www.Dracidoupe.cz


Předměty


Skleněnka tváří 
Příprava pro tisk (tisknuto 2411x)
Autor: Ascella
Přidáno: 13:50:41 18.05.2013
Skupina: Kouzelné předměty
Sféra: 3
Průměrné hodnocení: 4
Popis:

Skleněnka tváří je jednoduchý předmět pomáhající především vyšetřovatelům, detektivům, historikům a badatelům. Skleněnkou je třeba pokoulet po zkoumaném předmětu, ten pak odhalí ze své minulosti 10 posledních osob, které se ho dotýkaly. Tváře osob se zjeví jedna po druhé ve hmotě skleněnky podobně jako v křišťálové kouli. Případný vlastník předmětu je zvýrazněn rozjasněním. Tváře se vystřídají v poměrně rychlém sledu (každá zůstane zobrazena asi 1 kolo, tedy 10 sekund), ale uživatel Skleněnky tváří se k nim může v budoucnu vrátit – vyvolat je z paměti předmětu kruhovými pohyby v dlani, sloužícími jako heslo. Skleněnka si pamatuje všechny tváře, které kdy ukázala.

Na pohled se jedná o obyčejnou skleněnou kuličku o průměru 3-5 coulů. Velice snadno ji lze ztratit v pytlíku s dětskými kuličkami. Její hmota je čirá s mírným namodralým leskem. Obsahuje démona ze 3. sféry úzce specializovaného na „vědění dotýkaného“. Pokud je démon povolán z vyšší sféry, zvyšuje se četnost použití za den (1 sféra = 1 použití), stejně jako počet osob, které zkoumaný předmět měly v rukou (+1 sféra = +2 tváře).

Démon reaguje pouze na inteligentní bytosti. Pokud je s předmětem manipulováno za pomoci magie, golemů bez vůle, zvířat (např. je předmět aportován psem), není to Skleněnkou tváří odhaleno. Naopak u dotyku myslícími bytostmi s vůlí démon odečte jejich podobu, i kdyby ve chvíli manipulace měly zahalenou tvář. Je zaznamenán dotek i přes jiný předmět (rukavici, brnění). Základní Skleněnka tváří nerozlišuje záměrný a nezáměrný dotyk. Zde je možnost rozvoje démona z vyšších sfér – může rozlišovat i důvody s jakými bylo s předmětem manipulováno; dobu, po jakou se jej kdo dotýkal; část těla, jakou to činil; učit se vnímat záměrný dotyk vedený skrze prostředníka – magického pomocníka atd.. Každá osoba, která se předmětu dotkla se zjeví pouze jednou, i kdyby se o držení střídala vícekrát. Doba, před kterou se předmětu někdo dotýkal, je neomezená – pokud ten leží pár stovek let mimo, Skleněnka zjeví tváře dávno mrtvých. Naopak madlo dveří, které se netrhnou, může ukázat tváře lidí v rozsahu několika minut.

Vlastnictví předmětu je zvýrazňováno díky smyslu sfér pro spravedlnost. Majitelem démon myslí osobu, která předmět získala legálně: vytvořila jej pro sebe, koupila, podědila, nalezla. Majitelů může být mnoho stejně jako žádný.

Započítání do dotýkajících se osob se lze vyhnout: démon nenávidí kolomaz a jiné tmavé oleje a vazelíny. Držel-li předmět někdo s rukama od vazelíny, Skleněnka jej bude ignorovat (čehož využívají pomocníci detektivů, jejichž manipulace s doličnými předměty by snižovala efektivitu Skleněnky). Naopak sběratelé ani zloději vazelínu příliš v oblibě nemají, na předmětech, ale i v okolí lupu může nechat těžko odstranitelné stopy a otisky. Vyšetřovatelé ve službách bohatých zaměstnavatelů používají na sbírání důkazů raději magické pomocníčky bez vůle, aby se zašpinění materiálu vyvarovali.

Předmět sice dovede vyrobit theurg od 6. úrovně, ale je zařazen mezi Předměty pro svůj charakter pomocného předmětu užitečného více družině či CP než samotnému theurgovi (je-li theurg v družině, výroba Skleněnky je neefektivní plýtvání magických zdrojů).

Definice, co je předmět vhodný ke zkoumání Skleněnkou a co již není, je na PJ. Obecně neživá věc, jejíž velikost a ucelenost je posouzena logikou.

Ve světech bez démonů se jedná o kouzelnou skleněnku, která je k dostání ve specializovaných obchodech magickým zbožím. Na černých trzích spolu s Rukavicemi kolomazi – očarovanými rukavicemi simulujícími kolomaz, které však předmět neušpiní.

Originální způsob použití mimo zamýšlený záběr předvedla naše družina: Skleněnkou nechala prohlédnout nalezený historický předmět, kterého se měl dotýkat legendární hrdina, právě aby se zjevila tvář onoho hrdiny a tím se pozvedla morálka lidu. Záměrem bylo představit jim ho jako skutečného člověka, který kdysi byl z masa a kostí, nikoli jen imaginární postava ze slavných příběhů; jeho polidštění. Dopomohlo to oživení legendy, zesílení chuti bojovat za ideály onoho hrdiny.


Hlasování

Hlasování u tohoto příspěvku bylo uzavřeno.

Vidět hlasování jednotlivých uživatelů mohou vidět pouze přihlášení uživatelé.

Diskuze

Pro přidání příspěvku do diskuze se musíte přihlásit.

příspěvků. Řadit podle .
Počet zobrazených příspěvků: 1-7 / 7
Ikonka uživatele Andokajn    [pošta] NEW     14:14:40 09.06.2013

Mě osobně se to líbí... jen jsem nepochopil kolik si tedy ta kulička může dohromady pamatovat tváří? či na kolik je použití?

obvykle pravidlově to bývá omezeno určitou manou apod. ale pokud to je jen dobou démona v předmětu... hmm... tak se mi to zdá jako opravdu hooodně tváří :-) ale jak Ascella správně podotkla... sféry jsou daleko mocnější a za 50 magů se toho dá opravdu hodně dozvědět :-)

osobně se mi to líbí... a příjde mi to sice trošku delší, ale nevidím nic zbytečného (jak to už u asceliních příspěvcích bývá ;-)) tož mám dilema jestli 4 nebo 5 *

Ikonka uživatele Ascella    [pošta] reputace: 1
Fafrin: +1
NEW     12:32:11 24.05.2013
Vidíte, a já si před sepsáním pročítala možnosti sfér dle DrD, uvědomila si kolik toho může již první sféra, když se šikovně použije a předmět posílila podle toho, i tak je zanedbatelně slaboučký v porovnání i s první sférou. Sama pravidla nabízejí mnohem levnější a dostupnější metody, stačí mít po ruce kouzelníka či alchymistu - Čtení myšlenek, Mluv s mrtvými, Najdi předmět, Cizí oči/uši, Lektvar pravdomluvnosti. Máme mnoho vyšetřovacích prostředků s daleko větší ultimátností i bez použití sfér. Skleněnka by neměla být ultimátní vyšetřovatelský předmět, pouze doplněk v nouzi, zpestření repertoáru, který mají vyšetřovatelé či družina k dispozici.

Dávám Plžovi za pravdu – předmět je potřeba užívat s rozmyslem a rozvahou, je dobré, když si PJ rozmyslí důsledky, které přinese a připraví nějaké ty protiopatření a protiprotiopatření… i já se nejednou zamotala do tohoto cyklu, jak píše UnknowN (konkrétně v protimagických ochranách, které překonávají protiprotimagické prostředky)…a vím, že to není zdrávo. Je k věci třeba přistupovat se zdravým rozumem a uvědomit si, že většina podobných prostředků odhaluje nepřipravené, kdežto profíci zůstávají těžko dohledatelní ať máme svět magický či nikoli. Na profíky se nasazují profivyšetřovatelé, na zločince nízkého formátu či ty páchající v emotivním vytržení stačí obyčejní gardisté.

U kuličky jsem nepřemýšlela nad metamorfózou – velká chyba! Neměla by prohlédnout metamorfózu, ale ukázat metamorfovaný obličej, stejně jakoby neměla prohlédnout jiná kouzla. Např. neviditelného nezobrazí, jen se zastaví na prázdné pozici, že vyšetřovatelé budou vědět, že předmětu se dotýkal neviditelný.. Nabízí se otázka, jestli je vůbec předmět při vysoké míře nespolehlivosti využitelný,, na druhou stranu i možnost něco se dozvědět navíc je víc než nic :-) Přesto je vždy lepší se uchýlit k levnějším metodám, jako čtení myšlenek, zmámení osob, stopování a ohledávání míst hraničáři a zloději, čerpání informací ze siccovských sítí.

V mém světě bez démonů se jedná o jednorázovku dostupnou zhruba za cenu stabilního očarování +1UČ. Démony nemám v krvi, předmět jsem vyvažovala podle možností sfér a alchepředmětů v PPZ, je tedy možné, že jsem jej vyvážila špatně v poměru cena/kvalita/srovnání s ostatními možnostmi, to nepopírám.

Dakeyras: Neascellovská délka? Pobavilo. Nadsázka: Pokud budou galerijní hvězdičky, spadne mi průměr za díla hodně ke trojce a tak se nemusím snažit plodit pětihvězdičková ;-) Realita: mám tu dost nápadů na jednoduché vychytávky, které by obšírné zpracování zabilo a zrovna jsem měla chuť něco napsat. Ale neboj, třeba se zase nějakého dvacetistránkového nahlédnutí do mého světa dočkáš. Když budu mít chuť :-)

Ikonka uživatele Fafrin    [pošta] NEW     18:56:26 23.05.2013
Je to pěkné, ale prostě mi to přijde moc silné.
čili nějaká úprava dostupnosti, rozsahu, spolehlivosti a je to ok.

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     9:26:56 23.05.2013
...a když Plžovu poznámku dovedeme do konce:

1. Kuličky jsou běžné
2. Kuličky a jejich omezení vejdou ve všeobecnou známost mezi zločinci
3. Dojde k vývoji způsobů, jak kuličky oblbnout
4. Nespolehlivost kuliček vejde ve všeobecnou známost mezi dobročinci
5. Dojde k vývoji způsobů, jak přechytračit zločince se znalostí proti-kuličkových triků
6. Nové způsoby vyšetřování vejdou ve známost mezi zločinci
7. Cyklus se opakuje

...v podstatě si myslím, že výsledný efekt by byl stejný, jako kdybyste si do světa zatáhli klasickou daktyloskopii: Získávat důkazy u běžných zločinů (vraždy v afektu apod.) bude jednoduché, profíci prostě začnou nosit rukavice, nebo zabíjet své oběti rampouchama (dokud nějaký kriminální alchymista nevymyslí další alternativu k sice spolehlivému, ale nákladnému googlení zločinců přes sféry, jako pseudo-DNA identifikaci apod.) ;-)

Ikonka uživatele Plž    [pošta] reputace: 1
Dakeyras: +1
NEW     14:46:09 22.05.2013
Pěkný jednoduchý předmět který ale může v mnoha ohledech hodně zahýbat celým světem. (samozřejmě na základě výskytu magie).

Jde o předmět pomocí kterého lze určovat mnohé. Standardní použití je asi jasné odhalování zločinu. Ale jde použít i jinak třeba jako zjištění jestli někdo nebyl před družinou v jeskyni. Kdo naposledy lezl do mé truhly s pokladem kdo by mi tam mohl nastražit past. A kdopak byl naposledy u královny v ložnici? Prosím tě synovče dotkni se téhle dýky já na tebe pak pošlu vrahy kterým díky kuličce ukáži tvoji tvář. A mnoho dalších použití.

S tím souvisí i druhá strana mince. Světy kde kulička je celkem běžná budou znát spousty protipředmětů. Rukavice kolomazi (ty už jsou popsány) ale třeba i prsten beztváří - místo tváře ukáže kulička jen oválek, nebo různé hrátky jak kuličku zmást lektvar cizí identity který sice navenek nedělá nic ale kulička přitom ukazuje úplně někoho jiného. Předměty co vymažou dotykovou paměť cíle. Tedy kulič bude ukazovat jen tváře od dané chvíle.

Velmi důležitý je samozřejmě vliv na svět. Každý lepší zloděj či vrah bude vědět co kulička a je a co dokáže a podle toho se bude snažit. Třeba najde několik žebráků a vražednou zbraň potom nechá projít rukama těchto lidí aby byl až dvacátý v pořadí a kulička ho už neodhalila. Méně se budou používat střelecké zbraně (zůstávají na místě) na lepší vraždy a pokud ano tak nějaké speciální třeba ledové co se potom rozpustí a kuličko co že jsi to chtěla vidět když není předmět?

Pokud se rozhodnete tenhle předmět nakonec přidat do hry tak si dobře promyslete co vše vám vlastně ovlivní a změní. Protože i když je to malý předmět tak v rukou toho kdo bude vědět co s ním může udělat velké věci a zahýbat nebo dokonce rozbít PJ mnoho zápletek (pokud s ním nebude počítat).

Plž

Ikonka uživatele Dakeyras    [pošta] reputace: 1
Fafrin: +1
NEW     7:19:41 20.05.2013
Pěkný příspěvek, který se dá použít na vícero použití, byť ne úplně běžných. Ale záleží na zaměření daného tažení, nebo aspoň parciálního dobrodružství.

Co mi trošku vadí je to, že ignoruje rukavice a spol. Takový magický předmět by nebyl zas tak drahý, aby si ho nemohla pořídit městská stráž v několika kusech a pak by odhalovala zločiny jeden za druhým jak na běžícím pásu. Možná i těch 10 tváří je hodně. Dal bych základ 1 a pak za každou sféru jedna další. Aby se do děje mohla zaplést i taková věc, jako, že dýku se snažil vytáhnout umírající, poté přítel který k němu doběhnul a neuváženě ji vytrhl z rány a odhodil a pak hloupí strážník, nebo sluha který ji při hledání najde a vezme a donese. Pak by se řešilo, že běžná kulička nestačí a ve městě třeba není alchymista, který by byl takovou, co to zvládne, vytvořit.

Moje verze by byla asi:
3 sféra
1 obličej posledního, přímí kontakt
+1 sféra - +1 obličej
8. sféra - dokáže odhalit i toho co držel přes rukavici, váček...
13. sféra - odhalí posledních 10 kol v rukách toho majitele (takže okamžiky předání, ztráty, vrhnutí dýky....)


ale nápad je pěkný, a zpracování neascellovsky krátké, přesto a právě proto výborné.

Ikonka uživatele UnknowN    [pošta] NEW     13:50:41 18.05.2013

Elegantně jednoduchý předmět jako dělaný pro investigativní dobrodružství. Z hlediska fungování není víceméně co řešit a předmět je tak okamžitě použitelný i bez encyklopedické znalosti celého textu.

Všeobecně vzato se tedy jedna o velmi pěkný přírůstek do naší sbírky předmětů, a zaslouží si podle mého 4*.




Soutěže
O Hlavu Zlatého Draka


News
Aktuality
Novinky
Bugfix


Vzhled
Family Silver
Historic
Simple Ancient Dark
Simple Ancient Light
Simple Evolved Dark
Simple Evolved Light
Timmothy Gold


Komunikace
0 přihlášených uživatelů
 
Chat (0 online)
Moudrá Sova
Fórum
Ankety


Control
Registrace
Nick:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo


Doupě jinde
Na PragoConu
last.fm
Facebook

Vygenerováno za 0.057229995727539 sekund.
© 2002 - 2009 Almad a James Timqui, design © 2002 by Almad.
DrD, Dračí doupě a Altar jsou ochranné známky společnosti ALTAR
Všechna práva vyhrazena. Žádná část těchto stránek nesmí být reprodukována, publikována ani jinak
využita bez svolení Redakce serveru DraciDoupe.cz nebo svolení autorů jednotlivých příspěvků.
Novinky je možné sledovat pomocí RSS kanálu. Toto je verze 1.
Verze 2 je v přípravě a vývoj můžete sledovat na informačních stránkách