Předměty

Kouzelná lampa Hodnocení: Geniální

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 45

Skupina: Kouzelné předměty

Váha: 20 mn

Popis:

Původ tohoto předmětu je zahalen temnotou minulosti. Pravděpodobně vznikl tak, že nějaký velmi mocný mág nebo dokonce nějaký nižší a již zapomenutý bůh takhle někoho za trest uvěznil do nezničitelného vězení a donutil ho konat dobré skutky. Byla vyslovena mocná kletba. Avšak mysl nešťastníka zřejmě nebyla tak slabá, jak se zdálo, a vězeň si zachoval něco ze své povahy, která zčásti přešla i do materiálu. Zůstala mu šance na vysvobození, čímž z artefaktu vytvořil nebezpečnou a navenek skrytou past. Zajatec se po určité době opět dostal ven a zřejmě pak přivodil pád svého věznitele a vymazal veškeré záznamy o tomto zrádném výtvoru. Nikdo však nežije věčně lidé, trpaslíci, elfové, všichni jednou zemřou, neb jejich čas je vyměřen, bohové jsou zapomenuti a vyvstávají noví, věky končí a začínají… Nežije nikdo, kdo by si o lampě něco pamatoval. Snad jen v prastarých svitcích kdesi v chrámech zapomenutých a dávno rozvrácených civilizací lze objevit zmínku o nějakém hrdinovi, jenž s mečem a lampou projížděl krajinou a konal velké skutky a pak… jednoho dne zmizel.
Lampa celé věky putovala od majitele k majiteli nebo ležela někde v skrytu, dokud znovu nespatřila světlo světa. Dokud ji někdo neobjevil. Dokud někdo opět nepadl do pasti. Dokud nebyl znovu vysvobozen. A tak dále, dokud se svět nezboří.

Popis: Vypadá jako Aladinova lampa z pohádek tisíce a jedné noci (odtud ta inspirace): oválný podstavec, protáhlý baňatý tvar, na jedné straně ucho a na druhé zúžené hrdlo. Je z neznámého lesklého materiálu s barvou něco mezi zlatem a mědí.

Použití: Pokud postava tento předmět získá (může ho najít, dostat nebo i koupit a to za jakoukoli cenu – viz níže), nemusí ani vědět, k čemu slouží. Jakmile ji však třikrát přetře rukou – ať už záměrně, či nikoliv -, z hrdla vykoukne džin. Taková ta bytost co vypadá skoro jako člověk, jen má mírně namodralý nádech a od pasu dolů se zužuje směrem k hrdlu lahve. Vidí ho celá družina. Postavě praví, že jí splní tři skromná přání (rozuměj 3 za život)… jak se může zdát, nezní to špatně. Má to ovšem malinkatý háček, o kterém by postava samozřejmě neměla vědět. Nebo, že by ty háčky byly dva?…
tak zaprvé: jak už bylo řečeno v úvodu, část mysli prvního vězně lampy na ní zanechala jisté následky. Konkrétně se to projeví, jakmile si postava něco přeje a nedostatečně specifikuje své přání. Džin je totiž mrcha škodolibá a kdykoli může, nutí postavu k dalším přáním tím, že je plní doslovně. Pokud znáte film Smlouva s Ďáblem, tak víte, co tím myslím, a pokud ne, uvedu příklad: barbar válečník dostane tuto lampu do rukou a jeho první přání zní následovně: „Chci babu!“ – džin samozřejmě splní jeho přání, ale místo nějaké kočky se tam objeví stará ošklivá čarodějnice.
A konečně zadruhé, aneb sklapla past dobrodruhu: jak už možná mnozí tušíte, nic není zadarmo. Jde o to, že se přání nemusí vůbec splnit a postava muže „zmizet“ (vysvětlím za chvilinku). Džin totiž není nikdo jiný něž nějaký dobrodruh nebo obchodník, který si chtěl také užít svých přání (džin je mu i vzhledově podobný). Existuje totiž šance, a to šance s každým přáním reálnější, že postava zaujme džinovo místo, zatímco vysvobodí toho, kdo byl džinem v té chvíli – pravděpodobnost viz tabulka. Postava si hází na procenta kdykoli si něco přeje, a pokud nepřehodí hodnotu v tabulce, přání se nesplní a postava nastupuje na místo obyvatele lampy, který se zhmotní místo ní s veškerým vybavením, jaké měl u sebe, když se stal džinem.
přání šance, že se stane džinem
1. 10%
2. 30%
3. 90%
Poznámka: po čas, jež je postava džinem z lampy, nijak nestárne a po vysvobození má tolik magů a životů a takové vybavení, co měla, když se ocitla v lampě. Z této doby si pamatuje všechno a hlavně čas strávený v lampě – jako neuvěřitelně dlouhou dobu, kterou nemůže odhadnout ani během ní přemýšlet. Jak je vidět v tabulce, existuje i reálná šance, že se postava džinem nestane, ač vyplácá všechna přání. V tom případě záleží pouze na postavě, jak s lampou naloží, neboť jí už k ničemu není.

Dodatek k přáním: jak bylo řečeno, přání by mělo být skromné. Samozřejmě to musí posoudit PJ, ale může se rozhodnout zvednout procenta v tabulce, pokud si bude myslet, že postava toho chce moc.

2. Dodatek k přáním: stane-li se někdo džinem již při prvním nebo druhém přání, samozřejmě, že může mít i zbytek z těch tří přání, na které má právo, ale šance že se stane opět džinem pořád existuje (a stále platí tabulka).

Dodatek k vyvolání džina: džina lze vyvolat a nic si nepřát. On se zase pak vrátí do lampy. Jako džin ovšem nemůže bojovat, čarovat, ani vykonávat jakoukoli jinou činnost, byť třeba jen odlákat pozornost, leda by si to postava přála… Dále je jeho tělo nezasažitelné zbraní i kouzlem, tudíž je prakticky nesmrtelný. Džina hraje PJ a nesmí postavě napovědět, aby se vysvobodil a nebere se v úvahu přesvědčení postavy.

Poznámka k alchymistům: lampa neobsahuje žádnou známou formu pasivní magenergie, tudíž nic nezjistíš ani nevydestiluješ.

poznámka k uživatelům magie: váš osud vás nemine a v lampě skončíte a NIC vám v té chvíli nepomůže. JEDINÁ cesta ven je skrze další oběť.

doslov autora: tak jsem zvědavý, co vy na to. Samozřejmě uvítám jakoukoli kritiku. Myslím si, že to může rozhodně oživit hru a bude sranda. Bohové stůjte při družině, pokusí-li se PJ tohle použít…
Erlandil

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 45

Autor:

Diskuze

 Uživatel úrovně 0

Historie předmětu dobrá, nápad originální, zpracování velmi dobré. Hodnotil bych 4*
Nepochybuji o tom, že to určitě zpestří dobrodružství. Určitě použiji. Už teď se těším :-)

Pár dotazů. Muže jít o tři neúmyslné otření během celého dne? Nebo se Kouzelná lampa musí otřít v krátkých intervalech?


 Uživatel úrovně 0

Je to zajímavý a zábavný, ale taky by mě zajímalo co se stane, když se ta flaška rozbije


 Uživatel úrovně 0

Cryspy: třeba se nerozbije... a pokud přece, nech PJ ať si ten bordel spojenej s uvolněním tak mocné kletby jenom představí a rozbíjení vám všem brzo rozmluví :)


 Uživatel úrovně 0

to je gut, zajímá mě, co, když se ta flaška rozbije;)


 Uživatel úrovně 0

Taky by mě zajímalo, co se stane, když si někdo bude přát - a splní se mu to -, aby džin v láhvi již nikdy nebyl škodolibý, nebo si bude přát, džinovu svobodu ???


 Uživatel úrovně 0

PS: Amone ty pako, co to má jako znamenat, ne vždycky je škodolibí = dobrý


 Uživatel úrovně 0

To je opravdu škodolibí = dobrý :-), máš to za 5 (na ZŠ bys mě za to asi neměl moc rád :-)


 Uživatel úrovně 5

Průměr. Starý známý předmět se starým známým škodolibým plničem přání. Celkem originální je výměna "džinů".


 Uživatel úrovně 0

Je to celkem good (4*), jen me zajima co se stane kdyz se lahev rozbije