v rozporu snad se vším co je o peklu napsané (snaha minimalizovat přímé plnění požadavků, využívání iluzí, oblbování, "dojmu moci", o vypuštěníí jednoho z hříšníků nemluvě).

- proč se po zaprodání peklu nemohl náš drahý alchymista spojit se sférami? To samé, proč nemohl dát duši do artefaktu (stejně ta "hlavní" do pekla půjde tak jako tak)? Tohle je dosti vlastní invence do pravidel, a to dosti nebezpečné...

- proč nemá sám válečník proti iluze krve docela brutální bonus (když moc dobře ví, že tam tolik krve mít nemá, tudíž má velké předpoklady nevěřit)?

- jak bude démon v artefaktu reagovat, pokud se dostaen do rukou takového kostlivce či golema?

Tak to by byly dotazy. Prozatimní hodnocení 2-3, ale uvidíme, jak autor zareaguje ;-)


 Uživatel úrovně 0

Shadowmage:
1) V textu je rozepsané, že neposkytuje záporné bonusy - což ovšem neznamená, že postavu nezkusí ovládnout.
2) Iluzi krve sešle po kontaktu s krví - to myslím odpovídá otázku.
3) S nehumanoidy, zvěří a neozbrojenci lze se sekerou bojovat normálně.

Abbé F: Shadowmage za mě pěkně odpověděl.

S pozdravem
T.


 Uživatel úrovně 4

abbé Faria:

Řekl bych, že má větší podíl železa (viz popis, typ "bradatice") než běžná sekera z pravidel, dřevo pochází z Velkého zlého stromu, může tak být extrémně těžké/tvrdé.

Délka 1-2 je standardní, znamená to, že lze zbraní útočit jak na délku 1, tak na délku 2. V pravidlech je takových zbraní víc.

K historii: může se stát, že kromě tvůrce Artefakt nikdo jiný nenosil. Zde jde možná o podobný příklad. Proto není uveden další osud sekery.

Psychická kouzla nevnímá ani berserker, stav jeho mysli je natolik ovlivněný bojem, že nevnímá nic jiného. Ochromení jedem bych osobně povolil, jedy často nepůsobí ihned, takže by nositel sekery ještě někoho posekal, a pak by se zastavil. Přibyl by tak způsob, jak bez smrti postavu s Euphorií zastavit.

Interakce s Hvozdem je dána pekelným charakterem sekery. Stejně jako se projeví přítomnost ďábla, projeví se i pekelný výrobek. V pravidlech se obecně vychází z konfliktu mezi přírodou a Peklem, druid je vybaven schopnostmi proti ďáblům. Tato sekera tak stávající situaci vhodně doplňuje.

Sféra je tak vysoká, protože vyjadřuje původ démona, který byl skutečně mocný. "Melichar má úroveň 25" to v textu přímo stojí.
___________________

A co zaujalo mě?

1) Úprava s lebkami přinese zlepšení, démon nebude škodit. Prý to tak původně bylo. Tak proč Melichar přesto majiteli uškodil?

2) Tvoří démon iluzi krve i v boji s nepřáteli, kteří ji nemají? nemrtví apod.

3) Co sekera a boj s nehumanoidy, třeba šelmami, které nenosí znraně? Taky do nich tak ostře půjde, nebo jako maniakální bojovník démon útočí jen na ozbrojence v pravém smyslu slova?


 Uživatel úrovně 0

Mě se to nezdá..

Proč má sekera 3x větší váhu než obvykle? A proč nemá stálou délku? Je přeci jedna jediná a tudíž by měla mít délku budto 1 nebo 2.

60 zl? Za zbran z 25 sféry??

Nemůžu si pomoct, ale není ta histoie, vlastně historií alchymisty a ne lektvaru?

Z popisu zbraně si vyvodím že jde o sekeru, nikoliv válečnou sekeru, ale i přesto ji Zradílek jakožto alchymista nemohl používat, protože nepatří do sortimentu zbraní alchymisty.

- postavu ovládnutou Euphorií nelze ochromit jedem a nefungují na ni psychická kouzla.
No to by mne zajímalo proč...

Kolik má Euphoria magenergie na den, aby mohla stále sesílat sugesci a ostatní uvedená kouzla?

Dá se nějak komunikovat s démonem zbraně?

Čím je způsobena interakce s hvozdem?

Imho proč je ta sféra tak vysoká? Krom toho, že oproti jiné sekeře je těžší, má zvýšené útočné číslo a umí podrazit svého vlastníka, tak nevidím nic...

Tohle dílo je... zvláštní nezdá se mi že by se na ně autor nesoustředil, ale nemůžu se zbavit domněky, že jej odbyl. Počkám do večera zda autor odpoví na výtky, prozatím se vzdávám hlasování.

abbé


 Uživatel úrovně 0

Proč je sféra 25? Kvůli vysoké pasti? Na schopnosti artefaktu by stačila tak 14 (bojové bonusy a kouzla). Proč je magie artefaktu tak nízká(viz. zombie)?
Problémem je pak příliš velká síla probouzení hvozdu (20 na den anuluje přirozené vyzařování, to je dost)
Na jedno použití pěkná věc.


 Uživatel úrovně 0

Tedy krom případu kdy je postava rozsekána na hadry (zraněna za dvojnásobek maxima životů) - jestli jsi narážel na toto.
T.


 Uživatel úrovně 0

Folcwine: Postava, která zemře může být oživena - "Oživ mrtvého" PPE str. 19.