www.Dracidoupe.cz


Předměty


Zámkovnice 
Příprava pro tisk (tisknuto 2109x)
Autor: UnknowN
Přidáno: 19:59:53 25.12.2014
Skupina: Zbraně
KZ / OZ: -2
Délka: -
Popis: Zámkovnice je zbraň postavená na chytrém využití lupičova "Klíče". Je proto ideální zbraní právě pro toto povolání, nicméně může ji používat kdokoliv.

Základním principem zámkovnice je schopnost lupičova klíče nastražovat pasti v zámcích - přelitím magenergie do zámku docílit toho, že kdokoliv se pokusí daný zámek otevřít, na toho z klíčové dírky vyšlehne plamen, jehož síla odpovídá vložené magenergii. Kromě původního zamýšleného využití lze takto upravený zámek pak jenom natočit směrem k nepříteli, například se nějak opatrně ze strany v něm pohrabat dostatečně dlouhým paklíčem, a *vhůům*, ošlehnout nepřítele v zámku uloženým plamenem.

Zámkovnice pak není nic jiného, než technické a esteticko-ergonomické zdokonalení tohoto principu, které mimo jiné omezuje i nehody s vlastními popálenými prsty. Základem je nabitý zámek připevnit na kus dřeva, a pak ho odpalovat ručně vhodným paklíčem. Pokročilejší verze používají speciální zámky, využívající toho, že zapasťovaný zámek odpaluje i stisknutí kliky k němu připojené. Tyto zámky jsou pak uzpůsobené tak, že se po vložení do zámkovnice spojí s jejím vlastním mechanismem, jehož spoušť nahrazuje právě zmíněnou kliku - fungování zbraně pak již nezávisí na tom, jestli se dotyčný dovede odhadem trefit zahnutým drátkem do od něj odvrácené klíčové dírky.

Zámkovnice se vyskytují v celé řadě variací, lišící se komplexitou, tím, kolik zámků mohou mít najednou připravených ke střelbě, a do kterých směrů tyto zámky mohou směřovat - od toho (jakožto i uměleckého zpracování), se pak odvíjí jejich cena. Ta však ve většině případů bledne v porovnání s cenou munice při běžném používání:

Jak již bylo zmíněno, municí pro zámkovnici jsou Klíčem nabité zámky, a Klíče mohou používat toliko pravidloví lupiči. Základní klíč, jaký může lupič získat na šesté úrovni, obsahuje démona ze třetí sféry, který má na den k dispozici 8 magů, tato denní magenergie roste o 2 magy za každou další sféru. Každý lupič potom může v jednu chvíli používat pouze jeden klíč. Zatímco tak klíčem obdaření lupiči se mohou samozásobit, všichni ostatní jsou závislí na tom, jestli bude nějaký lupič s poměrně drahým kouzelným předmětem ochotný trávit svůj čas nabíjením zámků a jejich následným prodejem.

Když už se nějaký takový najde, potom se cena zámku zpravidla odvíjí od obsahu magenergie a tedy i ničivého účinku. Dle pravdel se plameny ze zapasťovaných zámků vyšlehávající chovají jako past na obratnost:

Základní nebezpečnost: 2
Za každý vložený mag (včetně prvního):
- Nebezpečnost +1
- Zranění při zásahu +1k3 životy (typ zranění: K)
- Délka plamene +20 coulů*

(*Dosah/Dostřel: 1 sáh za každých načatých 100 coulů délky plamene)

Zámek s jedním magem má tak následující parametry:

Nebezpečnost: 3
Zranění při zásahu: 1-3 životy
Délka plamene: 20 coulů
Dosah: 1

Nejsilnější zámky, jaké lze vyrobit Klíčem s démonem z 27. sféry, obsahují 112 magů (56 magů denní magenergie démona, obsah magenergie v Klíči může být až dvojnásobný, pokud jím lupič odsává magenergii ze zamykacích kouzel nebo z Klíčových pastí). Tyto zámky by pak měly parametry následující:

Nebezpečnost: 114
Zranění při zásahu: 112-336 životů
Délka plamene: 2240 coulů
Dosah: 23

Dostupnost různě nabitých zámků pak závisí na tom, jak silný klíč daný lupič vlastní, a jestli se soustředí spíše na výrobu více slabších zámků, nebo menšího počtu silných.

Pokud jde o trvanlivost zámků, tak dle pravidel není nijak omezená (na základě podobnosti s kouzlem "Zamkni") - je však možné, že během skladování mohou neopatrnou manipulací spustit samy od sebe, nebo je může postihnout náhlý a nevyléčitelný chronický záchvat omezené trvanlivosti následkem zásahu PJe.


Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
Počet zobrazených příspěvků: 1-5 / 5
Ikonka uživatele Akiros    [pošta] NEW     7:46:19 09.01.2015
Trochu mi to připomíná, když si kolega chtěl udělat Krolla Lupiče. S velkou silou a základem kopu měl dost vysoký útok. V ruce chtěl držet dvě dýky. Těmi se ale jen bránit zatímco nohama kopat v "boji beze zbraně". Předem jsem mu tuto myšlenku zamítl i když by ve skutečnosti mohla být takto pravidlově vysvětlena. Jinak jsem netušil, že klíč něco takového umí, jdu si přečíst pravidla:)

Ikonka uživatele Nathaka    [pošta] NEW     13:27:22 31.12.2014
Aneb "jak může Lupič vyrobit mnohem silnější plamenomet než sebezručnější pyrofor". Velmi vtipné, velmi podařené, a přitom pravidlově "správné". Jsou tu samozřejmě obavy o přesílenost, ale co naplat, když to vychází z pravidel. Možná by neškodilo nějak naznačit méně zkušenějším hráčům, aby s touto věcí zacházeli opatrně a že je zamýšlena předně jako vtip, ale jinak job well done. :-)

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     3:11:21 26.12.2014
Jde policajt po poušti, a táhne s sebou dveře od auta... :-D

Ikonka uživatele Sniper    [pošta] NEW     20:52:30 25.12.2014
Tedy musím se přiznat, že dílko jsem si s chutí přečetl a smál jsem se od začátku do konce. Jo, takovýhle vymyšleností bylo od počáteku DrD plno, aneb jak použít věc A způsobem Z který je mnohem efektivnější a na první pohled nesmyslný, takže jediné jeho řešení je "nevysvětlitelné selhání oznámené PJem". Něco podobného jsme s Folcem řešili i u obraných krystalů pro DrK, což je vlastně něco podobného s podobným "zneužitím", kde jediné co omezujeme je dělání multihlavní - což u zámkovnice technicky problém není a musím se smát při představě štítu s deseti zámky a klikami a mechanismem na "otevárání" klik z druhé strany...

Díky UnknowNe za pobavení ;)

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     19:59:53 25.12.2014
Takový malý, opožděný a samoschválený dárek pro rubriku předměty - příjemné počtení ;-)



Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
0 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.043451070785522 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách