www.Dracidoupe.cz


Předměty


Krvavý náhrdelník 
Příprava pro tisk (tisknuto 1815x)
Autor: UnknowN
Přidáno: 2:49:42 06.09.2007
Skupina: Artefakty
Sféra: 18
Průměrné hodnocení: 3.15
Popis: Poznámka k ceně (hodnotě):
A) Jednotlivé složky:
kámen (narůžovělý diamant) - 0,15 mn - cca 150 zl
diamantové odštěpky - 0,05 mn - cca 2 zl
kov - 0,3 mn - cca 3 st
B) celkové provedení (klenotnický odhad) - 150-200 zl

Historie:

Na počátku zrodu tohoto náhrdelníku stála touha jistého theurga po pomstě... Býval totiž dvorním theurgem jeho královské milosti, než byl nahrazen jiným - udělal totiž chybu a zamiloval se do královny. Ta nejen že se mu vysmála, ale navíc se svěřila svému muži a ten pak ve zlosti theurga propustil, nahradil ho jiným a navíc ho nechal celý den na pranýři za "sexuální harašení". Zhrzený bývalý dvorní theurg poté celé noci zkoumal, jak by se královské rodině pomstil, až se nakonec dozvěděl, že jeho nástupce má stvořit kouzelný náhrdelník - dárek pro královnu. Sám potom tajně stvořil jiný náhrdelník a když přišel čas, obratně zařídil jejich záměnu. Dva dny na to královna zemřela. Našli ji s podříznutým hrdlem. Tuto událost ani ve snu nikoho nenapadlo spojovat s oním podivným náhrdelníkem...

Popis:

Základem a srdcem artefaktu je tenký stříbrný řetízek, v jehož každém článku je zasazen droboučký čirý diamant. Na řetízku je pak zavěšen jeden přívěsek - má tvar čtverce visícího za jeden roh, o straně 3 couly, v jehož středu trůní kruhový, lehce narůžovělý diamant (průměr 2,5 coulu, tloušťka půl coulu) s četnými fazetami. Náhrdelník se zapíná na drobný mechanismus na bázi karabinky a je-li zapnutý, nelze ho sundat ani navléknout na krk.

Vlastnost:

Ten kdo si řetízek nasadí na krk, se nesmazatelně vryje do paměti démona a do jeho podvědomí bude vpraven přesný popis toho, co náhrdelník dokáže, avšak takovým způsobem, že to "oběť" nebude schopna jednoznačně určit... Nezávisle na tom, jestli má "oběť" náhrdelník na krku, u sebe, nebo na míle daleko, budou ji po 24 hodin od prvního nasazení pronásledovat rozličné vize, přeludy a sny (po uplynutí 24h přestanou). Příklady projevů mohou být následující:

Oběti se derou na jazyk úsloví jako například: "Neztrácej hlavu", "Nejednej bezhlavě" a "Krk bych za to dal..."
Postava v noci spatří přízrak bezhlavého jezdce.br> Postavě se může na okamžik zdát, že se její hlava nezrcadlí v zrcadle nebo že chybí v jejím stínu.
Ve snu se ji zjeví například popravčí špalek, zabíjení slepic sekáčkem (useknutím hlavy), oběšení, škrcení, podřezávání... ale třeba také pořezání na krku při holení nebo se může zjevit postava v temné uličce, která si výmluvným gestem přejede prstem po krku... To vše kombinované s částým motivem oka krvavě červené barvy v různých podobách (osoba ve snu má krvavě rudé oči, rudé oko na zástavě/praporu...)

…a další. Tyto následky "oběť" nemusí spojovat s náhrdelníkem, závisí pouze na její představivosti, jestli jí napadne přirovnat drahokam v přívěsku k onomu rudému oku a i pak nejspíš náhrdelník nebude považovat za nebezpečný... Jen tak pro zajímavost - tyto vize jsou způsobeny duší nebohé královny, jejíž střípek se v náhrdelníku zachytil a která se snaží příští nositele varovat...

Pokud si náhrdelník navlékne postava, která již "varování" prodělala (nebo ho má v okamžiku ukončení varování na sobě), démon ji rozpozná a zablokuje otevírací mechanismus. Náhrdelník následně nejde sundat a "oběť" je nucena si ho ponechat na krku, přičemž pořád ještě nemusí tušit že je něco v nepořádku - dá se to svést na mechanismus, který se zasekl... Jenomže náhrdelník už čeká na vhodnou příležitost, kdy by oběť byla o samotě a jemu nic nebránilo stisknout její hrdlo. Ve stisku by mohly bránit rozličné části zbroje, avšak měkké látky (límec apod.) se jako ochrana proti stisku nepočítají. Mohli bychom říci, že pokud krk před náhrdelníkem chrání část zbroje, která má KZ 6 a výše, tak ke stisku nedojde. Pokud se příležitost nenaskytne 24 hodin od zablokování otevíracího mechanismu, náhrdelník ho na čas uvolní a vyčká dalšího nasazení...

Jak probíhá stisk? Náhrdelník se nejprve během jednoho kola stáhne těsně k hrdlu oběti. Pak se začíná pomalu utahovat. Má-li oběť řetízek na holém krku, je její konec o něco rychlejší, neboť se náhrdelník po jednom kole zařízne do jejího hrdla a způsobí tak silné krvácení, na jehož následky oběť během druhého kola zemře. Má-li však oběť pod náhrdelníkem nějakou výstelku nebo má-li přirozeně tvrdou kůži (KZ alespoň 1), pak oběti pouze znemožní dýchání, v kterémžto případě se pak postupuje dle pravidel. Náhrdelník zůstane stažený, dokud oběť nezemře, poté se roztáhne a vypadá, jakoby s celou událostí neměl nic společného.

Během škrcení je postavu možné zachránit uspáním démona, po čemž se náhrdelník taktéž roztáhne.

Ačkoliv je schopen stáhnout se kolem jakéhokoliv krku, ublíží pouze bytostem se zranitelností A, B, C nebo D (stačí pouze jedna z těchto položek). Dále náhrdelník nepůsobí na bytosti nemrtvé a nehmotné povahy.

Na náhrdelník nepůsobí žádná kouzla ani lektvary, z toho důvodu se je možné s trochou štěstí a při zachování duchapřítomnosti před jeho sevřením zachránit vypitím například éterického oleje či lektvaru mlhovina, případně použitím kouzla hyperprostor či améba.

Informace ze sfér:

Tvůrce náhrdelníku (theurg na 29. úrovni) na něj uvalil sférické informační embargo, v důsledku čehož sféry s pořadovým číslem 18. a méně nepodávají o náhrdelníku žádné informace.

Najdi Zlo:

Jakožto úmyslně prokletý předmět určený výhradně k zabíjení svých obětí je tento náhrdelník považován za zlý a reaguje proto na kouzlo "Najdi zlo" a jemu podobná.

Vidění magenergie:

Ačkoliv není schopen sesílat žádná kouzla, alchymista je schopen ho vidět, jakoby obsahoval 40 magů.

Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
[Další]
 
Počet zobrazených příspěvků: 11-18 / 18
Ikonka uživatele Firefanatic    [pošta] NEW     20:33:53 08.09.2007
UnknowN: ¨V pravidlech se píše, že démon má o 1 mag méně, než kolik bylo potřeba na spojení se sférou, ze které byl vyvolán. Bohužel, nemám pravidla u sebe, abych se podíval, ale jsem si 100%ně jistý. A ať už jste došli z teologického, filosofického či snad i jiného hlediska k jakýmkoliv závěrům, jsou v rozporu s pravidly.

Ocenil bych, kdyby jsi zareagoval i na ostatní výtky, a myslím, že nejsem sám.

Firefanatic

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     12:13:05 08.09.2007
Vidění magenergie:

Mno nevím... Když jsme o tom diskutovali (vzpomínám si že jedním z diskutérů byl Tuvy, další bohužel nevím...), tak jsme dospěli k závěru, že magenergie démona (která se odvozuje od jeho sféry) je alchymistou viditelná pouze mezi vyvoláním a zakletím... Jinak kouzelný předmět magenergii "nevyzařuje"...

Ikonka uživatele Nathaka Warrior    [pošta] reputace: 1
nedohledatelné: +1
NEW     23:54:05 07.09.2007
No tak předně: Když někho tahle věcička podřeže a pak se tváří, že ona muzikant, nebude na ni čistě náhodou ještě trochu nápadně krev? Neříkám sem tam cákanec, ale celá od krve, inu, toho by si měl každý všimnout. Nebo, pokud se postava bude bránit, je možné, že bude mít i pořezané ruce a podle ran se dá zjistit od čeho.

Jinak se mi to líbí jakožto nápad, to především. Zabijácký náhrdelník i způsob zabíjení, to je kvalitní nápad. Zpracování je ale ucházející, vzhledem k nepřesnostem a chybám. třeba to br> v textu se mi moc nelíbí.

Vidět 40 magů je samozřejmě hloupost. Leda by měl ten náhrdelník magické maskáče.
Dál taky nechápu to blokování sfér. Ale přiznám se, že celkově theurgy, alchymisty a sféry nemám moc rád a neovládám je, takže do těch vám fušovat nebudu. Sám je nerad používám a občas bych nejradši uvalil informační embargo na všechno.

Určitě o takovém náhrdelníku časem vyjde pravda najevo a začnou kolovat pěkné pověsti a legendy. Cena bude stoupat a může to být když už nic jiného tak pěkná příběhová věcička do hry. Inu, já dám za čtyři.

Ikonka uživatele Eristar    [pošta] NEW     20:09:39 06.09.2007
Pěkný propracovaný použitelný není co dodat (aspoň podle mne)

Ikonka uživatele Firefanatic    [pošta] NEW     18:30:39 06.09.2007
Tak, konečně jsem se rozhoupal a doufám, že mě čeká dalšího alespoň půl roku horečné aktivity, než mě to zase přestane bavit :-) teď k dílu:

1.: Subjektivně myslím, že s prostým propuštěním by se král nespokojil...
2.: Náhrdelník pro královnu, na jeho vytvoření bylo spotřebováno 900 magů (podle tebe dokonce 1800) hodnotě 300-350 zl., navíc pro královskou rodinu, která si může dovolit platit theurga na 29. úrovni? Dá se to snadno přepracovat, ale tohle by se stávat nemělo, vypadá to, že jsi u toho nepřemýšlel.
3.: Píšeš, že v náhrdelníku je střípek duše královny. Znamená to, že náhrdelník trhá duše svých obětí a části z nich vstřebává? Pokud ano, má to tam být řečeno, pokud ne, tak na co je těch 900 magů? Ano, náhrdelník by měl mít magické schopnosti, když ho vyráběl theurg (myslím původní královu zakázku), a pokud by je neměl, stěží by to prošlo bez povšimnutí, takže by měly být popsány.
4.: Démon z 18. sféry má vysokou inteligenci, kterou by asi nenaplňovalo pouze škrcení.
... a pak souhlasím s Krtečkem a Zombiem.

Nápad je obyčejný, průměrný. 50%
Zpracování není špatné, ale potýká se se značným počtem nedostatků, překvapují mě evidentní nesrovnalosti jako „900 magů za škrtící mechanismus“ (strašně moc) a královnin náhrdleník „za pár šupů“. Napsáno je to ale dobře, není problém to číst, takže opět průměr, 50%.
V normální družině se náhrdelník nepoužije, který dobrodruh nosí dámský, stříbrný, tenký náhrdelníček? Když už, tak pořádný kus, ale tohle by si na sebe asi hrdina nevzal... a když to najde, vezme to sebou, pokud není hloupý, o prokletých předmětech ví snad každý dobrodruh, který právě nezačal - a začátečník by se k podobnému předmětu neměl dostat. Zbývá tedy vyšetřování vraždy atp. ... 25%
Dojem: Dílo se četlo dobře, ale do očí mě uhodily nelogické věci, o kterých jsem dříve mluvil, takže 40%

Celkově 43%, tedy 2*. Obyčejné dílo napsané jen pro to, aby bylo, navíc ne příliš povedeně. Není to ovšem zas tak špatné, byť od člověka s takovým množstvím příspěvků bych čekal, že už nepotřebuje chrlit díla a zaměří se spíše na kvalitu a smysluplnost.

FF

Ikonka uživatele Zombie    [pošta] NEW     14:16:06 06.09.2007
Nejednoznačnosti v popisu předmětu i v herních mechanizmech. Např.:

Rozměry (délka), váha náhrdelníku, počet drobných kamenů, druh kovu přívěsku ...

" ... to "oběť" nebude schopna jednoznačně určit ... "
Majitel náhrdelníku nebude schopný určit co ? Odkud zná detailní informace o vlastnostech artefaktu ?

" ... náhrdelník ho na čas uvolní ... "
Na jak dlouho dá náhrdelník pokoj ? Na kolo, směnu, den ? Roztáhne se do původní (neznámé) délky, nebo zústane na "číhané" těsně kolem krku ?

Citelně postrádám mechanizmus "podříznutí" - být to hladká struna, tak neřeknu, ale tohle ? Pochybuji, že se bude točit jako řezné diamantové lano. Past s vysokou nebezpečností, u které mají odolní či velice životaschopní šanci vydržet o pár kol více. Instatntní smrt se mi poranic nelíbí, doporučuju nahradit za pěknou porci životů, jinak dáváš do roviny obyvatele, hrdinu a draka.

Nikdo nezemře na vykrvácení za 10 sekund (ale na uříznutí hlavy ano) - drastické řešení by bylo po aktivaci náhrdelníku počkat, až se uvolní a pak oběť nacpat léčivými kouzly, případně léčit (zatahovat) rány během podřezávání.

Jak zmínili ostatní - zbytečné obstrukce s utajováním informací, obtížné hledání magenergie, ač artefakt obsahuje démona z 18. sféry (900 magů). Autor se nejspíš snažil stvořit co nejobtížněji odhalitelný vražedný nástroj.

Srdce artefaku je vlastně podstatná část předmětu, což mi přuijde podivné - čekal bych srdce v největším kameni - přívěsku, nebo v "karabince".

Dle mého názoru se nejedná o prokletý předmět (fatální neúspěch při výrobě), ani zlý. To by pak byla zlá i struna od klavíru nebo noha od stolu. Vlastně by se ani nemuselo jednat o artefakt, jen o nezvyklejší kouzlený předmět.

Ikonka uživatele Folcwine    [pošta] NEW     6:20:10 06.09.2007
Konečně zase jednou prokletý předmět, který není ultimátní ve svých zabijáckých schopnostech a tak jak jsou popsány záporné vlasnosti, tak jsou popsány postupy zbavení se prokletého předmětu.

Líbí se mi například to, že proti prokletí dusivé smrti se dá chránit i tak jednoduše, že postava bude vždy ve společnosti někoho po jeden celý den. Také neovlivňování kouzly, takže je možno se z navlečeného amuletu odhyperprostorovat je dobrý nápad. Většina družin je schopna se amuletu zbavit - alchimista lektvary (např. mlhovina, kouzelník kouzly (např. hyperprostor), chodec (kouzlem meče uspi démona - zde vidím malý rozpor s neovlivnitelností kouzly) a druid (třeba chvilkovým kouzlem úkryt).

S výtkám u vidění magenergie a informačního embarga se mi ještě nepozdává smrt v 2. kole (topící postava se topí mám dojem nějakých cca 10 kol, vodník má spešl schopnost utopit za 3 kola, dvě kola je dle mého dost málo - lepší by asi bylo napsat, že každým kolem způsobí X zranění stínových za škrcení a Y zranění za pořezání).

S kouzlem jsem spokojen, konečně jednou prokletý předmět, který není zároveň vyhlazovákem družin. Ošetřit těch něco málo chybek a mohlo to být za plný počet.

Ikonka uživatele Krtecek    [pošta] reputace: 1
Zombie: +1
NEW     2:49:42 06.09.2007
Komentář: Tady není moc co dodat, jde o poměrně propracovaný předmět, k němuž nemám výraznější námitky. Snad jediná poněkud globálnější připomínka:
V poslední době se v rubrice roztrhnul pytel s předměty, jejichž tvůrci zablokovali informace o předmětu „Aždonevidim.“ Je to jistě jedna z možností, jak nechat postavy, aby si na informace přišly „tou tvrdou cestou,“ ale vzhledem k magové náročnosti takového postupu je to poněkud nereálný způsob, zvláště pokud je používán opakovaně. Vezměte si kolik práce dá nashromáždit 900 magů pro kontakt s 18. sférou. A potom je theurg využije jenom aby srovnatelně mocní kolegové náhodou nepřišli na jeho kejkle. (A těch theurgů na vyšší než 20. úrovni nebude věru mnoho). Zrovna v tomhle případě, kdy byl předmět stvořen za účelem jednorázové pomsty je to do očí bijící.
Faktická chyba: Je-li předmět z 18. sféry, alchymista musí vidět 900 magů. Není sebemenší důvod, aby viděl jenom 40.
Nicméně nevidím tyto chyby jako důvod pro neschválení díla. Bez nich by to byla má první čtyřka na tomto serveru, takhle jenom za 2*

[Další]
 


Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
9 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.7021050453186 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách