Předměty

Amulet Čistá tvář Hodnocení: Geniální

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 14

Skupina: Artefakty

Popis:

Nemáte někdy chuť potrápit své hráče? Prostě je přinutit trochu myslet, hrát pečlivě svou postavu s chutí, nebo prostě jim občas položit nějaký ten obtížnější úkol ? Mám na mysli něco netradičního, co změní některé postavě její dosavadní život (nemyslím ale poslat na ni stádo obrů…). Mě tyhle pocity občas popadnou a jednou jsem podobným nápadem zamotal život našemu krolovi válečníkovi. Jednoho slunečného dne si to družina šine lesem za nějakým úkolem a jdou po staré cestě vinoucí se podél kolmé skalní stěny. Cesta je zarostlá a trnitá, takže se musí občas prosekávat. No a najednou uviděl hobit u skály ležet kostru člověka. Je už stará a olezlá, ale jedné věci si hrdinové všimli. Má na sobě několik prstenů a jeden amulet. A protože jde družina po pokladech jako vosa po hruškách, oberou sebevraha jen to hvízdne. No a ten kdo si přivlastní amulet a nasadí si ho, je jednoduše ten šťastný, komu se život brzo radikálně změní.
Popis
Jedná se o dva zlaté řetízky kroucené proti sobě. Vyrobit něco takového není vůbec snadné a proto je tento předmět už od pohledu velmi cenný. Co vás ale zaujme první je přívěšek. Je to zlaté slunce s tváří. Vlastně se dvěmi tvářemi, z každé strany jedna. Ta jedna se usmívá a ta druhá se mračí. Postavám hned dojde, že je to asi něco vzácného a v tom je utvrdí po bližším zkoumání nalezený nápis na usmívající se straně:
Leter bak Ifindut, borujak te kast
Což volně přeloženo znamená něco jako : „ Poznej svoji čistou tvář “ a je to napsáno starým jazykem moudrých obrů, kteří byli vyhnáni už před stovkami let armádou Arguse nečistého. Ale pokud byli moudří, určitě po sobě něco zanechali, a nevidím důvod proč by nějaký kouzelník nebo alchymista nemohl umět přečíst jejich jazyk.
Amulet Čistá tvář ale není nic jen tak ledajakého. Je to Magický artefakt, který nosil jen velitel osobní gardy samotného krále moudrých obrů. Tento obr se zavázal vždy chránit svého panovníka a vždy za něj bez váhání být schopen položit vlastní život. Šlo o nejelitnějšího válečníka ze všech, který se vzdal vlastního osudu ve prospěch svého pána. A protože už neměl co ztratit, dostal tento amulet na pomoc při své cestě životem. V případě, že tento bojovník zemřel, byl mu za pomocí magického vzorce amulet sejmut a předán dalšímu vybranému jedinci. Jinak nebylo možné se amuletu zbavit. V dobách kdy, nemrtvé oddíly Arguse Nečistého plenili zemi mírumilovných moudrých obrů, se amulet ztratil. Poslední služebník byl zabit při obraně dveří do královských komnat a o jeho osudu už není více známo. Amulet se pak ještě párkrát vynořil v dějinách, ale zmiňují se o něm jen místní kroniky. Nikdo po něm cíleně nepátral a brzo zjistíte proč. Historii píši qůli hráčům, protože časem budou chtít určitě zjistit co je příčinou změny jejich kamaráda. Jo a ještě jedna perlička. V jedné ošuntělé kronice mohou postavy najít zprávu, že severský kmen Vlčích skřetů měl šamana který dokázal jednou sejmout tento amulet z krku postiženého, přesunutím na vlastní krk. A máte hned námět na dobrodružství.
Určitě je vám jasné, že artefakty se nepovalují někde jen tak v lese. Tento je vyjímka, protože to není věc po které každý touží. Může ji nosit jen silný. Ostatní neskončí dobře. Ale není prokletý, je jen nesejmutelný. A jeho vlastnosti? Je vlastně jen jedna. Umožní válečníkovi se plně koncentrovat na splnění úkolu, tím, že zablokuje všechny jeho city a emoční hnutí. Postava ztratí schopnost řídit se Emocemi a stane se chladná a ryze praktická.
Hráč ztratí
- Schopnost se smát a plakat
- Smysl pro humor
- Smysl pro poezii
- Strach, závist, nenávist, agresivitu, krutost, podlost, opovržení, sobectví, surovost, zákeřnost…
- Slitování, něhu, lásku, pochopení, vděk, úctu, milosrdenství, pokoru, morálku, čest, lítost…
- Ztratí všechny sny světa snového i reálného
- Přijde o touhy založené na emocích
- Přijde o všechny své předsudky vůči jiným rasám, povoláním, i cizím entitám
- Ztratí zájem o své přátele, pokud mu to něco nevynese
- Částečně pud sebezáchovy

Hráč získá
- Při nahazování iniciativy vždy bonus +1 do maxima odpovídajícího jeho úrovni
- Schopnost zcela kontrolovat svoji osobu i osobnost bez náhodných výstřelků
- Schopnost vše řešit logicky a nezaujatě v závislosti na inteligenci
- Přestane se bát vlastní smrti, i když konec většinou záměrně nevyhledává
- Bonus +2 OČ při obraně jednoho člena družiny jenž je vybrán za Krále obrů
- Schopnost položit za Krále obrů bez váhání život, je-li ohrožen
- Nezávislost na nikom ani na ničích přáních či rozkazech
- Nezávislost na žádném bohu, modle ani víře
- Nehybný výraz v obličeji přidávající +2 při zastrašování
- Pravdomluvnost ve svém jednání pokud nehrozí akutní ohrožení života (závislé na inteligenci)
- Pravdivý náhled na lidský život a na chod světa, i když je mu to už jedno.

PJ samozřejmě upraví sám jakoukoliv vlastnost a schopnost podle základního pravidla: Nejsou city. Až bude amulet nasazen, je ještě třeba vybrat Krále obrů, tedy někoho, koho bude ten s amuletem v případě nebezpečí chránit. Má k němu jen tuto povinnost a koná ji velmi přesně. Krále obrů si vybírá sám amulet…tedy PJ podle vlastního uvážení. Pokud tato postava přesto zemře, má ten s amuletem 50% šanci, že se amulet zkratuje a uškrtí svého nositele, nebo ho přivede k sebevraždě. Tuto smrt však přijme jako spravedlivou a zaslouženou. Pokud přežije, zvolí si amulet ihned jiného Krále obrů. Pokud je bojovník mrtvý, lze mu amulet zcela lehce sundat i bez rituálu o němž se zmiňuje historie. ( Už je vám asi jasné, že ten u koho amulet našli, nebyl obyčený sebemordér.)
PJ by si měl dobře rozmyslet, jestli chce takto silný amulet při hře použít, protože se jedná o rapidní změnu osobnosti a ne každý hráč se s tím dokáže vyrovnat. Psal jsem sice nahoře, že se proslechlo o skřetím šamanovi jež dokáže amulet sejmout…, ale byla to pochopitelně jen nepravdivá pověst jenž má po zbytečné výpravě na sever jen prohloubit zoufalství hráče, který musí omezit jako postava svoje city. Amulet je totiž opravdu, docela, úplně, navždy, jistě, neúprosně…..NESUNDATELNÝ !!! Takže PJ musí dobře, a to opravdu velmi dobře zvážit které ze svých postav toto břemeno „podstrčí“ a jestli to vůbec udělá, protože nesundatelnost je ve světě DrD jediná vlastnost se kterou žádný hráč nepočítá. Takže zvolte raději někoho psychicky odolnějšího kdo je připraven a přidávejte mu zkušenosti, pokud dobře hraje. Nebude to ze začátku lehké a je třeba mu neustále připomínat, aby se kontroloval, zakazovat mu strach, vztek (jako postavě)…no prostě si na něm dát záležet. Za čas si hráč zvykne a svojí dokonale studenou schopností mluvit, praktického přemýšlení, a neúčasti na citlivých chvilkách vás přivede do míst někde mezi pokrajem smíchu a zoufalstvím.
Příklad: Družina se nechala najmout na zabití místního zlého vévody, který spal inkognito v patře hostince v pokojích. Krol Ogy s amuletem odvede zcela lhostejně špinavou práci, protože ostatním brání přece jen přesvědčení, a vrátí se dolů ke kamarádům, kteří sedí u stolu s nějakým bardem. Náhle na bardovu loutnu dopadne několik velkých kapek krve ze stropu!!! Inu vévoda prosakuje, protože ho Ogy po zabití nechal lhostejně ležet na prkenné podlaze. Bard s výkřikem „ Co to je ????“ vyletí jako bodnutý včelou. Všechny oči v hospodě pohlédnou na družinu, a těm až zatrne hrůzou srdce v krku, když Ogy klidně pravdomluvně řekne „Krev!“ a položí pod prosak pohár, protože se zná s hospodským a nechce mu ještě víc zadělat podlahu.
Ne není to akutní ohrožení je to jen jedna z pikantních situací, které potkaly mojí družinu s vyrovnaným Ogym. Závěrem jedna důležitá věc. Účelem tohoto amuletu není hráče posílit, nebo oslabit. Hráč sám zůstane „relativně“ pořád stejně silným a schopným. Cílem je pozměnit hráčův pohled na svět natolik, aby si pak sám hru udělal zajímavější a originálnější. Tak opatrně s ním a hodně zdaru.

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 14

Autor:

Diskuze

 Uživatel úrovně 0

tak toto je fakt pecka 5*****


 Uživatel úrovně 0

Výborná originální věc. Skvělej popis, nic nechybí. Nezbývá mi nic jiného než 5*


 Uživatel úrovně 0

výbornej nápad a ještě lepší provedení


 Uživatel úrovně 0

Výborná originální věc. Skvělej popis, nic nechybí. Nezbývá mi nic jiného než 5*


 Uživatel úrovně 0

je to pěkný nápad, ale nevím co znamená
Při nahazování iniciativy vždy bonus +1 do maxima odpovídajícího jeho úrovni
Nehybný výraz v obličeji přidávající +2 při zastrašování (2% při zastrašování jsou celkem nanic)


 Uživatel úrovně 0

Myslím Vedro, že se ti povedlo opravdu pěkný artefakt.To změnění charakteru je opravdu docela oříšek pro hráče, ale nápad je to opravdu dobrý. 5*


 Uživatel úrovně 0

Sniper: podle mého názoru určitě ano...
Vedro: není co dodat...


 Uživatel úrovně 8

Pěkná věcička i pěkný článek, kterému se musí pochválit, že je v něm vysvětlena důležitost připravenosti hráče na správné hraní s takovouto věcí.
Technický dotaz: udělá amulet uživatele imunním proti kouzlům smíchu či pláče?