Předměty

meč Obropích Hodnocení: Něco to má do sebe

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 14

Skupina: Zbraně

Síla zbraně: 12/+2,proti obrům 18/+3/0

Kvalita zbroje: 0

Délka: 1-2

Sféra: 14

Váha: 80 mn

Popis:

Věhlas: +7

Historie:

Před dávnými časy ze země věčného ledu a sněhu Whiff, přišla velká výprava barbarů vedená mladým náčelníkem kmene Vlků, Bredem Lučištníkem Einarssynem, do země Oksron, neboť hledal novou zemi pro svůj lid, protože si v jeho rodné zemi postavil sídlo čaroděj, který se netajil svými světovládnými plány, a započal tak období Temných válek, které do základů vyvrátily mocnou říši Hungarů. Na konci této éry, která trvala 20 let, se barbaři usadili dokonce v polovině Oksronu. V té době měl Brede tři syny a dceru, nejstaršímu Illugovi toho jména I. bylo 14, Narvemu 10, Ravnovi 5 a Bergliotě 3 roky. Illug byl urostlý chlapec, vypadal přesně tak, jak si lidé v této zemi představovali, že má náčelnický syn vypadat, měl orlí pohled a zlaté vlasy mu visely přes ramena jako bujná hříva. Všichni jeho vrstevníci ho bezmezně obdivovali, protože už mu nad horním rtem vyráželo zlaté chmýří, kromě toho byl z nich největší, nejsilnější a měl největší výdrž ve všech sportech, které provozovali. Jeho otec, kterého král jmenoval jarlem, mu k 15. narozeninám nechal v Železných horách u nejlepších trpasličích kovářů a theurgů udělat nádherný obouruční meč Obropích. Toho léta se Brede vydal se svými drakkary na každoroční dračí výpravu do vzdálených zemí, když se vraceli, náčelnická loď se v bouři odchýlila ze směru a vítr ji zahnal až k břehům ostrova Dina, tam se dostala do boje s tamními barbary a skoro všichni na palubě podlehli ranám jejich mečů. I jarl Brede Lučištník, tak se jeho mladý syn stal jarlem a mnohokrát meč použil při dračích výpravách. Po jeho smrti zdědil meč jeho syn Illug II., poněvadž se podle rozhodnutí Illuga I. patřilo, aby meč dědil vždy nejstarší syn v rodu. V době Velké války Illug X. tímto mečem zabil krále obrů Olibria a získal tak přízvisko Vítěz, protože prakticky zachránil svět, jelikož druhý vůdce nepřátel zraněn uprchl. Illug X. vládl potom svému území, jeho syn Illug XI. se vydal na cesty i s mečem Obropíchem a ve světě se ztratil on i legendární meč a jarlem se stal druhý syn Illuga X. Sven. Mnoho hrdinů se již pokoušelo tento meč najít, ale žádnému se to ještě nepodařilo.

Vzhled:

Meč vykovali trpaslíci ze Železných hor v zemi Anfa a jsou známí jako nejlepší kováři po celém světě. Ocel, ze které je vyroben, nerezaví, nazývá se tirlin a je to kov namodralého nádechu. Tajemství jeho výroby vynašel Mikota Neohrožený, který se po tomto objevu stal nejvyšším královským kovářem vládce trpaslíků ve zmíněných horách. Celé tajemství je ukryto vždy v hlavě nejvyššího kováře a nelze je vynutit ani při útrpném výslechu nejvyššího stupně. Meč je se zvlněným ostřím, kaleným žárem ohnivých elementálů, s vytepanými runami a rukojetí obalenou kožešinou.

Vlastnosti:

Při použití dračího dechu se na špičce vytaseného meče rozžehne oheň, který při zásahu cíl zraní za 2k10+5 životů, jedná-li se o Ledového nebo Bílého draka, tak 2x tolik. Na meč je též vloženo kouzlo podobné chodeckému "Odraž šípy": 80% pravděpodobnost zlomení šípu, v jednom kole lze odrazit 4 šípy. Hlavní vlastnost spočívá v účincích vůči obrům, proti nim má parametry 18/+3/0.

Při ubrání 50% životů obrům, se obr zmenší o 1 třídu velikosti, při dalším ubrání se už nezmenšuje, přičemž ostatní vlastnosti se mu nemnění. Když ale např. nějaký šaman nebo kouzelník bude obrovi přidávat životy, může zase růst, a v tom případě se bude válečník muset snažit ho zase zmenšit a někdo bude muset odrovnat šamana.

Při zaklesnutí zbraní je 50% pravděpodobnosti,že se zbraň protivníka zlomí.

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 14

Autor:

Diskuze

 Uživatel úrovně 0

Jediné, co mě na tomhle díle zaujalo, je nápad se zmenšováním obrů...


 Uživatel úrovně 0

V tom případě beru svou nemístnou poznámku zpět. Jen bych se být tebou příště více snažil držet vět jednoduchých, některá souvětí jsou příliš rozvitá a komplikovaná, znesnadňuje to čtení i porozumění.


 Uživatel úrovně 0

Zdenále máš pravdu i když vlastně ten předmět žádná postava mé družiny vlastnit asi nebude,poněvadž tento úkol byl zadán potomkem původního majitele a člen mé družiny se vydal za dobrodružstvím v naději,že za odměnu získá jeho přízeň z důvodu souhlasu na oženění se s jeho dcerou.Ale jinak máš pravdu a ještě ho ve svých papírech dotvořím a nechť je zde tento příklad připomínkou,jak se to dělat nemá.Díky.Roozi,to,že byl nejsilnější atd.nebylo myšleno na jeho sourozence,jak píšeš,ale na jeho vrstevníky,přibližně stejně staré.Ale též ti děkuji za názor.


 Uživatel úrovně 0

Dětské začátky hraní DrD jsou kouzelné a usměvné.

byl z nich největší, nejsilnější a měl největší výdrž ve všech sportech
K podivu, že byl ve svých čtrnácti silnější, větší a s větší výdrží než desetiletý, pětiletý a tříletá. Omlouvám se za toto rýpnutí, prostě mě to pobavilo. Už ten název meče je hrozně legrační :-) Autor ať si z toho nic nedělá a směle hraje ;-)


 Uživatel úrovně 5

Robin Hood: Právě u artefaktu (teď prezentuji vlastní názor, neber to jako axiom) by dle mého měly ty schopnosti dávat smysl o to víc.

Myslím si to proto že jde do jisté míry o živé předměty s nějakou vlastní duší (obsahují jak odštěpek duše alchymisty, tak démona, který tam navíc žije navěky).

Myslím že artefakt by měl být tak významná věc že si bude žít v družince tak trochu vlastním životem. Ano bude mocný. Může být i velmi mocný, jako třeba tvůj Obropich. Ovšem na druhou stranu může mít vlastní vůli, rozum, jistou svéhlavost. Může na postavu která jej vlastní působit v některých směrech i negativně. Může mít vlastní alter ego, může nositeli způsobovat flashbacky ze života a emocí alchymisty který jej vytvořil, může

A měli by být skutečně jiné. Tím nemyslím to že budou umět hraničářská i kouzelnická kouzla zároveň. Proč ne, klidně bych to dovolil.

Ale to že budou dělat kromě věcí které se očekávají jako samozřejmé i něco co postava nečeká a většinou třeba ani co nechce.

Hodně plochej příklad je Hrncovka co jsem psal, která k brutálnímu naboostování vlastností způsobuje rychlejší stárnutí.

Hodně povrchně je tu ultratěžký Kyj který Vencovi propůjčil politické myšlení alchymisty Fištróna.

Lepší i když dost odlechčenej případ je Ubrousku prostři se.

A dobrej příklad je pravidlová Bizara z Půrí.

Velmi dobrej příklad je prsten moci z pána prstenů, kterej z mocné postavy dokázal udělat téměř neporazitelnou... ale dokázal jí vnutit i svou vůli a udělalt z ní stvůru. Viz reakce Gandalfa nebo Galadriel, když jim byl nabídnou, viz. to co udělal s Boromirem, který se jej dokonce ani nedotkl. A i to co udělal ze Smeagola, částečně i z Bilba a Froda.

Udělat artefakt jen kompilací schopností "jak se mi to zrovna hodí" mi přijde jako trošku o ničem.


 Uživatel úrovně 0

Všem vám děkuju za podnětné připomínky k mému dílu.Je pravda,že je to vlastně předmět svázaný přímo s historií mého světa a tak s vámi vcelku souhlasím,poněvadž to bylo v mých začátcích s DrD a teď a před tím do moudré sovy to bylo dáno s minimálními úpravami.Já už teď vím,že tam mělo být napsáno působení na ledové tvory,je to logické,ale mne to v tu chvíli nenapadlo.Ale ti ledoví draci jsou tam proto,že jeden člen mé družiny má totiž za hrdinský úkol tento meč najít,proto se vlastně za dobrodružstvím vydal.A mne napadlo,že ho bude mít ve své sbírce Ledový drak,přesně tak ,jak je to napsáno v pravidlech.No a jinak schopnosti byly vybírány také vzhledem k tomu,že je to artefakt a ty mohou prý být všelijaké a nevídané.Opravdu jste mi svými názory hodně pomohli a tak meč budu muset ve svých papírech zdá se ještě trochu upravit.K tomu zaklesnutí,je pravda,že se do těch pravidel budu muset podívat a upravit to nějak,poněvadž k počítači si pravidla s sebou neberu.S těmi kouzly jako ty magy a tak,to mě taky nenapadlo.Jo a to zmenšování je trvalejšího rázu,ale v případě,že obrovi někdo přidá životy může klidně zase vyrůst.Tak každopádně všem díky moc a doufám,že to příště bude lepší


 Uživatel úrovně 0

re Fafrin: 7+1


 Uživatel úrovně 5

Jak jsi vybíral schopnosti meče? Přijde mi to jako každý pes jiná ves.

Od obropicha bych čekal vše zaměřené tak, aby to pomáhalo proti obrům, jak s tím souvisí třeba odrážení šípů či lámání zaklesnutých zbraní?

K zaklesnutí dojde pravidlově kdy?

Jak funguje zmenšování obra? Je trvalý nebo obr v případě že uteče časem zase vyroste?

K zraňování - jednotlivé druhy zranění jsou pojmenováný a rozdělené do tříd. Stačí pak napsat "Zranění je oheň, třída X" a hotovo, je to jasné, v bestiáři řešené (nemám po ruce pravidla)


 Uživatel úrovně 0

Tak máme tu meč. Historie popravdě není úplně blbá, jak bývá mnohdy u mečů zvykem, a to je třeba hodnotit pozitivně.
Ocenil bych rozhodně informaci o statistikách nemagického meče, protože to vypadá, že to bude o dost více než běžných 7/-1.
Meč je ovšem špatně a zmateně popsán. Podle všeho to umí nějaká kouzla, ale ta nejsou pořádně popsána - kolik stojí magů, jaká je denní magenergie apod.
Schopnosti jsou obecně nedopracované a nejasné.
Zmenšování obrů je zajímavý nápad.
Celkově mi to příjde "použitelné" - nikoliv "take and go", ale, základně to jde použít v každém světě, kde existují obři, severští barbaři a trpaslíčí mistři kováři.


 Uživatel úrovně 0

Tuctová ultimátní zbraň z jednoho konkrétního světa...proč ne...tuctový popis...budiž.
Co se mi už ale nelíbí je pravidlová část:

1) v pravidlech jsem nikdy neviděl ošetření výrazu "zaklesnutí" zbraní(ostatně si myslím, že něco takového patří spíše do dramatického filmu).

2) chybí udaj o četnosti a trvání při použití vlastnosti "dračí dech" a "odraž šípy", popřípadě počet magů na den a ceny těchto kouzel.

3) pokud se na špičce rozžehne takovýto oheň, jakto, že zraňuje 2x pouze uvedené draky a né všechny ledové tvory, zvlášť pokud meč není nijak speciálně proti drakům zaměřen?