Předměty

Dračí katana2 Hodnocení: Geniální

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 34

Skupina: Artefakty

Síla zbraně: 10/+6

Kvalita zbroje: +3

Délka: 1-2

Váha: 30 mn

Popis:

„Smore, vyprávěj příběh o dračí kataně a obrovském bohatství.“ Smor se chtěl vymluvit, povídal tento příběh už tolikrát, ale když se přidali i ostatní, nedal se dlouho přemlouvat a začal vyprávět.
„Jíž mnoho zim uběhlo od doby, kdy matka příroda nosila kroky kudůckého alchymisty Smíka a elfího mága Orana. Byli to nerozluční přátelé, šikovní ve svém oboru. Milovali své umění, ale víc než to milovali zlato a drahé kamení. Během svého dobrodružného života nashromáždili obrovské bohatství. Jenže se o něj začali obávat. Žádná z pastí, které nastražili ve svém sídle, se jim nezdála dost dobrá, každým dnem mimo své obydlí se obávali o své jmění čím dál víc. Jednou se do Smíkových rukou dostala mapa podzemí, ve kterém se měla nacházet laboratoř slavného alchymisty. Jeho jméno si už bohužel nepamatuji. Smík a Oran podzemí prošli a v laboratoři našli staré svitky mrtvého alchymisty popisující tvorbu dokonalého tvora, silného jako medvěd, rychlého jako gepard, věkem nesmrtelného, krásného nad všechny, ovšem bez vlastní inteligence. Smík s Oranem zajásali. Mohli stvořit skvělého strážce svého pokladu. Tento strážce a zbraň mistra dračích mnichů, artefakt jehož postup výroby našli v ruinách chrámu již neexistujícího kultu, jim mohli dopřát konečně klidu.
Během několika následujících měsíců sháněli oba přátelé suroviny na výrobu zbraně a oživení bytosti. Nikdo již neví, co všechno potřebovali, neboť svitky se nedochovaly. Prý je zničil Smík, aby si nikdo nevytvořil stejného tvora.
Nejdříve začali katanou. Suroviny měli a kováře unesli z trpasličího města. Kovář pracoval na zbrani několik dlouhých dní. V peci žhnul oheň posílený elementálem tohoto rudého živlu, salamandrem. Celá katana byla vyrobena z jednoho kusu kovu, dokonalý výrobek od špičky čepele až po stříbrnou hlavici rukojeti v podobě dračí hlavy. Zbraň byla opravdu nádherná. Smík a Oran s výrobou pomáhali. Nevím jak, ale prý to mělo co dělat s démony. Trpaslík se ze svého mistrovského díla dlouho neradoval, dostal za svou práci zaplaceno velmi prudkým jedem.
Nyní už jen zbývalo stvořit bytost – strážce. Oživovací pokus se povedl, mrtvola muže otevřela oči, začala dýchat a její srdce začalo bít. Smík a Oran strnuli úžasem. Tak nádhernou bytost ještě nespatřili. Jenže se radovali předčasně. Nevěděli totiž, že našli v alchymistově laboratoři jen část dokumentů. Stvořili sice silného, obratného a krásného tvora, ale smrtelného, se zlem v srdci a navíc vysoce inteligentního. Smíkovi zmrznul úsměv na rtech, když bytost popadla katanu a sekla. Z Oranova krku začala prýštit krev. To bylo to poslední co Smík spatřil. O nepatrnou chvíli později padl mrtev na chladnou podlahu.
Ptáte se, co se stalo s tajemnou bytostí a dračí katanou? To nikdo neví. Nikdo již dnes ani neví, kde Smík s Oranem žili. A jejich tajemný poklad? Nenašel se. Je pravda, to co jsem vám vyprávěl? Možná!“

Čepel je ukována ze slitiny oceli a stříbra (v poměru 4/5 oceli, zbytek stříbro). Při tvorbě se využívá salamandra na vysoké úrovni a voda je posvěcena knězem. Zbraň je několikrát zakalena.
Oči draka jsou z rubínu (rubín 0,1 mn). Drátky, které obtáčí rukojeť jsou ze 100% stříbra.
V době vytvoření vznikne mezi prvním nositelem zbraně a zbraní duševní pouto. Zájemce si hází proti pasti Sil+Obr+Odl+Int+Char ~ 10 ~ přijme/nepřijme. Na tuto past si hází také každý další zájemce (pokud není původní majitel mrtvý, katana ho bere stále za svého majitele). Pokud dotyčný past nepřehodí nehodlá se už zbraně dotknout.
Zbraň je magická a nelze do ní zaklít žádného démona nebo na ni vyrýt runu.
Zbraň je v okamžiku dokončení téměř nezničitelná. Tato zbraň je artefakt.

Ochrana zbraně
Pokud zbraň vezme někdo jiný než její majitel, oči draka se rudě rozzáří. (stejně jako viz. výše. Pokud není poslední majitel katany mrtvý, katana ho bere stále za svého majitele. Proto, postava, která se zbraně dotkne si hází proti pasti ochrany zbraně a ne proti pasti na přijmutí). Postava má pocit, že se rukojeť zahřívá. Pokud dotyčný nepustí do 2 kol zbraň z ruky, hází si proti pasti
Obr ~ 9 ~ spálenina ruky za 2 – 12 životů / spálenina ruky za 10 – 50 životů (60%, že je ruka spálena na škvarek a nelze ji obnovit)
V obou případech se už zbraně nehodlá za žádnou cenu dotknout

Parametry zbraně
Síla zbraně: 10/+6
Obrana zbraně: + 3
Váha: 30 mn
Dračí katana je střední jednoruční zbraň. Dá se použít obouručně, ale potom je Síla zbraně 8/+5 a Obrana zbraně +4. Svou váhou by spíše spadala do lehkých zbraní, ale velikostí rozhodně ne, proto se řadí mezi střední zbraně. Délka zbraně je 1 – 2 (stejně jako u dlouhého meče)
Jelikož zbraň obsahuje stříbro, působí lépe proti tvorům náchylným na tento kov.
Vlastnictví této zbraně má i určitá omezení, které plynou z vysoké magenergie obsažené ve zbrani:
- vlastník katany smí používat jen jednu další magickou zbraň (s démonem)
- nesmí používat žádnou další zbraň – artefakt
- smí používat jen tolik trvalých magických předmětů kolik činí jeho úroveň

Zvláštní
Jak stoupá počet zabitých a zraněných Dračí katanou, získává meč nové zvláštní schopnosti. Proces je stejný jako u schopnosti válečníka přesnost s tím rozdílem, že po dosažení dané hranice se nepokračuje na další od nuly, ale získaná zkušenost se přičítá k dosavadní.

Zkušenost (celkem) Schopnost
1500 Bonus +1 k Oč
3000 Bonus +1/+1 k Úč a + 3 útoky za 2 kola (bonus +3 k iniciativě) – útok se přičítá k těm, které postava má (např. díky schopnosti vícenásobné útoky)
6000 Majitel může útočit na soupeřovu zbraň. Katana ho sama navede. Soupeřova zbraň má Oč 6 + Obr jejího majitele. Účinky poškození ukazuje tabulka (viz.níže). Pokud se soupeř vyhne má majitel katany v dalším kole – 3 k Oč proti všem útokům. Pokud katana útočí vícekrát „životy poškození se sčítají“
10000 Magenergie: 2 * úroveň nositele magů
Kouzla: dým, rychlost, ochrana před šípy, protoplazma, neviditelnost, neslyšitelnost
15000 Magenergie: 3 * úroveň nositele magů
Další kouzla: klika, nevycítitelnost, neviditelná zbroj

Tabulka poškození
Druh Úč klesá na 1/3 Úč klesá na 1/2 Zbraň zničena
Dřevěná obyčejná 2 – 4 5 – 8 9 – 12
magická 4 – 8 9 – 13 14 – 18
Okovaná obyčejná 3 – 5 6 – 9 10 – 13
magická 6 – 10 11 – 15 16 – 20
Kovová obyčejná 4 – 6 7 – 10 11 – 14
magická 8 – 12 13 – 17 18 – 21

Katana může zničit magickou zbraň s démonem astrálních sfér, ne zbraň artefakt. Dále musí být splněna jedna podmínka – démon zakletý ve zbrani musí mít stejnou nebo nižší úroveň než má nositel zbraně. Zda lze či nelze zbraň zničit, pozná majitel katany po prvním úspěšném útoku (zasáhne soupeřovu zbraň).

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 34

Autor:

Diskuze

 Uživatel úrovně 0

Je to fakt parádní zbraň......5*


 Uživatel úrovně 0

je to dobrý


 Uživatel úrovně 0

PERFECT


 Uživatel úrovně 0

dobrí


 Uživatel úrovně 0

Je to nabušená (možná až moc) zbraň. Pravda je, že je tam dost omezení, ale stejně je to moc (např. útočnost je moc velká atd.) a tak bohužel jenom za 4.


 Uživatel úrovně 0

dost dobrá zbraň


 Uživatel úrovně 0

Až na tu past při příjmutí zbraně je to dost nabušená katana, já osobně si ji určitě seženu!


 Uživatel úrovně 0

No moc pěkný opravdu wow.


 Uživatel úrovně 0

Ctěný Morgare, tak jsem si to pročítal a pročítal a napadlo mně toto:

1) Dosah zbraně nemůže být 1-2, to má pouze dlouhý meč, jednoruční nebo třeba kopí u obouručních, Nic ve zlém, ale kopí je delší než katana a dlouhý meč taky, takže dosah 1.

2) Síla zbraně 10/+6 se mi zdá moc. Já osobně bych katanu dal 5/+1 (maximálně 5/+2) takže když bude kouzelná 10/+2 (10/+4). Síla artefaktu netkví v tom, že má vysoké úč,oč, ale v tom, že má zvláštní schopnosti.

3) Obrana zbraně je veliká. +3 mají meč a dýka nebo dvě šavle a tím se brání lépe než jedním mečem(katanou), takže +2

4) Obouruční držení jednoručních zbraní oficiální pravidla zatím nemají, takže bych nechal čísla na systému, který používá ten který PJ

5) Co se týče materiálu není ocel nutná, jelikož je to artefakt, tak to stříbro bude mít neustále perfektní ostří a nebude se lámat atd. atd.

6) Výroba by měla být popsána alespoň z hlediska ingrediencí, čili démon z které sféry, salamandr jaké úrovně, kněz jaké úrovně atd. Dále by mělo být určeno tzv. srdce artefaktu (viz výroba artefaktů u theurga)

7) Jakje to se zvláštními schopnostmi meče? Když bude hobit válečník Max s katanou bojovat a získá dejme tomu 10 000 zt, tak bude mít čtyřikrát novou schopnost. Pak ho někdo zabije a katanu začne používat barbar Storm. Bude mít katana ty schonosti, co měla za Maxe nebo se začne od nuly?

8) Schopnost za 3000 - máš psáno +3 útoky za dvě kola, čili když ji bude mít válečník na páté úrovni, který má normálně 3 útoky za dvě kola, tak má šest útoků za dvě kola a tudíž 3 útoky za kolo. A to má bonus k iniciativě pouze +3, což neodpovídá.

9) To poškozování zbraně jsem nestudoval pořádně, jen by to mohlo být schodné s poškozením zbraně u chodce.

10) Magenergie démona nesouvisí s úrovní vlastníka předmětu, do kterého je zaklet, takže bych udal konkrétní čísla

11) Ničení zbraní znovu opakuji, magičnost zbraně nesouvisí s majitelem ale s démonem, tedy předělat poslední odstavec.

12) Nesnášenlivost ostatních magických předmětů už bylo dosti rozebrána.

13) Past na přijmutí majitele je podle mně zbytečně složitá co se použité vlastnsti týče.

Takže suma sumárum bych to přirovnal k tvému barbarianovi, takže zase tři body.


S úctou deshi


 Uživatel úrovně 0

Hráč Drd vystihl přesně to, co říkám každému, kterému se nezdá síla mých artefaktů. Je v rukách PJ, jaký způsob získání artefaktu vymyslí. Nezapomeňte, že postavy můžou nejdříve stát proti síle artefaktu a teprve potom ho získat (pokud přežijí).