Předměty

Meč sebepoznání Hodnocení: Kvalita

Autor:
Přidáno:
Hlasovalo: 15

Skupina: Zbraně

Síla zbraně: 7/+0

Váha: 100 mn

Popis:

  Když se Graihir vydával poprvé na cestu za dobrodružstvím, měl pouze starý meč a kroužkovou zbroj, které se již v jeho rodě dědily po celé generace. Nechápal, proč si obou věcí všichni jeho předkové cenili víc než svých životů. Na první pohled zbroj i meč vypadaly staře a obnošeně, ale pokud je člověk používal, cítil, že je v nich ukryta velká síla, která však nebyla dostupná každému. Když mu je otec předával, říkal: "Pouze poznáním sebe sama poznáš i vše okolo." Ačkoliv se mu zdálo, že u kováře by mohl koupit mnoho lepších zbraní, přesto si nechal to, co zdědil a vydal se na cestu za dobrodružstvím. Před jedním polorozbořeným hradem se setkal se skupinou dobrodruhů, kteří chtěli prozkoumat tajemství kobek pod hradem. Věděl, že sám by toho ještě moc nezvládl a připojil se k nim. V kobkách se mnohokrát setkal s nepřáteli a mnohokrát musel použít svůj důvtip a dovednosti, aby přežil. Své zkušenosti zúročil a vycvičil se ve svých dovednostech. Jaké bylo jeho překvapení, když zjistil, že se zlepšil nejen on, ale i jeho výbava. Meč již byl delší a pohodlnější do ruky, dokonce několikrát denně mohl svítit jako lucerna. Později se vydával na nová a nová dobrodružství a jeho meč se stával dokonalou zbraní...

  Tato zbraň je velice podivuhodným artefaktem, který vlastně nemůže být přesně specifikován, protože velmi záleží na přesvědčení, povolání a úrovních, kterých uživatel dosáhl s pomocí tohoto meče. Pro zjednodušení budu dále uvádět počet dosažených úrovní za přítomnosti meče jako úroveň meče (pokud tedy dobrodruh získal meč na 3 úr. a je nyní na 7, úroveň meče je 3 (počítají se jenom CELÉ úrovně dosažené s mečem)). Následuje tabulka s vlastnostmi meče podle jeho úrovně (pokud nějaký údaj u vyšší úrovně není uveden, tak zůstává jako na předchozím):
Úr.ZkD, ZmD N ZmZ,ZkZ
0
ÚČ:7 OČ:-1
1 ÚČ:7/+1 OČ:+1 ÚČ:8/+1 OČ:+0
2 ÚČ:7/+1/+3 proti nemrtvím charisma +1 s každým zásahem +1 stínového zranění
3 inteligence +1
OČ:+1/+3 proti mečům
ÚČ:9/+2 OČ:+2 při útoku hozeno 6 - vyléčení 1 života
4 3x denně -SVĚTLO- 1x denně -SÍLA- ÚČ:10/+3 OČ:+1/+2 proti ZkD postavám
5 ÚČ:9/+3 OČ:+2/+4 proti mečům bojov.: síla +1, ostatní +2 životy 2x denně -ÚDER KOBRY-
6 stopování +10%, +1 život vidění magenergie +3%, OČ:+3 ÚČ:11/+3/+4 proti ZkD,ZmD OČ:+3
7 inteligence +2, kouz.:+3 magy 1x denně -CHARISMA- +10% skrytí ve stínu, +1 síla
8 2x zranění nemrtvím, OČ:+5 2x denně -OZNAČENÍ-, OČ:+4 ÚČ:12/+4, vždy +2 stínového zranění
9 ÚČ:10/+3/+4 proti ZkZ, +2 životy obratnost +1, ÚČ:10/+3 4x denně -ÚDER KOBRY-, +5% kradení
10 1x denně -OZNAČENÍ-, +3 životy charisma +2, 2x denně -SÍLA- +15% skrytí ve stínu, léčení 2 životů denně
11 ÚČ:11/+3/+4 proti ZkZ,ZmZ 3x měsíčně -GOLEM- obratnost +2, ÚČ:12/+3/+4
proti ZkD,ZmD a kouzelníkům
12 léčení 6 živ. denně,
OČ+5/+6 proti mečům
1x denně -OSTRAŽITOST-,
2x denně -CHARISMA-
ÚČ:13/+4, vždy +3 stínového zranění
13 +3 životy, stopování +15% ÚČ:11/+3, odolnost +1 odolnost +1, síla +1,
+1k6 zranění při probodnutí ze zálohy


   Tuto zbraň doporučuji dát pouze zkušenější postavě na 2-5 úrovni a spojit to s příběhem. Pro příklad uvedu elfa hraničáře Gaihira, přesvědčení ZmD (z úvodního příběhu) na 9 úrovni. Meč získal na 2 úrovni, je tedy úrovně 6. ÚČ je 9/+3, OČ je +2/+4 proti mečům, inteligence je zvýšena o 1, stopování je zvýšeno o 10%, má o 1 život víc a může 3x denně povolat na svůj meč světlo.
  V popisu vlastnosti jsem se zmínil o vyvolávání speciálních schopností:
GOLEM - vyvolá přelud golema který bude útočit na nejbližšího nepřítele, golem je nesmrtelný, nezpůsobuje zranění (ačkoliv nepřítel pociťuje jeho zásahy jako skutečné) a pouze zdržuje nepřítele. Vydrží 1 hodinu, pak se rozplyne. Neposlouchá příkazy, pouze samovolně následuje družinu a útočí na nepřítele, jakmile ho spatří (což prakticky znemožňuje překvapení). Nevydává zvuky, nemrtví ho ignorují a útočí na družinu. Vlastnosti jsou schodné se sesilatelem.
CHARISMA - zvýší na 3 směny charisma na maximální normálně dosažitelnou úroveň uživatele.
OSTRAŽITOST - znemožňuje nepříteli útočit s překvapením, trvá 3 směny.
OZNAČENÍ - vybraný nepřítel začne svítit červeně, na světle se snižuje jeho OČ o 1, ve tmě: ÚČ:-2 OČ:-3 a v šeru: ÚČ:-1 OČ:-2. Vydrží 2 směny.
SÍLA - zvýší na 3 směny sílu na maximální normálně dosažitelnou úroveň dané uživatele.
SVĚTLO - na jednu hodinu meč svítí jako lucerna, čímž ji nahrazuje a navíc při útoku zraňuje o +1k6 víc nemrtvé.
ÚDER KOBRY - Při pokusu o útok musí hráč oznámit použití této dovednosti. Při neúspěchu (obrana nepřítele je vyšší než útok) je schopnost promarněna. Při nulovém zranění (obrana je stejná jako útok) je nepřítel zraněn jedem za 1k6 -3 (při 1,2 a 3 nedojde k zranění). Při úspěchu si nepřítel hází proti pasti odo ~ 9 ~ 1k6 /zranění 6 v prvním kole, 5 v dalším, 4 v následujícím...

Přidáno:

Přečteno: 0

Hlasovalo: 15

Autor:

Diskuze

 Uživatel úrovně 0

Zajímavý, ale mohlo to být o trošičku lepší


 Uživatel úrovně 0

super!!!!!


 Uživatel úrovně 0

Původně sem chtěl dát 4*, ale shledal jsem, že nesrovnalostí je tu hodně. Ta nejhorší je asi 5) [viz. výše]...


 Uživatel úrovně 0

Hele, mě se to líbí, nápad je to výbornej, ale přecijen mám pár podstatných připomínek:

1) Co si mám představit pod pojmem "úrovně, kterých uživatel dosáhl pomocí meče sebepoznání"? Bude stačit, když ho prostě budu tahat pořád sebou (třeba na zádech nebo u pasu)? Nebo jej musím hojně používat, aby se zvýšila i úroveň meče? Jak hojně? Musím s ním bojovat? Jak často? Stačí jedna rána mečem? Musím využívat jeho speciálních schopností? Jak často? Bude stačit, když třeba za celou úroveň vyvolám pouze jedno jediné SVĚTLO? Bude stačit, když ho budu využívat třeba jen jako cestovní hůl a opírat se o něj? Zkrátka, co všechno s tím mečem musím dělat, aby se úroveň počítala jako dosažená pomocí něj?

2) Ty schopnosti meče (stejně jako celý meč) mi příjdou dosti (příliš) silné a nevyrované. Ta tabulka je docela nepřehledná a dá se vyložit více způsoby.

3) Chci-li použít některou ze speciálních schopností meče sebepoznání (například vyvolat GOLEMa či seslat CHARISMA), musím ho držet v ruce? Které z těchto schopností to vyžadují? Pokud ho zrovna nemám u sebe, tak je využívat asi nemůžu, co? A když si ho odložím, tak se mi sníží i základní vlastnosti, které mi zvyšuje (například inteligenci)? Musím ho držet v ruce, aby mi je poskytoval (zvyšoval) nebo stačí když ho budu mít u sebe?

4) Jak vypadá ten meč (na 0té úrovni) s parametry 7/0/-1 a váží 100mincí? Odhadoval bych to na dlouhý meč, ale ten má menší útočnost [-1] a vyšší OZ [0]. Pokud je to tedy skutečně dlouhý meč, tak by mě zajímalo proč se v tomto liší...

5) Pokud je to dlouhý meč, tak může ho používat a využívat jeho schopností kouzelník? Alchymista? Zloděj? Hraničář? Asi ne... Tak k čemu jsou ty schopnosti jako stopování, skrytí ve stínu, zvýšená magenergie, ...???

Ten příběh na začátku je pěknej a jako ilustrace k tomu meči se dobře hodí.


 Uživatel úrovně 8

Tabulka je dělaná normálně přes HTML, ačkoliv Almad říká, že to nejde....


 Uživatel úrovně 0

Jinak je to perfektni věc... taky ta tabulka, zajímalo by mě ajk si ji udělal (jestli je to html, nebo nějaké zkratky)


 Uživatel úrovně 8

No přemýšlím o redukci schopností a jejich roztáhnutí na více levelů (pokud jich někdo dosáhnete, dejte mi vědět). To, že někdy přibude hodně a naopak někdy málo je cílené, nemůže být pořád posvícení.


 Uživatel úrovně 5

Je to výborně propracované, ale ty schopnosti jsou některé příliš silné a poněkud zmatené - často je schopnost na niřší úrovni mnohem lepší než na vyšší.