Předměty

Zbraně živlů Hodnocení: Geniální

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 24

Skupina: Artefakty

Síla zbraně: podle zbraně

Popis:

Na úsvitu věků, kdy rasy světa bojovaly proti invazi skřetů a obrů, vytvořili bohové čtyři mocné zbraně. V chrámu otce bohů, v nebeském ohni vykovali sekeru země, meč ohně, luk vzduchu a palcát vody.
Elfové získali luk, lidé palcát, trpaslíci sekeru a barbaři meč. Po léta střežila každá z ras svoji zbraň. Ale jak roky plynuly, zbraně se začali ztrácet.
Sekera země byla uložena v podzemním městě trpaslíků. Jednoho rána se začala zem otřásat, kameny praskaly a skála pohřbila město trpaslíků i s artefaktem.
Hašteřivost a loupežné choutky zapříčinily ztrátu dalšího z artefaktů, palcátu vody. Dobyvačná a loupeživá povaha lidí byla důvodem časté změny majitele zbraně. Poslední známý majitel se potopil i se svou lodí uprostřed oceánu. Nezachránila ho ani zbraň živlu, ve kterém skončil svůj život.
Osud ohnivého meče se také naplnil. Opilý náčelník barbarského kmene prodal tuto zbraň za několik koní karavaně z jihu. Vůdce karavany se ze svého levně nabytého vlastnictví dlouho neradoval. Písečná bouře vykonala své zkázonosné dílo a tuny písku pohřbily karavanu i s celým nákladem.
Zdálo by se zřejmé, že elfové ukryjí svůj drahocenný dar a budou ho střežit. Tak se také stalo, ale protivník, který si pro artefakt přišel, byl nad síly elfí stráže. Ledový drak se doslechl o vzácném artefaktu a vytvořil armádu skřetů, orků a dalších nestvůr, které měly luk získat. Těm se to sice nepovedlo, ale odvedly pozornost. Pro draka nebylo nic jednoduššího než zabít nepočetnou stráž a luk získat. Štěstí mu však nepřinesl. Při lovu byl drak zle poraněn padajícím stromem a skupina dobrodruhů, ho právě v tuto slabou chvíli našla a ukončila jeho život. Luk je ale stále schován v drakově jeskyni, ale nikdo neví kde.

Hledání vzácných artefaktů se může stát zápletkou na řadu dobrodružství. Nikdo už přesně neví, co zbraně dokáží, jsou legendou. Ví se, že jsou silné, ale povídá se, že málokomu přinesly štěstí. Každá ze zbraní má své schopnosti a navíc „Tanec daného živlu“. Tento rituál může majitel zbraně provést jen jednou za celou dobu vlastnictví zbraně.
Pokud budou postavy po zbraních pátrat, zmínku a přesnější podobu mohou nalézt ve velmi starých svazcích dané rasy, která zbraň vlastnila. Otázkou však je, jak a jestli se postavy k takovýmto dokumentům dostanou.

LUK VZDUCHU
Dlouhý luk ze stříbrného kovu, na kterém jsou vytepány starodávné elfí runy. Nemá žádnou viditelnou tětivu. Ta je viditelná pouze tomu, kdo drží luk v ruce. Luk je skládací – krajní části se dají složit k prostřední a luk se zasune do speciálního pouzdra. Z luku lze střílet normální šípy a nebo … . Pokud postava nenasadí normální šíp a napne tětivu, spatří jemně zářící šíp. Ten je pro ostatní viditelný.
Síla zbraně v případě normálních šípů je 10/+4
Síla zbraně v případě magických šípů je 9 a pokud je protivník zasažen, dostává další automatické zranění za 1k6+1 životů bleskem (třída zranitelnosti J).
Váha zbraně je 30 mn, Dostřel 20 – 40 – 70
Postava vlastnící luk získává další schopnosti:
- je nezranitelná blesky (nezranitelnost pro skupinu J)
- pokud útočí s Lukem vzduchu má o 1 útok za kolo navíc, tzn. +6 k iniciativě (pokud měla předtím 3 útoky za 2 kola, nyní útočí s lukem vzduchu (ale pouze s ním) 5 krát za 2 kola)
- pouhé vlastnictví luku (postava ho má v pouzdře, nemusí ho nutně držet v ruce) zrychluje pohyby postavy. Ta teď útočí s jakoukoliv jinou zbraní o 1 útok za 2 kola rychleji, tzn. bonus +3 k iniciativě. (pokud měla předtím 3 útoky za 2 kola, má nyní 2 útoky za kolo)
- stupeň obratnosti postavy se zvyšuje o 1 (i nad 21)
- luk vzduchu je postrachem skřetů a jim podobných ras. Proti takovým protivníkům má luk sílu zbraně 13/+6 (normální šíp) nebo 11/+1 (zářící šíp)
- třikrát mezi dvěma úplňky může zbraň vyvolat na přání svého majitele elementála vzduchu Sylfu. Její maximální úroveň nesmí překročit úroveň majitele luku.
Vlastnictví luku přináší i negativa:
- pokud si postava hází k% na úspěch nějaké schopnosti, přičítá si k hodu 10%.
- pokud si postava hází proti pasti, odečítá si od hodu kostky –1 pokud se nejedná o past na obratnost
Tanec vzduchu
Rituál, který je velmi riskantní. Pokud se ale povede, může postavě, která ho vykonala velmi prospět. K vykonání rituálu jsou zapotřebí: Luk vzduchu, živý dravý pták a elementál vzduchu Sylfa. Majitel uchopí luk a vypustí dravce. Poté přikáže Sylfě, aby ho chytila a zabila. Jakmile je dravec ve víru vzdušného elementála, vystřelí majitel do víru třikrát světelný šíp. Poté se stane jedna z následujících událostí (hod k% provádí hráč):
1 – 25 ~ majitel získává orla stříbrného, se kterým může telepaticky komunikovat
26 – 50 ~ majitel získává +1 k bonusu za obratnost (max.+5)
51 – 75 ~ majitel ovládá kouzlo levitace a leť. Pro účely sesílání těchto dvou kouzel má 10 magů
76 – 100 ~ negativa zbraně jsou zdvojnásobena

PALCÁT VODY
Stříbrná rukojeť této zbraně je potažena hadí kůží. Hlavice je ze světle modrého kovu. Při bližším pohledu se zdá, jakoby po hlavici přebíhaly vlnky. Palcát je jednoruční lehká zbraň, která váží 25 mn.
Síla zbraně je 9/+3, obrana zbraně +1
Postava vlastnící palcát získává další schopnosti:
- stupeň charismy a inteligence se majiteli zbraně zvyšuje o 1 (i nad 21)
- dýchat pod vodou na neomezeně dlouhou dobu a automaticky umí plavat
- je 50% pravděpodobnost, že na majitele zbraně nezaútočí vodní tvor jako první
- proti magickým tvorům má posílenou sílu zbraně na 11/+4 a hlavice září slabým namodralým svitem pokud je magický tvor do 20 sáhů od zbraně
- třikrát mezi dvěma úplňky může zbraň vyvolat na přání svého majitele elementála vody Undinu. Její maximální úroveň nemůže překročit úroveň majitele palcátu
Vlastnictví palcátu přináší i svá negativa:
- postava hůře snáší slunečné počasí. Postih –1 při boji na slunci
- pokud si postava hází proti pasti, odečítá si od hodu kostky –1 pokud se nejedná o past na charismu
Tanec vody:
K vykonání rituálu jsou třeba: Palcát vody, nejméně pět zubů žraloka a elementál vody Undina. Majitel rozbije palcátem zuby na prášek, který poté vhodí do roztočeného vodního víru Undiny. Díky odstředivé síle je potom rozmočený prášek vržen zpět na majitele. Co se stane záleží na hodu (k% si hází hráč):
1 – 25 ~ majitel palcátu získává schopnost telepaticky komunikovat s vodními tvory (on rozumí jim a oni jemu)
26 – 50 ~ majitel zbraně získává +1 k bonusu za charismu
51 – 75 ~ majitel je schopen vyčarovat jednou za měsíc černou perlu o váze 0,2 mn a ceně přibližně 300 zlatých
76 – 100 ~ pohyb na slunci je pro postavu utrpením. Při boji pod přímým slunečním svitem má postava postih –3 k Úč a Oč a za každé kolo takového boje ztrácí 1 život.

MEČ OHNĚ
Meč bastard, jehož čepel z načervenalého kovu je nesmírně ostrá a vydává slabý svit. Rukojeť je potažena drátky ze stejného kovu jako je čepel. Tento meč je o něco lehčí než klasický bastard, jeho váha je 60 mn.
Síla zbraně je 10/+2, obrana zbraně +2
Postava vlastnící meč získává další schopnosti:
- je nezranitelná nemagickým i magickým ohněm, dračí oheň jí působí poloviční zranění
- meč má v sobě 20 magů na den a je schopen sesílat kouzla Oheň, Světlo, Ohnivá koule, Lomený plamen, Pekelný oheň a Světlonoš
- při úspěšném zásahu způsobuje meč další zranění za 1k6 životů magickým ohněm
- proti humanoidům má meč posílenou SZ zbraně na 12/+6
- třikrát mezi dvěma úplňky může zbraň vyvolat na přání svého majitele elementála ohně Salamandra. Jeho maximální úroveň nesmí překročit úroveň majitele meče
Vlastnictví meče přináší i negativa a omezení:
- meč mohou používat jen postavy se silou 15 a více. Slabší postavy meč neuzdvihnou
- pokud si postava hází proti pasti, odečítá si od hodu kostky –1 pokud se nejedná o past na sílu
- ledová kouzla zraňují majitele zbraně za dvojnásobek
Tanec ohně
K vykonání rituálu jsou potřeba: Meč ohně, elementál ohně Salamandr a hrudka ztvrdlé lávy (asi tak 40 mn). Salamandr musí ztvrdlou lávu pozřít a poté ho majitel mečem rozetne. Může nastat některá z následujících situací (k% si hází hráč):
1 – 25 ~ postava dokáže ve svých rukách vyvolat oheň o intenzitě louče a to na dobu 1 hodiny každý den (nelze střádat do zásoby). Ohněm lze útočit nebo něco podpálit. Postup je stejný jako by měl dotyčný v ruce louč (kromě délky zbraně). Oheň z rukou je magický.
26 – 50 ~ majitel zbraně získává +1 k bonusu za sílu (max. +5)
51 – 75 ~ majitel je schopen vyčarovat jednou za měsíc opracovaný rubín o váze 0,2 mn a ceně přibližně 210 zlatých
76 – 100 ~ postava je sežehnuta ohněm. Je sežehnut její obličej (charisma klesá na polovinu) a také popálena ruka, ve které meč držela (stupeň obratnosti a síly je snížen o 1)

SEKERA ZEMĚ
Obouruční válečná sekera se dvěma břity z tmavého kovu. Hlavice zbraně má tvar stromu, a po břitech vedou slabá vlákénka připomínající větve. Držadlo je také kovové, rukojeť je potažena kůží. Váha sekery je 150 mn.
Síla zbraně je 9/+4, obrana zbraně 0
Postava vlastnící sekeru získává další schopnosti:
- je nezranitelná obyčejnými zbraněmi (nezranitelnost pro skupinu B a D)
- sekera umožňuje vidět ve tmě (majitel jí musí držet v ruce) stejně jako ve dne, s tím rozdílem, že nerozezná barvy (vidí černobíle)
- pokud se majitel dotkne sekerou nějaké věci z přírodních materiálů, může jí přikázat, aby něco udělala (např. kámen se odvalil, větev se ulomila, atd.). Maximální velikost věci je 2x2x2 sáhy
- proti drakům má sekera posílenou sílu zbraně na 14/+4 a břity září slabým stříbrným svitem pokud se drak nachází do 50 sáhů od zbraně
- třikrát mezi dvěma úplňky může sekera na žádost majitele vyvolat elementála země Gnóma. Gnóm bude mít maximálně úroveň rovnu úrovni majitele zbraně
Vlastnictví sekery přináší i negativa:
- pokud si postava hází proti pasti, odečítá si od hodu kostky –1 pokud se nejedná o past na odolnost
- postavě klesá stupeň charismy o 2 (max. na 1)
Tanec země:
K vykonání rituálu jsou třeba: Sekera země, elementál země Gnóm a strom stoletého dubu. Majitel musí nejdříve sekerou porazit starý dub a poté rozsekat Gnóma. Poté musí hodinu sedět na hromadě třísek a hlíny. Co se mu může stát, určí hod (k% si hází hráč):
1 – 25 ~ postava se může jednou za den změnit v jakýkoliv strom na 1k6 hodin. V této podobě vnímá svět kolem sebe, tzn. že vidí a slyší, co se kolem ní děje. Nemůže se hýbat (ani větvemi, nejedná se o žádný oživlý strom)
26 – 50 ~ majitel zbraně získává +1 k bonusu za odolnost
51 – 75 ~ majitel zbraně ovládá kouzlo kamenné pěsti, které stojí 2 magy za kolo a přidává +5 k síle pěsti. Pro sesílání tohoto kouzla má majitel k dispozici 20 magů denně.
76 – 100 ~ postava má stále pocit jakoby se pod ní houpala zem. Její pohyby jsou dosti neobratné. Postava dostává postih –2 ke stupni obratnosti

Souboj živlů
Samozřejmě se může stát, že proti sobě stanou protivníci vlastnící některou ze zbraní živlů. Zbraně vycítí přítomnost jiné zbraně živlů (do 1 míle) a podle toho se chovají. Působí na mysl svého majitele, snaží se ho přesvědčit, aby vytáhl svou zbraň. Ukáží mu cestu k protivníkovi a budou se ho snažit donutit, aby soupeře zabil. Majitel zbraně si hází proti pasti Int ~ 12 ~ potlačí nutkání / vytáhne zbraň a bude bojovat. Jakmile souboj započne (alespoň jeden z protivníků zaútočí), jsou oba přeneseni do „světa živlů“. Tzn., že zmizí ze světa, kde jsou a objeví se v novém světě. Přenášejí si jen věci, které mají bezprostředně u sebe, ne živá zvířata i kdyby na nich seděli. Do svého světa se vrací, pokud zasunou zbraň (do pouzdra, dají si ji na záda, k pasu) – což se většinou podaří jen jednomu, nebo nikomu. Pokud je na konci souboje jeden živý a zasune zbraň, vrací se do svého světa a mrtvé tělo také, ale beze zbraně živlů (její umístění je na PJ). Pokud jsou oba mrtví (stát se to může), vrací se jejich těla i ostatní věci zpět, ale beze zbraní živlů. Kam se zbraně podějí záleží opět na rozhodnutí PJ. Nemůže se stát, aby oba protivníci přežili.
Nyní by někdo namítl, že majitel Luku vzduchu má nevýhodu oproti ostatním zbraním, protože luk je střelná zbraň a nemůže být použita v souboji tváří v tvář. Pro tento případ (boj ve světě živlů) platí, že se luk změní v zahnutý meč se silou zbraně 9/+3 a obranou +1 (schopnosti meče jsou stejné jako u luku, pro vícenásobný útok platí +1 útok za kolo navíc (+6 k iniciativě)).
Navíc mají některé zbraně výhody v útoku proti jiným. Přehledně to ukazuje Tabulka souboje živlů.
Platí jedno omezení při vlastnictví zbraní. Postava nemůže vlastnit více jak jednu zbraň živlů. Také je patrné, že je takřka nemožné, aby byla v družině více jak jedna zbraň živlů, vzhledem k vzájemné nevraživosti zbraní.

Tabulka souboje živlů
Bonus k Úč útočníka
Obránce Luk vzduchu Palcát vody Meč ohně Sekera země
Luk vzduchu 0 0 +3 +3
Palcát vody +3 0 +3 0
Meč ohně 0 +3 0 +3
Sekera země +3 +3 0 0

Procházel jsem lesem a chystal se na lov. Můj žaludek mě přesvědčil, že je čas oběda. V tom jsem uslyšel hlas, ale nikoho nespatřil. Znovu a znovu my v mysli zněla ta slova. Trvalo pěknou dobu než jsem zjistil jejich původ. Můj vlastní meč mi je našeptával. „Vytáhni mě, je blízko, chce tě zabít, buď rychlejší.“
Nemohl jsem odolat a tasil. Rudý svit čepele slabě ozářil mou tvář. Mezi stromy jsem spatřil pohyb. Pomalými kroky se ke mně blížila štíhlá postava. Byla menší než já a podle rysů jsem poznal elfa. Šupinová zbroj, přes rameno luk a u nohou pes. Byl mi sympatický, ale já slyšel ten hlas: „Chce tě zabít, musíš být rychlejší.“
V tom jsem si všimnul zbraně, kterou dotyčný svíral v ruce, palcátu s hlavicí z modrého kovu. Musím ho zabít, chci to. Je blízko, zaútočil jsem.
Stromy kolem mě zmizely. Za mnou ze země vyrostla obrovská hora. Zem se zachvěla a z hory začal stoupat dým. O několik chvil později začala sopka chrlit proudy lávy. Věděl jsem, že se jí nemusí obávat. Když jsem se otočil od tohoto představení, mé oči spatřili protivníka. Za jeho zády tryskal ze země vodní gejzír a mohutné kapky dopadaly kolem něj. Psa už u sebe neměl. V tu dobu kolem mě začala proudit horká láva. Oba živly se setkaly. Ohromný sykot mne na chvíli ohlušil a pára oslepila. Byl to jen zlomek času a pak se zbraně střetli v nelítostném boji. Bylo jasné, že vyhrát může jen jeden. Stali jsme se oběťmi svých zbraní.
Elf klesl bezvládně na ztuhlou zem do míst, kde se mísila jeho i má krev. Přežil jsem, ale vyčerpáním klesl vedle chladnoucího těla.
Když jsem se probral, byl jsem opět v lese. Mrtvola ležela vedle mě a já se zajímal o tu zbraň z modrého kovu. Nenašel jsem ji.
úryvek z deníku barbara Worna, jednoho z majitelů Meče ohně.

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 24

Autor:

Diskuze

 Uživatel úrovně 0

Tedy-je to pouze můj názor!


 Uživatel úrovně 0

Je to jaksi moc silné...asi by tím zabili každého trolla a drak by byl asi tak lehký jako pro zloděje na 34. úrovni přelézt 2 sáhy vysokou zeď.


 Uživatel úrovně 0

Já sem použil tu piramidu zatím a vrátili se mi 2 postavy ze 4. Mám jí doma nakreslenou tak bych jí mohl propracovat víc a poslat jí sem ,ale momentálně nemám fakt čas.


 Uživatel úrovně 0

Je to výborné a konečně už je to v odstavcích tu předchozí verzi jsem louskal docela dlouho.


 Uživatel úrovně 0

Hráč DrD: Skvělé. Artefakt není jen o tom jak vypadá a jak ho postavy použijí. Důležitá je také "zábava, dobrodružství", které prožijí při jejich získávání. Poté si jich také více cenní, když ví, že málem zemřeli.


 Uživatel úrovně 0

Ja je použil v dobrodružství a přidal jsem že mají své svatostánky kde je chrání jejich živli a pasti a užili jsme si hafo srandy.
Luk Vzduch-----Létajcí město
Palcát Vody-----podmořské město
Meč Ohně-------V sopce
Sekera Země---V piramidě
Letjcí město- město ,které by neslo sposta démonů nosičů a lítali by k němu Drakolety a vzducholodě.

Podmořské město-Něco jako měli gungani ve Star Wars epizoda I.

V sopce-hlídají draci.

V piramidě-musí být prošpekována pastma a pár hezkejma nestvůrama.


 Uživatel úrovně 0

Woko: Jistě, na první pohled to zní nelogicky. Jde tam spíše o to, že ho mohou zvednout jen postavy se silou 15 a více. Pro ně je pak 60mn zátěž (jde o naložení). Pro ně je pak lehčí než obyčejný bastard.


 Uživatel úrovně 0

Tak tohle je fakt super.Zdá se že si tady dal někdo opravdu hodně práce.Těším se na další podobné přízpěvky.


 Uživatel úrovně 0

Je to VYMAKANY,ale presto jsem tam nasel takovou nelogicnost.
Napsals :
>Tento meč je o něco lehčí než klasický bastard, jeho váha je 60 >mn.
>meč mohou používat jen postavy se silou 15 a více. Slabší >postavy meč neuzdvihnou

Takove paradoxni ne?
Na druhou stranu ,mohlo by to byt tak ,ze mec slabym postavam nedovoli ,aby ho zvedli - ale to bys tam mohl pro ujasneni napsat.


 Uživatel úrovně 0

Obľubujem živli a preto mi nezostáva nič iné, ako Ti dať päť hviezdičiek, cool príspevok. Len tak ďalej! Mimochodom, plne súhlasím s Rhojosom.