Předměty

Šak-ram Hodnocení: Kvalita

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 42

Skupina: Zbraně

Síla zbraně: 3/+2 a 4/+2

Váha: 10 mn

Popis:

Šak-ram

(nemagický)

Popis: Tuto zbraň znáte většinou z televize od Xeny. Ale nepoužívala ji jen Xena, ale používají ji i občas obratní kouzelníci, válečníci a hlavně všechny obory zloděje. Tato zbraň vypadá jako ostří nože zatočené dokola. Od ostří se postupně rozšiřuje (1 couly) až do tloušťky 2 coulů. Průměr je 15 - 20 coulů (podle výrobce a přání zákazníka).

Postava k šak-ramu může přijít několika způsoby:
1) Musí se zajímat o zbraně, aby se vůbec dozvěděla, že šak-ram existuje. Potom musí vysvětlit nějakému velice dobrému zbrojíři (ne nějakému obyčejnému z jakékoliv vesnice, ale zbrojíři z velkého královského města a vyhlášenému v celém království), jak má zbraň vypadat nebo sehnat zbrojíře, který tuto zbraň zná a umí vyrobit. Jestli si nechá postava šak-ram vyrobit u nějakého obyčejného a nezkušeného kováře, bude mít zbraň určitý postih (nechávám na PJ).
2) Postava zbraň najde. Potom, jestli je alespoň trochu inteligentní, naučí se šak-ram ovládat.

Základní přímý hod Šak-ramem smí používat jen postavy s obratností větší než 10, vrh o stěnu postavy s obr větší než 13.

Doba a dokonalost, s jakou se postava s určitou obratností naučí používat tuto zbraň, je uvedena v následující tabulce:

Obr.:___základní přímý hod______________________vrh o stěnu_________________________
__________________________špatný 40%_____________dobrý 80%__________vynikající 100%*
10-13___5 dnů/3 dny__________3 týdny/2 týdny_____________-__________________-__________
14-16___4 dny/2 dny__________2,5 týdne/1______________3,5 týdne/3_____________-__________
17-18___3 dny/2 dny__________2 týdny/1_______________3 týdny/2___________2 měsíce_______
19-20___3 dny/2 dny__________1,5 týdne/1______________2,5 týdne/2__________1,5 měsíce______
21______2 dny________________1 týden_______________2 týdny____________1 měsíc________
21<_____1 den________________5 dnů_________________1 týden____________3 týdny________

*Lze se naučit jen s učitelem

Doby se sčítají! Údaj za lomítkem určuje dobu, za kterou se postava naučí zbraň ovládat při výcviku s učitelem, před lomítkem při učení bez učitele.

-např. Hobit s obratností 17 se naučí ovládat šak-ram na 100% s učitelem za 2 měs. 23 dní.

Základní přímý hod: Tímto se rozumí obyčejný hod rovně; lze zranit jen jediný protivník; šak-ram v těle protivníka zůstane, nebo spadne dopředu před něj.

Vrh o stěnu: Takto lze vrhat jen o jednu stěnu (skálu, sloup)!, zasáhnout můžete jen jednoho protivníka (více protivníků jde zasáhnout magickým šak-ramem). Procenta udávají, s jakou dokonalostí umí postava vrhat zbraň o stěnu - tzn. před každým útokem o stěnu hod na úspěch. Při neúspěchu šak-ram nikoho nezraní. Při fatálním neúspěchu se disk odrazí zpátky do útočníka.

Pozor! Učitel se shání velice těžko, a to proto, že jich je málo, a že o sobě nedávájí vědět. I když postava příjde do města, kde se učitel nachází (1:50), má asi 50% šanci (když se bude vyptávat), že učitele objeví. Lidem, co umění šak-ramu vyučují, totiž nejde o peníze, berou výuku jako rituál nebo poslání. Používat šak-ram naučí téměř každého, kdo k nim příjde - všichni ho totiž dlouho hledají a z toho je poznat, že mají o šak-ram skutečně zájem.

Na výcvik je potřeba si najít vhodné místo k učení - prostor, terč, popř. stěny. I přesto, že učitelům nejde o peníze, bude výcvik něco stát (záleží na PJ).

Parametry:
SZ__út.__OZ_____dolet_____váha___cena
3___+2___-1_____5/10/20____10 mn__125 zl

Je to vrhací zbraň, ale v krajních případech se dá použít i na boj a obranu tváří v tvář. Žádná postava si zbraň nevezme na boj z blízka záměrně. Když už však nemá jinou možnost, bude bojovat touto zbraní. Parametry jsou 0/+1/-1.

Šak-ram

(magická verze)

Zbraň můžeme buď nalézt, nebo když už jsme o zbrani slyšeli, můžeme si ji nechat vyrobit u alchymisty.

Alchymista, jenž ho chce vyrobit, musí být alespoň na 12 úr.:
magenergie: 100magů
suroviny: 150zl
základ: kus velice kvalitního železa
trvání: neomezené
výroba: 1 týden; doma

Vzhled: Vypadá stejně jako nemagický, jenom jeho povrch je stále stříbrně lesklý, nekoroduje a nešpiní se od krve.

Používání: Magický šak-ram se používá stejně jako jeho nemagický bráška. Lze ho vrhat o stěny (myslím tím různé pevné věci - např. dveře, skála), a to až o tři + zásah. Můžete také zasáhnout více protivníků a to konkrétně dva. Proti prvnímu má sílu normálního útoku, proti druhému postih k ÚČ -2. Po útoku se šak-ram vrací opět do ruky útočníka. Používat ho smí zloději, alchymisti, válečníci a povolání podobná těmto dvěma.

Souznění s magenergií zbraně: Postava se nemusí umění šak-ramu učit, ale aby postava mohla používat šak-ram bez omezení, musí být souzněná s jeho magenergií. Toto se postavě podaří až po třech úrovních od doby, kdy začala šak-ram používat (na každé úrovni s ním musí bojovat, jinak se úr. nezapočítává!). Do té doby je tu možnost, že postava, která bude šak-ram chytat, jím bude pořezána s poloviční silou pův. útoku:

1 spolu strávená úr. - 50%
2 spolu strávené úr. - 75%
3 spolu strávené úr. - 90%
4< spolu stráv. úr. - 99% (nevyžaduje hod, toto 1% určuje PJ)

Když se přehodí zde uvedený počet procent, je postava pořezána a na další kolo je vyvedená z míry, takže má postih k obraně a útoku -4. Fatální neúspěch = pořezání s dvojnásobnou silou útoku a postih na obranu -4 po 2 kola.

Pozor! Šak-ram, jako magická zbraň, snižuje po dobu útoku + 2 směny postavám, které nejsou souzněné s magenergií, bonus za inteligenci o 1. Postavám, které tuto zbraň používají déle než tři úr., se bonus za int. nesnižuje.

Útok: Útok probíhá ve dvou akcích: 1. akce vrh šak-ramu, odražení (nemusí být), zásah cíle; 2. akce návrat zbraně do ruky útočníka. Je to vrhací zbraň, ale lze s ní bojovat v případě nouze i na blízko, stejně jako u nemagické verze.

Parametry:
SZ___út.___OZ_____dolet_____váha____cena
4____+2____-1____10/20/40____10 mn___500zl

(Zbraň se téměř nedá koupit)

Magie: Díky magii lze pomocí této zbraně 1x za 2 dny vyvolat kouzlo:

Emfariho brána

vyvolání: 1 kolo
trvání: 2 kola

Chceme-li kouzlo vyvolat, musíme šak-ram chytnout do obou dvou ruk a natáhnout je před sebe. Vyřkneme Za Emfariho a uprostřed v šak-ramu se objeví něco jako hladina (inspirace z Hvězdné brány) a všechny šípy, vrhací zbraně (musí se vejít do otvoru v šak-ramu) a veškeré blesky, které byly mířené na nás, budou navedeny do otvoru zbraně a zmizí. Kouzlo můžeme použít jen v případě, když na nás někdo útočí (nebo chce útočit, ale berou se i situace , když si to kouzlo vyvoláme pro jistotu v boji a nikdo na nás zrovna neútočí). Díky démonovi v šak-ramu zakletém zbraň sama pozná, jestli na nás někdo útočí. Jestli-že použijeme kouzlo v jiném případě, hladina v otvoru nás vcucne (i když budeme velcí jako kroll). Poslední slovo má vždy PJ.

A na konec trochu historie: Kdysi dávno s šak-ramem (nejspíš nemagickým) bojovali už vymřelé druhy elfů. Další zmínka je až v novodobější historii, a to o mocném, ale ne moc známém alchymistovi Emfarim, který dal základ všem magickým šak-ramům. Jeho šak-ram se od tohoto lišil. Při kouzlu Emfariho brána musel být hozen na zem a magická díra se i s šak-ramem zvětšila na průměr 3 sáhy. Tento alchymista se stal slavným poté, co ho zabil zákonně zlý nekromant a vzal si jeho šak-ram. Chtěl vyzkoušet Emfariho bránu, kouzlo se obrátilo proti němu a byl vcucnut. Tím bylo osvobozeno celé území od tyranie a Emfari se stal nejznámější osobností tohoto kraje...stejně mu to bylo asi už jedno :)

Tato událost však měla za následek, že šak-ram se rozšířil a někteří alchymisté se ho naučili vyrábět (i když jen s omezenými magickými schopnostmi).

Připomínky pište hodně a otevřeně, ale berte ohled na to, že je to můj první příspěvek.

GOOD GAME!
Special thanks: Elleas & Erric a všem, co mi k tomu v dílně něco napsali:)

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 42

Autor:

Diskuze

 Uživatel úrovně 0

Nic moc.



 Uživatel úrovně 0

Dost slušný a vyvážený a Emfari je taky dost užitečnej.


 Uživatel úrovně 0

Myslím si že je to tak akorát...Je to slušné..


 Uživatel úrovně 0

Nikabrik:Jak jinak.:-)


 Uživatel úrovně 0

Je to pěkně propracované. Síla není nevyvážená to je na 5*


 Uživatel úrovně 0

JwW:Proč jsi tu nic nenapsal?


 Uživatel úrovně 0

Alastor:Aby ne!


 Uživatel úrovně 0

Je to dost dobry a ješ tě když to porovnam s ostatnima předmětama tak je to super.


 Uživatel úrovně 0

Vymaž to LotDe.