www.Dracidoupe.cz


Předměty


Automatická Kuše v. 47 
Příprava pro tisk (tisknuto 2289x)
Autor: Tuvy
Přidáno: 1:08:34 09.03.2008
Skupina: Artefakty
Síla zbraně: 6
Malý dostřel: 15
Střední dostřel: 25
Velký dostřel: 35
Sféra: 10
Váha: 40 mn
Průměrné hodnocení: 2.76
Popis:

Historie

Jednoho dne vyrazil vášnivý lovec Michail na lov černé. Po pěkném čase stráveném v lese dokonce jednu pořádnou svini zahlédl. Hned natáhl kuši a vystřelil. Trefil, ale svini to neskolilo a utekla, než stihl znovu nabít. To Michaila tak dožralo, že se rozhodl sestrojit lovecký nástroj hodný jeho pověsti – takový, se kterým uloví cokoliv.

Vznik:

Léta pracoval se svými nejzkušenějšími kováři na mechanismu kuše, který by mu umožnil rychleji nabíjet a střílet, až dospěl k vzoru č. 47, který mimochodem počítal se zásobníkem na 47 šipek a byl schopen opravdu velké zátěže, kterou požadovaná rychlost střelby vytvářela. Tehdy se jal uplatnit své alchymistické nadání a přetvořil svou kuši na trvalý artefakt démonem, který byl schopen ji sám natáhnout (jméno není důležité, je z 10. sféry).

Věhlas: – 4

Legenda o vzniku a vytvoření Michailovy Automatické Kuše v. 47, jakožto nejlepší lovecké zbraně v historii bude pravděpodobně zmíněna v nějaké místní kronice, ale jelikož nebude zajímavou ani pro lidovou slovesnost, nebude oblíbená ani v pohádkách dětí přímo v daném kraji bydlících. Ovšem Michail samotný, jako úžasný lovec nebojící se draků, hyder a jiných mnohých potvor (a jeho trofeje vystavené např. v blízkém zámku) opěvovány budou (kdyby měly věhlas, byl by + 4).

Popis

Automatická Kuše v. 47 (zkráceně AK47) je na první pohled delší než normální těžká kuše. Tento dojem vytváří hlavně dlouhá pažba z kalašového dřeva (vypadá jako mořený ořech, ale je pružné proti ranám, přitom relativně tvrdé na povrchu), která je určená k zapření do ramene. Stejným dřevem je obložené i místo uchycení druhé ruky pod lučištěm kuše. Lučiště samo je ze slitiny mithrilu a pružné oceli, zbytek kuše je pak z umně vyvedeného železa.

Ramena kuše jsou více zahnutá, než bývá obvyklé a více tak přiléhají k tělu kuše. Oproti zbytku kovových součástek (které jsou natřené na černo nekvalitní barvou) se stříbrně lesknou.

Nejzajímavější na AK47 je však dlouhý plochý zásobník na šipky uložený pod kuší a vypadá tak jako zvláštní ploutev. Je lehce zahnutý směrem vpřed, což zlepšuje podávací manévr zásobníku. Jednoduchým pohybem lze vysadit z kuše, aby do něj mohl uživatel naskládat šipky.

Funkce:

Chce li postava použít AK47 ke střelbě na cíl, musí ji nejprve zapřít do ramene a jedno kolo (adekvátně 2 akce v RSS) mířit, teprve poté může začít střílet. Bez tohoto manévru je AK47 velice nepřesná (lze brát jako snížení ÚČ na 1).

Ve chvíli, kdy započne střelbu, střílí Automatická Kuše 5 šipek za kolo (na tuto střelbu je nutné se soustředit – v daném kole nemůže postava dělat nic jiného, více útoků za kolo nehraje roli), které se pro účely zranění terče berou jako 5 samostatných útoků. V takto jednou započaté střelbě na jeden cíl lze pokračovat až do vyčerpání zásobníku bez dalších nutností mířit, ale snižuje to přesnost střelby (každé kolo-1 ÚČ). Pokud je cíl změněn, je opět potřeba jedno kolo na něj mířit.

Útok na postavu střílející z AK47 probíhá jako útok na nehybnou postavu. Pokud je tato postava zraněna alespoň za 10 životů, musí znovu mířit. Stejně tak může být postavě zbraň standardním způsobem vyražena z rukou.

Jiným způsobem není možné z kuše AK47 střílet.

Pokud postava bez přerušení střílí 3 kola v kuse, je nebezpečí 2% že se přetrhne tětiva, tohto nebezpečí roste o 2% za každou další vystřelenou šipku a mizí, pokud se na konci ucelené střelby stále nepřetrhlo.

Srdcem artefaktu je malý mechanismus ozubených koleček zajišťující opětovné natahování kuše umístěný v těle kuše nad spouštěcím mechanismem.

Démon není nijak omezen v počtu vystřelených šipek za den. Má ale jednu zvláštní schopnost – dokáže zjistit a zapamatovat si výrobní postup šipek pro jeho kuši. K tomu stačí vzít (nemagickou) šipku a vložit ji samotnou do zásobníku a nechat ji tam 24 hodin. Šipka se během této doby 100% rozplyne a démon tak získá informace o ní. Spí-li pak majitel s kuší pod hlavou, démon ho ve snu navštíví a hovoří s ním (a řekne mu, že takto spolu mohou komunikovat a že zná výrobní postupy různých šipek). Pokud se ho ve snu nový majitel zeptá z čeho je kuše vyrobena, odpoví „Ani kalaš, ani kov.“

Démon však není zrovna nejlepší myslitel a jeho popisy tak pochopí jen technicky alespoň trochu zkušená postava s nadprůměrnou inteligencí (int>13).

Zásobník

Zásobník má rozměry 30x20x5 coulů (délka, hloubka, šířka při pohledu zezadu při zasazení do kuše), prázdný váží 10 mincí (zahrnuto v celkové váze) a jak již bylo zmíněno, je lehce prohnutý vpřed. Šipky jsou v něm poskládány ve dvou řadách a podávány jsou střídavě. Samotný zásobník je tak technicky trochu složitější zařízení a případná výroba by tak měla připadnout spíše nějakému pyroforovi, nebo kováři s mnohými zkušenostmi při výrobě mechanických zařízení.

Šipky

Šipky do této kuše jsou ale naprosto atypické a jejich výroba je tedy dvojnásobně dražší, než výroba šipek klasických, které z této kuše střílet nelze. Od špičky se rozšiřují a poté prudčeji zužují (jako neotevřený klobouk hnojníku), následuje tenké kovové tělo, které se ke konci opět rozšiřuje a přechází ve směrová křidélka šířky hlavice. Šipky mají shodně 15 coulů. Přidávám soupis několika základních typů šipek (cena se vztahuje k 10ti kusům).


Tyto vyrobí dle návodu šikovnější kovář:

Základní
Váha: 2mn
Cena: 1zl
Popis: Standardní šipky
Zranění: B

Stříbrné Váha: 3mn
Cena: 10zl
Popis: Standardní šipky stříbrné
Zranění: B, D
Snižují dostřel o 1/2/5 sáhů

Zlaté
Váha: 3mn
Cena: 100zl
Popis: Standardní šipky zlaté
Zranění: B, D+
Snižují dostřel o 1/2/5 sáhů

Průrazné
Váha: 3mn
Cena: 12zl
Popis: Průrazné šipky-1 KZ obránce
Zranění: B
Snižují dostřel o 1/2/5 sáhů

Tyto vyrobí dle návodu pyrofor:

Zápalné
Váha: 3mn
Cena:100zl

Popis: Celá hlavice je uzavřena ve skleněné zkumavce s tekutinou, po vystřelení se tato rozbije a šipka okamžitě vzplane bílým plamenem. Hoří tři kola, při zásahu dává každé kolo zranění 1k10 ohněm. Každá šipka je samostatně zabalena před vložením do zásobníku v kovovém pouzdře, podobném tomu na doutníky. Rozměrově je stejná jako ostatní šipky, kovové pouzdro po vystřelení šipky z kuše vylétne vpravo (zhruba půl sáhu daleko), vyplatí se je recyklovat – úspora 1 zlatý za každé potěší.
Zranění: B, G
Snižují dostřel o 1/2/5 sáhů

Výbušné
Váha: 5mn
Cena: 2500zl (každá obsahuje 10 magů – jsou v ceně)

Popis: Šipky nesou v hlavici silnou výbušninu, která je odpálena po zásahu. Pokud neprorazí brnění (tj. se započítáním KZ nezpůsobí terči zranění, ale bez něj by zranění způsobila), vybuchne silou 15/5/3/1.
V případě, že ale terč zasáhne (projde brněním a vybuchne až v oběti), výbuch dává zranění 15 + 1k6 x KZ kterým pronikla (nepočítá se štít).
Zranění: B, G
Snižují dostřel o 5/7/10 sáhů

Otrávené
Váha: 2mn
Cena: 15zl

Popis: Šipky nesou v hlavici prostoru, která po zásahu vypudí svůj obsah. Lze je naplnit jedy z pravidel.
Zranění: B, H (dle jedu)
Navíc je theurg schopen vyrobit všelijak okouzlené šipky zakletím démonů do nich, tyto varianty jsou však již velmi drahé.
Vymýšlet můžete mnohé další varianty šipek, démon si je zapamatuje – pro inspiraci doporučuji „Šípové projektily pro pokročilé“ od UnknowNa.

Pokud máte pocit, že Automatická kuše v. 47 vám nějak nesedne do DrD, není nic lehčího, než si artefakt pojmenovat např. „Kuše lovce Michaila“ či „Samostřílející samostříl“.

Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
[Další]
[Předchozí]
Počet zobrazených příspěvků: 11-20 / 27
Ikonka uživatele Folcwine    [pošta] reputace: 1
nedohledatelné: +1
NEW     11:19:36 10.03.2008
Uniklo mě, proč parametry se neshodují ani s lehkou kuší a ni s těžkou kuší. Váha by měla být alespoň dojnásobná.

Podle mě je kuše dobře vyvážená a i když se jedná o další morderní samopal převedený do DrD, musím pochválit práci s vyvážením, aby kuše nebyla silná. Vezmu-li, že za desátou sféru válečník dlouhý luk s parametry 10/+2 a ještě mu zbadou 4 magy za den na kouzlo rychlost na 2 kola nebo 1 zelený blesk, tak tento artefakt je slabý.

Chválím autora jako ukázku a zdůvednění, proč se technické hračičky z dnešního světa neuchytili - jsou nevýhodné. SS (samostřílející samostříl) je spíše slabý artefakt, použitelný pro družinu a nižších úrovních, protože na vyšší úrovni je výhodnější dlouhý luk nebo těžká kuše se zakletým útočným démonem. Chodec na vysoké úrovni může s kouzlem rychlost vystřelit až 12 šípů za kolo.

Příběh nehodnotím, ale stejně se mi chce rýpnout - proč se vám nezdá, že theurg je lovcem? Když může kouzelník se život kovařivou, nevidím důvod, proč by theurg si nemohl jednou za čas vyjít na lov, obratnost na střelbu má, o lovu sice nic neumí, ale nějaká dovednost by mu s lovem mohla pomoci.

Chybý doba doplnění zásobníku.

Docela dlouho jsem se rozmýšlel nad výsledným hodnocením. Na jednu stranu tu jsou prapodivné parametry kuše, ale na druhou je tu zajímavé převedení rychlopalné zbraně do DrD, protože se jedná o unikát (artefakt), tak snad není třeba podrobněji vysvětlovat. Použití by to mohlo najít je světech, ve kterých se objevuje trpasličí "průmyslová revoluce", tak ve světech, založených čistě na magii (jako ukázka, že technika vede do slepé uličky). Protože jsem u minule Tuvyho dílo hodnotil přísně a přiklonil se k nižší hodnotě, tak teď se zase přikloním k vyššímu hodnocení: ****

Ikonka uživatele Zombie    [pošta] NEW     10:32:50 10.03.2008
Srdce artefaktu jsem překvapivě nalezl až v kapitole "Funkce". Marně jsem ho hledal v kapitole "Popis".

Vzhledem k tomu, že občas uvedeš i cenu artefaktu, tak ji tady, aspoň orientační, postrádám.

Pokud za snižováním Útočného čísla střelce stojí zpětný ráz, pak by to mělo záviset na počtu výstřelů za časovou jednotku, než na době střelby.

Ad zásobník a podávání šipek: "podávány jsou střídavě" - kdo, nebo co je podává ? Pružina ? (zásobník vyrobí řemeslník) Démon ? (zásobník vyrábí Alchymista ?)

Střelba na jeden cíl - z textu jsem pochopil, že pokud začnu střílet na někoho jiného, tak si musím udělat 1kolovou přestávku a zamířit na něj. Proč nejde "přežehlit" více cílů naráz ? Když to jde v reálném světě se zbraněmi s daleko větším zpětným rázem, nevidím důvod, proč to samé neudělat s kuší proti davu.

Postrádám nejen cenu zásobníku, ale i cenu dalšího doplňku - tětivy. Když už píšeš, že ji lze přetrhnout ... bez ohledu na to, že mi přijde podivném, že artefakt se může poničit pouhým užíváním. Zcela jistě bude unikátní, když už používáš jiné šipky a jiný tvar lučiště.
Mimochodem, u kuše je jedno, čím střílíte, hlavní je, aby to bylo dostatečně dlouhé a s odpovídající vahou.

Dostřely: pro přehlednost bych hlavně uvítal uvedení výsledných zkrácených dostřelů, nikoli jen zkrácení.

Dostřel výbušné šipky: klasická šipka váží okolo 100g, tedy 2 mince. Pokud zdvaapůlnádobíte váhu při stejné kinetické energii, pak má vymrštěný předmět cca 60% rychlost, tedy i dostřel z důvodu kratší balistické křivky (9/15/21, tedy o 6/10/14 méně). střela padá k zemi stejnou rychlostí, ovšem k zemi se dere výrazně pomaleji.
Tedy pokud do pravidel DrD hodláte zatahovat reálnou fyziku a pokud jsem počítal správně.

Možná! by bylo vhodné i snížit útočné číslo (o 2-3 body), neboť cíl má daleko více času uhnout. A uhnout může, jak vyplývá z herních mechanizmů hodu na obranu proti střelným zbraním (použití obratnosti).
Na druhou stranu by neškodilo zamyslet se nad možností (i když jet o na hraně pravidel - možnost se bránit libovolnému množství výstřelů), že první střele tvor uhne snadno, ale druhé, těsně za ní letící, už o něco hůře a tak dál.

Xtý přepis Y příspěvku na téma vysokokadentní kuše. Jaké klišé :o(

Povzdech exredaktora: tak dlouho s tím otravoval redakci, až mu to prošlo ...

Ikonka uživatele abbé Faria    [pošta] reputace: 1
Zombie: +1
NEW     9:36:52 10.03.2008
Mno...

Mám pár dotazů k samotné zbrani:

1) Jaktože i přestože je kuše zautomatizována a má zásobník vážící 10mn je o celých 20mn lehčí nežli normální kuše, zdá se mi to nelogické, navíc v díle samotném není nic o odlehčení zmíněno.

2) U kuše je změněn dostřel. Proč? Jak? Protože, beru-li v potaz, že ramena kuše svírají menší úhel, měl by být dostřel kuše spíše větší nežli menší, opravte mne pokud nemám pravdu.

3) Ten lovec musel mít hodně dobré alchymistické schopnosti, pokud se spojil s démonem 10. astrální sféry, pokud beru, že Michail byl hllavně lovec, jak mohl mít schopnosti pokročilého theurga?

4) Pokud chcete očarovat danou zbran démonem z 10. astrální sféry potřebujete 500 magů. To by mne zajímalo kdepak je lovec Michail vzal, protže o trofejích hyder a draků se mluví až nejspíše po stvoření kuše.

5) 5 šipek za kolo? Tohle je opravdu silné, pokud vezmeme v potaz, že daná jednotka vystřelí za 1 kolo 5 výbušných šipek... au, ale v tomto bodě musím říci že na pomoc dílu jde 10. astrální sféra, takže je moje výtka prakticky zbytečná.

6) Ale. Ale u výbušných šipek mi jaks nesedí průraznost... Pokud vystřelíš šipku co má v hlavici výbušninu(není určen materiál ze kterého je hlavice) pak by nejspíš měla explodovat hned při nárazu, protože je hlavice prakticky oslabena o tu tvrdost jež by byla v jejím jádru, kde se místo materiálu hlavice nachází výbušná směs. Mělo by být poupraveno ÚČ, tzn. sníženo o jedna, protože prakticky uděláš z normální šipky šipku výbušnou se stejnou tvrdosti hlavice, což je nemožné, pokud nezměníš velikost hrotu šipky nebo jeho pevnost.


Poznámky:
- historie je hodně ochuzena, sice v daném příspěvku nehraje nijak velkou roli, ale možná by to chtělo i trochu rozvinutěji, co se stalo po Micvhailově smrti, a pododbně, na druhou stranu to dává artefaktu určitou volnost
- nezdá se mi věhlas trofejí nestvůr, ano sice je něo zabít hydru nebo draka, ale že by měla daná trofej stejný věhlas jako daný artefakt, přičemž je uvedeno že byla zabita právě touto zbraní
- jaktože je v kronikách jenom nepatrná zmínka o ní? věhlas 4 je dosti vysokým na to aby z něj válečník rozpoznal artefakt, na druhou stranu o tom artefaktu jsou jenom nicotné zmínky


Mno nápad se mi líbí, dokonce jsem se pousmál nad zkratkou AK47, ale dílko má mouchy. A má jic dle mého názoru hodně. Vzdávám se hodnocení.

abbé

Ikonka uživatele PinHead    [pošta] NEW     21:05:46 09.03.2008
Tuvy: nemluvím o vzduchovce, ale o palných zbraních. Navíc, kuše je těžší, takže více tlumí zpětný ráz.

Když to ještě trochu přeženu, tak britští vojáci s puškami Enfield (klasická opakovačka) dokázali vystřelit 50-55 ran za minutu i s přebíjením. Přitom přesnost střelby se do 100 m nijak výrazně neměnila. Porovnej zpětný ráz výstřelu z kuše a výstřelu z pušky (.303 Enf.) Přitom na 1 výstřel z kuše máš 2 sekundy, oni méně než 0,45 sec.

Souhlasím, že tréninkem je moždé se to obstojně naučit. (dovednost na obratnost)

Pozn. - toto se možná ani tak netýká díla samotného, jako toho, že chci dokázat, že mám pravdu:-)

Pinhead

Ikonka uživatele Tuvy    [pošta] NEW     20:40:15 09.03.2008
Pinhead: Stačí si představit, že projektily, které máš střílet rychle za sebou váží 50-250g. To tě rozhodí trochu více, než nějaký flusbrok. :-)

V případě, že se ti to bude zdát nereálné, nic ti nebrání umožnit tvým hrdinům nacvičit si rychlopalbu a anulovat tak postihy.
T.

Ikonka uživatele PinHead    [pošta] NEW     20:29:42 09.03.2008
2*
Nepříliš originální a použitelné, ale vcelku dobře zpracované.

Chápu autorovu snahu o jakousi vyváženost, ale postihy k úč při dávce jsou naprosto nesmyslně velké. - 1 k úč bych viděl až tak po 1 dávce.

P.S. jsem sportovní střelec. Střílím z pistole, hlavní disciplína rychlopalba. (podrobnosti nechť si najdete sami)

PinHead

Ikonka uživatele Legar    [pošta] NEW     16:49:46 09.03.2008
Lord Alfik: Kde je psáno, že stroj nemůže dělat práci rychleji než člověk? Ono by to šlo vyrobit i v reálu (2 sekundy na výstřel je docela dost času), jen by ti chyběl zdroj, který by to zvládl napájet (leda tak velkou baterkou na zádech). Možná bych omezil počet natažení na den, ale dejme tomu.

Proč se snižuje ÚČ? Je vidět, že jsi nikdy z žádné automatické zbraně nestřílel (já také ne, ale znám dost lidí, kteří byli na vojně a měli reálný kalašnikov v ruce a vyprávěli o tom). Je fakt, že kuše nebude mít tak velký zpětný ráz jako samopal, ale stejně se to bude klepat. Osobně bych ÚČ snižoval razantněji, ale pak by se použitelnost snížila snad až pod úroveň obyčejné kuše s nějakým tím +3 démonem.

Ikonka uživatele Lord Alfik    [pošta] NEW     16:07:31 09.03.2008
Název je sice pěkný, ale to je tak všechno. Když jsem šel po Van Hlesingovi z kina domů, tak sjem tenkrát přemýšlel jestli tuhle úžasnou_munchkin_kuši nezpracovat do DrD. I v té době jsem to zavrhl, jak absolutní pitomost. opravdu by mě zajímal mechanismus co za deset vteřin nabije kuši pětkrát, když člověk by to za tu dobu zvládl maximálně jednou.
Autorova snaha o nepřesílenost je sice pěkná, ovšem je nelogická. opravdu by mě zajímalo, proč se pokaždé snižuje ÚČ.
Druhy šipek sou sice hezké pozlátko, ale bohužel pro autora sou běžnou součástí podobných příspěvků a nepřinášejí nic nového.
Tenhle příspěvek dle mě schválen být neměl a podle toho také hlasuji.

Ikonka uživatele Tuvy    [pošta] NEW     15:50:59 09.03.2008
Hamster: Ne že by na tom záleželo (myslím, že je zřejmé, co jsem chtěl říct) ale "odpálena po zásahu" nevyjadřuje, jak dlouho po zásahu je výbušnina odpálena. Právě tím jsem chtěl říci, že není odpálena zásahem, ale vybuchne až po zásahu.

Ikonka uživatele Hamster    [pošta] NEW     13:26:38 09.03.2008
Tuvy: 3) jde o to, že tvůj popis "Projde brněním a vybuchne až v oběti" se naprosto vylučuje s "která je odpálena po zásahu." jak jsem vysvětlovatl níže...

krtecek: pokud budeš mazat tvou kritiku, která se ocitla v díle (jakože tam určitě neni schválně) tak prosím hoď boldem nadpísek "Otrávené", aby to bylo stejné : )

[Další]
[Předchozí]


Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
16 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.77967882156372 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách